LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gevolgen afschaffing aftrekbaarheid ziektekosten

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
marloes2

gevolgen afschaffing aftrekbaarheid ziektekosten

Ongelezen bericht door marloes2 »

Het niet meer kunnen aftrekken van ziektekosten zal volgend jaar ervoor zorgen dat mijn belastbaar inkomen enkele duizenden euro's hoger uit komt. Terwijl de kosten gelijk blijven en mijn inkomen, doordat ik geen compensatie meer krijg via de belastingmaatregel, juist lager wordt. Maar deze week bedacht ik me dat daarnaast de zorgtoeslag en huurtoeslag waarschijnlijk lager zullen worden. Want die worden bepaald n.a.v. je belastbaar inkomen. Ook mijn eigen bijdrage voor het CAK wordt bepaald n.a.v. mijn belastbaar inkomen. Die zal waarschijnlijk dus stijgen. Zo langzamerhand begin ik me behoorlijk zorgen te maken! Ik zou niet weten hoe ik dan nog rond moet komen! Klopt mijn redenatie? Weet iemand of hier een regeling voor komt?

sprokkel

Re: gevolgen afschaffing aftrekbaarheid ziektekosten

Ongelezen bericht door sprokkel »

Marloes2,
Je redenatie klopt als een bus, vakbonden en ouderebonden schijnen hier al over te melden. Het kan zoals het er nu uitziet vele euro's minder aan toeslagen toegekend worden dus de gevolgens zijn voor vele een ramp. Kijk ook maar bij het topic belastingen en brilaftrek.

marloes2

Re: gevolgen afschaffing aftrekbaarheid ziektekosten

Ongelezen bericht door marloes2 »

Ik hoop maar dat er een regeling voor komt.......

Gesloten