ABN-AMRO 0900 servicenummer
Geplaatst: 02 okt 2008 10:07
Het ABN-AMRO servicenummer 0900-0024 was tot voor kort een nummer met regionaal tarief. Ik belde het voor 1 ct per minuut. Nu is het tarief van het ABN servicenummer 0900-0024 verhoogd van lokaal tarief naar 10 ct/min. Via mijn mobiel belde ik altijd het nummer voor contact in het buiteland (0031-102411720) omdat 0900 nummers veel te duur zijn (opslag providers). Met mijn mobiel koste dit via T-Mobile ca. 30 ct per minuut. Dit nummer wordt binnen Nederland ook niet meer geaccepteerd! Blijkbaar zien ze dat je met je mobiel vanuit Nederland naar dit nummer belt en dan wordt je doorverwezen naar 0900-0024 waarna de verbinding wordt verbroken. Via mobiel betaal ik op het 0900 nummer nu dus tussen de 40 à 50 ct per minuut. Ik vind de tariefsverhoging naar 10 ct/min schandalig!!! Waarom nou weer? Moet ABN hier dan ook weer aan verdienen. Wordt een dure grap om telefonisch te bankieren of informatie opvragen waarvoor je soms 15 minuten in de wacht staat!!! Graag terugdraaien dus.
Ik heb al meerdere malen mijn klachten hierover geuit. Wat nog erger is is dat je gemiddeld 7 minuten in de wacht zit en als je dan wordt doorverbonden is de verbinding ineens verbroken en dan kun je vervolgens weer 7 minuten in de wacht. Ben je dus even € 1,40 kwijt voordat je al iemand aan de lijn krijgt.
Nu heeft ABN uit coulance € 25,00 naar onze rekening overgemaakt omdat ze onderkennen dat het tegenwoordig vaak mis gaat op hun servicenummer. Een mooi gebaar maat ik blijf van mening dat een servicenummer van de bank voor een normaal tarief zou moeten zijn en niet voor 10 ct per minuut. Verder ben ik van mening dat zij een nummer moeten openstellen voor al die mensen die via hun mobiel inbellen voor een normaal tarief. Het servicenummer is bedoeld om hun klanten van dienst te zijn en niet om over de ruggen van de klant geld op te halen. Natuurlijk kost deze dienst ook geld maar als er geld voor wordt gevraagd dan vind ik het niet normaal dat ik zo lang in de wacht zit en dan ook nog eens de verbinding wordt verbroken.
Wat vinden de andere ABN klanten hier van?
Graag reactie en klachten om ABN ervan te overtuigen dat dit wel heel klantonvriendelijk is.
A. Jansen
Ik heb al meerdere malen mijn klachten hierover geuit. Wat nog erger is is dat je gemiddeld 7 minuten in de wacht zit en als je dan wordt doorverbonden is de verbinding ineens verbroken en dan kun je vervolgens weer 7 minuten in de wacht. Ben je dus even € 1,40 kwijt voordat je al iemand aan de lijn krijgt.
Nu heeft ABN uit coulance € 25,00 naar onze rekening overgemaakt omdat ze onderkennen dat het tegenwoordig vaak mis gaat op hun servicenummer. Een mooi gebaar maat ik blijf van mening dat een servicenummer van de bank voor een normaal tarief zou moeten zijn en niet voor 10 ct per minuut. Verder ben ik van mening dat zij een nummer moeten openstellen voor al die mensen die via hun mobiel inbellen voor een normaal tarief. Het servicenummer is bedoeld om hun klanten van dienst te zijn en niet om over de ruggen van de klant geld op te halen. Natuurlijk kost deze dienst ook geld maar als er geld voor wordt gevraagd dan vind ik het niet normaal dat ik zo lang in de wacht zit en dan ook nog eens de verbinding wordt verbroken.
Wat vinden de andere ABN klanten hier van?
Graag reactie en klachten om ABN ervan te overtuigen dat dit wel heel klantonvriendelijk is.
A. Jansen