LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon nu goedkoopste aanbieder?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
diesel666

Nuon nu goedkoopste aanbieder?

Ongelezen bericht door diesel666 »

Ik zit nu bij essent en ben benaderd om over te stappen op Nuon omdat ze beweren nu de goedkoopste aanbieder te zijn. Ik heb een brief ontvangen en ben ook gebeld, meestal hebben callcenters met mij geen fijn gesprek. Nu werd echter wel een duidelijk verhaal verteld en heb dus gezegd dat ik er over na zou denken.
Nu kijk ik op energieprijzen.nl en zie inderdaad dat Nuon zowel voor gas als stroom goedkoop is en dat zou met een gemiddeld verbruik zo'n ruime 200 euro/jaar een hoop schelen.
vaste kosten is bij de meeste leveranciers gelijk.

ik denk dat het interessant is om over te stappen

hoe betrouwbaar is de info op energieprijzen.nl?

diamondvoodoo

Re: Nuon nu goedkoopste aanbieder?

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Wat belangrijk is, is om de tarieven per kwh en m3 te vergelijken. Dat is uiteindelijk wat je betaald.

Bovendien zijn dit vaak aktie-tarieven die voor een jaar gelden. Daarna ga je gewoon dubbel zo hard weer meebetalen aan de huidige tarieven. Wat goed om te weten is, is of het contract VAST is, en dan met name de tarieven. Anders kunnen ze op elk gewenst moment de tarieven omhoog doen zodra u 'getekend' heeft en betaald u alsnog veel. En dan ziet het er op energieprijzen.nl het er allemaal heel mooi uit natuurlijk omdat die uitgaan van de lage tarieven die op dat mometn aangeboden worden. Bovendien vind ik 200- erg veel op de energiemarkt aangezien ongeveer 30% van de rekening concurrerend is, de rest zijn kosten voor de netbeheerder en de overheid die bij elke aanbieder gelijk is natuurlijk..! Maar wellicht verbruikt u enorm veel waardoor de 200- besparing plaatsvind.

Ik vraag me dus ook af hoe de 200- tot stand is gekomen. Verteld door een medewerker?

bachanaal

Re: Nuon nu goedkoopste aanbieder?

Ongelezen bericht door bachanaal »

ik heb zelf Nuon budget tarief en dat is inderdaad voordelig.op de vergelijkingssite van Ben Woldring komt Nuon ook als de voordeligste uit de bus. ik heb veel tarieven vergeleken (kwU/m3 prijs) en kom dan tot hetzelfde resultaat, als er een goedkoper is scheelt dat te weinig om over te stappen(hooguit enkele tientjes). veel leveranciers hebben stuntprijzen die maar een jaar geldig zijn, daarna ben je enorm veel duurder uit.(of elk jaar naar de goedkoopste stunter maar dat is ook een gedoe)

Gesloten