LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] skytours
skytours
wij zijn dit jaar 35 jaar getrouwd. dus hebben wij de kinderen en kleinkinderen uitgenodigd voor een vakantie in egypte op onze kosten. nou dat hebben we geweten. ruim 2 mnd. voor vertrek alles geboekt en betaald, 8 dagen hurghada in 4 sterren hotel roma.1 week voor vertrek nog geen reisbescheiden ontvangen. dus e-mailen waar alles blijft. na diverse e-mails uiteindelijk e-tickets ontvangen, maar geen hotel vouchers. uiteindelijk 2 dagen voor vertrek 1voucher ontvangen voor 3 pers.terwijl we met 8 waren.uiteindelijk de dag voor vertrek na veel soebatten en smeken nog een voucher ontvangen voor 5 pers. maar geen tel nr. ter plaatse of wat voor info dan ook. we kwamen zondagavond om half negen in ons hotel aan.ons werd gezegd na inschrijving enz. eerst iets te gaan eten en dan zou onze kamer klaar zijn.maar na het eten ..geen kamer,na een uur nog geen kamer. via,via aan een tel nr. van de reisleider gekomen,die gebeld.en er werd ons gezegd dat hij om deze tijd niet voor kamers kon zorgen en nadat ik heel boos was geworden werd de hoorn er opgegooid. inmiddels de manager opgetrommeld en toen kwam het hoge woord eruit het hotel was overbooked. er waren geen kamers nadat ik verschrikkelijk tekeer was gegaan kwam toch ineens de reisleider opdagen.na een uur of zo bellen en discuseren kwamen ze met een voorstel . met drie gezinnen met 2 kleine kinderen op 2 kamers. en dat gold ook voor de andere 2 gezinnen die er nog waren die wilden ze dan op 1 kamer zetten. maar dat kon niet eerder als 1uur s,nachts dan kwamen er 3 kamers vrij. wij accepteerden dat natuurlijk niet. afijn na een tijdje bellen had de reisleider 2 kamers in een ander hotel,voor de andere 2 gezinnen en konden wij de kamers in het roma krijgen. dat hebben wij gedaan.het was inmiddels half 2 s,nachts voor wij uiteindelijk naar de kamer konden. nou ja kamer het was een verschrikking,kapotte bedden half afgebroken douchegordijnen,geen handdoeken ,geen toiletpapier en ga zo maar door.dit was dus ons 4 sterren hotel. de volgende morgen na een erbarmelijk ontbijt weer contact opgenomen en flink tekeer gegaan. en om 1 uur naar een ander hotel verhuist weleenswaar een schoon hotel met acceptabele kamers maar een 3 sterren hotel en niet die faciliteiten die ik geboekt had. we moesten bv. 2 trappen op en neer zonder lift naar de eetzaal met mijn invalide vrouw. het eten was niet te pruimen enz.enz.eind van het liedje was dat we een excursie van 25 euro kregen als compensatie en dat ik moest tekenen dat we vrijwillig naar dit hotel zijn verhuist. de reisleider hebbebn we verder nooit meer gezien en hebben verder alles zoals terugreis enz. zelf uit moeten zoeken. dus je begrijpt voor ons nooit maar dan ook nooit skytours meer. dit had ons huwelijksfeestje met de kinderen en kleinkinderen moeten worden. maar het was een grote ellende. hier hadden we lang voor gespaard.
-
Re: skytours
Wat een bizar verhaal, meneer/mevrouw pokkesok! Ik neem aan dat u uw klachten al uitgebreid op schrift heeft gezet en (aangetekend) naar de reisorganisatie heeft gestuurd? Dit dient de eerste stap te zijn; daarna kunt u natuurlijk ook naar de Geschillencommissie Reizen of naar een bevoegd rechter stappen.
Meer adviezen kan ik u op dit moment niet geven maar u kunt er echter van overtuigd zijn dat er binnen de kortste keren een reactie van "Luc Jurgens, advocaat" zal volgen. Als u dit forum even doorzoekt op trefwoorden zoals "Skytours", "bedrog" en "overboeking" dan ziet u vanzelf waarom.
Voor de goede orde; ik neem uw relaas uitermate serieus. Uit ervaring weet ik echter dat overboekingen helaas nog steeds voorkomen. Op zich hoeft dat niet tot onoverkomelijk leed te leiden, mits er een goede oplossing voorhanden is. De afwikkeling in deze èn de geboden hulp (b)lijken in deze beneden peil te zijn en u heeft het volste recht om hier tegen te ageren!
Meer adviezen kan ik u op dit moment niet geven maar u kunt er echter van overtuigd zijn dat er binnen de kortste keren een reactie van "Luc Jurgens, advocaat" zal volgen. Als u dit forum even doorzoekt op trefwoorden zoals "Skytours", "bedrog" en "overboeking" dan ziet u vanzelf waarom.
Voor de goede orde; ik neem uw relaas uitermate serieus. Uit ervaring weet ik echter dat overboekingen helaas nog steeds voorkomen. Op zich hoeft dat niet tot onoverkomelijk leed te leiden, mits er een goede oplossing voorhanden is. De afwikkeling in deze èn de geboden hulp (b)lijken in deze beneden peil te zijn en u heeft het volste recht om hier tegen te ageren!
ook wij hebben het zelfde gehad in egypte,en ook in Hurghada.
Wij hebben 3 dagen op een kamer gezeten zonder water en toilet.
Wij hadden besproken resort hooguit 1 hoog,wij werden aan de overzijde van de straat op 3 hoog zonder lift neer gezet.
Wij konden hoog of laag springen,het interesseerde ze niet.
Direct bij aankomst thuis een klacht in gedient,kreeg na 9 weken antwoord.
Daarin stond dat zij ons zogenaamd gecompenseerd hadden met een masage en een fruitbak.Deze fruitbak kwam uit het restaurant,waar wij al inclusief geboekt hadden,en dat wij 70 en 71 jaar niet op een massage zaten te wachten.
Direct weer terug geschreven dat het allemaal leugens waren.
Wij kregen daar na 7 weken antwoord op.
Gescreven naar de commissie reizen,nou dat ken je wel vergeten,daar heb je niets aan.Die zeggen A je moet eerst met de toeroperator schrijven,en als jij daar aan voldaan heb is de tijd van 3 maanden om.
Pech gehad Hadden zij sky ingelicht?????het is gewoon een corrupte bende.Ik heb 4 weken terug mijnpapieren aan commissie reizen terug gevraagd,en gezegt dat ik er zelf wel mee naar de rechter zal gaan,maat tot op heden nog geen papieren terug.
Is dit het nerderlandse recht?????het is een schande!!!!!!!
Al deze brieven en foto's zijn bij mij ter inzage,en kan ik kopieen sturen
Devana
Wij hebben 3 dagen op een kamer gezeten zonder water en toilet.
Wij hadden besproken resort hooguit 1 hoog,wij werden aan de overzijde van de straat op 3 hoog zonder lift neer gezet.
Wij konden hoog of laag springen,het interesseerde ze niet.
Direct bij aankomst thuis een klacht in gedient,kreeg na 9 weken antwoord.
Daarin stond dat zij ons zogenaamd gecompenseerd hadden met een masage en een fruitbak.Deze fruitbak kwam uit het restaurant,waar wij al inclusief geboekt hadden,en dat wij 70 en 71 jaar niet op een massage zaten te wachten.
Direct weer terug geschreven dat het allemaal leugens waren.
Wij kregen daar na 7 weken antwoord op.
Gescreven naar de commissie reizen,nou dat ken je wel vergeten,daar heb je niets aan.Die zeggen A je moet eerst met de toeroperator schrijven,en als jij daar aan voldaan heb is de tijd van 3 maanden om.
Pech gehad Hadden zij sky ingelicht?????het is gewoon een corrupte bende.Ik heb 4 weken terug mijnpapieren aan commissie reizen terug gevraagd,en gezegt dat ik er zelf wel mee naar de rechter zal gaan,maat tot op heden nog geen papieren terug.
Is dit het nerderlandse recht?????het is een schande!!!!!!!
Al deze brieven en foto's zijn bij mij ter inzage,en kan ik kopieen sturen
Devana
Ik heb niet eens je hele verhaal gelezen; wist het al vrij snel.
Wij hebben iets vergelijkbaars meegemaakt. Ook met Sky Tours, maar dan op Kreta.
We zijn ermee naar de Geschillencommissie gegaan en hebben bijna al ons geld teruggekregen.
Ik raad je aan al je papierwerk en facturen te bewaren; je kunt het nog wel eens nodig hebben.
Wij hebben iets vergelijkbaars meegemaakt. Ook met Sky Tours, maar dan op Kreta.
We zijn ermee naar de Geschillencommissie gegaan en hebben bijna al ons geld teruggekregen.
Ik raad je aan al je papierwerk en facturen te bewaren; je kunt het nog wel eens nodig hebben.
Ik reis regelmatig naar Egtpte maar als je bij een touroperator boekt (o.a.skytours) betaal je 20 Euro voor een visa die maar 12.50 Euro kost.Dan betaal je nog 5 euro tip kosten(fooi)en geloof mij de bediening van de hotels hebben nog nooit fooi uit die pot ontvangen.Wie houd wie voor de gek.Tegenwoordig boek ik alleen nog een ticket maar het is niet fair tegenover de mensen die in een hotel verblijven.
Joy
Joy
ik weet er alles van, ik ben net terug van een rondreis
je wordt belazerd waar je bij staat, ik vraag me af waar het reisbureau onder staat
ik vindt dit niks voor een nederlandse onderneming, je zou eerder denken aan turks
want daar gebeurt het constant in turkye.
ik had er al over gelezen, maar we moesten even weg, hun waren de enige die nog plaats hadden, dat begrijp ik nu , als je constant overboekingen doet.
jammer en nooit meer.
je wordt belazerd waar je bij staat, ik vraag me af waar het reisbureau onder staat
ik vindt dit niks voor een nederlandse onderneming, je zou eerder denken aan turks
want daar gebeurt het constant in turkye.
ik had er al over gelezen, maar we moesten even weg, hun waren de enige die nog plaats hadden, dat begrijp ik nu , als je constant overboekingen doet.
jammer en nooit meer.