LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
laura299627
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2008 11:39

NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door laura299627 »

hallo,

ik volg helaas een opleiding bij ncoi opleidingsgroep. De grootste fout die ik ooit had kunnen maken. Het contact met ncoi is bar slecht, de lesmaterialen zijn verouderd, en zelfs in elkaar geplakt en geknipt, gekopieerd, en dat is je boek! De zogenaamde internet docent geeft niet thuis als je een vraag hebt. De boeken worden telkens veel te laat geleverd, maar je moet je wel aan de planning houden. Het wordt dus erg druk om dat nog naast je werk te doen, want je moet immers een flinke inhaal slag doen!! Maar zo noemen ze zelf: Dé opleider voor werkend nederland!!

Na 4 maand wil ik heel graag stoppen, ik ben meer bezig met echter hun fouten aanlopen, dan met de studie zelf!!

Maar ik moet wel bijna 12.000-, betalen, de volle 3 jaar! Ik moet dus betalen voor stages, examen, en boeken die ik nooit heb gehad.

Tsja het staat in de algemene voorwaarden.
Helaas heb ik die nooit gehad. Ik ben ingestroomd via studiebaan, en wist dus niet dat ik later met ncoi te maken had.

Studiebaan is slechts een 'bende' die studenten binnen haalt, met een lekker praatje en een studieovereenkomst, wat niks meer is dan een betalingsregeling, dan je naar 2 jaar pas hoefd te betalen (als je geen werkgever zo gek hebt gekregen om te betalen).

Wie heeft dit ook meegemaakt, hoe redt ik me hieruit?

Groetjes laura.

Arthur1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2009 19:17

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door Arthur1981 »

Ik volg nu zo'n 1,5 jaar een studie van het NCOI ook ik wist niet de algemene voorwaarden van de studie.
Omdat ik wil stoppen omdat het ncoi een zooitje maakt met het nakomen van afspraken zoals als je een klacht hebt wel een mail sturen dat hij in behandeling is, maar hier vervolgens niks over laat horen. Ook een groot nadeel vindt ik het bedrag dat je moet betalen van wel een dikke 4000 euro per jaar. Mijn werkgever betaalde dit in eerste instantie , ik wou dit zelf bekostigen om niet afhankelijk te zijn , maar dit bedrag blijkt te veel te zijn. Hier kan verder niet met het ncoi over gesproken worden.
Ik raad iedereen niet voor het NCOI te kiezen het zijn grote zakken kloppers

moniquepiekje
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2009 20:19

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door moniquepiekje »

ik heb zo'n zelfde soort ervaring.

Na verschillende keren te hebben bevestigd dat ik eventueel het laatste jaar zelf betaal blijkt nu dat als het neit een werkgever is maar ik zelf dat er wel is wat meer kosten mijn kant op kunnen komen. :x :evil:
Ik ben er mooi gemaakt met een verhaal waar nu niets van waar blijkt te zijn, dus kijk ajb naar andere avond school aanbieders, mocht je neit meer full-time naar school kunnen zoals ik, maar NCOI/Studiebaan is het neit waard!

danielvanhooijdonk
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2009 19:22

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door danielvanhooijdonk »

Ik heb precies hetzelfde. Ik ben niet ingelicht hierover. Ik zou een goede stagebegeleider krijgen, deze heb ik nooit gezien en de contact persoon veranderd per maand. Ook reageren ze boos als ik wil stoppen.
Ik moet nu ook de volle pond betalen en baal hier gigantisch van! Wat is er tedoen tegen deze organisatie?

Ruud03
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2010 20:08

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door Ruud03 »

Ook ik heb een probleem met de NCOI, ik heb mij opgegeven voor een cursus spw 4 mijn werkgever zou 70% sponsoren, alleen nu blijkt na 1 les gevolgd te hebben en 1 boek gekregen te hebben, de cursus ruim 9.500,00 euro te kosten dit is mij pas duidelijk geworden 1 week nadat ik met de cursus gestart ben, mijn werkgever wil dit niet betalen want hij vind dit veel te duur!!!
Nu heb ik het NCOI gemaild en gezegd dat de kosten te hoog zijn en mijn werkgever dit niet wil betalen en ik het zelf niet kan betalen en ik vertelde dat ik de eeste les en het boek dat ik gekregen heb best wil betalen maar de cursus dus op zeg, ik kreeg het volgende antwoord van ze:
"Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Om uw opleiding stop te zetten hebben wij een aangetekend en ondertekende brief nodig met een korte motivatie.

Wij verwijzen u naar artikel 4 van onze algemene voorwaarden. Dit betreft de procedure indien u de opleiding stopzet nadat deze van start is gegaan.

Artikel 4:
Tussentijdse beëindiging of doorschuiven. 1. Restitutie van een gedeelte van het cursusgeld vindt alleen dan plaats wanneer een tussentijdse beëindiging van de studie het gevolg is van een ernstige ziekte of calamiteit. NCOI kan een bewijs verlangen in de vorm van een medisch attest of anderszins. Indien u een meerjarige opleiding tussentijds wilt beëindigen, wordt het bedrag van het gevolgde jaar/de gevolgde jaren in rekening gebracht, met daarbij een opslag voor tussentijdse beëindiging van 40%. Het aantal gevolgde jaren wordt berekend op basis van gehele jaren, ook wanneer slechts een deel van een jaar is gevolgd. Cursusjaren worden gerekend vanaf het moment van de start van de opleiding en kunnen afwijken van kalenderjaren en schooljaren. Tussentijdse beëindiging dient minimaal 2 maanden voor het einde van een gevolgd jaar te worden gemeld. De correspondentie van de cursist over de beëindiging dient schriftelijk en aangetekend te geschieden 2. In uitzonderlijke gevallen kan NCOI op verzoek een open opleiding of training doorschuiven. Van doorschuiven is sprake als de cursist NCOI verzoekt om de opleiding op een later tijdstip te starten. De beslissing over het al dan niet doorschuiven van een open opleiding of training ligt bij NCOI. NCOI zal voor deze verwerking € 125,- in rekening brengen. De factuur kan niet later worden voldaan. 3. NCOI kan op verzoek een incompanyopleiding doorschuiven. Indien het besluit tot doorschuiven plaatsvindt korter dan 2 maanden voor de start van een opleiding, treedt het schema van annulering incompany in werking zoals opgenomen in artikel 1.5. Tussentijds beëindigen op grond van verwijtbare tekortkomingen kan alleen op basis van een schriftelijke ingebrekestelling, welke aangetekend wordt verstuurd. 5. Ontbinding door opdrachtgever kan alleen plaatsvinden nadat NCOI in staat is gesteld de tekortkomingen te herstellen. Eventuele kosten voortvloeiende uit de te herstellen tekortkomingen komen ten laste van NCOI. Bij ontbinding worden alle kosten door de opdrachtgever geaccepteerd."


Wat dus inhoud dat ik het eerste jaar moet gaan betalen, zo'n 3500, 00 euro dit geld heb ik niet en ik vind het onterecht dat ik de rekening pas krijg nadat ik begonnen ben met de cursus, er is nergens op de site terug te vinden wat de cursus kost dus....
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar want zoveel geld heb ik niet!
Iemand tips om me te helpen????

Alvast Dank!!!!!

kuklos
Berichten: 10146
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door kuklos »

@Ruud03, ik denk niet dat we iets kunnen doen voor je.
Je begint met een cursus maar weet de kosten niet. Spreekt iets af met je werkgever, maar hebt blijkbaar geen bewijs, anders had je ze kunnen dwingen. En NCOI is zo coulant om jou slechts een derde van het bedrag te laten betalen. Juridisch sta je niet sterk.

Ruud03
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2010 20:08

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door Ruud03 »

Thnx voor je reactie,
das mooi vervelend, ik heb zoveel geld niet :(
Grtzz Ruud

kuklos
Berichten: 10146
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door kuklos »

@Ruud03, ik zou nog maar eens een stevig gesprek met je werkgever gaan voeren. Toegezegd is toegezegd. Alleen de bewijslast zal een obstakel gaan vormen.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Ruud03 schreef:Ook ik heb een probleem met de NCOI, ik heb mij opgegeven voor een cursus spw 4 mijn werkgever zou 70% sponsoren, alleen nu blijkt na 1 les gevolgd te hebben en 1 boek gekregen te hebben, de cursus ruim 9.500,00 euro te kosten dit is mij pas duidelijk geworden 1 week nadat ik met de cursus gestart ben, mijn werkgever wil dit niet betalen want hij vind dit veel te duur!!!
Nu heb ik het NCOI gemaild en gezegd dat de kosten te hoog zijn en mijn werkgever dit niet wil betalen en ik het zelf niet kan betalen en ik vertelde dat ik de eeste les en het boek dat ik gekregen heb best wil betalen maar de cursus dus op zeg, ik kreeg het volgende antwoord van ze:
"Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Om uw opleiding stop te zetten hebben wij een aangetekend en ondertekende brief nodig met een korte motivatie.

Wij verwijzen u naar artikel 4 van onze algemene voorwaarden. Dit betreft de procedure indien u de opleiding stopzet nadat deze van start is gegaan.

Artikel 4:
Tussentijdse beëindiging of doorschuiven. 1. Restitutie van een gedeelte van het cursusgeld vindt alleen dan plaats wanneer een tussentijdse beëindiging van de studie het gevolg is van een ernstige ziekte of calamiteit. NCOI kan een bewijs verlangen in de vorm van een medisch attest of anderszins. Indien u een meerjarige opleiding tussentijds wilt beëindigen, wordt het bedrag van het gevolgde jaar/de gevolgde jaren in rekening gebracht, met daarbij een opslag voor tussentijdse beëindiging van 40%. Het aantal gevolgde jaren wordt berekend op basis van gehele jaren, ook wanneer slechts een deel van een jaar is gevolgd. Cursusjaren worden gerekend vanaf het moment van de start van de opleiding en kunnen afwijken van kalenderjaren en schooljaren. Tussentijdse beëindiging dient minimaal 2 maanden voor het einde van een gevolgd jaar te worden gemeld. De correspondentie van de cursist over de beëindiging dient schriftelijk en aangetekend te geschieden 2. In uitzonderlijke gevallen kan NCOI op verzoek een open opleiding of training doorschuiven. Van doorschuiven is sprake als de cursist NCOI verzoekt om de opleiding op een later tijdstip te starten. De beslissing over het al dan niet doorschuiven van een open opleiding of training ligt bij NCOI. NCOI zal voor deze verwerking € 125,- in rekening brengen. De factuur kan niet later worden voldaan. 3. NCOI kan op verzoek een incompanyopleiding doorschuiven. Indien het besluit tot doorschuiven plaatsvindt korter dan 2 maanden voor de start van een opleiding, treedt het schema van annulering incompany in werking zoals opgenomen in artikel 1.5. Tussentijds beëindigen op grond van verwijtbare tekortkomingen kan alleen op basis van een schriftelijke ingebrekestelling, welke aangetekend wordt verstuurd. 5. Ontbinding door opdrachtgever kan alleen plaatsvinden nadat NCOI in staat is gesteld de tekortkomingen te herstellen. Eventuele kosten voortvloeiende uit de te herstellen tekortkomingen komen ten laste van NCOI. Bij ontbinding worden alle kosten door de opdrachtgever geaccepteerd."


Wat dus inhoud dat ik het eerste jaar moet gaan betalen, zo'n 3500, 00 euro dit geld heb ik niet en ik vind het onterecht dat ik de rekening pas krijg nadat ik begonnen ben met de cursus, er is nergens op de site terug te vinden wat de cursus kost dus....
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar want zoveel geld heb ik niet!
Iemand tips om me te helpen????

Alvast Dank!!!!!
Het burgerlijk recht zegt duidelijk dat algemene voorwaarden alleen verbindend zijn indien ze ter hand zijn gesteld en ter inzage liggen bij de verkoper en onder vermelding dat ze op eerste aanvraag kosteloos worden toegestuurd. Dit zal vermeldt moeten zijn op de overeenkomst. Als dit niet het geval is zijn ze mijns inziens niet bindend. Uit de verhalen maak ik op dat jullie de voorwaarden niet op voor hand hebben gezien. Wat staat op de overeenkomst?
In ieder geval kun je de kosten wel als scholingsuitgave in je aangifte IB opvoeren. Dat scheelt in ieder geval tot max 52% van het betaalde bedrag.

kuklos
Berichten: 10146
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door kuklos »

In ieder geval kun je de kosten wel als scholingsuitgave in je aangifte IB opvoeren. Dat scheelt in ieder geval tot max 52% van het betaalde bedrag.
Ik ben geen jurist, maar is er dan ook niet de eis dat je daadwerkelijk de cursus volgt?

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

kuklos schreef:
In ieder geval kun je de kosten wel als scholingsuitgave in je aangifte IB opvoeren. Dat scheelt in ieder geval tot max 52% van het betaalde bedrag.
Ik ben geen jurist, maar is er dan ook niet de eis dat je daadwerkelijk de cursus volgt?
De uitgaven moeten zijn gedaan voor het volgen van een studie met het oog op het verwerven van inkomen. TS wil de opleiding volgen maar de kwaliteit is niet goed de afkoopsom is dan mijns inziens aftrekbaar. De kosten zijn gemaakt met het oog op het verwerven van inkomen zoals bedoelt in 6.27 IB

albert77
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2010 20:44

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door albert77 »

na 4 maanden stoppen en dan 12.000 betalen? sorry hoor maar ik heb ook een opleiding gedaan en moest stoppen om privé omstandigheden en ik moest gewoon mijn gevolgde studiejaar betalen + annuleringskosten.

Ramana
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2007 06:20

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door Ramana »

Op hun website staan drie persoonlijke ervaringen: een zit nog midden in haar studie, de twee anderen hebben een baan... Drie keer raden waar.

Bent
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2010 21:21

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door Bent »

Nog zo'n verhaal aan deze kant...

Ik ben in 2007 begonnen aan HBO Hoger Financieel Management via NCOI, deze opleiding werd betaald door mijn toenmalige werkgever. Na heel veel communicatie problemen, niet ontvangen van studiemateriaal, veel te laat ontvangen van studiemateriaal en verkeerde studiemateriaal ontvangen heb ik eigenlijk besloten om ermee te stoppen.

DE achterstand die ik had opgelopen was al dusdanig dat ik dat in mijn situatie niet meer in kon halen. Komt nog bij dat de opleiding veranderd moest worden door deze problemen (waarvan NCOI nu zegt dat ze daarmee behulpzaam zijn geweest).
Veranderd in E-learning dus, wat ik eigenlijk niet wilde, maar ja ik was toen nog niet zo klaar ermee als paar maanden later. Dus daarmee ingestemd, mede ook omdat ze paar dagen voor de opleiding zou gaan starten nog even vrolijk meldden dat de plaats waarvoor ik ingeschreven stond vol was en ik moest dan maar naar Zwolle (meer dan 100 km van mij vandaan). Dat is ook 1 van de redenen geweest van het wijzigen in e-learning variant.

Nou goed, uiteindelijk ergens eind 2007 besloten om er niet mee verder te gaan. Het werkte van geen één kant en als je contact zocht kreeg je of geen of heel laat pas reactie. Mijn toenmalige werkgever stond vierkant achter mij na alle verhalen (was ook hun voorkeursopleider). WErkgever vond dan ook dat de factuur voor deze opleiding, 5.500 euro, niet betaald hoefde te worden en zou contact zoeken met NCOI.

Daarmee was de kous af. Ik heb toen de originele factuur, d.d. oktober 2007, naar mijn ex-werkgever gemaild en verder niets meer gehoord. Toen ik in augustus 2008 van baan veranderde had ik ook netjes geen studieschuld meegekregen voor deze opleiding.

HEt mooie komt nog, want in februari van dit jaar kreeg ik ineens een hele mooie, nieuwe, februari 2010 gedateerde factuur vna NCOI op de mat van 5.500 euro voor de opleiding HBO HFM. Erg bijzonder zo lang na dato. Uiteraard heb ik direct met mijn ex werkgever gebeld en die bleken uit het niets een credit nota ontvangen te hebben.

Met andere woorden, NCOI heeft ervoor gekozen om na bijna 2,5 jaar een creditnota te maken, deze naar mijn ex werkgever te sturen (zonder verdere uitleg) en een nieuwe nota naar mij, de ex-cursist, te sturen (uiteraard ook zonder uitleg).

En inmiddels is de incasso procedure gestart en lijk ik dus te moeten gaan betalen. Ik heb natuurlijk al veel gemaild/gebeld met NCOI en ex-werkgever, helaas nog zonder resultaat. Persoonlijk vind ik het te belachelijk voor woorden hoe zij handelen en het gaat echt nergens over. Dan kan ieder bedrijf bijna iedereen willekeurig facturen sturen zonder uitleg...

Ik vraag mij ook af hoe sterk ik hierin sta en wat ik kan doen, want ik heb niet zomaar even 5.500 euro liggen, die ik niet eens wil betalen gezien het verleden en het uitblijven van levering van diensten/materiaal. Want na 2 modules (die dus beide veel te laat zijn geleverd in 2007) heb ik nooit meer iets ontvangen. Zou betekenen dat ze wisten dat ik gestopt was...

Iemand ervaring/tips hiermee/over?

gr Bent

Ruud03
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2010 20:08

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door Ruud03 »

Het zijn een stel boeven!!!!!
Er moet echt actie ondernomen worden tegen die lui want het zijn een stel oplichters!!!!!

Antonnoordermeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2010 22:01

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door Antonnoordermeer »

Goedenavond,

Ik zit nu 1 jaar bij het NCOI. Zoals ze zeggen kan je daarbij diverse Nima diploma's halen. GEEN diploma is officieel erkent door Nima, maar je moet wel aan de eisen voldoen. Kan iemand me dit uitleggen, NCOI wist daar geen antwoord op te geven.

Bvd

|\/|ir
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2010 17:19

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door |\/|ir »

Dit zijn mijn bevindingen van studiebaan/Ncoi

In september 2008 begon ik na een verkeerde studie keuze vol goede moed aan spw 4 via studiebaan. Deze organisatie sprak mij erg aan omdat je in de eerste instantie geen studie kosten hoefde te betalen. De modules die je volgt bij het NCOI worden voorgefinancierd door studiebaan en vervolgens heb je 24 maanden de tijd om een werkgever te vinden die de kosten overneemt. Door de subsidies die de werkgever ontvangt, en de uitgebreide vacature bank die studiebaan naar eigen zeggen heeft,zou het een makkelijke opgave zou zijn een baan te vinden. Ook werd er beloofd dat er modules gegeven worden door mensen die vakbekwaam zijn. Een goede keuze, zo leek het tenminste.

Het eerste module pedagogiek was hartstikke leuk, niks te klagen, leuke stof, leuke lerares. Toen kwam module nummer twee, projectmatig werken. Het mag duidelijk zijn dat er in elke bedrijfstak gebruik wordt gemaakt van projectmatig werken zo ook in de zorg. Zoals eerder genoemd werd er lesgegeven door mensen die verstand van zaken hebben en werkzaam zijn in het vak. Daarom dacht ik dat de docenten werkzaam zouden zijn in een zorg instelling . De docent kwam uit de bouwsector, dus alle lesstof en opdrachten waren gelinkt aan de bouw en ik moest dat dus allemaal vertalen naar de zorg. Als je het mij vraagt gaat het er in een projectteam van een bouwproject heel anders aan toe dan in een projectteam in de zorg, waar het project een persoon is en geen gebouw. Bovendien had ik nog geen passende baan gevonden wat het nog lastiger maakte om alles te begrijpen.

Ik was ondertussen natuurlijk hard op zoek naar een baan, helaas bleek dat nog niet zo simpel ,de bedrijven waar ik solliciteerde stonden niet te springen om iemand die (nog) geen spw diploma heeft. Verder liet de vacature site te wensen over. De vacatures die erop stonden waren of al vervuld of de bedrijven hadden geen idee hoe ze op de site terecht waren gekomen. Maar geen reden voor paniek want ik was nog maar net begonnen en had dus nog twee jaar de tijd. Er zal vast wel een bedrijf zitten wachten op mij, zo dacht ik tenminste in die tijd.
In de twee jaar dat ik de opleiding gevolgd heb, heb ik van de acht modules die ik heb gevolgd welgeteld drie modules gehad waarvan ik dacht: ja hier kan ik wat mee. Dat waren pedagogiek, professioneel begeleiden en dienstverlening. De rest was net zo algemeen als planmatig en projectmatig werken.

Na een heel bos aan sollicitatie brieven te hebben gestuurd en mijn hele bundel opgebeld te hebben omdat ik elk bedrijf heb nagebeld, werd ik eindelijk uitgenodigd voor een gesprek, hèhè dacht ik. Het gesprek ging goed en ze wilden me graag aannemen. Totdat ze hoorden dat ik mijn opleiding via het Ncoi/ studiebaan deed. Ik kreeg als antwoord: dan kunnen we je helaas niet aannemen, we gaan alleen in zee met het ROC. Zelfs nadat ik de ‘voordelen “ van studiebaan op tafel had gelegd waren ze niet te porren voor een samenwerking. Zo ben ik nog drie keer uitgenodigd op een gesprek, helaas met dezelfde uitkomst.

Nu twee jaar verder heb ik na veel bloed, zweet en tranen besloten de zoektocht op te geven . Wat heb ik aan deze twee jaar gehad: niks eigenlijk, ik heb geen diploma kunnen halen, en de gemaakte studie kosten, die €6000 bedragen, zijn voor mijn eigen rekening. Er wordt verwacht dat ik deze binnen een jaar betaal.
Dit gaat natuurlijk nooit lukken.

MYabas
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2010 20:46

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door MYabas »

Goedenavond allemaal.

Ik wil ook stoppen met de opleiding alleen kom er pas net achter dat dit allemaal zo geregeld is.

Maar ik heb dan nog wel het volgende?

Ik heb mij dan wel ingeschreven etc maar het NCOI heeft überhaupt geen toelatingsdossier van mij? Hoe zit dit? Mochten zij mij wel eens volledig inschrijven zonder de benodigde documenten ? of heb ik hier wel een punt en hadden zij mij geen eens mogen inschrijven?

graag jullie reacties


mvg

M Y

Wuite
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2010 11:36

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door Wuite »

Hallo allemaal,

Zo te horen ben ik niet de enige die te spreken is over het NCOI. Ook ik wil er mee stoppen, maar inderdaad, dan moet je een hoop geld gaan betalen. Net als vele anderen ben ik ingestroomd via studiebaan "want die hebben de beste werkgevers".

Echter, ik had na een half jaar pas een baan, en niet via studiebaan. Mijn werkgever was zo vrij om de opleiding te betalen, maar toen begon de ellende, dezelfde als hierboven al beschreven is.

Zelfs voor een tentamen/examen moet je apart betalen als je op de ingeroosterde dag niet kan(wat altijd op een zaterdag is). Dat kost je gewoon 150 euro. Dat soort kosten zijn ook voor mijn eigen rekening, en ik heb dat niet eens over in de maand.

Het zou fijn zijn als hier een oplossing voor te vinden is!

Enya84
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 nov 2010 01:04

Re: NCOI, STOPPEN MET OPLEIDING NA 4MAAND,WEL VOLLE POND BETALEN

Ongelezen bericht door Enya84 »

9500 euro voor een cursus SPW? Jeetje, wat een oplichters.
Maar hoezo kwam je er pas naderhand achter? Je gaat je toch niet inschrijven terwijl je niet weet wat het kost?

Gesloten