LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort Klantenservice VERSCHRIKKELIJK

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
natascha.m
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008 08:22

Telfort Klantenservice VERSCHRIKKELIJK

Ongelezen bericht door natascha.m »

Belde ik gister rond 2 uur namens mijn oma van 73 naar de klantenservice van Telfort.
Mijn oma raakt namelijk hopeloos is de war met die 2 abonnementen en wilde 1 opzeggen.
Ook had ze een vraag over de rekening.
Als eerste zeer goed geholpen door een jongeman die ik aan de lijn kreeg.
Ik vroeg hem daarna om mij door te verbinden met de afdeling opzeggingen.
Daar kreeg ik me toch een gek mens aan de lijn.
Ten eerste zeer brutaal.
Werd mij gevraagd waarom mijn oma dit wilde opzeggen en ik vertelde gewoon dat ze in de war raakte.
Ja, dan plakt ze toch gewoon een briefje op haar telefoon was haar antwoord en er is niks mis gegaan dus dat hoeft helemaal niet.
Ik vertelde weer dat ze het abonnement hoe dan ook niet meer wilde, ja maar dan moet mijn oma maar beter opletten met wat ze doet.
Pardon.
En dan nog een heleboel commentaar. Zeer brutaal.
Wat voor mensen neemt Telfort nou aan, dat er zo met klanten wordt gesproken?

Toen raakte ik geirriteerd. Ik vroeg haar dan ook om mij door te verbinden met iemand anders. Dat kon niet volgens haar, want zij was de enige die op die afdeling zat.
En begon ze er nog over te lachen.
Ik vertelde dat ik niet zat te wachten op haar mening en dat ze me moest door verbinden.
Tot mijn verbazing zei ze toen dat ze zou ophangen als ik zo doorging?!?!?!
En wat deed ze ze hing gewoon op.

Ik belde terug natuurlijk en vroeg naar een chef. Die kon ik niet aan de lijn krijgen. Ok, ik snap dat hij of zij het druk heeft met andere zaken, maar bij wie moet ik als klant zijn om een klacht door te geven.
Ook kon die medewerkster niet vinden met wie ik net gesproken had, omdat zij er geen aantekening over had gemaakt.
Dus als ik het goed begreep dan kan iedereen van de klantenservice zo onbeschoft en ongemanierd een klant te woord staan wanneer hij of zij dat blieft en dan geen aantekening erover maken en ophangen?
En niemand die daarchter kan komen?

Sorry hoor, voor zo een miljoenenbedrijf had ik wel iets beters verwacht.

Ben ik aan het zoeken op de website om een klacht achter te laten, moet dat weer bij de klanternservice online.
En als je een meerdere wilt spreken is dat onmogelijk.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort Klantenservice VERSCHRIKKELIJK

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zeg schriftelijk aangetekend op met ontvangstbevestiging.
Zeg het abonnement op wat het eerste afloopt met inachtneming van de opzegtermijn. U kunt dat vinden in de algemene voorwaarden.

Als u dat 4 maanden voor afloop doet zit u altijd goed, omdat de maximale opzegtermijn die providers mogen gebruiken 3 maanden is.

Ga niet in discussie waarom u abonnement opzegt. U hoeft geen reden te vermelden.

Betreft het een mobiel abonnement:
Klantenservice van Telfort
Postbus 512
2400 AM Alphen a/d Rijn

Dien in deze brief tevens een klacht in over het onbetamelijk gedrag van de "dame" aan de Helpdesk. Geeft aan dat zij uw verzoek tot ontbinding contract niet gehonoreerd heeft, vandaar deze schriftelijke opzegging van de overeenkomst.

Geeft aan in de brief, dat u binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde contract wenst.
Geeft aan dat mocht u binnen deze termijn geen schriftelijke bevestiging einde contract ontvangen, u dit als een geschil voorlegt aan de geschillencommissie telecommunicatie.
Trek meteen een eventuele toestemming tot automatische incasso per einde contractdatum in.

Laat uw oma deze brief ondertekenen. Maakt kopie van brief en bewaar kopie, verzend- en ontvangstbewijs van brief goed.

Dien een klacht in over het feit dat uw verzoek tot beëindiging van een overeenkomst niet door Telfort gehonoreerd is en dat u onbetamelijk behandeld bent:

consuwijzer:
Hier klacht indienen

Krijgt u geen schriftelijke bevestiging einde contract, laat dan zou uw oma u kunnen machtigen ( ervan uitgaand dat u meerderjarig bent)
Voorbeeld machtigingsformulier:
http://www.in-groningen.nl/uploads/File ... mulier.doc
Dit in combinatie met een geldig identiteits bewijs van zowel u als uw oma is voldoende om namens haar voor haar rechten op te komen.

-----------------------------------------------------------------------
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie
https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf
De geschillencommissie:
https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel
---------------------------------------------------------------------

Truus24
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 dec 2007 19:30

Re: Telfort Klantenservice VERSCHRIKKELIJK

Ongelezen bericht door Truus24 »

Volgens mij werken er veel van die ongemanierde mansen bij Telfort. Ik had er eergisteren ook zo 1. Maar knap dat jij nog iemand van opzeggen nog aan de lijn hebt kunnen krijgen.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Telfort Klantenservice VERSCHRIKKELIJK

Ongelezen bericht door Uranus »

Beste Natascha,

Wanneer iemand niet het contract, maar wel jou wilt ontbinden of instaat van ontbinding wilt stellen; dan zou ik het volgende doen. Je kan er voor kiezen niet meer te betalen, nadat je een aangetekende brief hebt verstuurt met de wens het abonnement op te zeggen. Dat betekent, dat je dan opp dat abonnement wordt afgesloten. Dan is het op die wijze namelijk ook afgesloten en je maakt een kopie van de brief. Een tweede brief kan ook. Dan stuur je eerst een aangetekende brief en na twee weken, wanneer je nog niets gehoord hebt, dan stuur je diezelfde brief nogmaals op, op een gewone manier. Dan komen ze er nooit onderuit en na de opzeggingsbrief zorg je altijd dat je het resuutje, die je van TNT Post krijgt, dat je deze heel goed bewaart. Dat is je bewijs namelijk, dat je die aangetekende brief verstuurt hebt en dan laat je Telfort door de bank de automatische machtiging blokkeren. Klaar.

.

Gesloten