Pagina 1 van 1

T-Mobile blijft telkens maar in gebreken

Geplaatst: 26 sep 2008 09:05
door mariusvw
Ik heb een probleem met t-mobile wegens het volgende:

Maart 2008 mocht ik een nieuw telefoon toestel uitkiezen. Nokia 6500 Classic leek mij toen een mooi toestel.

Echter na een week bleek hij toch niet zo mooi, de software in het toestel werkte niet meer waar door het toestel geheel niet meer aan ging.
T-Mobile gebeld en melding hier van gedaan, ik mocht hem opsturen en hij zou gerepareerd worden.

Eenmaal de eerste keer een omruil gehad te hebben bleek het toestel schade aan het display te hebben. Wat mij een beetje teleur stelde was dat mij beloofd was dat ik mijn toestel met nieuwe software terug zou krijgen, echter was het een heel ander toestel waar door ik mijn screen-protector dus mooi kwijt was a 15 euro.

Dit toestel is wederom terug gegestuurd en ik kreeg deze keer het zelfde toestel terug alleen wat mij verbaasde was dat ze bij het reparatie center de schade in het display volgens de papieren met software opgelost hadden... Krassen verwijderen met software? Ik wou dat ik zo iets voor m'n auto had!!!

Wederom is dit toestel terug gegaan.

Na weer een nieuw toestel te krijgen was het probleem helaas nog niet opgelost, de schade aan de rechter zijde van het scherm was weg... Maar... Links zat er nu schade in het display... Het lijkt wel of na meerdere meldingen er nogsteeds geen lampje gaat branden bij een reparatie medewerker dat het toestel goed bekeken moet worden alvorens op te sturen.

Dit hele verhaal ging zo tot 4x toe door met telkens een ander mankement aan het display. De 4e keer was ook het mooiste qua hoe het toestel geleverd werd.

Ik was gebeld door een medewerker hoe ik hem het liefst terug geleverd wou krijgen, ik vermelde dus dat ik hem het liefst met screen protector op het scherm zou krijgen zoals nokia hem leverd. Meneer vertelde mij dat ik hem zo geleverd zou krijgen. Dit mocht echter niet zo zijn. Alles was in een doosje gepropt en zo verzonden. Het enige verschil met de voorgaande keren was dat er een soort plakfolie van de Hema op het display zat met veel grote bellen er onder.
Toen ik hier melding van maakte kreeg ik te horen van de medewerker: "U kunt deze protector verwijderen en de lijm verwijderen met een doekje".

Komop! Schade aan een display en dan zo iets doen om het risico op schade nog groter te maken!? De lijm ging overigens mooi niet van het display!

Ik had van een medewerker begrepen na de 4e keer dat ik hem terug mocht sturen naar het hoofdkantoor. Het mooie was alleen dat toen ik eenmaal belde om hem te sturen dat een andere medewerker het ontkende en mij hem gewoon wou laten opsturen naar het reparatie center. Na doordrammen kreeg ik toch de juiste gegevens om hem zo te sturen naar Aftersales.

Eenmaal het toestel 'bekeken' door aftersales kreeg ik een "nieuw" toestel. Alleen als we kijken hoe hij geleverd werd. Het doosje met tape bij elkaar geplakt en alles in het doosje gepropt. Niet zo netjes naar mijn mening...

En tot m'n verbazing... Weer schade op het display, deze keer zelfs erger dan de vorige krassen die er in zaten... Zelfs de bezorger wist van schande te spreken dat hij dit wel vaker mee maakte bij mensen! (daar ben je dan vaste klant voor sinds 1996)

Na een aantal keren te bellen de eerste lijns helpdesk mocht ik het toestel weer opsturen...

Eenmaal bevestiging van de aankomst het toestel ben ik gaan bellen naar t-mobile wat de status is. De meeste reacties die ik vanaf begin Aug. krijg zijn:

- We kunnen aftersales niet bereiken
- De wachtrijen zijn te lang
- Ik mag niet langer in de wacht staan omdat dit niet is toegestaan door T-mobile
- U word morgen terug gebeld
- U word binnen 24 uur terug gebeld
- U word binnen 48 uur terug gebeld
- U word volgende week terug gebeld
- Uw klacht word binnen 20 dagen afgehandelt

Terugbellen? Volgens mij kennen ze dat niet, ik heb tot nu toe in alle maanden dat ik bezig ben vanaf begin maart pas 2x iemand gehad die me terugbelde.

1x: voor me een screenprotector en een nieuw toestel te beloven (niet nagekomen)
2x: om me te vertellen dat er een toestel onderweg is.

En punt 2 is het mooiste, er is duidelijk aangegeven dat het toestel NIET meer geaccepteerd zal worden door mij en ik eis een ander toestel te kunnen kiezen die wel goed en _nieuw_ is.

Volgens hun staan deze belofte's allemaal niet in "het systeem".

Echter na een dreigement met een rechtzaak hier voor was de order van het toestel "wat al een week onderweg is" ineens wel mogelijk om te annuleren en mij te beloven de volgende dag terug gebeld te worden voor een nieuw toestel...

Deze terugbel actie had moeten gebeuren op 12-09-08...

U raad het al, inmiddels ben ik wederom niet terug gebeld en heb ik nogsteeds geen toestel.

Wat ik overigens bijna vergeet te vermelden is dat de 10 euro korting en verzendkosten die mij meerdere malen beloofd is nog niet geheel binnen is.

Verzendkosten zijn niet binnen en de 10 euro dat is bij hun geen 10 euro, dit is op de factuur 8,40 euro. Hoe ze dat berekenen is mij een raadsel.

Dan nog even niet te spreken over de kosten voor het bellen naar hun 0900 nummer van aftersales... Wat voor 45 eurocent per minuut krijg je dan wel iemand van aftersales aan de lijn. Alleen is het wel zo dat je voor die 17 min dat je in de wacht staat een hoop geld kwijt ben, vervoglens gaan hun je verhaal lezen aan delijn en vertellen ze je dat ze terug gaan bellen en momenteel niets voor je kunnen doen omdat de "Backoffice" gesloten is... Deze dame die mij terug zou bellen heb ik inmiddels nog niet gehoord.

Is er misschien iemand die in deze situatie wil en kan adviseren om bij T-mobile toch wat mensen wakker te krijgen zo dat ze hun werk goed doen!?


** Update: 26-09-2008
Ik heb inmiddels t-mobile weer eens aan delijn gehad en ze konden deze keer wel door verbinden naar de aftersales.... Doorverbinden? Nee, navraag doen en 'door geven'...

Vandaag is er een nieuw toestel naar mij verzonden die ik gekozen heb volgens de medewerker en de latere medewerkster gezien ik 2x achter elkaar gebeld heb omdat ik bij de eerste persoon de antwoorden op mijn vragen niet kreeg.

Maar hoe weten hun nu welk toestel ze moeten sturen?! Ik heb namelijk niet aangegeven welk toestel ik wens te ontvangen...

Het blijkt dus dat er wederom het zelfde toestel (nokia 6500 classic) onderweg is...

Een belofte 'een ander toestel uitkiezen' gaat dus mooi de prullenbak in...

Ze gaan het vandaag opsturen werd mij vermeld, echter heb ik nu al mijn twijfels gezien dit 2 weken geleden ook gebeurde en dat toestel nog steeds moet aankomen.
Zoals ik al tegen de medewerker zei: "het is zo erg makkelijk om iemand af te poeieren".

Ik heb per direct ook mijn bank opgebeld om alle incasso's van t-mobile terug te laten stoneren en verdere incasso's te annuleren. Tevens direct de DAS-rechtsbijstand geinformeerd hier over en er een zaak van gemaakt.

Ik vind het persoonlijk zeer jammer dat het zo moet lopen. Ik was vanaf 1996 tevreden klant, dat is zo juist behoorlijk veranderd...

** Update: 01-10-08 **
Gister weer gebeld naar de t-mobile klantenservice heb ik te horen gekregen dat ze helaas (voor mij) het toestel waren vergeten te verzenden... Maar! ze gingen dit als nog direct doen...

Zo waar! Vandaag krijg ik een toestel binnen... Niet te geloven...
Inderdaad! Niet te geloven... Ik kreeg namelijk het verkeerde toestel...

Volgens T-mobile kunnen ze me wederom 10 euro (is stiekem eigenlijk 8.40 euro) korting geven op m'n abonnement.

Maar voor de overige kosten moet ik nogmaals een schriftelijke klacht indienen... Dit gaan we dan dus wederom maar doen...

Ik blijf er bij, jammer dat ik moet horen dat ik en mensen om mij heen de laatste paar maanden zeer ontevreden zijn over de service van T-mobile

Re: T-Mobile blijft telkens maar in gebreken

Geplaatst: 26 sep 2008 16:26
door Big-V
Hoewel ik het hele verhaal hierboven niet helemaal begrijp (had je de schade op het display zelf veroorzaakt? Dit valt namelijk niet onder de garantie) en ik af en toe vindt dat je wel èrg hoge eisen stelt (bijvoorbeeld screenprotectors op gerepareerde toestellen), kan ik je aanraden een keer naar een T-Mobile Shop te gaan.
Ook ik heb de laatste tijd (als altijd zeer tevreden klant) wat problemen gehad die telkens maar niet opgelost konden worden via de klantenservice.
De medewerkster van de T-Mobile Shop waar ik heen ging kwam echter al, zelfs voordat ik mijn hele verhaal af had kunnen maken, met een goede oplossing.
Ik kan in elk geval even vooruit, misschien kun je iets met deze tip.

Re: T-Mobile blijft telkens maar in gebreken

Geplaatst: 26 sep 2008 18:03
door mariusvw
@Big-V:
De krassen in het display zaten er in na de eerste reparatie.

Betreft de hoge eisen, ik ben van mening dat je als je een abonnement afsluit voor 2 jaar op zijn minst een goed toestel terug moet kunnen verwachten...

Zeker gezien het toestel nog geen week oud was...

Ik heb de reactie al gehad "ja maar je krijg het toestel"... Krijgen... Voor een abonnement van 2 jaar waar je niet onderuit komt...

Re: T-Mobile blijft telkens maar in gebreken

Geplaatst: 01 okt 2008 13:07
door Roderick02a
T-MOBILE SUCKS!!!!!!!!

Klantvriendelijkheid komt niet in hun woordenboek voor.

Veel sterkte om je gelijk te halen bij deze arrogante toko!

Re: T-Mobile blijft telkens maar in gebreken

Geplaatst: 05 feb 2009 23:19
door toyDuck
Roderick02a


Geplaatst op 01 Okt 2008 12:07 door Roderick02a
T-MOBILE SUCKS!!!!!!!!

Klantvriendelijkheid komt niet in hun woordenboek voor.

Veel sterkte om je gelijk te halen bij deze arrogante toko!


Hahaha wat ben jij een zielige kneus, ben al jaren lid (ten tijde van Ben) nooit problemen mee gehad. Service altijd optimaal en klasse. Heb veel korting gekregen onlangs via telefonische vernieuwing. Misschien moet je eens naar jezelf kijken.

Groetjes

Juan

Re: T-Mobile blijft telkens maar in gebreken

Geplaatst: 06 feb 2009 12:57
door Roytheslayer
@Toyduck

Misschien kun je ook gewoon reageren in de topics.
Omdat T-Mobile toevallig bij jou alles goed gedaan heeft wil dit natuurlijk niet zeggen dat ze geen fouten maken bij andere klanten.

Re: T-Mobile blijft telkens maar in gebreken

Geplaatst: 06 feb 2009 15:57
door Yme
@Roytheslayer

Jouw redenering gaat dus ook op voor de reactie van Roderick02a.

Omdat T-Mobile toevallig Roderick02a niet klantvriendelijk geholpen zou hebben wil nog niet zeggen dat ze andere klanten dan ook niet op een klantvriendelijke manier helpen.

:wink: