LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is Sparck Failliet en wat betekend dit voor mijn hypotheek

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
petershgm

Is Sparck Failliet en wat betekend dit voor mijn hypotheek

Ongelezen bericht door petershgm »

Heb vele berichten gelezen. Nu is volgens mij Sparck failliet.
Heb zelf er 1 jaar een hypotheek lopen.
Ja veel te hoog en te duur. Maar toen was het nodig.
Als ik eens een keer de hypotheek niet kon betalen, hing men gelijk aan de telefoon. En nogal dreigend.
Nu heb ik deze maand eens niet betaald om te zien hoe eea verloopt.
Geen enkele reactie van hun.
Wat betekend dit nu voor mij.
Hoef ik niet meer te betalen.
Moet ik afwachten totdat iemand de tent van Sparck heeft over genomen.
En noem maar op.
Heb nl geen zin mijn duur verdiende geld naar een instantie over te maken die alleen nog maar een zeepbel is.

Graag duidelijke en oprechte reactie's

kweenie

Re: Is Sparck Failliet en wat betekend dit voor mijn hypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is niet verwonderlijk dat men aan de telefoon hangt als je niet betaalt. Het is immers de bedoeling dat je de maandelijkse termijnen op tijd betaalt... Geen wonder dat die hypotheken zo duur zijn, als ze een call-center moeten inhuren om de wanbetalers achter de broek te zitten.

Het is een illusie om te denken dat je je hypotheek niet meer zou hoeven te betalen, ook als Sparck failiet zou gaan. Volgens mij zijn ze ook niet failiet, ze nemen alleen geen nieuwe hypotheken. En wellicht dat ze uit bezuinigingen niet meer iedereen elke maand achter de vodden zit om te betalen, maar dat ze dat alleen doen als je bv. 3 maanden te laat bent. Of dat ze het nu per post doen.

Als Sparck failiet zou gaan, dan neemt de curator de boel over en worden de leningen uiteindelijk door een andere financiele instelling overgenomen. Die zullen natuurlijk niet blij zijn met risicovolle hypotheken, dus je hebt kans dat ze elke gelegenheid aangrijpen om van de dure hypotheken af te komen. Dan maak je het jezelf niet echt makkelijk als je de hypotheeklasten niet op tijd betaalt

loesje 2

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Niet betalen levert uiteindelijke een negatieve BKR notering op en krijg je straks helemaal; geen hypotheek meer! :shock:

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Heb zelf er 1 jaar een hypotheek lopen.
Ja veel te hoog en te duur. Maar toen was het nodig.
Als ik eens een keer de hypotheek niet kon betalen, hing men gelijk aan de telefoon. En nogal dreigend.
Nu heb ik deze maand eens niet betaald om te zien hoe eea verloopt.
Geen enkele reactie van hun.
Wat betekend dit nu voor mij.
Hoef ik niet meer te betalen.
Moet ik afwachten totdat iemand de tent van Sparck heeft over genomen.
En noem maar op.
Heb nl geen zin mijn duur verdiende geld naar een instantie over te maken die alleen nog maar een zeepbel is.

Graag duidelijke en oprechte reactie's
Sparck is (zeer waarschijnlijk) niet failliet. In het insolventieregister staat geen melding van surseance of faillissement. Sparck verstrekt geen nieuwe hypotheken meer. In het algemeen geldt dat bij een eventueel faillissement van een hypotheekverstrekker, er gewoon zal moeten worden doorbetaald. Dergelijke bedragen komen in dat geval in de failliete boedel. Een faillissement van een hypotheekverstrekkeer betekent ook niet dat de hypotheek ten einde is (en dat niet meer betaald zou hoeven worden). Het betekent hooguit dat degenen die hun termijnen moeten afbetalen, dit aan een overnemende partij moeten gaan doen. In dat geval ontvangt men van de faillissementscurator daarover nader bericht.

Gesloten