Tot mijn verbazing zag ik vandaag dat Aegon een bedrag van 65,62 Euro op onze rekening heeft gestort o.v.v. 'teveel betaalde premie'.
Het betreft hier één van de twee 'woekerpolissen' (deze loopt sinds in 1999) die wij bij hen hebben afgesloten met een maandelijkse inleg van 65,66 Euro.
(Dit bedrag wordt op het salaris ingehouden plus een stukje eigen bijdrage.)
Een schrijven hoe dit bedrag tot stand is gekomen, hebben we nog niet ontvangen en weten ook niet of dit überhaupt wel verstuurd zal worden.
Wat nu te doen?
Wanneer we dit bedrag accepteren, betekent dit dan dat wij ons neerleggen bij een door Aegon genomen maatregel waar we niets van weten?
Moeten we dit bedrag stoneren?
Hebben nog andere mensen een bedrag gestort gekregen?
Graag hulp.
Bij voorbaat dank.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aegon stort bedrag op rekening
Re: Aegon stort bedrag op rekening
Het antwoord op deze vraag luidt: Nee !Wanneer we dit bedrag accepteren, betekent dit dan dat wij ons neerleggen bij een door Aegon genomen maatregel waar we niets van weten?
Een schadeclaim kun je maar door TWEE oorzaken verliezen:
1) door verjaring van je claim (maar dit is eenvoudig te voorkomen door een stuitingsbriefje te schrijven aan je verzekeraar !)
2) doordat je je verzekeraar schriftelijk vrijwaart van aansprakelijkheid of anderszins iets ondertekent waarin de woorden ''vrijwaring'' of ''finale kwijting' of zo voorkomen.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 29 sep 2006 13:57
Re: Aegon stort bedrag op rekening
Hallo Peewee,
Bedankt voor je snelle reactie.
De stuitingsbrief hebben we, dankzij de info van Tros Radar, ca een jaar geleden al aan ze gestuurd en we hebben ons tevens aangesloten bij Verliespolis.
Wij hebben de verzekeraar niet gevrijwaard van enige aansprakelijkheid en niets ondertekend.
Ik denk dat het niet onverstandig is contact met ze op te nemen over het gestorte bedrag ?
Vriendelijke groet.
Bedankt voor je snelle reactie.
De stuitingsbrief hebben we, dankzij de info van Tros Radar, ca een jaar geleden al aan ze gestuurd en we hebben ons tevens aangesloten bij Verliespolis.
Wij hebben de verzekeraar niet gevrijwaard van enige aansprakelijkheid en niets ondertekend.
Ik denk dat het niet onverstandig is contact met ze op te nemen over het gestorte bedrag ?
Vriendelijke groet.