Ode aan Telfort
Geplaatst: 25 sep 2008 16:10
Wat eigenaardige lui hadden besloten, zonder dat ik er maar wat vanaf wist, om zich mijn tas toe te eigenen. Deze stond alleen wel in mijn auto, die op slot zat. Om erbij te kunnen hebben ze maar eventjes een van de raampjes ingetikt.
Nu heb je dit gelezen en wil je me gaan zeggen: 'Dat is balen!' ?? Nou wacht daar nog maar even mee, want:
Omdat mijn telefoon in mijn tas zat, wilde ik natuurlijk mijn belkosten veilig stellen en mijn simkaart laten blokkeren. Maar...daarvoor moet je bellen. Mijn telefoon is gejat,
dus dit moet het toestel van iemand anders. Ik bel manlief en hij gaat direct voor mij bellen naar Telfort.
Ik noem de naam Telfort bewust, al wilde ik dit eerst niet doen, maar ze hebben het verdiend! Met vlag en wimpel!
Kijk, een melding doen van diefstal, dat gaat helemaal goed, heel keurig en snel allemaal. Dit kan iedereen voor iedereen in orde maken. Geen probleem.
Maar hiermee stuit je gelijk op een volgend probleem. Om je nummer en abonnement te willen behouden heb je een nieuwe simkaart nodig.
Die kan je dan ook heel gemakkelijk bestellen via de internetsite van Telfort.
Mits je hier niet voor zou hoeven inloggen…
Want je raadt al waarmee dit moet gebeuren?
Juist: je telefoonnummer!
Omdat deze geblokkeerd is kent het systeem van Telfort jou niet meer. Inloggen gaat dus niet en bestellen dan al helemaal niet.
Wanneer ik mijn verbazing over deze vreemde constructie wil melden kan dat dus niet telefonisch.
En vandaar dat ik op zoek ga naar een mailadres van Telfort.
Maar nergens kan ik een mailadres of mailformulier op hun site vinden zónder dat ik me daarbij hoef in te loggen ..... met mijn telefoonnummer.
Dus...het enige wat erop zit is iemand anders verzoeken voor mij te bellen met Telfort om een nieuwe simkaart aan te vragen mét nummerbehoud.
Zo gebeurt het ook.
Nadat 7x de verbinding door Telfort verbroken wordt na 10 minuten in de wachtrij te hebben gestaan, komt de ergernis om de hoek kijken.
Zeker omdat het 30 cent per minuut kost...”plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon.”
Als er dan verbinding is en er een stem klinkt van de andere kant die alle persoonsgegevens vraagt, is de verwachting toch dat het nu verder vlot gaat verlopen.
Maar nee! Telfort gaat vertellen dat de eigenaar van het betreffende 06-nr zelf moet bellen!
Dus….begrijp dit goed: als manlief mag je wel degene zijn op wiens naam de betalingen gedaan worden, je mag ook degene zijn die de diefstal meldt en het nummer blokkeert…..
Maar je mag niet degene zijn die een nieuwe kaart aanvraagt.
Misschien heel goed bedoeld, leuk verzonnen die procedure, maar voor de klant heel frustrerend als je gewoon je eigen spullen terug wilt!
Dus mij moet een telefoon worden gebracht, zodat ik, als eigenaar van betreffende 06-nr., zelf kan bellen, op kosten van een ander. Alweer.
En ik moet hetzelfde meemaken: weer 7 keer bellen en 6 keer de verbinding laten verbreken wanneer ik eindelijk iemand aan de telefoon krijg.
Heel vriendelijk beloof ik dan ook deze 'Ode aan Telfort'.
En dan....kan ik mijn simkaart toegestuurd krijgen. Tegen een beste betaling.
Maar zelfs dan doet men toch wél lastig over het nummerbehoud.
Jouw nummer overzetten naar een andere simkaart, dat blijkt niet zomaar te kunnen.
Daarvoor moet je meewerken aan allerlei constructies.
En zoiets duurt zeker 5 werkdagen. Op z’n minst!
Zucht...als alles goed gaat ben ik eind volgende week vast wel weer bereikbaar...
Balen he?!
Nu heb je dit gelezen en wil je me gaan zeggen: 'Dat is balen!' ?? Nou wacht daar nog maar even mee, want:
Omdat mijn telefoon in mijn tas zat, wilde ik natuurlijk mijn belkosten veilig stellen en mijn simkaart laten blokkeren. Maar...daarvoor moet je bellen. Mijn telefoon is gejat,
dus dit moet het toestel van iemand anders. Ik bel manlief en hij gaat direct voor mij bellen naar Telfort.
Ik noem de naam Telfort bewust, al wilde ik dit eerst niet doen, maar ze hebben het verdiend! Met vlag en wimpel!
Kijk, een melding doen van diefstal, dat gaat helemaal goed, heel keurig en snel allemaal. Dit kan iedereen voor iedereen in orde maken. Geen probleem.
Maar hiermee stuit je gelijk op een volgend probleem. Om je nummer en abonnement te willen behouden heb je een nieuwe simkaart nodig.
Die kan je dan ook heel gemakkelijk bestellen via de internetsite van Telfort.
Mits je hier niet voor zou hoeven inloggen…
Want je raadt al waarmee dit moet gebeuren?
Juist: je telefoonnummer!
Omdat deze geblokkeerd is kent het systeem van Telfort jou niet meer. Inloggen gaat dus niet en bestellen dan al helemaal niet.
Wanneer ik mijn verbazing over deze vreemde constructie wil melden kan dat dus niet telefonisch.
En vandaar dat ik op zoek ga naar een mailadres van Telfort.
Maar nergens kan ik een mailadres of mailformulier op hun site vinden zónder dat ik me daarbij hoef in te loggen ..... met mijn telefoonnummer.
Dus...het enige wat erop zit is iemand anders verzoeken voor mij te bellen met Telfort om een nieuwe simkaart aan te vragen mét nummerbehoud.
Zo gebeurt het ook.
Nadat 7x de verbinding door Telfort verbroken wordt na 10 minuten in de wachtrij te hebben gestaan, komt de ergernis om de hoek kijken.
Zeker omdat het 30 cent per minuut kost...”plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon.”
Als er dan verbinding is en er een stem klinkt van de andere kant die alle persoonsgegevens vraagt, is de verwachting toch dat het nu verder vlot gaat verlopen.
Maar nee! Telfort gaat vertellen dat de eigenaar van het betreffende 06-nr zelf moet bellen!
Dus….begrijp dit goed: als manlief mag je wel degene zijn op wiens naam de betalingen gedaan worden, je mag ook degene zijn die de diefstal meldt en het nummer blokkeert…..
Maar je mag niet degene zijn die een nieuwe kaart aanvraagt.
Misschien heel goed bedoeld, leuk verzonnen die procedure, maar voor de klant heel frustrerend als je gewoon je eigen spullen terug wilt!
Dus mij moet een telefoon worden gebracht, zodat ik, als eigenaar van betreffende 06-nr., zelf kan bellen, op kosten van een ander. Alweer.
En ik moet hetzelfde meemaken: weer 7 keer bellen en 6 keer de verbinding laten verbreken wanneer ik eindelijk iemand aan de telefoon krijg.
Heel vriendelijk beloof ik dan ook deze 'Ode aan Telfort'.
En dan....kan ik mijn simkaart toegestuurd krijgen. Tegen een beste betaling.
Maar zelfs dan doet men toch wél lastig over het nummerbehoud.
Jouw nummer overzetten naar een andere simkaart, dat blijkt niet zomaar te kunnen.
Daarvoor moet je meewerken aan allerlei constructies.
En zoiets duurt zeker 5 werkdagen. Op z’n minst!
Zucht...als alles goed gaat ben ik eind volgende week vast wel weer bereikbaar...
Balen he?!