Pagina 1 van 1
Let op: KPN-aanbieding is duurder abonnement
Geplaatst: 01 okt 2008 16:14
door wakkerz
KPN-telesales belt me met een aanbieding: gratis bellen naar vaste nummers in de avonduren en je abonnment met een euro per maand omlaag. Tegenprestatie: nog een jaar bij
KPN blijven. Dat lijkt me mooi, dus doe maar.
Zegt de
KPN-er: "
Dan lezen we nog even de voorwaarden op. Deze worden opgenomen zodat er geen misverstanden ontstaan." Er volgt een ingewikkeld verhaal waarin de bedragen en termijnen over elkaar buitelen. Ik begrijp er weinig van, maar vang iets op: 24 euro per maand en 6 euro korting per maand.
En daar komt de aap uit de mouw:
je verhoogt je abonnement van 19 naar 24 euro!!! Daar krijg je van de
KPN 1 jaar korting op, maar als je niets doet zit je daarna
vast aan die 24 euro!!!
Trouwens, je legt je vast tot 31 december 2009. Dat is dus 15 maanden:
25% langer dan een jaar.
Ik vraag of ik dat goed begrepen heb. Zegt de
KPN-er: "
Ja, heel scherp van u, de meeste mensen valt dat niet eens op!"
Ik weet ineens weer waarom ik die telefoonverkopertjes haat. Niet zo netjes,
KPN! Ik voel mij
overvallen en heb het gevoel dat dit een goed uitgedachte manier is om de klant zonder dat deze het weet of ook maar doorheeft aan een
duurder abonement te helpen. We duiken er nu dus maar eens goed in en gaan wat
prijzen vergelijken.
Re: Let op: KPN-aanbieding is duurder abonnement
Geplaatst: 01 okt 2008 19:05
door TdeHond
Zou u over deze agressieve manier van telemarketing een klacht in willen dienen? Hier lijkt sprake van dwaling te zijn.
Telemarketing:
U kunt een klacht indienen:
hier
en
hier
Re: Let op: KPN-aanbieding is duurder abonnement
Geplaatst: 01 okt 2008 19:43
door WMarcel
Even een attentiepuntje en of vraag? Sinds ruim een jaar maak ik gebruik van internetplusbellen (naam abonnement: Internetplus bellen Lite). Oftewel 42,95 aan kosten voor bellen en internetten in één. Omdat ik hoofdzakelijk alleen s'avonds en in het weekend gebruik maak van de telefoon heb ik voor slechts 2,50 extra de optie erbij genomen dat ik s avonds en in het weekend gratis bel..Helemaal prima leek mij.....Totdat....
ik van de week eens wat aanbieders (welke allemaal alles onder 1 dakje hebben) naast elkaar ging leggen. Lang leve concurrentie..het kan goedkoper..Dus ik naar de site van KPN.....en wat ziet mijn oog: Mijn abonnement zie ik nergens meer terug!! I.p.v. daarvan is er nu "Internetplus bellen Basis" á (let goed op:) 35,-! En dat is zelfs INCLUSIEF s' avonds en in het weekend bellen!!!! D.w.z. bijna 10,- verschil voor het zelfde.
Ik ben maar eens gaan bellen met de klantenservice: meneer legde mij uit dat klanten benadert zouden zijn om hun abonnement te wijzigen. Dus vroeg ik mij af waarom ik van niets wist... ik heb niemand aan de telefoon gehad van KPN en al helemaal geen brief!? En dat terwijl, volgens de klantenservice meneer, het abonnement voor de rest precies hetzelfde was.....
ik vraag mij toch hoeveel maanden dit abonnement al in de lucht is, en dus hoe lang ik al een tientje per maand te veel betaal???
Ik heb nu maar een klachtenmail gestuurd naar KPN, ben benieuwd naar de reactie. Ik heb iig al één reactie gehad:
Geachte heer/mevrouw,
U heeft ons een e-mailbericht gestuurd. Door extreme drukte hebben wij die nog niet kunnen beantwoorden. Hiervoor bieden wij u onze excuses aan. Het is niet nodig uw vraag nogmaals in te dienen. Binnen enkele weken zullen wij uw bericht beantwoorden. Wij vragen uw begrip hiervoor.
Met vriendelijke groet,
KPN
Dus nog een paar "weken" geduld dus...
Re: Let op: KPN-aanbieding is duurder abonnement
Geplaatst: 01 okt 2008 22:56
door wakkerz
Aan
TdeHond: Dank voor de linkjes, ga ik zeker doen. Ik ben nu vijf uur later nog boos.
Re: Let op: KPN-aanbieding is duurder abonnement
Geplaatst: 01 okt 2008 23:23
door wakkerz
Aan WMarcel: ja, of ze hebben wel gebeld en je was er niet of je dacht: daar heb je weer zo'n vervelende telesalesactie. De KPN-er zei ook nog: Ach, negen van de tien keer krijg je tegen het einde van dat jaar wel weer een aanbieding. Hij vond dat blijkbaar heel netjes. Geen idee wat hij van die overige tien procent vindt.
Het is ook zo schokkend dat een bedrijf met een degelijk imago als de KPN aan dit soort praktijken meewerkt.
Wat hebben we weer geleerd?
1. Nooit op telesales ingaan.
2. Nooit op telesales ingaan. (zelfs niet van je eigen oude vertrouwde PTT)
3. Als je toch denkt, "Ja, maar misschien is dit een redelijke aanbieding" : Laat ze de informatie op papier opsturen. Zo niet: zie 1.
Ze sturen namelijk NOOIT informatie op papier op. De standaard smoezen:
- "deze aanbieding geldt alleen vandaag nog."ONZIN!
- en "ja, wij kunnen deze aanbieding doen omdat we geen reclame maken en zo goedkoop werken." GROTE ONZIN!
Uw antwoord:"Nou dan heb je jouw en mijn tijd zitten te verspillen, want dan gaat het hele feest niet door." En dan verdwijnt ineens dat joviale toontje en worden de zinnetjes korter en dan willen ze van je af.
Re: Let op: KPN-aanbieding is duurder abonnement
Geplaatst: 02 okt 2008 07:17
door TdeHond
Punt 3 raad ik ten sterkste af:
Nooit informatie op laten sturen, want de kans is groot dat dit een overeenkomst blijkt te zijn.
U kunt het beste elk gesprek afkappen en als het wat lijkt kijken of de aanbieding op de site staat.
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Ve ... _beetnemen
Re: Let op: KPN-aanbieding is duurder abonnement
Geplaatst: 02 okt 2008 09:37
door Ron58
Dus nog een paar "weken" geduld dus.
Ik wacht al 5 jaar op reacties van KPN, twee op klachten en één op een klacht over de klachtenafhandeling.
Een jaar na dato kreeg ik wel een bevestiging dat ze mijn klachten ontvangen hadden en "zo spoedig mogelijk" inhoudelijk zouden antwoorden.
Re: Let op: KPN-aanbieding is duurder abonnement
Geplaatst: 02 okt 2008 09:41
door TdeHond
< g > Dat is nog eens een oefening van geduld.
Re: Let op: KPN-aanbieding is duurder abonnement
Geplaatst: 02 okt 2008 09:45
door Ron58
Dat is nog eens een oefening van geduld.
Nee hoor, geduld is al lang op, heb geen enkel KPN produkt meer.