ADSL via EWEKA...een groot probleem??
Geplaatst: 24 apr 2002 15:36
PAS OP!! Dit is een lang verhaal...heb jij ook problemen met Eweka (en BBNed). Of vind jij het ook vreemd dat ADSL over ISDN (via BBNed) wel leverbaar zou moeten zijn, maar dat nog niemand een werkende verbinding heeft...reageer dan!
Alleen als ik mijn email geschiedenis er nog eens op nasla kom ik onderstaande passage tegen in een email gedateerd 11 januari 2002 :
Het goedkoopste is de analoge lijn.
Als u een ISDN lijn aanvraagt kunt u de Alcatel blijven gebruiken.
De aansluiting kan met 4 weken gerealiseerd worden.
Ik heb vervolgens op 15 januari mijn aanvraag naar julie gefaxt, vervolgens hoor ik een aantal weken niets. Op 4 februari vraag ik vervolgens wat mijn status is. Onderstaand krijg ik van jullie te horen:
Uw order staat on-hold bij BBNED. Zodra wij een opleverdatum krijgen
sturen wij u deze per email toe.
Op mijn vraag waarom mijn lijn op hold staat krijg ik het volgende antwoord:
Waarschijnlijk omdat het om een ISDN lijn gaat of omdat u linesharing
wilt op een centrale waar dit nog niet beschikbaar is.
Vervolgens wacht ik weer een paar werken (het is onderhand eind februari, de 4 weken zijn allang voorbij) en ik heb nog steeds geen ADSL lijn.
Ik krijg van jullie te horen dat de Pilot Analoge lijn niet doorgaat en dat ik zelf maar even een telefoonlijn moet regelen, dan is een aansluiting toch wel binnen 15 tot 20 werkdagen te realiseren. Zodra de lijn opgelevert is zal ik het telefoonnummer emailen naar Eweka zodat er dan begonnan kan worden met het aansluiten. Gelukkig gaat er bij mijn aanvraag bij KPN iets fout (KPN sluit een verkeerde lijn aan), dus dit kan ik nog annuleren als ik hoor dat ADSL over ISDN (met linesharing) beschikbaar is bij mij. Dit is op maandag 11 maart, ik zal die dag nooit meer vergeten.
Na telefonisch overleg met Wijnand is er besloten dat ik ADSL over ISDN zal krijgen, aansluiting zal volgens Wijnand gerealiseerd zijn binnen 15 tot 20 werkdagen. Wel moet ik mijn Analoge Alcatel SpeedTouch Home nog verkopen en daarvoor in de plaats een ISDN ADSL modem aanschaffen, maar dit is geen probleem. Zoals je ziet in het emailtje van 11 januari kan ik gewoon een Alcatel Speedtouch Home ISDN blijven gebruiken. Hierover communiceer ik dus niet meer over.
Gistermiddag (9 april 2002) informeer ik toch maar weer eens, mijn orderstatus is nog steeds onbekend en als ik naar mijn order vraag verwijst Linda mij door naar het andere Eweka telefoonnummer. Het telefoonnummer wat op de site staat als het nummer is eigenlijk altijd slecht bereikbaar. Maar Eweka heeft gelukkig 2 telefoonnummers, dus ik probeer het andere nummer (eigenlijk voor Eweka opleidingen maar ja..'k wil toch info).
Als ik eindelijk iemand aan de lijn krijg (ze heeft haar naam niet genoemd) verzekerd ze me dat ze het voor me gaat uitzoeken en me dan uiterlijk eind van de middag terug belt. Helaas (zoals eigenlijk altijd als Eweka iets beloofd) krijg ik geen reactie. Rond 16:45 bel ik Eweka zelf maar even op. Wijnand neemt op en ik vraag hem naar de status. Eerst wordt mij gevraagd wat voor modem ik dan heb, want hier ligt het vast aan (??). Wat heeft het merk modem nu met de levering van een ADSL lijn te maken, maar ja.... Ik vertel hem dat ik een Speedtouch Home heb. OOhwww...is het antwoord van Wijnand, dit modem wordt niet ondersteund, want BBNed heeft een bepaalde update niet uitgevoerd in de centrales.
Natuurlijk heb ik hierover gelijk contact gehad met BBNed, dhr. Garritsen van BBNed bevestigde hetgeen Wijnand mij al vertelde.
Volgens Wijnand is er dus een probleem om mij de lijn te leveren, nou volgens mij is er geen probleem...ik heb alleen een modem wat niet werkt. Volgens Wijnand werken alleen de Telis modems, maar ook dit weet hij niet zeker en dat terwijl BBNed een lijst heeft opgesteld met werkende modems. Wijnand gelooft alleen niet zo in deze lijst, dus hij wil eerst zelf een test doen met de Telis Modems.
Het probleem is nu dat Wijnand deze modems nog niet binnen heeft, terwijl hij al wel ADSL via ISDN verkoopt.
Dit lijkt mij een zeer kwalijke zaak : Je verkoopt een product terwijl je vantevoren al weet dat het niet geleverd kan worden. Dit is dus vantevoren niet gecommuniceerd, zie het mailtje van 11 januari. 'Als u een ISDN lijn aanvraagt kunt u de Alcatel blijven gebruiken. De aansluiting kan met 4 weken gerealiseerd worden.'.
Wel raar dat ik op 9 april moet horen dat de dienst niet geleverd kan worden, terwijl Wijnand dat ook al op 11 januari niet kon leveren, althans niet bij mij in Emmeloord.
Alleen als ik mijn email geschiedenis er nog eens op nasla kom ik onderstaande passage tegen in een email gedateerd 11 januari 2002 :
Het goedkoopste is de analoge lijn.
Als u een ISDN lijn aanvraagt kunt u de Alcatel blijven gebruiken.
De aansluiting kan met 4 weken gerealiseerd worden.
Ik heb vervolgens op 15 januari mijn aanvraag naar julie gefaxt, vervolgens hoor ik een aantal weken niets. Op 4 februari vraag ik vervolgens wat mijn status is. Onderstaand krijg ik van jullie te horen:
Uw order staat on-hold bij BBNED. Zodra wij een opleverdatum krijgen
sturen wij u deze per email toe.
Op mijn vraag waarom mijn lijn op hold staat krijg ik het volgende antwoord:
Waarschijnlijk omdat het om een ISDN lijn gaat of omdat u linesharing
wilt op een centrale waar dit nog niet beschikbaar is.
Vervolgens wacht ik weer een paar werken (het is onderhand eind februari, de 4 weken zijn allang voorbij) en ik heb nog steeds geen ADSL lijn.
Ik krijg van jullie te horen dat de Pilot Analoge lijn niet doorgaat en dat ik zelf maar even een telefoonlijn moet regelen, dan is een aansluiting toch wel binnen 15 tot 20 werkdagen te realiseren. Zodra de lijn opgelevert is zal ik het telefoonnummer emailen naar Eweka zodat er dan begonnan kan worden met het aansluiten. Gelukkig gaat er bij mijn aanvraag bij KPN iets fout (KPN sluit een verkeerde lijn aan), dus dit kan ik nog annuleren als ik hoor dat ADSL over ISDN (met linesharing) beschikbaar is bij mij. Dit is op maandag 11 maart, ik zal die dag nooit meer vergeten.
Na telefonisch overleg met Wijnand is er besloten dat ik ADSL over ISDN zal krijgen, aansluiting zal volgens Wijnand gerealiseerd zijn binnen 15 tot 20 werkdagen. Wel moet ik mijn Analoge Alcatel SpeedTouch Home nog verkopen en daarvoor in de plaats een ISDN ADSL modem aanschaffen, maar dit is geen probleem. Zoals je ziet in het emailtje van 11 januari kan ik gewoon een Alcatel Speedtouch Home ISDN blijven gebruiken. Hierover communiceer ik dus niet meer over.
Gistermiddag (9 april 2002) informeer ik toch maar weer eens, mijn orderstatus is nog steeds onbekend en als ik naar mijn order vraag verwijst Linda mij door naar het andere Eweka telefoonnummer. Het telefoonnummer wat op de site staat als het nummer is eigenlijk altijd slecht bereikbaar. Maar Eweka heeft gelukkig 2 telefoonnummers, dus ik probeer het andere nummer (eigenlijk voor Eweka opleidingen maar ja..'k wil toch info).
Als ik eindelijk iemand aan de lijn krijg (ze heeft haar naam niet genoemd) verzekerd ze me dat ze het voor me gaat uitzoeken en me dan uiterlijk eind van de middag terug belt. Helaas (zoals eigenlijk altijd als Eweka iets beloofd) krijg ik geen reactie. Rond 16:45 bel ik Eweka zelf maar even op. Wijnand neemt op en ik vraag hem naar de status. Eerst wordt mij gevraagd wat voor modem ik dan heb, want hier ligt het vast aan (??). Wat heeft het merk modem nu met de levering van een ADSL lijn te maken, maar ja.... Ik vertel hem dat ik een Speedtouch Home heb. OOhwww...is het antwoord van Wijnand, dit modem wordt niet ondersteund, want BBNed heeft een bepaalde update niet uitgevoerd in de centrales.
Natuurlijk heb ik hierover gelijk contact gehad met BBNed, dhr. Garritsen van BBNed bevestigde hetgeen Wijnand mij al vertelde.
Volgens Wijnand is er dus een probleem om mij de lijn te leveren, nou volgens mij is er geen probleem...ik heb alleen een modem wat niet werkt. Volgens Wijnand werken alleen de Telis modems, maar ook dit weet hij niet zeker en dat terwijl BBNed een lijst heeft opgesteld met werkende modems. Wijnand gelooft alleen niet zo in deze lijst, dus hij wil eerst zelf een test doen met de Telis Modems.
Het probleem is nu dat Wijnand deze modems nog niet binnen heeft, terwijl hij al wel ADSL via ISDN verkoopt.
Dit lijkt mij een zeer kwalijke zaak : Je verkoopt een product terwijl je vantevoren al weet dat het niet geleverd kan worden. Dit is dus vantevoren niet gecommuniceerd, zie het mailtje van 11 januari. 'Als u een ISDN lijn aanvraagt kunt u de Alcatel blijven gebruiken. De aansluiting kan met 4 weken gerealiseerd worden.'.
Wel raar dat ik op 9 april moet horen dat de dienst niet geleverd kan worden, terwijl Wijnand dat ook al op 11 januari niet kon leveren, althans niet bij mij in Emmeloord.