LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] spaarbeleg koersplan maand september

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
femke vd berg
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2008 22:29

spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door femke vd berg »

een vraagje ik heb gisteren spaarbeleg gebeld dat ik wilde stoppen.
dat was goed ze zouden me een brief sturen en dan kon ik opzeggen.ik zat er al 14 jaar in moest nog 1 jaar maar ik ben het ZAT!!!
HET ZOU ME NIKS KOSTEN DAT IS DAN FIJN.
maar ik kijk vandaag wat de waarde is. ik betaal elke maand 22.69
en zou dan 50 euro verlies hebben , na ja dat is dan maar zo.
ga ik net kijken is er deze maand 350 EURO VERLIES GELEDEN. KAN DAT KLOPPEN?????????? NOG NOOIT MEEGEMAAKT .het was dan geen top maand voor het beleggen maar zo'n bedrag verlies in 1 maand met zo'n klein begrag dat kan toch niet. ik hoop dat iemand me kan vertellen wat hij deze maand is kwijtgeraakt . om te vergeliiken of word ik nou als nog even een POOT UITGEDRAAID . ik hoop dat iemand advies heeft
alvast bedankt groeten femke

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat die 350 zo'n 10% van de waarde was? Dat kan heel goed kloppen. Je hebt zeker de laatste tijd het nieuws niet zo gevolgd...

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door santygo »


four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door four-eyes »

Ik zit er al jaren tegenaan te hikken. Afkopen ja of nee. Nu de Aegon-aandelen een duikvlucht nemen, kan ik zeker niet afkopen, vind ik.
Koersplan loopt bij mij februari 2010 af. Nog 1 x geld gooien in een bodemloze put. Ik heb niet de minste fiducie dat het ooit nog wat wordt met Koersplan. Ben wel lid van Stichting Koersplan De Weg Kwijt. Maar die rechtszaak is ook een gebed zonder eind. En nederlandse rechters ... pfft ...

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door peewee »

Nu de Aegon-aandelen een duikvlucht nemen
Ik denkdat de daling van het aandeel Aegon niet zo relevant is. Wel de daling van bijvoorbeeld het Aegon Equity Fund waarin het Koersplan belegt. Dat Aegon Equity Fund zal vermoedelijk iets minder zijn gedaald.

Je verzuchting over de lange duur van rechtszaken en het gepolder door rechter begrijp ik zeer goed. Mocht Aegon, als bedrijf, echt in de problemen komen dan zal de Nederlandse overheid wellicht bijspringen (zoals dit ook bij Fortis gebeurde) en dan is er mogelijk een snellere oplossing.

gast111111
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2008 21:30

Re: spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door gast111111 »

Ons spaarplan was per 1-10 okt afgelopen. Hebben elke maand ruim 68 euro gestort 15 jaar lang... en kregen nu 2500 euro minder dan we ingelegd hadden.
Valt me nog alles mee na alle vervelende verhalen en tijdens deze koerscrisis.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door santygo »

Beste gast111111,

kennelijk bent u het eens met een stevig verlies wat hoofdzakelijk te wijten is aan een onterechte inhouding op de inleg??

replay
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 mei 2008 17:47

Re: spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door replay »

kennelijk bent u het eens met een stevig verlies wat hoofdzakelijk te wijten is aan een onterechte inhouding op de inleg??
onterecht? Daar is volgens de rechter geen sprake van. ( wanneer we het hebben over het koersplan )

ik denk eerder dat de daling van het equity fund hier de grote boosdoener is. De koers eind 2007 lag ergens op de € 23,57 en de koers van nu is € 14,44 ( per 16-10 ). Dit is een daling van 35%. Wanneer je tussen eind 2007 en nu geen participaties zou hebben gekocht is de waarde van je beleggingsverzekering flink gedaalt.

in ieder geval succes met het uitzingen van deze crisis

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door peewee »

Daar is volgens de rechter geen sprake van. ( wanneer we het hebben over het koersplan
Replay,

Welke rechter ?
Ik ken geen vonnis in een KOERSPLAN-rechtszaak.

replay
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 mei 2008 17:47

Re: spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door replay »

tussenvonnis van vorig jaar? Waarbij is aangegeven dat er geen sprake was van een onterechte inhouding. Hooguit de polissen begonnen in 89 en 90.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door santygo »

replay,
Waarbij is aangegeven dat er geen sprake was van een onterechte inhouding
Waar staat dat geschreven?

De rest van het tussenvonnis goed lezen en vooral het vervolg er op lijkt mij verstandiger als reageren als een kip zonder kop.

Zie www.koersplandewegkwijt.nl

linksboven onder "nieuws", of "documenten".

c.weijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2008 15:05

Re: spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door c.weijer »

Mijn vrouw en ik werken beide in de zorg en leggen sinds april 1997 ons spaarloon in bij Aegon koersplan. Door het teruglopende rendement hebben wij wikkend en wegend besloten de polissen af te kopen per 1 oktober. De balans is dat wij grosso modo ons totaal ingelegde spaarloon terugkrijgen maar het rendement is bijna nihil. Andere vormen van sparen bv bij de bank hadden ons een hoger rendement gegeven. Maar we hebben zonder kleerscheuren onze inzet terug. Wacht ons nog wel een belasting aanslag. Mijn advies is overweeg de rekensom. Ik moet overigens zeggen dat ik snel werd geholpen en vriendelijk werd ondersteund in tegenstelling tot de verwachting die ik had. Er wordt wel benadrukt dat het allemaal vreselijk veel belasting gaat kosten, maar daar was ik al wel voor gewaarschuwd. Het geld staat kurig snel op mijn rekening, zonder extra kosten ik ga het een jaar uitzetten in een deposito van 6 % om over het belastingdeel nog wat rendement te halen. Achteraf moet ik eerlijk toegeven dat ik voor de hoge voorgeschotelde winsten ben gegaan sinds een paar maanden weten we beter. Gewoon weer deglijk hollands sparen bij een bank van Bos

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door santygo »

Als de inleg betaald is uit een spaarloonregeling, neem dan eens contact op met een fiscalist want het hoeft waarschijnlijk geen belasting te kosten.
Alleen het doel van de uitkering dient op een andere manier bepaald te worden.

Kijk ook eens op:

http://www.koersplandewegkwijt.nl/modul ... ersplan#20

dj69
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2008 00:58

Re: spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door dj69 »

Vandaag eindelijk de brief van aegon ontvangen. 15 jaar lang gespaard 45,- euro per maand ( totaal 8100,-) Op 31-12-07 was het al opgelopen tot 9800,- vol verwachting de enveloppe opengemaakt..we krijgen maar liefst.......6479,75 uitgekeerd !!!

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door stekel »

Ik heb ook in koersplan geld gestort,maar vorig jaar laten uitkeren,mijn verlies was bijna 800 euro na 14 jaar sparen. Ik las van de week dat begin januari er een uitspraak komt van de rechtzaak,aangespannen door stichting koersplan de weg kwijt,ben benieuwd.

fiesta
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2009 21:19

Re: spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door fiesta »

:x Hallo mede gedupeerde.

Wie kan mij een goed advies geven, ik betaalde 50 maanden 450 fl aan sprintplan en koersplan en nog de boete .
Nu ben ik voor koersplan nog niet aan gemeld bij een stichting!

Is koersplan de weg kwijt dan de juiste?
Trouwens Aegon wilde 30% betalen gezien mijn situatie maar dan zou ik juist alles terug kunnen krijgen heb ik ook gezegt.

Een goede kennis verloor alles aan Dexia en had de moed al opgegven
maar ik heb hem net gebeld om de moed weer op te pakken.

Groetjes

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door peewee »

Fiesta,

Even rustig nadenken.
Sprintplan is een aandelenleaseproduct. Hierover loopt een collectieve rechtszaak. Zie www.sprintplanclaim.nl Deze rechtszaak wordt gevoerd door de Vereniging Consument & Geldzaken.

Het Koersplan is geen aandelenleaseproduct, maar een woekerpolis. Sluit je hiervoor aan bij de Stichting Koersplan de weg kwijt.

Dexia betreft aandelenlease, maar als je vriend(in)/kennis geen ''opt out'' verklaring heeft gezonden vóór 31 juli 2007 aan een door Dexia aangewezen notariskantoor in Den Haag, dan is hij/zij aan de slappe Duisenberg-schikking gebonden en kan hij/zij fluiten naar zijn/haar verloren gegane inlegbetalingen. Hij of zij krijgt dan hooguit een kleine kwijtschelding van een eventuele restschuld.

Succes ermee.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door santygo »

De uitspraak in de zaak Koersplandewegkwijt / Aegon is er in januari niet gekomen.

Aegon mag per 4 maart nog een "conclusie na enquête" indienen, daarna wordt er hoogstwaarschijnlijk eindelijk een datum voor vonnis bepaald.

www.koersplandewegkwijt.nl

gerarda41
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 nov 2005 14:16

Re: spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door gerarda41 »

Wat moet ik doen Afkopen of laten staan. Eind dit jaar loopt mijn Koersplan af, maar dit jaar is mijn opgespaarde geld met 3000 euro verminderd en zoals het er nu uitziet zal dat dit jaar ook weer zo zijn.

In ieder geval ga ik hem premie vrij maken.

Ik kan ook nog mijn geld in een Aegon deposito Fund stoppen, omdat dit minder snel daalt, maar is dit verstandig?

Ivonne1969
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mar 2009 19:51

Re: spaarbeleg koersplan maand september

Ongelezen bericht door Ivonne1969 »

Op 15 augustus (dit jaar) loopt mijn koersplan van spaarbeleg af. Als ik het fiscaal jaaroverzicht van 2008 zie, dan word ik al niet vrolijk. Laat staan de prognose van dit jaar. Ik zie het dus heel erg somber in.
Kan iemand me adviseren wat ik moet doen?
Is het verstandig om mijn inleg op 0 te zetten en dan premievrij maken. Maar wat dan??

Gesloten