Packard Bell service; puinhoop reparatiedienst
Geplaatst: 05 okt 2008 11:54
Ik heb september 2006 een nieuwe Packard Bell PC gekocht: iMedia9450.
Net voor het verstrijken van de garantie, augustus 2007, ging de voeding van deze PC kapot. De PC heb ik toen opgestuurd voor reparatie en binnen een week was deze alweer terug. Prima dus.
Omdat ik na een jaar gebruik het idee had dat de Packard Bell kwaliteit toch niet zo goed was als die van mijn 7 jaar gelden bij de Aldi gekochte Pentium 3 Medoin PC heb toen de garantie uitgebreid naar 3 jaar met reparatie service aan huis.
Op 11-09-08 gaf mijn PC wederom de geest:
Als ik de PC aanzet lijkt het meer op een stofzuiger:
http://nl.youtube.com/watch?v=8iilL901XTc
Toen ik de storing op 11-09-08 bij de helpdesk van PB meldde werd me verteld dat een monteur contact met me op zou nemen voor een afspraak om de PC te komen reparareren. Ik kreeg toen al een raar gevoel bij de opmerking van de helpdeskmedewekster "dat het momenteel nogal hectisch was omdat men over aan het stappen was naar een ander reparatiebedrijf".
Na een week, 18-09-08, nog niets gehoord dus maar weer eens gebeld. Ik kreeg toen van de helpdeskmedewerker te horen dat men op een onderdeel zat te wachten. Ook al vreemd daar ik vorige week alleen maar gezegd had dat de PC niets meer deed. Hoe kan men dan weten welk onderdeel nodig is ?
Op 25-09-08 wederom gebeld met de helpdesk. Het onderdeel zou 26-09-08 binnenkomen en dan zou de monteur contact opnemen.
Zoals ik al verwachtte op 29-09-08 nog niets gehoord dus maar weer eens naar de helpdesk gebeld. Er werd me eerst wederom verteld dat ze nog op een onderdeel zaten te wachten (blijkbaar het standaardantwoord). Toen ik zei dat dit vorige week vrijdag al binnen zou komen bleek het er ineens wel te zijn.
Maar meteen goed duidelijk gemaakt dat ik verwacht dat er nu toch snel reparatie van de PC volgt maar ik geloof niet dat dit veel indruk maakte.
Op 03-10-08 (3 weken na melding defecte PC) weer eens geinformeerd wanneer mijn PC dan eindelijk eens gerapareerd gaat worden. Krijg ik van de helpdeskmedewerker te horen dat mijn PC op het ogenblik gerepareerd wordt
Ik heb dan ook geantwoord dat me dat sterk lijkt omdat mijn PC thuis staat en er bij mij in de huiskamer toch echt geen monteur zit.
Na wat radiostilte krijg ik van de helpdeskmedewerker te horen dat de PC a.s. maandag 06-10-08 gerepareerd wordt. Als ik dan wederom reageer dat ik nog geen contact heb gehad met een monteur en dus ook geen afspraak gemaakt heb en dat ie dan waarschijnlijk voor de gesloten deur zal komen te staan als hij maandag komt snapt de helpdeskmedewerker er niets meer van..
Hij kan echter geen antwoord geven op de vraag wanneer de PC gerepareerd gaat worden en zegt dan maar dat de monteur dan waarschijnlijk binnenkort wel een afspraak zal maken.
Ik wordt hier zo moe van. Ik wordt gewoon voorgelogen en aan het lijntje gehouden omdat ze daar problemen met de reparatiediesnt hebben.
Wat kan ik eisen m.b.t. reparatieduur ?.
Zou een rechtsbijstand in deze wat kunnen betekenen ?
Alvast bedankt voor de nuttige tips in deze.
Groeten
Ad
Net voor het verstrijken van de garantie, augustus 2007, ging de voeding van deze PC kapot. De PC heb ik toen opgestuurd voor reparatie en binnen een week was deze alweer terug. Prima dus.
Omdat ik na een jaar gebruik het idee had dat de Packard Bell kwaliteit toch niet zo goed was als die van mijn 7 jaar gelden bij de Aldi gekochte Pentium 3 Medoin PC heb toen de garantie uitgebreid naar 3 jaar met reparatie service aan huis.
Op 11-09-08 gaf mijn PC wederom de geest:
Als ik de PC aanzet lijkt het meer op een stofzuiger:
http://nl.youtube.com/watch?v=8iilL901XTc
Toen ik de storing op 11-09-08 bij de helpdesk van PB meldde werd me verteld dat een monteur contact met me op zou nemen voor een afspraak om de PC te komen reparareren. Ik kreeg toen al een raar gevoel bij de opmerking van de helpdeskmedewekster "dat het momenteel nogal hectisch was omdat men over aan het stappen was naar een ander reparatiebedrijf".
Na een week, 18-09-08, nog niets gehoord dus maar weer eens gebeld. Ik kreeg toen van de helpdeskmedewerker te horen dat men op een onderdeel zat te wachten. Ook al vreemd daar ik vorige week alleen maar gezegd had dat de PC niets meer deed. Hoe kan men dan weten welk onderdeel nodig is ?
Op 25-09-08 wederom gebeld met de helpdesk. Het onderdeel zou 26-09-08 binnenkomen en dan zou de monteur contact opnemen.
Zoals ik al verwachtte op 29-09-08 nog niets gehoord dus maar weer eens naar de helpdesk gebeld. Er werd me eerst wederom verteld dat ze nog op een onderdeel zaten te wachten (blijkbaar het standaardantwoord). Toen ik zei dat dit vorige week vrijdag al binnen zou komen bleek het er ineens wel te zijn.
Maar meteen goed duidelijk gemaakt dat ik verwacht dat er nu toch snel reparatie van de PC volgt maar ik geloof niet dat dit veel indruk maakte.
Op 03-10-08 (3 weken na melding defecte PC) weer eens geinformeerd wanneer mijn PC dan eindelijk eens gerapareerd gaat worden. Krijg ik van de helpdeskmedewerker te horen dat mijn PC op het ogenblik gerepareerd wordt
Ik heb dan ook geantwoord dat me dat sterk lijkt omdat mijn PC thuis staat en er bij mij in de huiskamer toch echt geen monteur zit.
Na wat radiostilte krijg ik van de helpdeskmedewerker te horen dat de PC a.s. maandag 06-10-08 gerepareerd wordt. Als ik dan wederom reageer dat ik nog geen contact heb gehad met een monteur en dus ook geen afspraak gemaakt heb en dat ie dan waarschijnlijk voor de gesloten deur zal komen te staan als hij maandag komt snapt de helpdeskmedewerker er niets meer van..
Hij kan echter geen antwoord geven op de vraag wanneer de PC gerepareerd gaat worden en zegt dan maar dat de monteur dan waarschijnlijk binnenkort wel een afspraak zal maken.
Ik wordt hier zo moe van. Ik wordt gewoon voorgelogen en aan het lijntje gehouden omdat ze daar problemen met de reparatiediesnt hebben.
Wat kan ik eisen m.b.t. reparatieduur ?.
Zou een rechtsbijstand in deze wat kunnen betekenen ?
Alvast bedankt voor de nuttige tips in deze.
Groeten
Ad