Pagina 1 van 3

Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 28 nov 2002 13:21
door F. Timmer
Ik heb op 21 september 2002 een aanvraag gedaan voor een ADSL-lite abonnement bij Zonnet. Dit heb ik gedaan via de site adslmetcrawler.nl.
Bij dit abonnement zou ik een gratis USB-modem ontvangen. Na ongeveer een maand kreeg ik een pakket van de KPN thuisgestuurd, maar daar zat geen modem in. Tevens had ik nog geen gebruikerscode en bevestiging van zonnet ontvangen.
Ik heb dat aangegeven bij zowel adslmetacrawler en zonnet. Van adslmetacrawler ontving ik binnen enkele dagen een mailtje waarin ze aangaven het aan zonnet door te geven en zodra er nieuws zou zijn. Nadat ik enkele weken niets meer gehoord had heb ik ook een mailtje gestuurd naar zonnet.
Totop heden heb ik van beide niets meer gehoord, ondanks nogmaal een mailtje gestuurd te hebben. Ze zijn alleen bereikbaar via een 0900-nummer.
Zijn er meerdere mensen met problemen met zonnet of adslmetacrawler?

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 12 dec 2002 23:02
door C.A.Willemsz
Met Zonnet. Op 9 september laten registreren voor hun Adsl-Family aanbieding. Nu is het 12 december, verschillende telefoontjes gepleegd op dat a-sociaal dure helpdesknummer, en ik heb nog steeds niks. Geen gratis modem, geen aansluitkosten, geen doorvoer van adsl-verbinding, gewoon 0 komma nada. Zonnet is waardeloos. Hun helpdesk weet van niks en schuiven alles af op KPN of op Versatel. Of hun helpdesk is niet te bereiken, zeker overdag niet. (De wachttijd is langer dan 10 minuten, probeer het later nog een keer) Het is gewoon triest die hele Zonnet.

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 01 jan 2003 21:41
door Carl
Helemaal mee eens, wij hebben ook alleen maar problemen met ADSL, al ligt het ook aan KPN, maar dat helpdesk nummer is idd belachelijk duur 70 cpm!!

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 06 jan 2003 20:47
door BMH
Zonnet is inderdaad bagger !
Ikzit sinds 24 novenber 2002 met een foutmelding 721.
Dit kunnen ze niet oplossen, leuk hé?!
Zonnet Family doe het nie !

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 06 jan 2003 20:47
door BMH
Zonnet is inderdaad bagger !
Ikzit sinds 24 novenber 2002 met een foutmelding 721.
Dit kunnen ze niet oplossen, leuk hé?!
Zonnet Family doe het nie !

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 24 mar 2003 20:57
door familiegrit
Hallo hier een zonnet lite gebruiker,die na ongeveer een maand erachter is gekomen dat zonnet de boel belazerd!! zonnet breedband family is met een gratis modem en geen aansluitkosten,maar als breedband family bij u niet beschikbaar is dan word u vewezen naar breedband lite zonder
dat er bij gezegd of geschreven word dat je dan wel aansluitkosten en de modem moet betalen!!!! Wie heeft dit ook meegemaakt?? wie kan ons een tip geven om hier onderuit te komen???? HELP!!

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 07 apr 2003 12:31
door Peter
Ach ja, je had het allemaal beter moeten lezen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat was een van de redenen geweest waarom ik geen Zonnet nam. Alles stond erin! Dat zei mijn leraar altijd, goed lezen, dan pas doen!

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 12 apr 2003 09:08
door S.A.
Ik heb op 18-01-03 mijn Adsl family abonnement aangevraagd bij zonnetBinnen een week kreeg ik een brief thuis van zonnet waarin stond dat ze mijn formulier op 23-01-03 hadden ontvangen en dat het ongeveer 20 dagen zou duren voordta de hele boel geactiveerd zou zijn en ik adsl had.Tevens zou ik over het verloop van het aansluiten per e-mail op de hoogte gehouden worden. Op 1 maart heb ik mijn eerste e-mail gestuurd met de vraag wanneer ze van plan waren het op te gaan leveren omdat ik intussen al 1 1/2 maand wachtte. Geen antwoord,zelfs geen geautomatiseerde bevestiging dat mijn mail was ontvangen. Op 08-03-03 nogmaals gemaild maar ook nu geen antwoord. Laatste maal op 15 maart en tevens een ontvangstbevestiging via mijn e-mailprogramma gevraagd. Ze hebben de mail ontvangen maar wederom weer geen antwoord. Op 23 maart ben ik maar eens gaan bellen, ruim 40!! dagen later. er werd mijn toen gezegd dat het binnen twee weken geregeld zou zijn. Nou eindelijk denk je dan . maar ja twee weken later staat er nog steeds niet geactiveerd op de pagina en geen modem. Weer gebeld,een meneer vertelde mijn dat ze "toevallig" de dag ervoor de goedkeuring van KPN en Verstatel hadden ontvangen,ja die deden er zo lang over (?).het abonnement zou maandag geactiveerd worden en ik zou uiterlijk woensdag mijn modem ontvangen. Nou je begrijpt het al abonnement is nog steeds niet geactiveerd en ook geen modem. Vreemd toch dat mijn collega adsl aanvraagd bij Wanadoo (ook in januari) nu wel al twee maanden aangesloten heeft en dit gaat toch ook via kpn!!!!!!!!!!Vandaag dus maar weer eens bellen en ze de laatste ultimatum stellen anders schakel ik echt mijn rechtsbijstand in. Ik heb spijt als haar op mijn hoofd dat ik ooit in die valse reclames van ze ben getrapt!!!!!!!!!!

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 12 apr 2003 20:46
door C.A. Willemsz
Hallo S.A.,

Ik kan mij jouw frustratie goed begrijpen. Ook ik ben zo dom geweest om in Zonnets aanlokkelijke reclame te trappen. Ik heb de moed opgegeven en heb de boel stopgezet en gezegd dat ik dus geen Adsl via hun wil afsluiten. Ik zit nu bij Wanadoo via een adsl-lite. Alles was in principe binnen 3 weken rond en ik geniet ervan. Gewoon kappen met Zonnet, zij kunnen hun beloftes toch niet waarmaken.

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 20 apr 2003 09:18
door s.a.
Nou ik heb wederom weer gebeld naar zonnet en krege ene hele onboschofte man aan delijn die me zei dat ik me niet zo druk moest maken daar zou die aansluiting echt niet sneller van komen! Ik heb toch verdorie recht om te weten na drie en een halve maand waar ik aan toe ben? Uiteindelijk heb ik ze een ultimatum gegeven dat ik binnen een week wilde weten hoe en wat en anders zou ik de consumentenbond,radar,kat ind ezak nou noem maar op inschakelen. En ja hoor prompt kreeg ik de volgende dag een e-mail dat mijn abonnement geactiveerd was op 15-04 niet te geloven ik was zo blij als een kind. Ik zou binnen twee tot drie dagen de modem geleverd krijgen. Volgens de kalender zou dat dus afgelopen vrijdag zijn geweest maar je raad het al GEEN MODEM!! Maar je betalingen gaan wel in vanaf het moment dat het abonnement is geactiveerd ken je dat? Ze pikken dus een hele week van je. Ik word zo moe van dat bedrijf. Je zou bijna zeggen dat ze samenwerken met UPC...........

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 26 apr 2003 22:53
door diana otting
Ik baal ook van zonnet.
ik heb alles in huis maar geen adsl.
brieven en telefoontjes lossen niks op.
ze willen nu dat ik mijn jaarcontract betaal, waar ik voor heb getekend, echt niet!!!!
zij houden zich ook niet aan hun contract.

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 19 mei 2003 19:53
door L. Marchal
Ik heb ook Zonnet en het bevalt uistekend. Geen enkel probleem met installeren. Draait nu al maanden uitstekend. Wat mij betreft een aanbeveler. Ik heb het family pakket dat nu 29 euro per maand is.

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 20 mei 2003 21:30
door Mark van Loo
Ik heb ook enkele kennissen en vrienden overgehaald om Zon te nemen, maar dat was meer vanwege de prijs en de niet geldende datalimiet, maar toen ik Zon Adsl Lite had besteld was het ook een ramp, wanti k had eerst een verkeerd pakket ontvangen, toen vertelde ze dat ik helemaal niets mocht krijgen en dat het modem niet gratis was, terwijl ik op de site aantoonbaar had ingevuld dat ik met gratis modem besteld had. Er moest dus een Zonnet pakket komen. Heb ik die eindelijk na 2383x bellen gehad met KPN en Zon ( kastje muur effect ), zit de helft er niet in en dat hebben ze later allemaal nagestuurd. Wel moet ik zeggen dat er verbetering zit in de service want de brieven zijn al aangepast, de helpdesk is beter aangegeven, een retoursticker zit er nu al standaard in, terwijl je vroeger die zelf moest maken voor op de doos.
Ze worden steeds beter, maar ik vind dit erg vreemd aangezien ADSL bij Zon al veel langer bestaat....

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 21 mei 2003 15:25
door Janet
Ik heb in februari Zonnet family aangevraagd. Door overweldigende drukte is deze op 16 april pas geactiveerd door Zonnet. Enkele dagen later kreeg ik het modem pas aangeleverd (wel betalen vanaf de 16e).

De installatie van het modem lukte niet, dus Zonnet voor advies gebeld. Daar vertelden ze me dat mijn XP niet goed geinstalleerd was. Na 8 nieuwe installatie pogingen weer gebeld. De foutmelding is doorgegeven aan de technische dienst en ik zou vanzelf iets horen.
2 weken later... Nog geen bericht, dus weer gebeld. Zonnet zegt doodleuk dat ze de klanten niet contacteren als de storing is opgelost. Advies: Iedere dag Zonnet ADSL proberen en op een dag zal het lukken. NIET KLANTVRIENDELIJK TOCH!!!!!???!!!

Zonnet vertelde dat er een storing in de wijkcentrale is en dat daarom ADSL niet werkt. Niet hun probleem.... er waren meer mensen in de wijk met hetzelfde probleem. Nu inmiddels 2 weken later werkt ADSL nogsteeds niet en Zonnet weet ook niet hoe het komt. De storing in de wijkcentrale werd bij de laatste contacten niet meer als reden opgegeven. Wel dat ik dagelijks moet blijven proberen in te bellen.

Ik heb Zonnet gekozen omdat ze de goedkoopste waren, maar de kosten die ik nu maak door in te bellen zijn wel erg hoog aan het worden, daar zegt Zonnet niet verantwoordelijk voor te zijn.

ALS IK HET HAD GEWETEN HAD IK EEN DUURDERE, MAAR BETROUWBARE ADSL AANSLUITING GENOMEN!

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 26 mei 2003 09:52
door Ed
Zonnet werkt bij mij prima.Sommige problemen liggen gewoon KPN bij waren ze ontzettend traag om in de wijkcentrale me verbinding om te zetten is ADSL .Denk ook expres, om hun concurent Versatel dwars te zitten .Verder gaat alles gooed .Nooit geen gezeur over datalimieten en zo.Dat het helpdesk te duur is ben ik wel mee eens.Overigens mijn abonement heb ik niet eerder hoeven te betalen voor ik verbinding had.

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 29 mei 2003 21:01
door Jeroen Platenkamp
Hieronder mijn correnspondentie met zonnet.
Ook ik heb problemen met mijn internet verbinding, ik kan de klantenservice op geen enkele wijze telefonisch bereiken.
Als iemand het telefoon nummer van de klantenservice kan achterhalen GRAAG !
De helpdes heb ik inmiddels ongeveer 100x gebeld en ik heb sinds december (begin van mijn aanvraag) geen fatsoenlijk internet..begin onderaan met lezen
Lekkere klantenservice hebben ze daar !! niet telefonisch te spreken..ik wil mijn verhaal wel es vertellen daar..per mail is dat toch anders.
Groeten Jeroen, Delft


Kijk dit is nou juist het antwoord waar ik niet op zit te wachten !
Als u goed mijn mailtje gelezen hebt (waar ik bij deze dus sterk aan
twijfel) kan u zien dat ik werkelijk alles geprobeerd heb om samen met uw
helpdesk medewerkers een oplossing te zoeken.
Maar goed hier het argument op uw stellingen:

A) ik heb geen firewall geinstalleerd. Dit is mij ook al 100x door de
helpdesk medewerkers gevraagt.........
B) Ik werk niet onder XP
C) Ik heb reeds een ander modem geprobeerd en ook dit helpt niet.
D) Ik heb een andere computer neergezet ook dit helpt niet
E) Ik heb andere bekabeling geprobeerd
F) Mijn computer heeft geen VIA CHIPSET !!!
E) Ikheb rechtstreeks op de telefoon aansluiting geprobeerd (zonder
splitter)
F) Meerdere malen de software gereinstalleerd (ook winme)

NIKS HELPT !!!

Dus nou mag u me vertellen waar het aan ligt.
Ik wordt iedere keer van het kastje naar de muur gestuurd, en ik ben dat nu
zat.
Wederom wil ik dat het contract ontbonden wordt en dat mijn abbonements geld
vanaf december 2002 terug op mijn rekening wordt gestort.
Vanaf heden betaal ik geen abbonements geld meer, tot de storing is
opgelost.

Ik ben ook niet van plan om te bellen met de breedband helpdesk, gewoonweg
omdat ik dat al 100x gedaan heb en er toch niets uitkomt.
Verder vnd ik het ook belachelijk dat ik niemand van de KLANTENSERVICE kan
spreken via de telefoon, lekkere klantenservice !
Ik wil graag uitleggen hoeveel elende ik al gehad heb van deze ADSL
verbinding.
En dat ik de hoogste prio heb, is ook maar een wassen neus er gebeurd niets
!
Ook zou ik meerdere malen door een 2e lijns helpdesk medewerker terug gebeld
worden wat tot op heden ook niet gebeurd is.

Ik ben behoorlijk pissig ! Vooral omdat er gedaan wordt alsof ik de gene ben
die aan het zeuren is, Ik heb hier werkelijk alles al vervangen....

Nogmaals wat mij betreft kunt u het contract ontbinden of er moet iemand
hiernaartoe komen om de situatie te bekijken...
Ik hoor het wel weer , u kunt mij bereiken op 015 *******
of op mijn mobiel : 06 28******

J.Platenkamp, Delft
Datum: 29-05-2003




----- Original Message -----
From: "Klantenservice Zonnet" <[email protected]>
To: <[email protected]>
Sent: Thursday, May 29, 2003 10:14 AM
Subject: RE: <Geachte Zonnet>


> Geachte heer/mevrouw ,
>
> Bedankt voor uw email.
> Het antwoord van Zon op uw email is:
>
> Een wegvallende verbinding ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan ons netwerk,
> maar vaak aan de volgende dingen:
> - Firewall. Wij adviseren om deze (tijdelijk) te de-installeren. Indien U
> XP heeft, dan moet ook de XP-firewall uitzetten.
> - bekabeling
> - modem (waar u E-tech over kunt bellen voor ondersteuning. Tel.nr.
> 0900-3832468)
> - VIA-Chipset (kunt u controleren bij "apparaatbeheer" in Windows). U kunt
> de nieuwste stuurprogramma's vinden op www.viaarena.com
>
>
> Ik raad u aan om onze Breedband Helpdesk te bellen. Het nummer is
> 0900-2021898. De Helpdesk is 7 dagen per week van 09.00 tot 22.00 uur te
> bereiken. U betaalt voor deze support 1,15 euro per gesprek.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Zon Nederland NV
> [email protected]
>
> U stelde op 21-05-2003 om 20:37 de volgende vraag:
>
> Geachte Klantenservice,
>
> Hier maar eens een mailtje.
> Mijn naam is :
> Jeroen Platenkamp
> H******* ****straat 408
> 2***B* Delft.
>
> Na ongeveer 10x met uw helpdesk gebeld te hebben moest ik van HUN een
> mailtje sturen naar u.
> Op zich al een vreemde zaak dat een klant zelf zijn zaken moet regelen,
> ik dacht namelijk altijd dat de klant koning was...vergissing is
> mogelijk.
> Maar waar het feitelijk om gaat :
> Ik heb sedert december internet van zonnet (family).
> Tot op heden heeft het nog niet goed gewerkt, mijn verbinding wordt om
> de 5 minuten verbroken voor ongeveer 1 sec en dan is ie er weer...uw
> helpdesk heeft geen iedee waar het aan kan liggen daar ik inmiddels
> alles al vervangen heb.
> Ik heb een andere computer geprobeerd, ander modem, ander snoertje,
> zonder splitter enz enz..niets mocht baten.
> U begrijp dat ik dit niet accepteer en dan ook hierbij het contract wil
> ontbinden.
> Ik wil tevens het door mij betaalde abonnements geld vanaf december
> terug gestort zien op mijn rekening.
> Dit omdat ik werkelijk niets heb kunnen downloaden of kunnen chatten of
> gamen omdat de verbinding tot in het irritante om de haverklap werd
> verbroken.
> Ook ging mijn MSN om de haverklap off line en on line u kunt zich
> voorstellen dat andere hier zo scheitziek van werden dat zij mij uit hun
> contactlist verwijderd hebben.
> Hetzelfde geldt voor ICQ en Netmeeting.
>
> Deze situatie heb ik al sinds december aangegeven en ik denk daarom ook
> dat ik recht heb op volledige teruggave van mijn abonnements geld....
> Als u nog vragen hebt kunt u me altijd bellen op mijn mobiel of thuis.
> Mijn nummer :
>
> thuis: 015 26*******
> mob: 06 28******
>
> Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben.
> Jeroen Platenkamp
> Delft 21-05-2003

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 30 mei 2003 20:44
door Kees R'dam
Ik heb nu ongeveer een maand Zonnet Family ADSL (loopt via Versatel) en ik moet zeggen dat het me uitstekend bevalt. De snelheid van de verbinding is constant en razendsnel. Ik heb één dag problemen gehad vanwege een storing in de DHCP server van zonnet.

De aanvraag verliep op rolletjes, de status van de order kon ik op de zonnet site nagaan. Ik had het pakket binnen een maand na aanvraag werkend in huis.

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 11 jun 2003 22:27
door i.rosbergen
Toch wil ik ook nog even reageren op de klachten over Zonnet Family breedband, bij ons ging het ook helemaal verkeerd, hetzelfde als de meesten van jullie schrijven, we hadden ons aangemeld in augustus 2002, en na heel veel telefoontjes, mailtjes, waren we in februari 2003 nog steeds niet aangesloten... Door de receptioniste, en anderen van Zonnet werden we zelfs onmenselijk behandeld, en de telefoon werd er zelfs op gegooid. Dhr P. de Bok (van Zonnet) heb ik verschillende malen gebeld, maar zonder resultaat. Wij zijn nu ontzettend blij dat wij met Zonnet gestopt zijn, en een abonnement bij Casema hebben genomen, dit werkt perfekt! Ik wens iedereen veel succes, en zou nog even heel goed na denken met Zonnet verder te gaan... Ik ken namelijk nog een aantal mensen bij wie het helemaal mis gaat (hetzelfde verhaal dus...)

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 18 jun 2003 18:55
door Info
Top Service van Zonnet

Onlangs heb ik een zonnet family ADSL aanvraag gedaan. Ik las hier en op andere forums verschillende negatieve verhalen, dus hielt mijn hart al een beetje vast. Ik moet echter hier nu toch even een flinke pluim uitdelen. Zonnet leverde de lijn en de modem binnen de gestelde levertermijn en ik kon op de site prima nakijken hoe het met de aanvraag stond. Na aansluiting en instalering bleek echter mijn modem geen IP-adres te krijgen en moest er een storingsmelding gemaakt worden. Dit kon 3 weken gaan duren en het angstzweet brak mij uit. 2 (!) dagen later was het probleem al opgelost en surf ik nu met razende snelheid over het net. Altijd verbinding, konstante snelheid en prima deskundige en vriendelijke klantenservice. Mijn complimenten !

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 23 jun 2003 13:56
door Roald de Wit
Ook ik moe(s)t de ellende van Zonnet doorstaan. Op 2 februari heb ik Zon Breedband Family aangevraagd. Halverwege april zou de aansluiting na vele mailtjes en telefoontjes eindelijk gereed zijn, maar zit er geen ADSL signaal op de lijn. Ook kreeg ik het USB modem opgestuurd terwijl ik die aanvraag gewijzigd had in een ethernet router (wat geen probleem was, zo vertelde Zonnet). Om dit om te ruilen is een bijna onmogelijke opgave gebleken. Half mei heb ik het opgegeven en na een laatste-kans-fax mijn abonnementsgeld laten storneren en het abonnement schriftelijk opgezegd. Tot op de dag van vandaag geen reactie gekregen. Ik ben moedeloos.
Lieve Radar, als jullie actie gaan ondernemen tegen Zonnet, wil ik jullie graag terzijde staan met mijn ervaringen. Ook ben ik benieuwd of ik de telefoonkosten die ik heb gemaakt voor internetgebruik in de afgelopen periode (en dat zijn er nogal wat) kan verhalen op Zonnet.