Gerechtsdeurwaarders en de ambsthalve verhogingen
Geplaatst: 01 okt 2008 22:06
Ik wil het volgende aan de lezers vragen:
zijn er personen die willen meedoen aan een onderzoek (en eventueel verdere stappen als blijkt dat vele personen dezelfde ervaringen hebben) voor het volgende:
Volgens het CJIB heb ik een boete te laat betaald en heb daarvoor een extra boete van € 40,-- gekregen. In mijn ogen geheel ten onrechte omdat ik nooit antwoord heb gehad van de Officier van Justitie, maar daar gaat het nu niet over. Ik heb uiteraard niet betaald en de vordering is overgedragen naar de Gerechtsdeurwaarder. De Gerechtsdeurwaarder presenteerde mij een rekening van ± € 150,-- (een verhoging dus van bijna 400%).
Ik heb een e-mail geschreven naar het bekende adres van de op de kennisgeving vermeld e-mail adres vanwege de in mijn ogen ten onrechte boete wegens te late betaling. Via een leesbevestiging weet ik dat het Gerechtsdeurwaarderskantoor mijn e-mail heeft ontvangen.
Binnen een week kreeg ik een standaardbriefje in de bus voor inmiddels een vordering van ± € 190,-- zonder verdere uitleg.
Ik belde naar de Gerechtsdeurwaarder, maar helaas is deze telefonisch alleen te bereiken tussen 10.00 - 12.00 en van 14.00 - 16.00 uur.
Dat zijn nou net tijden dat ik bij mijn eigen baas moet werken en zoiets ga je niet telefonisch bespreken waar jouw collega's bij zijn!
Dus telefonisch onbereikbaar en maar weer een e-mail geschreven.
Weer geen antwoord (wel weer een leesbevestiging) maar later in de week weer een brief met, jawel, weer een verhoging van ± € 40,--.
Ik ben toen via e-mail 3x in verbinding geweest met de Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG) alwaar ik een klacht heb ingediend tegen de werkwijze van het Gerechtsdeurwaarderskantoor. Helaas ondanks het feit, dat zij wel reageerde via e-mail, keurden zij de werkwijze van het Gerechtsdeurwaarderskantoor goed, omdat "het van ambtswege" toegestane kosten zijn. Nu zit ik zelf in de financiën en weet dus heel goed wat een standaard computerbriefje kost: niet veel meer dan ±
€ 7,50, terwijl het Gerechtsdeurwaarderskantoor maar liefst € 40,-- durft door te belasten zonder commentaar en dat wordt ook nog eens goedgevonden ook door hun branche-organisatie.
Ik zoek dus nu mensen die soortgelijke ervaringen met Gerechtsdeurwaarderskantoren hebben (gehad), zodat wij gegroepeerd wellicht dit soort graaipraktijken via één advocaat aan de kaak kunnen stellen.
Graag jullie reacties.
zijn er personen die willen meedoen aan een onderzoek (en eventueel verdere stappen als blijkt dat vele personen dezelfde ervaringen hebben) voor het volgende:
Volgens het CJIB heb ik een boete te laat betaald en heb daarvoor een extra boete van € 40,-- gekregen. In mijn ogen geheel ten onrechte omdat ik nooit antwoord heb gehad van de Officier van Justitie, maar daar gaat het nu niet over. Ik heb uiteraard niet betaald en de vordering is overgedragen naar de Gerechtsdeurwaarder. De Gerechtsdeurwaarder presenteerde mij een rekening van ± € 150,-- (een verhoging dus van bijna 400%).
Ik heb een e-mail geschreven naar het bekende adres van de op de kennisgeving vermeld e-mail adres vanwege de in mijn ogen ten onrechte boete wegens te late betaling. Via een leesbevestiging weet ik dat het Gerechtsdeurwaarderskantoor mijn e-mail heeft ontvangen.
Binnen een week kreeg ik een standaardbriefje in de bus voor inmiddels een vordering van ± € 190,-- zonder verdere uitleg.
Ik belde naar de Gerechtsdeurwaarder, maar helaas is deze telefonisch alleen te bereiken tussen 10.00 - 12.00 en van 14.00 - 16.00 uur.
Dat zijn nou net tijden dat ik bij mijn eigen baas moet werken en zoiets ga je niet telefonisch bespreken waar jouw collega's bij zijn!
Dus telefonisch onbereikbaar en maar weer een e-mail geschreven.
Weer geen antwoord (wel weer een leesbevestiging) maar later in de week weer een brief met, jawel, weer een verhoging van ± € 40,--.
Ik ben toen via e-mail 3x in verbinding geweest met de Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG) alwaar ik een klacht heb ingediend tegen de werkwijze van het Gerechtsdeurwaarderskantoor. Helaas ondanks het feit, dat zij wel reageerde via e-mail, keurden zij de werkwijze van het Gerechtsdeurwaarderskantoor goed, omdat "het van ambtswege" toegestane kosten zijn. Nu zit ik zelf in de financiën en weet dus heel goed wat een standaard computerbriefje kost: niet veel meer dan ±
€ 7,50, terwijl het Gerechtsdeurwaarderskantoor maar liefst € 40,-- durft door te belasten zonder commentaar en dat wordt ook nog eens goedgevonden ook door hun branche-organisatie.
Ik zoek dus nu mensen die soortgelijke ervaringen met Gerechtsdeurwaarderskantoren hebben (gehad), zodat wij gegroepeerd wellicht dit soort graaipraktijken via één advocaat aan de kaak kunnen stellen.
Graag jullie reacties.