Pagina 1 van 2

Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 05 okt 2008 22:11
door Beessie
Hallo!

25 maart 2008 heb ik op www.gsmtrack.nl een los toestel Sony Ericsson W580i gekocht. Super leuk toestel, liep als een trein en was er helemaal blij mee!

Helaas kon ik hem nog geen maand later, op 18 april 2008 opsturen naar Dynafix (reparatie centrum) omdat er één knopje dwars door midden was gebroken.
Er werd zonder problemen en kosteloos een nieuw toetsenbord in gezet en kreeg mijn telefoon na +/- een week weer terug.

28 mei 2008, één maand en 10 dagen later:
Inmiddels waren er dríé knopjes dwars door midden. Heb vervolgens Sony Ericsson opgebeld en zij erkende het probleem en vertelde mij dat als ik mijn telefoon in zou sturen naar een erkend reparatiestation (Dynafix dus) deze kosteloos gemaakt zou worden. Vervoglens ook een e-mail naar Gsmtrack gestuurd, dat ik hier waanzinnig van baalde en dat het mij niet de bedoeling leek dat ik een nieuw toestel koop, maar de knopjes simpel weg breken bij normaal gebruik.

Kreeg een excuus mail terug van gsmtrack met de melding dat ik hem álsnog op moest sturen, maar nu naar hen zelf. Zij zouden hem dan naar Dynafix doorsturen en ervoor zorgen dat dit niet meer voor zou komen.

Alles leek goed te gaan tot mijn telefoon 22 juli 2008 uitviel tijdens het bellen. De batterij was leeg. Kan gebeuren natuurlijk! Maar.. ik kreeg mijn telefoon niet meer opgeladen. Ook niet met de oplader van mijn broertje (zelfde oplader als ik heb).

Wéér contact opgenomen met Sony Ericsson.. de meneer van het callcenter kon weinig voor mij doen, maar ter compensatie kreeg ik twee boxjes aangeboden en mijn telefoon moest ik echt alsnog opsturen naar Dynafix zodat ze konden kijken wat er aan de hand was.

Ook weer contact opgenomen met GSM track en ook zij vertelde mij dat ik hem weer aan moest melden voor reparatie bij Dynafix.

Zo gezegd zo gedaan, toestel bleek niet te reperaren en kreeg een nieuwe. De nieuwe heb ik eind augustus ontvangen (ben 24 juli op vakantie gegaan en pas na mijn vakantie telefoon aangemeld voor reapratie)

Maar nu is er dus wéééér een toets kapot!!!!! En je snapt gerust, ik ben echt boos nu!

Ik vraag mijzelf nu dus af wat mijn rechten zijn.
Ben ik verplicht om mijn toetsenbord wéér te laten vervangen (en dus weer wachten tot er weer een knopje kapot gaat?) En mezelf op die manier op (verzend) kosten te laten jagen?

Kan ik voor het geld wat deze telefoon gekost heeft een ander toestel uitzoeken?

Of... en dat heb ik het liefst: kan ik mijn geld terug krijgen?

Ik heb zelf geen idee van de wetgeving hierin. Mijn vader zegt doodleuk: "Zeg gewoon dat het toestel niet aan je verwachtingen voldoet" maar zo simpel werkt het volgens mij niet!

Ik wil nu dus graag een brief/mail schrijven met daarin duidelijk beschreven wat mijn rechten zijn wat betreft dit, maar ik kom niet zo goed uit al die wetten!

Hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen!

Groetjes van Beessie

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 06 okt 2008 17:54
door alfatrion
Je hebt het recht op geld terug.

7:17 BW regelt waar een toestel aan moet voldoen.
7:21 BW regelt het recht op kosteloos herstel of vervanging. Hoofdregel is dat de consument hier tussen mag kiezen.
7:22 BW regelt het recht op ontbinding of prijsverlaging. Hier gaat het om een getrapt system met 7:21 BW.
7:6 BW regelt dat hier niet van afgeweken mag worden in jouw nadeel.

Ik zou ze zeggen dat je recht op ontbinding omdat de verkoper zich niet aan artikel 7:22 BW heeft gehouden.

http://wetten.nl/Burgerlijk%20Wetboek%20boek%207


Hier staat alle informatie beschreven (perspectief van de winkelier)
http://www.consumentenautoriteit.nl/cab ... l_Garantie

Op de consuwijzer kun je diverse voorbeeldbrieven vinden.

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 06 okt 2008 19:53
door Beessie
Dank je wel voor je reactie!

Ik heb vanmorgen contact gehad met consuwijzer en daarna contact opgenomen met GSM Track. Heb daarna een aantal gegevens aan GSM track gemaild en zij stuurt het nu door naar Sony Ericsson met de melding dat ik mijn aankoop wil ontbinden. Even afwachten wat ze nu doen.

Voglens Consuwijzer moest ik Sony nu een laatse kans geven op duurzaam herstel, kunnen ze daar niet voldoen sta ik in mijn recht de aankoop te ontbinden.

Dus ik hoop gewoon hard dat Sony toegevelijk is.. en anders ga ik nog even verder zoeken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel erg wijs wordt uit de links die je gegeven hebt. Allerlei termen die me weinig zeggen.. :oops:

Heb ook tussen de voorbeelde brieven van consuwijzer gekeken maar er was niet echt één waar ik wat aan dacht te hebben.

Maar als Sony nu zegt dat ze niet akkoord gaan met het onbinden van de koopovereenkomst.. kan ik dan alnsog zeggen dat ik in mijn recht sta? Of moet ik ze echt de kans geven dat ze mijn toetsenbord weer kunnen vervangen? (en ik mijn telefoon wéér op kan sturen voor € 6,20) en dan maar af moet wachten of het nu écht verholpen is?

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 06 okt 2008 22:00
door alfatrion
Sony heeft geen overeenkomst met jou, tenzij je rechtstreeks bij garantie hebt afgenomen of zo. Je moet naar de verkoper: GSM track. Dat is ook verstandig voor wat betreft je wettelijke rechten. Ik zou zeggen dat jij je op het standpunt stelt dat GSM track tekort is geschoten aan hun een verplichting om via herstel dan wel vervanging een deugdelijk product af te leveren en jij daarom nu de koop mag ontbinden.

De voorbeeldbrieven zijn natuurlijk niet op jouw situatie specifieke situatie toegespitst. Ik zou de brief herstel of vervanging binnen de garantie en de brief over ontbinding aanpassen. Dit is wel een beetje hoe een brief er kwa opmaakt uit hoort te zien of kan uit zien.

De kosten die je tot ver gemaakt hebt moet de winkelier ook vergoeden. Dit is gereld in artikel 7:24 BW.

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 06 okt 2008 23:12
door Beessie
Hoi Alfatrion, allereerst wil ik even zeggen dat ik je antwoorden zeer waardeer en 't feit dat je er de moeite voor neemt.

Maar op GSM Track staat dit onder het kopje garantie:

Op alle mobiele telefoons van GSMtrack.nl zit een fabrieksgarantie van 2 jaar (tenzij anders vermeld). GSMtrack.nl is zelf geen partij bij deze garantie, maar biedt u wel de service om de garantieafwikkeling namens u met de fabrikant te regelen. Dit betekent dat alle mogelijke reparaties aan uw mobiele telefoon kosteloos worden gedaan indien deze onder de fabrieksgarantie vallen, mits en voorzover GSMtrack.nl zowel juridisch als feitelijk in staat is om de fabrikant van uw mobiele telefoon op grond van de fabrieksgarantie daadwerkelijk aansprakelijk te houden.Een eventueel door de fabrikant of importeur verleende garantie doet niets af aan de rechten die consumenten jegens GSMtrack.nl kunnen doen gelden op grond van de wet en de tot stand gekomen overeenkomst ( 'op afstand' ) met GSMtrack.nl Lees onderstaande retourprocedure goed door. Dit voorkomt vertragingen tijdens de garantieafwikkeling. Hou er echter wel rekening mee dat de gemiddelde reparatietijd tussen de 2 en de 3 weken ligt. Tijdens de reparatieperiode lopen uw abonnementskosten gewoon door. GSMtrack.nl kan hiervoor op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld. Wij adviseren u om uw toestel aangetekend te versturen. De verzendkosten voor de heenzending komen voor rekening van de klant. De verzendkosten voor de retourzending zijn uiteraard voor rekening van GSMtrack.nl.

Dus ik vind het heel lastig wat ik nu geloven moet. Zijn zij wettelijk verplicht de garantie zelf te verlenen en dus ook te bepalen of ik mijn aankoop kan ontbinden?

Ik kom nu vast heel dom over.. maar ik ben hier gewoon totaal niet in thuis en vind het vrij ingewikkelde stof... :oops:
Het is wellicht heel veel gevraagd.. maar nee heb ik, ja kan ik krijgen.. toch?

Zou je voor mij een (basis) brief kunnen/willen schrijven waarmee ik gewoon keihard sta, mochten ze nu alnsog moeilijk gaan doen en mijn geld niet terug geven? Want ik weet ook niet goed hoe ik het aan moet geven dat ik mijn verzendkosten terug wil.. aangezien ze dat hierboven zo beschrijven.

Ik zou je dan dan in elk geval eeuwig dankbaar zijn ;-) :D

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 06 okt 2008 23:21
door Beessie
Overigens heb ik uitegebreid naar je links gekeken, maar ik kan er zelf echt niks van maken. Dus het is niet dat ik er nu makkelijk vanaf wil komen...maar het gaat mij gewoon echt boven mijn pet!

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 07 okt 2008 01:46
door alfatrion
Ik was er nog een vergeten. Artikel 7:18 lid 2 BW regelt dat er een omgekeerde bewijslast is voor een "termijn van zes maanden na aflevering".

Aankoop: 25 maart 2008
1e defect: 18 april 2008 - 25 april
2e defect: 28 mei 2008 - wanneer heb je hem terug gehad?
3e defect: 22 juli 2008 - eind augustus
4e defect: begin oktober 2008
(deze verwerken onder [opsomming klachten])

Geachte heer, mevrouw,

Op [datum aankoop] kocht ik bij u een [product]. Het betreft een [merknaam en type].

Het [product] heeft niet de eigenschappen die nodig zijn voor normaal gebruik omdat [opsomming klachten].

Omdat [winkel] tekort is geschoten in haar verplichtingen om het <product> te herstellen of te vervangen (7:22 lid 2 BW), heb ik het recht de koopovereenkomst te ontbinden. Hierbij ontbind ik dan ook de koopovereenkomst met betrekking tot [product].

Als u van mening bent dat mijn klachten onterecht zijn, wijs ik u op de omgekeerde bewijslast die de verleende garantie met zich mee brengt. Daarnaast wijs ik ook uit de omgekeerde bewijslast gedurende de eerste zes maanden na aflevering van het product, zoals omschreven in het Burgerlijk Wetboek.

Op korte termijn zal ik het product retourneren. Ik verwacht mijn aankoopbedrag dan terstond terug te ontvangen.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam en handtekening]

Ik heb gewoon grotendeels de voorbeeldbrief gevolgt. Belangrijkste wijzing heb ik onderbouwd met een wetsartikel verwijzing, maar die zou ik niet mee sturen.

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 07 okt 2008 01:52
door alfatrion
Op alle mobiele telefoons van GSMtrack.nl zit een fabrieksgarantie van 2 jaar (tenzij anders vermeld). GSMtrack.nl is zelf geen partij bij deze garantie, (...)
Dat leuk en aardig, maar in artikel 7:18 lid 1 BW staat:

Bij de beoordeling van de vraag of een op grond van een consumentenkoop afgeleverde zaak aan de overeenkomst beantwoordt, gelden mededelingen die door of ten behoeve van een vorige verkoper van die zaak, handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf, omtrent de zaak zijn openbaar gemaakt, als mededelingen van de verkoper, behoudens voor zover deze een bepaalde mededeling kende noch behoorde te kennen of deze mededeling uiterlijk ten tijde van het sluiten van de overeenkomst op een voor de koper duidelijke wijze is herroepen, dan wel de koop niet door deze mededeling beïnvloed kan zijn.

Ik redeneer als volgt: een garantieverklaring is een mededeling over het product die door een vorige verkoper is gedaan en dus geld als zijnde gedaan door deze verkoper. (een verplaatsbare zaak = product) Dit is anders als u zelf nadien een aanvullende garantie afneem bij de fabrikant. (Dat is soms een sigaar uit eigen doos)

En in artikel 7:6 lid 1 BW staat:

Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel niet ten nadele van de koper worden afgeweken en kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan de koper ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de verkoper toekent, niet worden beperkt of uitgesloten.

Er mag dus niet in uw nadeel van worden afgeweken. (normaal gesproken mag dat wel)

Maar dat is eigenlijk meer een discussie voor rechtenforum.nl
Hou er echter wel rekening mee dat de gemiddelde reparatietijd tussen de 2 en de 3 weken ligt. Tijdens de reparatieperiode lopen uw abonnementskosten gewoon door. GSMtrack.nl kan hiervoor op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld. Wij adviseren u om uw toestel aangetekend te versturen. De verzendkosten voor de heenzending komen voor rekening van de klant. De verzendkosten voor de retourzending zijn uiteraard voor rekening van GSMtrack.nl.
Artikel 7:24 lid 1 meld:

Indien op grond van een consumentenkoop een zaak is afgeleverd die niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten, heeft de koper jegens de verkoper recht op schadevergoeding overeenkomstig de afdelingen 9 en 10 van titel 1 van Boek 6.

En daar mag nog altijd niet in uw nadeel van worden afgeweken.

Als je kosten vergoed wil hebben schrijf je er zo iets bij als: "Tevens verlang ik van u dat u de kosten vergoed die ik heb moeten maken. Ik heb een specificatie toegevoegd.".

Bij een schadevergoeding gaat het om de kosten die u gemaakt heeft minus de kosten die u gemaakt zou hebben als de telefoon in orde was. De verzendkosten vallen er dus iig onder.

Als je ze op de wet wil wijzen kun je daar achter schrijven:

"Ter onderbouwing wijs ik op de wetsartikels 24 en 6 van het Burgerlijk Wetboek, boek 7"

Desnoods print je artikel 24 en 6 voor ze uit en stuur je dat mee.

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/6.html

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 07 okt 2008 19:11
door Big-V
Dus ik vind het heel lastig wat ik nu geloven moet. Zijn zij wettelijk verplicht de garantie zelf te verlenen en dus ook te bepalen of ik mijn aankoop kan ontbinden?
Zoals alftatrion al correct opmerkte, heb je in dezen niets te maken met Sony Ericsson. Je hebt een overeenkomst met de verkoper, niet met de fabrikant.
De verkoper kan op zijn beurt kosten verhalen op de fabrikant, maar daar heb jij niets mee te maken.

Succes ermee.

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 07 okt 2008 19:17
door BBCS
Dus ik vind het heel lastig wat ik nu geloven moet. Zijn zij wettelijk verplicht de garantie zelf te verlenen en dus ook te bepalen of ik mijn aankoop kan ontbinden?
Klopt gedeeltelijk.
De garantieafwikkeling moet via de verkopende partij gaan, maar de verkopende partij mag die garantiereparatie door de fabrikant laten doen.

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 07 okt 2008 19:23
door Big-V
Klopt gedeeltelijk.
De garantieafwikkeling moet via de verkopende partij gaan, maar de verkopende partij mag die garantiereparatie door de fabrikant laten doen.
Dat was dus niet de vraag..

De vraag was of de beslissing over ontbinding van de overeenkomst door de verkopende partij, of door de fabrikant wordt genomen.
En het antwoord is de verkopende partij.

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 07 okt 2008 19:42
door BBCS
Dat was dus niet de vraag..

De vraag was of de beslissing over ontbinding van de overeenkomst door de verkopende partij, of door de fabrikant wordt genomen.
En het antwoord is de verkopende partij.
Klopt.

Echter is het niet zo dat de verkopende partij verplicht is om de garantieclaim zelf te repareren, al wordt dat wel door sommige mensen zo gezegd.

De consument krijgt naast de fabrieksgarantie ook garantie van de verkopende partij.

Echter zijn er detaillisten die alleen de fabrieksgarantie geven en de afhandeling nooit zelf doen. Zij verwijzen de consumenten rechtstreeks naar de fabrikant.
Aldi doet dat precies hetzelfde.

Het is gewoon zo dat de detaillist die aan de eindgebruiker levert ook de leverancier van het product is.

Dus wat www.gsmtrack.nl beweert klopt dus niet.

In de zakelijke markt kan dat wel, in de consumentenmarkt dus niet.

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 07 okt 2008 22:11
door Beessie
Goede avond allen!

Ik ben nu nog even in afwachting van wat Sony zelf gaat zeggen... (zou met zo'n 3 dagen beantwoorden zijn)

Gaan zij niet akkoord met het ontbinden van de koopovereenkomst, dan kan ik GSM track alsnog zelf verantwoordelijk stellen met de brief die Alfatrion hier plaatste?
Ik voel me nu echt dom maar ben hier gewoon wat onzeker over. Bang dat ik zo'n ingewikkelde brief stuur (toevalig! Terwijl ik dit typ hoor ik de reclame van consuwijzer over dat jongetje met de auto die hij terug brengt).. maar goed.

Ik ben gewoon bang dat ik dan zo'n brief stuur (er zelf weinig van snap) en dat ze dan alsnog niet akkoord gaan en dat ik dan met mijn mond vol tanden sta, niet wetend wat ik erop terug kan/moet zeggen.

Snappen jullie?

En als ik die brief stuur, moet ik dan wachten op reactie? En aan de hand daarvan mijn telefoon opsturen? Want stel dat GSM track alsnog niet akkoord gaat met die brief.. wat dan?

Sorry hoor.. dat ik zo lastig ben.. ;-)

Maar in elk geval zeer bedankt voor jullie reacties!

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 07 okt 2008 22:45
door Big-V
Even snel tussendoor..
Is het vervangen, (dus niet repareren) van het toestel een optie?
Waarschijnlijk gaat de verkoper hier eerder mee akkoord dan met terugbetaling van het aankoopbedrag; ongeacht waar je wettelijk gezien misschien recht op hebt.

Je vraagt ook nog wat te doen wanneer GSMTrack ook na ontvangst van de brief niet akkoord gaat met een ontbinding van de koopovereenkomst.
Dit is altijd lastig.
Je zou dit kunnen proberen te voorkomen, door in je brief te melden dat je, in het geval ze niet akkoord gaan, je rechtsbijstandsverzekering inschakelt.
Als ze ondanks dit alles nog niet akkoord gaan, kun je een gang naar de kantonrechter overwegen. Laat je van tevoren wel altijd goed voorlichten bij het Juridisch Loket.

Ik zou in geen geval je toestel nu al opsturen.

Succes.

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 07 okt 2008 22:47
door Beessie
Nou.. weet je? Het toestel is halverwege augustus al vervangen en geeft dus dezelfe klachten als het toetsel ervoor. Dat is de reden dat ik mijn geld terug wil!



- zie nu de 2e helft van je bericht-!

Ik zal dan inderdaad gaan 'dreigen' met mijn rechtsbijstandsverzekering en evt. de geschillencomissie. Daar zijn ze lid van zag ik.
Om het echt voor een rechter te laten komen gaat mij te ver, maar dreigen kan altijd natuurlijk :wink:

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 07 okt 2008 22:50
door Big-V
Oké.

Ik heb nog wat aan bovenstaande post toegevoegd.

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 07 okt 2008 22:56
door Beessie
Ik heb het gezien! Dank je wel!

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 08 okt 2008 06:27
door alfatrion
Bessie,

Sony zich akkoord verklaren met het ontbinden van de koopovereenkomst verhoud zich tot mijn akkoord verklaren met het verkopen van jou huis. Het ontbinden van een overeenkomst is een eenzijdige handelingen die je moet sturen naar de tegenpartij waarmee je een overeenkomst heb. Dat is niet Sony.

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 08 okt 2008 19:37
door Beessie
Hhahahah! Dat zou helemala mooi zijn.. woon in een huurhuis ;-) hahahaha!

Maar goed... ik ga nu dus ongeacht wat Sony zegt jouw brief (met kleine) aanvulling naar GSM track sturen.

Ik zal hem hier zo plaatsen, goed?

Re: Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)

Geplaatst: 08 okt 2008 20:21
door Beessie
Afzender:
Beessie

Aan:
GSMtrack BV


plaatsnaam, 9 oktober 2008


Betreft: Ontbinding koop Sony Ericsson W580i


Geachte heer/mevrouw,

Op 25 maart 2008 kocht ik bij u een mobiele telefoon. Het betreft een Sony Ericsson w580i Metro Pink.

De mobiele telefoon heeft niet de eigenschappen die nodig zijn voor normaal gebruik omdat ik de telefoon reeds drie keer voor reparatie heb aangeboden en inmiddels staat de vierde keer voor de deur.
1e defect: 18 april 2008 => één toets door midden gebroken
2e defect: 28 mei 2008 => drie toetsen door midden gebroken
3e defect: 22 juli 2008 => telefoon reageerde nergens meer op. Toestel is vervangen.
4e defect: 4 oktober 2008 => één toets door midden gebroken.

Omdat gsmtrack.nl tekort is geschoten in haar verplichtingen om de mobiele telefoon te herstellen of te vervangen (7:22 lid 2 Burgerlijk Wetboek), heb ik het recht de koopovereenkomst te ontbinden. Hierbij ontbind ik dan ook de koopovereenkomst met betrekking tot de Sony Ericsson w580i Metro Pink.

Ik heb met betrekking tot het ontbinden van mijn koopovereenkomst reeds contact gehad met Mevr. V.
Mevr. V. zou contact opnemen met Sony Ericsson wat betreft deze kwestie. Nu ben ik mij gaan verdiepen in de materie en ben ik tot de slotsom gekomen dat Sony Ericsson hier geheel buiten staat. Dit kunt u terug vinden in 7:18 lid 1 in het Burgerlijk Wetboek.

Als u van mening bent dat mijn klachten onterecht zijn, wijs ik u op de omgekeerde bewijslast die de verleende garantie met zich mee brengt. Daarnaast wijs ik ook uit de omgekeerde bewijslast gedurende de eerste zes maanden na aflevering van het product, zoals omschreven in het Burgerlijk Wetboek.

Op korte termijn zal ik het product retourneren. Ik verwacht mijn aankoopbedrag dan terstond terug te ontvangen.

Tevens verlang ik van u dat u de kosten vergoed die ik heb moeten maken om mijn toestel drie maal op te moesten sturen naar het Dynafix reparatie centrum.
De kosten bedragen € 6,20 per keer.
Daarbij zal ik mijn telefoon naar u op moeten sturen, waarbij ik weer € 6,20 verzendkosten zal maken. In totaal heb ik mijn mobiele telefoon dan vier keer op moeten sturen waardoor ik € 24,80 aan verzendkosten heb betaald.
Ik ga er vanuit dat u dit bedrag te samen met het bedrag wat ik voor mijn mobiele telefoon betaald heb zal terug storten op mijn rekening.
Voor meer informatie wat betreft het vergoeden van mijn verzendkosten verwijs ik u door naar Artikel 7:24 lid 1, van het Burgerlijk Wetboek.

Mocht u niet akkoord gaan voel ik mij verplicht mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen.

Met vriendelijke groet,





Beessie



Zo.. wat vinden jullie er van? Kan ik hem zo versturen? Of moet ik eerst afwachten wat Sony nu zegt? En moet ik nog dingen aanpassen? Graag jullie feedback!