Pagina 1 van 1

KPN Planet opzeggen (1 oktober regeling?)

Geplaatst: 05 okt 2008 17:09
door s.vandenberg
Hallo, ik ben nu al geruime tijd bezig met een antwoord te krijgen op het opzeggen van mijn moeder's kpn/planet internet abbonement. Eerst kwam ik er achter dat ze een paar dagen te laat was met het opzeggen en er dus een heel jaar weer aan vast zou zitten. Toen werd mijn moeder in september onverwachts gebeld door eene Bart Brinkmann van KPN die haar vertelde dat vanaf 1 oktober een nieuwe regeling in zou gaan die het mogelijk maakt voor klanten die voor augustus 2007 een contract zijn aangegaan ook gewoon maandelijks kunnen opzeggen (oh happy day). Nu heb ik KPN een email gestuurd waarop ik ik vriendelijk beantwoord werd door eene Shelley Cornelissen zij verzocht mij haar email te beantwoorden met wat gegevens door op "reply/beantwoorden" te klikken. Helaas krijd ik elke keer als ik dat doe een email terug met:

The original message was received at Sun, 5 Oct 2008 16:30:23 +0200 (CEST)from bay0-omc3-s17.bay0.hotmail.com [65.54.246.217] -----
The following addresses had permanent fatal errors -----<[email protected]>

----- Transcript of session follows -----554 5.0.0 MX list for kpnadsl.nl points back to b-relay4.aots.nl554 5.3.5 Local configuration error


Vandaag heb ik het informatie telefoon nummer van kpn gebeld om dan maar telefonisch op te zeggen maar tot mijn verbazing wist de telefoniste niks van deze nieuwe 1 oktober regeling en vertelde ze mij dat het contract nog tot augustus 2009 liep. Toen adviseerde ze me dan maar schriftelijk op te zeggen omdat het dan misschien wel zou kunnen.

Mijn vraag is, weet iemand hier van deze nieuwe "1 oktober regeling" af? En zal ik dan toch maar schriftelijk opzeggen of nog een keer bellen?

Re: KPN Planet opzeggen (1 oktober regeling?)

Geplaatst: 18 okt 2008 19:45
door sonjaberlin
Volgens mij heeft U Uw mail terug gekregen omdat het kpn.com aan het einde moet zijn. Trouwens weet ik niets van die 1 oktober regeling af maar heb ik toevallig ook kort geleden met Bart Brinkmann gesproken. De KPN blijkt namelijk een verkeerde contrctperiode in het systeem te hebben staan (maanden te lang), waardoor ik -als ik zou willen- pas veel later zou kunnen opzeggen dan het eigenlijk de bedoeling is. Ik heb sinds nov 2006 een KPN abonnement en ben in nov 2007 verhuisd. Mij is -toen ik er expliciet naar vroeg- toen verteld 'dat het contract gewoon doorloopt en er géén nieuwe contractperiode begint'.... nu heeft de KPN nota bene 5 maart 2009 (?!) als mogelijke opzegdatum staan... Helas heb ik nog geen antwoord op mijn klacht ontvangen.
Sterkte met Uw probleem!

Re: KPN Planet opzeggen (1 oktober regeling?)

Geplaatst: 19 okt 2008 09:50
door TdeHond
@ SvandenBerg
Misschien staat hier iets over in in de AV
http://www.kpn.com/Sitevoorwaarden-www. ... t-ADSL.htm

Als de AV gewijzigd worden/zijn hoort u conform de wet hiervan bericht te krijgen en heeft u per datum dat de wijziging ingaat het recht om de overeenkomst te beëindigen. Zie:
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.2

Re: KPN Planet opzeggen (1 oktober regeling?)

Geplaatst: 19 okt 2008 10:02
door TdeHond
@Sonja,
http://www.kpn.com/Sitevoorwaarden-www. ... aarden.htm
Leest u ook hier de AV die voor uw overeenkomst gelden op na.
Het lijkt mij dat als uw overeenkomst gewijzigd wordt door KPN een wijziging overeenkomst gestuurd zou moeten worden waaruit blijkt dat een nieuwe datum einde contract ingaat per datum wijziging. Ook zou dit beding in de AV terug te vinden moeten zijn. Zo niet, dan zou ik dit betwisten.
Quote site:
[ "
ADSL order, wat zijn de mogelijkheden, op KPN.com, bij een Verhuizing
Vraag
ADSL order, wat zijn de mogelijkheden, op KPN.com, bij een Verhuizing
Antwoord
U krijgt de volgende statussen te zien bij een verhuizing:

> Uw order is ontvangen
> Uw order is geaccepteerd
> Uw order is geaccepteerd en uitvoering gepland op xx-xx-xxxx
> Uw verbinding is gerealiseerd "]

Ik lees niet: uw datum einde contract wordt gewijzigd naar een jaar na datum verhuizing.
Ik denk dus dat onrechtmatig een wijziging einde contract datum heeft plaatsgevonden.

Misschien lukt het KPN wel om uw brandende vraag te beantwoorden als u schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging een klacht indient, waarbij u om schriftelijk antwoord vraagt binnen 4 weken.
Verwijs in brief dat u op ........ vergeefs heeft geprobeerd per ... op te zeggen. U eist ook een schriftelijke bevestiging einde contract. Mocht uw klacht en opzegging niet alsnog ingewilligd worden, legt u e.e.a. voor als een geschil bij de Geschillencommissie telecommunicatie.

Re: KPN Planet opzeggen (1 oktober regeling?)

Geplaatst: 26 okt 2008 14:06
door Jaspers P
Ik dacht nadat ik dit topic las dat ik dus wat sneller er vanaf kon komen.
Ik heb Planet Internet plus Bellen standaard van voor 2007.
Ik heb dus gebeld en gesproken met Jamina van afdeling retentie!
Er werd me dus verteld dat ik niet eerder kon opzeggen dan september 2009.
Ik dus gevraagd waar ik mijn opzegbrief naar toe moest sturen omdat ik anders bang was het tegen die tijd weer te vergeten.
Dat kon dus niet!
Opzeggen kan niet eerder dan 2 maanden voor de opzegtremijn van 1 maand werd me verteld.

Nu komt het mooiste van het hele verhaal:
Jamina doet me een aanbod om over te stappen van IPB standaard naar IPB extra voor 40,- per maand incl gratis bellen naar vaste nummers. Ik zeg, maar dat is 2,95 goedkoper dan ik nu betaal.
Ja dat klopt zegt ze! Nou doe maar, dan dan heb ik tenminste een nog goedkoper en sneller jaar te gaan.
Dit werd dus in gang gezet en ik zal later deze week een brief ontvangen ter bevestiging!
Ik dus ff checken op de website van KPN en zie daar IPB extra voor 50,- per maand. NOU JA ZEG!!!
Ik meteen terug gebeld en het aanbod geverifieerd: is het nu 40 of 50 per maand???
Nee meneer het is 50 per maand!!
Ik stond perplex en voelde me zwaar belazerd!!
Ik zeg draai het dan maar meteen terug!
eeehh dat kan niet meneer, het is al besteld!
JA HALLO, ik heb 10 minuten geledenbesteld bij je collega en ook nog onder valse voorwendselen.
Maar nee hoor geen kans.
Nu moet ik op hun brief wachten en meteen bellen om te laten annuleren.

Wat een prutsers daar zeg ongeloofelijk gewoon.

Re: KPN Planet opzeggen (1 oktober regeling?)

Geplaatst: 26 okt 2008 14:30
door TdeHond
U heeft op afstand een overeenkomst gesloten, waarbij u door verkeerde info ( abonnementsgeld ) tot wijziging abonnement heeft besloten.
Hier is sprake van overtreding van de nieuwe wet ter bescherming van de consument:
http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.

voorbeeldbrief Pretium 14 juli 2008: ziet u een voorbeeld brief opzeggen koop op afstand.
Omdat u door agressieve verkoop tot sluiten overeenkomst bent gekomen heeft u langer als 7 werkdagen de tijd om de overeenkomst te annuleren.
Ik adviseer u om - als het mogelijk is - toch binnen 7 werkdagen te annuleren.

Re: KPN Planet opzeggen (1 oktober regeling?)

Geplaatst: 26 okt 2008 14:33
door TdeHond
Bel niet om te annuleren maar doe dit schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging, kopie van brief, verzend en ontvangstbewijzen goed bewaren.
Dan heeft u rechtsgeldig bewijs van annulering, liefst binnen 7 werkdagen.

Als u belt kunt u dit later niet bewijzen, tenzij u met getuigen of bandopname maakt van gesprek. Mijn voorkeur is brief als boven beschreven.

Re: KPN Planet opzeggen (1 oktober regeling?)

Geplaatst: 26 okt 2008 14:56
door Jaspers P
Bedankt voor de wijze raad en de handige linkjes.
Ik zal dus inderdaad schriftelijk gaan annuleren en ze daarbij ook wijzen op de door u genoemde wet.

Nogmaals dank

Re: KPN Planet opzeggen (1 oktober regeling?)

Geplaatst: 17 nov 2008 10:39
door S. Rosier
Ik kan een beetje meepraten ondertussen.
De internet+bellen van KPN vond ik te duur, dus wilde er vanaf.
Ik had hierover al diverse malen via de website van KPN een mailtje gestuurd, waarna je keurig een mail krijgt dat je binnen 2 werkdagen bericht zou krijgen. Echter die 2 werkdagen duurden een week of 4.
Toen ik het op een gegeven moment zat was, stuurde ik ze een mail, dat ik de rekeningen niet meer zou betalen totdat ik antwoord kreeg. Dat hielp..... en beetje.
Op zaterdag 5 oktober belde iemand me van KPN, met de volgende opties
1. een goedkoper internet abonnement, zonder telefoon
2. stoppen bij KPN.
3. (optie door mij aangedragen) overstappen naar het net, surfen en bellen. want die waren minder dan de helft van de prijs.
Ik heb voor de laatste gekozen, maar toen ging het dus ineens echt fout.
De overijverige medewerker vertelde me dar e.a. een week of 4 vin beslag zou nemen, maar 6 oktober was ik mijn mail al kwijt.
Ik heb toen via de kpn site een berichtje getuurd, want ik had die mailbox nodig voor sollicitaties.
7 oktober, was ook de telefoon al afgesloten, en dus ook dat niet meer.
Nu is het 17 november, en er is nog niets geregeld, geen telefoon, geen mail, geen het net abonnement.
Wel proberen ze me te bellen omdat e.a. fout loopt bij hen, maar ze bellen, volgens hun brief, op het telefoonnummer dat ze zelf afgesloten hebben. ze mailen me facturen op het e-mailadres dat ze zelf verwijderd hebben. kortom, ze doen van alles, behalve wat ze moeten doen.
Ik heb bijna 2 uur met mijn GSM zitten bellen naar diverse afdelingen, met gemiddeld 20 minuten wachttijd, en vervolgens weer doorverbonden, omdat ik verkeerd was doorverbonden, enz.
doodziek ben ik er al van.
Het enige wat ik in 6 weken bereikt heb is dat ik een euro of 70 ondertussen aan GSM kosten heb gehad, tot nu toe, maar verder niets