Pagina 1 van 1

Redcoon - Casio toestel

Geplaatst: 23 sep 2008 18:47
door Floran
Ik heb meer dan jaar geleden op Schiphol een Casio Exilim Hi-Zoom EX-V7 gekocht. Ik heb hier veel plezier van beleefd tot ineens, na ca. 1 jaar het probleem met de 'Camera stabilizer not available' foutmelding zich begon voor te doen. Ik heb dit destijds 100% aan mezelf gewijt.

Omdat ik dacht dat het mijn eigen fout besloot ik later opnieuw toch hetzelfde type aan te schaffen, ditmaal bij Redcoon, 2 toestellen (ook voor mijn broertje).

Na enkele weken(!!) verschijnt exact dezelfde fout weer op mijn scherm. Omdat ik deze maal uitermate voorzichtig ben omgegaan met het toestel: hoesje erbij gekocht, beschermende folie over het display en nooit rechtstreeks in de broekzak meenemen was ik nu zeer verbaasd dat dezelfde fout optrad na zo'n korte periode.
Ik heb het toestel teruggestuurd naar Redcoon die het dan weer naar een onderzoekscentrum in Duitsdland sturen. Die constateerde dat er gebruikssporen op aanwezig zijn en dat durf ik dan ook hardop in twijfel te trekken (als mn camera niet kapot was kon ik een foto laten zien :S). Dit klinkt mij in de oren als een manier om op slinkse wijze een goed van vertouwen zijnde consument te duperen.
Mijn vermoeden werd nog sterker bevestigd nadat ook mijn broertje hetzelfde probleem heeft ervaren mijn zijn toestel. Er lijkt hier dus sprake te zijn van een fabricage fout en geen fout bij het gebruik ervan.

Ik heb recht op garantie op mijn toestellen, maar hoef van Redcoon geen hulp te verwachten.
Ik ga in ieder geval contact opnemen met hoger management van Redcoon en van Casio, maar welke stappen kan ik nog meer nemen?

Re: Redcoon - Casio toestel

Geplaatst: 24 sep 2008 10:01
door Heusnie
Ola,

Toen ik mijn tv terug heb gestuurd kreeg ik meteen een nieuwe, ze deden nerges moeilijk overr. Mja dat was n fout van het apparaat zelluf, dusja ik heb geen klachten over redcoon eigelijk.... :o

Re: Redcoon - Casio toestel

Geplaatst: 24 sep 2008 10:11
door Floran
hmmm, nou, bij mij laat het dus te wensen over. Ik kreeg mijn nog steeds defecte camera terug zonder begeleidende brief of ook maar reactie op mijn email! Lijkt me nou niet echt het toonbeeld van klantenservice!