Pagina 1 van 1

Abel Telecom

Geplaatst: 26 sep 2008 18:16
door Wilmar
Eigenlijk nog nooit problemen gehad met Abel telecom, maar nu wel.
5/5 abonnement met een jaar verlengd onder de voorwaarde eerste twee maanden gratis.
8/8 Abel heeft mijn getekende overeenkomst ontvangen
28/8 Abel incasseert het volledige bedrag voor september. Ik meld dat dit onjuist is, Ze nemen het in behandeling
9/9 Abel gaat failliet. Geld is nog niet teruggeboekt. Nieuwe ISP zegt niet te weten hoe hier mee om te gaan
26/8 Ik besluit omdat er nog niks is gebeurd de incasso te laten storneren
27/8 heb ik het geld terug
Abel kan nu heel snel werken. 28/8 al om 01:40 ontvang ik een herinnering dat het geld niet is ontvangen of dat de betaling is teruggestort. Nog diezelfde nacht wordt het account geblokkeerd. Email is ook via webmail niet meer te lezen, dus ook de herinnering over de betaling niet. Waarschijnlijk zit in die gesloten mailbox ook het bericht dat het account is gesloten.
's Morgens helpdesk gebeld. Ze kunnen niets doen. Ze zijn failliet en kunnen geen financiéle regelingen treffen.
Ik moet twee maanden betalen (september en oktober) en dan kan ik weer gebruik maken van internet. Over financiële zaken moet ik de curator bellen.
Mr Van Rongen van Groenewegen, Brink & Vlessing advocaten en notarissen is er niet. Dus het dossier maar op de fax. Een medewerker van de curator laat 's middags weten dat hij denkt dat hier een fout wordt gemaakt, maar dat hij nu andere prioriteiten heeft. Uw brief wordt benantwoord. Wanneer? Hij blijft het antwoord schuldig.

Vragen:
Worden hier strafbare feiten gepleegd? Incasso zonder toestemming. Dienst afsluiten zonder aanleiding.
Is de verwijzing naar de curator terecht of een vertragingstactiek?
En tot slot: zijn er meer Abel-klanten met soortgelijke ervaringen?

Re: Abel Telecom

Geplaatst: 27 sep 2008 10:00
door TdeHond
Als een bedrijf failliet is loopt de financiële afwikkeling via de curator. Zie:
http://www.abeltelecom.nl/index.php?pageID=381
Hier kunt u ook lezen, wie nu internet heeft overgenomen, dit is óf InterNLnet óf Telfort.

Ik raad u aan te kijken of u een wijziging ziet in de AV bij degene die voor u geldt. Ziet u een wijziging dan heeft u het recht om per migratie datum de overeenkomst te beëindigen.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

Re: Abel Telecom

Geplaatst: 27 sep 2008 10:19
door TdeHond
Aanvulling
Een eventuele opzegging wel aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging doen + kopie van brief maken, mocht u naar de Geschillencommissie moeten.