Acer Aftersales / Repaircenter
Geplaatst: 02 okt 2008 20:54
Al enige tijd ben ik trotse eigenaar van een Acer beamer P1265. Helaas is er een probleem ontstaan en deze is tot op heden nog niet opgelost. Ik ben erg benieuwd naar soortgelijke ervaringen van andere Acer-klanten. Onderstaand een korte situatie-schets van het probleem in het product.
15 dec 2007 : aanschaf beamer (was helemaal blij)
02 feb 2008 : eerste maal melding op het scherm "Fan Fail - system will shut down automatically" Hierna nog een aantal malen geprobeerd om hem aan de gang te krijgen, wat uiteindelijk ook lukte.
13 jul 2008 : tweede maal melding "Fan Fail". Nu was er ook een zwarte vlek ontstaan op mijn plafond, bij de luchtuitlaat van de beamer. Besloten om het apparaat ter reparatie op te sturen naar Acer, inclusief een uitgebreide probleemomschrijving.
21 jul 2008 : beamer terug ontvangen. Na bevestiging aan het plafond en inschakelen verscheen na 5 minuten dezelfde melding. De beamer weer losgehaald en na mijn vakantie voor de 2e keer opgestuurd naar Acer.
23 aug 2008 : beamer terug ontvangen. Na bevestiging aan het plafond en inschakelen verscheen na 5 minuten dezelfde melding. De beamer weer losgehaald en direct weer opgestuurd naar Acer voor de 3e reparatie.
4 sep 2008 : beamer wederom terug ontvangen. Na bevestiging aan het plafond (ik bleef geloven in een oplossing, anders had ik hem wel eerst geprobeerd) wederom na 5 minuten de melding "Fan Fail". Goed pissig deze keer contact gezocht met Zercom in Eidnhoven waar ik het apparaat in eerste instantie gekocht had.
9 sept 2008 : beamer zelf afgegeven bij Zercom, zij zouden hem laten onderzoeken en garanderen me een werkende beamer.
02 okt 2008 : tot op heden heb ik de beamer nog niet terug ontvangen. Ik heb begrepen dat de beamer wederom naar het Acer repaircenter in Den Bosch is gestuurd. Daar snappen ze er echter niets van en kunnen het probleem dus blijkbaar niet oplossen.
Ondertussen zit ik al 3 maanden zonder TV, waar ik dus wel voor betaal maar geen gebruik van kan maken. Ik vind dat het wel erg lang duurt om een oplossing te vinden en ook in de communicatie is er weinig initiatief vanuit zowel Acer als Zercom. Ik vermoed dat het nog wel even kan duren voor ik mijn beamer terug ontvang.
Ik ben erg benieuwd naar soortgelijke ervaringen met Acer, Zercom volgt in mijn ogen slechts de gangbare weg. (al is een commerciƫle geste in mijn ogen ondertussen wel op zijn plaats). Een dergelijke after-sales is bijzonder slecht en als klant voel je je niet serieus genomen.
15 dec 2007 : aanschaf beamer (was helemaal blij)
02 feb 2008 : eerste maal melding op het scherm "Fan Fail - system will shut down automatically" Hierna nog een aantal malen geprobeerd om hem aan de gang te krijgen, wat uiteindelijk ook lukte.
13 jul 2008 : tweede maal melding "Fan Fail". Nu was er ook een zwarte vlek ontstaan op mijn plafond, bij de luchtuitlaat van de beamer. Besloten om het apparaat ter reparatie op te sturen naar Acer, inclusief een uitgebreide probleemomschrijving.
21 jul 2008 : beamer terug ontvangen. Na bevestiging aan het plafond en inschakelen verscheen na 5 minuten dezelfde melding. De beamer weer losgehaald en na mijn vakantie voor de 2e keer opgestuurd naar Acer.
23 aug 2008 : beamer terug ontvangen. Na bevestiging aan het plafond en inschakelen verscheen na 5 minuten dezelfde melding. De beamer weer losgehaald en direct weer opgestuurd naar Acer voor de 3e reparatie.
4 sep 2008 : beamer wederom terug ontvangen. Na bevestiging aan het plafond (ik bleef geloven in een oplossing, anders had ik hem wel eerst geprobeerd) wederom na 5 minuten de melding "Fan Fail". Goed pissig deze keer contact gezocht met Zercom in Eidnhoven waar ik het apparaat in eerste instantie gekocht had.
9 sept 2008 : beamer zelf afgegeven bij Zercom, zij zouden hem laten onderzoeken en garanderen me een werkende beamer.
02 okt 2008 : tot op heden heb ik de beamer nog niet terug ontvangen. Ik heb begrepen dat de beamer wederom naar het Acer repaircenter in Den Bosch is gestuurd. Daar snappen ze er echter niets van en kunnen het probleem dus blijkbaar niet oplossen.
Ondertussen zit ik al 3 maanden zonder TV, waar ik dus wel voor betaal maar geen gebruik van kan maken. Ik vind dat het wel erg lang duurt om een oplossing te vinden en ook in de communicatie is er weinig initiatief vanuit zowel Acer als Zercom. Ik vermoed dat het nog wel even kan duren voor ik mijn beamer terug ontvang.
Ik ben erg benieuwd naar soortgelijke ervaringen met Acer, Zercom volgt in mijn ogen slechts de gangbare weg. (al is een commerciƫle geste in mijn ogen ondertussen wel op zijn plaats). Een dergelijke after-sales is bijzonder slecht en als klant voel je je niet serieus genomen.