Plaatsing dakkapel niet volledig. Hoe in gebreke te stellen?
Geplaatst: 02 okt 2008 16:34
Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik hebben voor ons dakkapel een renovatie uit laten voeren.
Het bedrijf zou de houten betimmering vervangen door kunstof en tevens zouden er kunstof kozijnen met beglazing e.d. inkomen en het dak zou van nieuwe dakbedekking worden voorzien.
Geheel volgens afspraak zijn de kunstof kozijnen e.d. geplaatst en is de betimmering vervangen, over het gebruikte materiaal zijn we echter niet tevreden maar dat berust op een misverstand en staat helaas ook niet duidelijk in ons contract.
Wat we een veel groter probleem vinden is dat ze niets met ons dak hebben gedaan.
Ook hier is al veel gesteggel over geweest en wou men ons eerst een extra factuur laten betalen hiervoor wat we geweigerd hebben omdat in ons contract staat dat we het inclusief vervangen van het dakbedekking hebben gekocht.
Uiteindelijk is ons mondeling toegezegd dat er een dakbedekker zou komen, maar nu een paar maanden later hebben we nog steeds niets gezien...
Nu hadden we de afspraak dat we 10% van de factuur pas betalen als alles klaar is en wij tevreden zijn. Deze 10% hebben ze dus ook nog niet gekregen.
Eigenlijk hebben we helemaal geen vertrouwen meer in het bedrijf en willen de klus door iemand anders af laten maken.
Er moet iets met het dak gebeuren ander zitten we binnenkort met lekkage.
Uiteraard kan je dat niet zomaar doen, dat snap ik.
Daarom wil ik het bedrijf in gebreke gaan stellen en zo formeel regelen dat ze die 10% niet krijgen.
Aangezien er al eerder aangetekende brieven niet zijn aangenomen/opgehaald gericht aan dit bedrijf zou ik graag wat meer informatie willen over hoe ik dit nu het beste aan kan pakken.
Welke stappen moet ik nemen om ze echt in gebreke te stellen en wat als ze mijn aangetekende brieven niet aannemen/ophalen?
Alvast bedankt!
Mijn vriend en ik hebben voor ons dakkapel een renovatie uit laten voeren.
Het bedrijf zou de houten betimmering vervangen door kunstof en tevens zouden er kunstof kozijnen met beglazing e.d. inkomen en het dak zou van nieuwe dakbedekking worden voorzien.
Geheel volgens afspraak zijn de kunstof kozijnen e.d. geplaatst en is de betimmering vervangen, over het gebruikte materiaal zijn we echter niet tevreden maar dat berust op een misverstand en staat helaas ook niet duidelijk in ons contract.
Wat we een veel groter probleem vinden is dat ze niets met ons dak hebben gedaan.
Ook hier is al veel gesteggel over geweest en wou men ons eerst een extra factuur laten betalen hiervoor wat we geweigerd hebben omdat in ons contract staat dat we het inclusief vervangen van het dakbedekking hebben gekocht.
Uiteindelijk is ons mondeling toegezegd dat er een dakbedekker zou komen, maar nu een paar maanden later hebben we nog steeds niets gezien...
Nu hadden we de afspraak dat we 10% van de factuur pas betalen als alles klaar is en wij tevreden zijn. Deze 10% hebben ze dus ook nog niet gekregen.
Eigenlijk hebben we helemaal geen vertrouwen meer in het bedrijf en willen de klus door iemand anders af laten maken.
Er moet iets met het dak gebeuren ander zitten we binnenkort met lekkage.
Uiteraard kan je dat niet zomaar doen, dat snap ik.
Daarom wil ik het bedrijf in gebreke gaan stellen en zo formeel regelen dat ze die 10% niet krijgen.
Aangezien er al eerder aangetekende brieven niet zijn aangenomen/opgehaald gericht aan dit bedrijf zou ik graag wat meer informatie willen over hoe ik dit nu het beste aan kan pakken.
Welke stappen moet ik nemen om ze echt in gebreke te stellen en wat als ze mijn aangetekende brieven niet aannemen/ophalen?
Alvast bedankt!