Pagina 1 van 2

wanadoo/Casema

Geplaatst: 08 nov 2002 23:26
door Snoes
Wie nou eigenlijk de schuldige is weet ik niet maar ik had een abonnement op de kabel bij wanadoo. Op 4 september 2002 was de verbinding plotseling verbroken maar omdat het regelmatig voorkwam verwachtte ik de volgende dag weer online te kunnen.
Maar nee hoor nog steeds geen verbinding, de helpdesk gebeld,kreeg ik een persoon aan de telefoon ( na heel lang gewacht te hebben) die amper nederlands sprak. Wat ik eruit op kon maken , dat het aan mijn modum lag. Deze Aie zou het doorgeven aan de storingsmonteur en deze zou dan met mij een afspraak maken.
Een maand verder heeft er niemand contact met mij opgenomen en als ik de helpdesk trachtte te bellen waren er steeds zoveel wachtenden voor dat het ondoenlijk was daar door te komen.
Ik heb 2 maal via een email mijnklacht verstuurd en het enige wat ik hoorde op mijn email dat het wordt doorgestuurd naar de storingsdienst. Ik ben zo boos geworden dat ik een brief heb geschreven en gelijk mijn abonnement opgezegd.
En na 2 weken krijg ik een brief terug dat ik binnen 2 dagen mijn modum terug moet sturen.
En geen woord over alle problemen , geen antwoord op mijn vragen geen excuses nee helemaal niets!!!!! Je bent gewoon niets waard bij CASEMA/WANADOO.Ik heb nu ADSL bij Vesatel en dat bevalt prima, ik ben gelukkig van die vreselijke Trage af. EEN GOEDE TIP NEEM NOOIT GEEN KABEL VAN WANADOO!

Re: wanadoo/Casema

Geplaatst: 12 nov 2002 17:14
door Y.Meiners
hou op schei uit ik heb sinds aug wanadoo basic sinds aug al ellende en sinds aug. al naar die helpdesk aan het bellen.Ik heb zeker 30 verschillende verhalen aan gehoord, de laatste was "U voldoet niet aan de verbruikersnormen" op mijn vraag waarom dan niet werd er gezegd omdat u op windows millenium SE draait en dat staat niet in het contract.Terwijl ik dat doorgegeven heb daar is aan tekening van gemaakt en de monteur die hier kwam heeft het nog een keer ectra bevestigd.Op mijn mailen krijg ik dan of een standaard antwoord de helpdesk te bellen of helemaal niet.Ik heb de wanadoo voorgesteld om met de hele handel dan maar eens langs een rechtzaal te gaan daar krijg ik ook geen antwoord op.De Helpdeskmedewerker Chris van Nieuwkerk zei dat ik opnieuw hetzelfde nummer moest bellen en dan naar de klantenservice moest vragen aldaar werd ik afgebekt dat hou je niet voor mogelijk.Ik zou graag het telefoon nummer van de directeur Dhr. Bijsterbosch van Casema willen hebben weet iemand dat hier.
Groet

Re: wanadoo/Casema

Geplaatst: 23 nov 2002 00:30
door Peace
Wandadoo is een ramp.Daar kwam ik een net telaat achter nadat ik ADSL bij hun had aangevraagt,ik zag in een advertentie voor 27.95 onbeperkt internetten,nou mooi niet!!!
Dus ik wil annuleren,krijg de anuleer papieren te laat,zodat ik 34 euro administratiekosten mag betalen.Het zelfde verhaal als bij UPC money en nog eens money,maar geen service en dure 0900 telefoonnummers,en als je iemand aan de lijn krijgt na 10 min.in de wacht; weten ze van niks.

ben nu naar filternet gegaan die eerlijk zeggen dat ik voor 35 euro per maand kan internetten met een limiet van 2GB en die hebben ook nog een virusscan,en een helpdesk voor gewoon telefoon tarief. Van de naam wandadoo wordt ik al misselijk.

Re: wanadoo/Casema

Geplaatst: 17 feb 2003 00:06
door (geheimpje)
Gelukkig ben ik niet de enige die zoveel problemen heeft met wanadoo. Dat is een schrale troost. Dat er veel problemen zijn met wanadoo weten zij zelf ook. Ze hebben niet voor niets de "Niet-goed-geld-terug" actie in het leven geroepen.

Re: wanadoo/Casema

Geplaatst: 02 mar 2003 12:54
door writers
Nou, inderdaad.
Ik heb nog nooit zo'n klant-onvriendelijk bedrijf meegemaakt.
Ze reageren niet op brieven, emails worden niet beantwoord etc.etc.............. een grote kolerezooi!!!!

Re: wanadoo/Casema

Geplaatst: 04 mar 2003 10:56
door Erikje
Bij mij begon het toen ik een abonnement nam waarbij je via de KPN lijn onbeperkt kon internetten voor 29 Euro. Later werd onbeperkt beperkt waarbij je je contract kon opzeggen of veranderen in een Cable abonnement. Dat maar gedaan... dom dom dom dom dom. Zij hebben 6 maanden dubbel abonnementsgeld geïnd (zelfs toen ik dat letterlijk verboden had, gefaxd en aangetekend verstuurd!!!) en mijn korting kreeg ik niet verrekend. Het heeft 8 maanden geduurd voordat ik mijn geld terugkreeg van de eerste maanden dat ik niet storneerde en mijn extra korting. Nu ben ik zo moe van die gasten dat ik nog bezig ben moed te verzamelen om op te zeggen....

Erikje

Re: wanadoo/Casema

Geplaatst: 07 mar 2003 06:55
door Tamara
In februari van dit jaar kwam de instalie monteur bij mij thuis om mn modem voor mn wanadoo premium aansluiting te instaleren. Het was vrijdag valentijns dag en meneer kwam uit de andere kant van het land. Het lukte niet,zei hij al na vijf minuten en vertelde mij dat casema contact met mij ging opnemen. Binnen no time was die man weer weg en zat ik zonder internet en met zeer slecht ontvangst van het televisie signaal.

Ik heb vele vele malen met de helpdesk gebeld over wanneer de monteur zou komen, hun vertelde mij dat deze storing aan mij lag en dat ik de boel goed moest instelling. Omdat ik vol hield dat de modem niet aangesloten was, begon het licht voor zover aan de andere kant van de telefoon wel te branden. Eindelijk kwam er weer een monteur en deze beste man is ruim een uur bezig geweest. toen hij weg ging vertelde hij mij dat het modem rond het einde van de dag zou werken en dat het een kwestie was van aanmelden.

Het is nu 7maart en na nog meer telefoontje, met nog meer kosten en veel meer wachtende voor je (heb zelfs als 2x 3uur aan de telefoon gehangen!!!)Schijnt het niet aan het aanmelden te liggen, maar moet de technische dienst in de wijkkast bij mij een filter verwijderen. Kennlijk hebben ze daar ruim de tijd voor nodig, misschien zelfs wel tot volgend jaar....ik wacht hier nog steeds.

Bellen, faxen emailen, niet heeft zin. Er word of niet gereageerd of knullig over de telefoon gebrabbeld dat zij het zullen doorgeven en verders niets kunnen doen. U word binnen 48uur gebeld mevrouw, maar uiteraard gebeurd dat niet.

Maar goed, ik zou niet moeten klagen, sommige mensen hebben nog veel meer problemen met casema. Zoals bijvoorbeeld mn ouders die al sinds oktober vorig jaar zonder internet en met zeer slecht ontvangst van enekele televisie signalen zitten. Casema is er niet, geeft geen antwoord, beloofd veel doet weinig en als je naar de hoofd van de afdeling vraagt of naar de namen van dat soort personen, word de verbinding gewoon verbroken. Want tjsa die mensen zijn natuurlijk voor een gewonen burger zoals u en ik niet te bereiken.

Re: wanadoo/Casema

Geplaatst: 07 mar 2003 07:04
door Tamara
PS: Casema geeft toe dat zij zowel de technische dienst als de monteur die de boel bij u thuis komen instaleren, externe bedrijven zijn. Als je vraagt naar telefoonnummers of namen van die bedrijven (om bijv achter hun planning te komen) krijg je de te verwachten "hebben wij niet, gaan wij niet over, kan het alleen voor u doorgeven etc etc" te horen.

Inmiddels is Casema bezig om ook de klanten service balie in Delft te sluiten, niet dat daarnaar toe gaan veel zin heeft, maar ik begin me af te vragen of Casema uberhaubt nog verstand heeft van wie wat in hun bedrijf doet en of ze niet langzaam aan het "onderduiken zijn" voor de consument.
Je staat echt machteloos!!

Ondertussen proberen ze de consument te lijmen met hogere snelheden, waarvan bijna iedere casema gebruiker twijfelt of ze dat wel gaan halen etc etc

Ja sorry, ik raak amper uitgepraat over dit bedrijf!
Als consument heb je op sommige gebieden weinig keus in diegene die het aanbod voorziet. Ik kan bijv niet naar een ander kabelprovider stappen, omdat casema bij ons de kabelboer is. Ik heb geen telefoon, die wil ik ook niet. Maar van de kosten die ik ondertussen gemaakt het, had ik allang telefoon kunnen laten aansluiten en adsl via de telefoonlijn kunnen nemen

Re: wanadoo/Casema

Geplaatst: 17 mar 2003 21:34
door Joy
Casema/Wanadoo heeft een heel slechte service.... Wie weet dat nou niet???
Vanaf eind november 2001 heeft mijn moeder doorgegeven aan de Casema Klantenservice dat haar man overleden was en dat de rekeningen voor kabeltelevisie op kosten van haar moeten komen in de toekomst. Ze zouden alles corrigeren. Ik heb toen ook een brief geschreven om de kosten van kabelinternet over te zetten naar mijn moeder i.v.m. mijn verhuizing. Er moeten dus alleen enkele gevens veranderd worden. Het contract wordt kosteloos overgezet naar mijn moeder.
In Januari 2002 heb ik toen weer gebeld om door te geven dat de kosten van internet vanaf maart 2002 voor mijn moeder moesten zijn. Na een half uur aan de telefoon te hebben gewacht, kreeg ik weer te horen dat het schriftelijk moest. En toen zei ik ook meteen dat ik al sinds November 2001 de wijziging schriftelijk heb doorgegeven. Maar hun smoes was toen: "Oh, maar ik zie hier niets in het systeem.... Heeft u een momentje, dan kijk ik even nog verder, want misschien is nog niet alles verwerkt" (....1 minuut later)..."Helaas mevrouw, we hebben echt niets ontvangen" Ik zei toen meteen: " Jullie administratie is echt een chaos he?" En de mederwerkster gaf ook nog toe. Toen vroeg ik ook meteen als het niet eens tijd werd om er wat aan te doen. En haar antwoord was: " Wel mevrouw, wij zijn niet van de administratie dus wij kunnen er niets aan doen". Ik vind dan wel dat er een bericht binnen het bedrijf verspreid moet worden waarop er staat wat de meeste klachten van de klanten zijn en dan moeten ze ook ervoor zorgen dat de klachten minder worden.
Tot op heden (17 maart 2003)wachte mijn moeder en ik op een bevestiging dat alles goed is gegaan met de overname van internet en naamswijziging van kabeltv. Ik heb 1x gepost en 3x gefaxt. Moet toch wel zijn aangekomen?? En de verwerkingsduur volgens klantenservice is 4 weken. Er zijn al meer dan 10 weken voorbij en we wachten nog steeds op een bevestiging. Ik zei aan mijn moeder dat ze de rekeningen op naam van mijn stiefvader niet moest betalen, want die zijn niet voor haar. Casema moet de post naar het graf van mijn stiefvader sturen. Ik adviseer iedereen die geen hoofdpijn wil om geen Wanadoo abonnement te nemen.....Neem dan nog maar liever intenetten via telefoonlijn (telefoontikken), want volgens mij kom je zelfs dan goedkoper uit, want je hoeft geen uren in de wacht te staan bij Casema klantenservice....ondertussen kon je gezellig internetten....:-)

Re: wanadoo/Casema

Geplaatst: 17 mar 2003 23:13
door ha ha ja ja nee dus
***** wat een verhalen allemaal

Re: wanadoo/Casema

Geplaatst: 24 mar 2003 20:33
door Ron
Zeg dat wel en het houdt maar niet op bij Casema/Wanadoo.
Sinds 2 maanden kabel internet/basic en niks dan ellende. Overdag gaat het wel, maar 's avonds gaat het loeiend traag. Ook verbinding verbreekt regelmatig, waarom?? Probleem zit niet bij mij, dat weet ik zeker. Helpdesk duurt kwartieren en smakken geld (0900 nummer). Het lijkt wel of de schoonmakers gepromoveerd zijn tot helpdeskmedewerkers; of gedegradeerd, het is maar hoe je het bekijkt.
Het wordt alleen maar slechter nu Casema/Wanadoo zit te stunten om nieuwe klanten te lokken.
Wat een stelletje trekganzen daar bij Wanadoo. Kzou wel eens willen weten wie daar de direkteur is en die goed over de knie leggen. Opvallend hè: niemand weet de naam van de direkteur van Casema/Wanadoo of bv. UPC. Misschien moet dat eens op het internet!!!

Re: wanadoo/Casema

Geplaatst: 24 mar 2003 22:22
door Hugo
Ik heb idd. oook alleen maar problemen met dat kl..... casema.
Ben overgestapt van premium naar basic, maar ipv dat ze het bedrag verlaagde , werd het verdubbeld.
Eindelijk na 5 maanden heen en weer bellen, mailen en schrijven heb ik mijn geld terug.
Alleen nu ligt vaak de verbinding eruit, dus weer bellen, mailen en schrijven ( en dat kost volgens casema ook niets zeker )

Ik ben er wel achter dat wanneer je iets wil van de klantenservice, je dan een aangetekende brief moet sturen tav. FRANK BIJSTERBOS, meestal heb je dan binnen 1 week antwoord.

IEDEREEN STERKTE DIE BIJ CASEMA ZIT.

Re: wanadoo/Casema

Geplaatst: 11 apr 2003 22:46
door Hans
Na lezing van alle ellende die Casema over mensen uitstort ben ik enigszins getroost; ik blijk niet de enige misbruikte, bedrogen en bestolen persoon te zijn!
Mijn relaas.
X na alle mooie plaatjes en praatjes AANVRAAG ingediend in december '02.
X 14 februari '03 modem geplaatst.
X na 2 dagen blijkt, na contact met de helpdesk, het modem kapot te zijn.
X belofte gekregen dat de storingsdienst spoedig contact op zal nemen voor een afspraak ter omruiling van het modem.
X een MAAND niets gehoord.
X uren bellen a € 0,10 per minuut om iemand te spreken te krijgen.
X eindelijk weer een belofte dat er contact zal worden opgenomen.
X niets meer gehoord
X Schriftelijk en aangetekend opgezegd.
X Relatief snelle bevestiging van opzegging ontvangen met de dringende en uitgebreide verwijzing naar mijn verplichting om minstens een jaar te moeten doorbetalen....zonder dat er een dienst wordt geleverd.
X balende van de idee om tijd en energie in juridische procedures te moeten gaan steken, heb ik contact gezocht en gekregen met iemand die mijn opzegging terstond ongedaan maakte met de belofte dat de storingsdienst nu binnen 2 dagen zou bellen.
X U begrijpt het al, het blijft stil..
X Weer gebeld-weer belofte-weer niets gehoord.
X Inmiddels zijn de aansluitkosten en 2x het abonnement al automatisch afgeschreven.
Wordt vervolgd.

RADAR ALSTUBLIEFT
PAK OOK DIT BEDRIJF BIJ Z'N KLADDEN WEGENS:
WANPRESTATIE-BEDRIEGERIJ-DIEFSTAL-ARROGANTIE
EN AL DIE ZAKEN WAAROVER DE ANDEREN U AL SCHREVEN.
ALVAST BEDANKT

Re: wanadoo/Casema

Geplaatst: 13 apr 2003 23:51
door Sandra
Heb sinds 25-02-2003 Wanadoocable en wat blijkt ze ondersteunde Windows 2000 Prof. niet. De handeleiding op internet bleek voor Windows 2000 ook niet te kloppen. Toen ik dacht eindelijk kabel te hebben begonnen de problemen pas goed. Vanaf 12 maart elke dag kunnen bellen en er is vanalles beloofd, maar nu doet mijn modem het helemaal niet meer en zou nog andere halve week moeten wachten en dan het gratis nummer bellen en misschien dat ik dan een nieuw modum krijg. Klanteserveci en brief schrijven heeft geen zin. Het enige wat zij wel hebben veranderd en waardoor ik weet dat ze mijn brief hebben gehad is het gironummer.

Ik weet nu dat zij een nieuw systeem hebben en daar veel problemen mee hebben, maar de klant is daar wel de dupe van. Nog niet te spreken over hoe je behandeld wordt door de helpdeske.

Kan men geen actie ondernemen tegen Wanadoocable. Het is toch niet mijn probleem dat zij een nieuw systeem hebben en daar zoveel problemen mee hebben. Mijn rekening van de telefoon kan ik ook wel vergeten dus nu betaal ik in de maand tweemaal kabel kosten. Eenmaal de kabel en eenmaal de rekening voor de telefoon.

Re: wanadoo/Casema

Geplaatst: 02 mei 2003 16:19
door Willeke
Voor mij is het ook een schrale troost om dit te horen. Ik word compleet gek van Casema kabel basic internet. Soms kan ik 2 dagen niet internetten. Zo traag als dikke stront door een theezeefje..Ik woon 4 hoog en als ik ga internetten dan kan ik gewoon tussendoor even 8 trappen op en af om de vuilnis buiten te zetten en dan krijg ik eindelijk de pagina te zien waar ik om gevraagd had. Zo traag werkt het..Ik heb nu al 3 keer de algemene voorwaarden gelezen om te kijken of ik ze ergens op kon pakken zodat ik mijn abonnement op kon zeggen met als reden: Wanprestatie. Maar nee hoor, ze hebben zichzelf zo ingedekt dat je vast zit. Ik hoop dat trosradar hier eens aandacht aan wil besteden want het loopt de spuigaten uit

Re: wanadoo/Casema

Geplaatst: 23 mei 2003 15:01
door Dennis
Ook wij hadden tot voor kort kabelinternet via Wanadoo Casema.

Op een dag werden wij door hun gebeld met de vraag of we geinteresseerd zijn in kabelinternet. We zouden er nog even over nadenken. Kort daarna belden ze weer en we hebben het toen maar genomen. Ze vroegen om ons Gironummer (let op, komt later nog terug) en dat hebben we gegeven.

Er werd een afspraak gemaakt wanneer de monteur het modem zou komen installeren. Dat gebeurde, modem geinstalleerd en we moesten tekenen voor het ontvangst van het modem. Gedaan, zelf een kabel getrokken en alles geinstalleerd en na verloop van tijd werkte het.

Geen vuiltje aan de lucht zou je denken. Nee, dat was dus anders.

Al heel gauw konden we 20% van de sites de we regelmatig bezoeken niet laden. Tevens wisten we niet hoe we de ftp-server moesten bereiken om onze eigen homepage te uploaden. Helpdesk gebeld. Na lang wachten kregen we iemand die echt niks wist. Moest een collega raadplegen voor beide vragen en gaf als antwoord dat we 'iets' van het internet moesten downloaden en dat via een zoekmachine maar op moesten zoeken. Belachelijk!

Later hadden we helemaal geen verbinding meer. Weer de helpdesk gebeld, om kwart over negen 's avonds. Na tienen pas leven aan de andere kant van de lijn, een mevrouw. Ze begon al dat het al laat was en het waarschijnlijk te lang zou duren eer mijn vraag beantwoord zou zijn. Waarop ik natuurlijk antwoorde dat het zo gefixt was. Niet dus, mevrouw ging met mij in discussie en zei dat ik de dag erna teruggeld zou worden. OK, is prima, maar dan wel 's avonds, wacht overdags ben ik er niet. Dat kon niet, mocht ik van mevrouw niet bepalen en ze werd met de seconde chagrijniger. Wat een ....w... , echt waar! Dit kan toch niet N.V. WANADOO CASEMA. Dit was de druppel die de emmer deed overlopen! Er werd overigens niet teruggebeld de dag erna (moeders was nl. thuis).

Maar daarnaast kloppen de betalingscondities ook niet. Casema schreef zo maar geld van onze rekening terwijl we geen machtiging hebben overtekend! Ja ja, en bij hoog en laag beweren van wel. Ze kunnen niks bewijzen! Alle afschrijvingen hebben we weer terug laten draaien. Uiteindelijk viel er een acceptgiro op de mat die we wel betaalden (anders heb je geen rechten).

De rotzooi is weer retour gezonden en nu maar hopen dan we de centen weer terug krijgen (regeling niet goed geld terug). Dat zal nog wel een discussie worden.

Dus:
Ga NOOIT in zee met WANADOO CASEMA!
Geef niet je bank/gironummer telefonisch door!

Mvg, Dennis

Re: wanadoo/Casema

Geplaatst: 23 mei 2003 15:05
door Dennis
Voor ik het vergeet:

WANADOO CASEMA, ALS JULLIE NIET IN STAAT ZIJN FATSOENLIJK INTERNET TE EXPLOITEREN KUNNEN JULLIE ER MAAR BETER MEE UITSCHIJDEN!!!

Re: wanadoo/Casema

Geplaatst: 04 jun 2003 22:26
door Marco
Hier nog een mooi voorbeeld van Wanadoo Broadband Basic: nooit problemen gehad; de snelheid is vorige maand (voor de 2e keer) zelfs verdubbeld naar iets meer dan de 40 kb/s! Maar.... nooit hebben ze gevraagd of we dit wilden. Geeft nix, meer voor dezelfde prijs?

Nee, dus. Vandaag kregen we het bericht dat we per 1-7-2003 meer moeten gaan betalen. Reden? Juist, de verhoogde snelheid. Vanavond gebeld met helpdesk (3 minuten slechts in de wacht). Nee, de oude snelheid i.c.m. de oude prijs terug kon niet. En nee, aangekondigd was het ook niet, laat staan dat ik mocht kiezen. En nu is mijn termijn al voorbij, dus ik zit er voorlopig aan vast.

Een bezwaarbrief kon ik schrijven (ja, mailen was onmogelijk!) of opzeggen of overstappen op ADSL (is nu goedkoper namelijk). Ja, nu wel he? Die mooie aanbiedingen voor ADSL-lite met gratis modems enzo van een paar maanden geleden zijn er nu niet meer.

Kortom: je krijgt meer, da's mooi. Ik zat er niet op te wachten omdat ik dat niet gebruikte. Nu moet ik er wél voor betalen!

Re: wanadoo/Casema

Geplaatst: 05 jun 2003 15:26
door kaatje
Iemand interesse in een com21 modem??? (wanadoo basic)

Wij zijn verhuisd en hebben Casema kabelinternet opgezegd in maart. Na diverse e-mails en telefoontjes hebben we nu nog steeds geen brief gehad over wat we nou met dat modem moeten doen! Ik ga er nu maar vanuit dat ze hem gewoon niet terug willen haha.

Re: wanadoo/Casema

Geplaatst: 17 jun 2003 19:40
door Scummie
Hoe triest het ook kan zijn, zit ik dit nu te typen via een telefoonverbinding via Zonnet..

Zondag 8 juni kreeg de centrale buiten bliksem inslag waardoor ik geen internet meer kon gebruiken. Dezelfde dag heb ik nog contact opgenomen... (ruim 30 min. wachttijd = ruim 3 euro gesprekskst). Daar werd mij mede gedeeld dat ik de kabel na moest gaan en het netwerkkaartje in de pc. Zo gezegt zo gedaan.. Weer terug gebeld (ruim 30 min. in wacht = ruim 3 euro gesprekstkst). Er werd melding van gemaakt en het zou binnen 3 tot 5 werkdagen duren voordat een monteur langs zou komen.

Daarna nog 2 x contact gehad (totaal ruim 1 uur wachtijd) werd ik niets wijzer van de mensen van de klantenservice en ze spreken elkaar nog tegen ook!!! De een zou het met spoed kunnen doorsturen.. de andere niet..

Vandaag de 5e werkdag en dus de laatste dat een monteur langs zou komen.. Niemand geweest natuurlijk!! Ik weer bellen (ruim 45 min. in de wacht!!! = ruim 4,50 euro).
Werd mij medegedeeld dat het nog wel even een paar dagen kan duren + dat de schade aan modem voor mijn rekening zou kunnen komen. (180 euro!!!) Die van Casema zijn echt niet goed wijs!!!

Weg met Casema/ Wanadoo.. Kwaliteit is ver te zoeken..

Ik ga nu maar even kijken welk ADSL abo ik het beste kan nemen....