Help! Antwoord van GSM Track (Mobiele telefoon 4x kapot!)
Geplaatst: 05 okt 2008 22:11
Hallo!
25 maart 2008 heb ik op www.gsmtrack.nl een los toestel Sony Ericsson W580i gekocht. Super leuk toestel, liep als een trein en was er helemaal blij mee!
Helaas kon ik hem nog geen maand later, op 18 april 2008 opsturen naar Dynafix (reparatie centrum) omdat er één knopje dwars door midden was gebroken.
Er werd zonder problemen en kosteloos een nieuw toetsenbord in gezet en kreeg mijn telefoon na +/- een week weer terug.
28 mei 2008, één maand en 10 dagen later:
Inmiddels waren er dríé knopjes dwars door midden. Heb vervolgens Sony Ericsson opgebeld en zij erkende het probleem en vertelde mij dat als ik mijn telefoon in zou sturen naar een erkend reparatiestation (Dynafix dus) deze kosteloos gemaakt zou worden. Vervoglens ook een e-mail naar Gsmtrack gestuurd, dat ik hier waanzinnig van baalde en dat het mij niet de bedoeling leek dat ik een nieuw toestel koop, maar de knopjes simpel weg breken bij normaal gebruik.
Kreeg een excuus mail terug van gsmtrack met de melding dat ik hem álsnog op moest sturen, maar nu naar hen zelf. Zij zouden hem dan naar Dynafix doorsturen en ervoor zorgen dat dit niet meer voor zou komen.
Alles leek goed te gaan tot mijn telefoon 22 juli 2008 uitviel tijdens het bellen. De batterij was leeg. Kan gebeuren natuurlijk! Maar.. ik kreeg mijn telefoon niet meer opgeladen. Ook niet met de oplader van mijn broertje (zelfde oplader als ik heb).
Wéér contact opgenomen met Sony Ericsson.. de meneer van het callcenter kon weinig voor mij doen, maar ter compensatie kreeg ik twee boxjes aangeboden en mijn telefoon moest ik echt alsnog opsturen naar Dynafix zodat ze konden kijken wat er aan de hand was.
Ook weer contact opgenomen met GSM track en ook zij vertelde mij dat ik hem weer aan moest melden voor reparatie bij Dynafix.
Zo gezegd zo gedaan, toestel bleek niet te reperaren en kreeg een nieuwe. De nieuwe heb ik eind augustus ontvangen (ben 24 juli op vakantie gegaan en pas na mijn vakantie telefoon aangemeld voor reapratie)
Maar nu is er dus wéééér een toets kapot!!!!! En je snapt gerust, ik ben echt boos nu!
Ik vraag mijzelf nu dus af wat mijn rechten zijn.
Ben ik verplicht om mijn toetsenbord wéér te laten vervangen (en dus weer wachten tot er weer een knopje kapot gaat?) En mezelf op die manier op (verzend) kosten te laten jagen?
Kan ik voor het geld wat deze telefoon gekost heeft een ander toestel uitzoeken?
Of... en dat heb ik het liefst: kan ik mijn geld terug krijgen?
Ik heb zelf geen idee van de wetgeving hierin. Mijn vader zegt doodleuk: "Zeg gewoon dat het toestel niet aan je verwachtingen voldoet" maar zo simpel werkt het volgens mij niet!
Ik wil nu dus graag een brief/mail schrijven met daarin duidelijk beschreven wat mijn rechten zijn wat betreft dit, maar ik kom niet zo goed uit al die wetten!
Hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen!
Groetjes van Beessie
25 maart 2008 heb ik op www.gsmtrack.nl een los toestel Sony Ericsson W580i gekocht. Super leuk toestel, liep als een trein en was er helemaal blij mee!
Helaas kon ik hem nog geen maand later, op 18 april 2008 opsturen naar Dynafix (reparatie centrum) omdat er één knopje dwars door midden was gebroken.
Er werd zonder problemen en kosteloos een nieuw toetsenbord in gezet en kreeg mijn telefoon na +/- een week weer terug.
28 mei 2008, één maand en 10 dagen later:
Inmiddels waren er dríé knopjes dwars door midden. Heb vervolgens Sony Ericsson opgebeld en zij erkende het probleem en vertelde mij dat als ik mijn telefoon in zou sturen naar een erkend reparatiestation (Dynafix dus) deze kosteloos gemaakt zou worden. Vervoglens ook een e-mail naar Gsmtrack gestuurd, dat ik hier waanzinnig van baalde en dat het mij niet de bedoeling leek dat ik een nieuw toestel koop, maar de knopjes simpel weg breken bij normaal gebruik.
Kreeg een excuus mail terug van gsmtrack met de melding dat ik hem álsnog op moest sturen, maar nu naar hen zelf. Zij zouden hem dan naar Dynafix doorsturen en ervoor zorgen dat dit niet meer voor zou komen.
Alles leek goed te gaan tot mijn telefoon 22 juli 2008 uitviel tijdens het bellen. De batterij was leeg. Kan gebeuren natuurlijk! Maar.. ik kreeg mijn telefoon niet meer opgeladen. Ook niet met de oplader van mijn broertje (zelfde oplader als ik heb).
Wéér contact opgenomen met Sony Ericsson.. de meneer van het callcenter kon weinig voor mij doen, maar ter compensatie kreeg ik twee boxjes aangeboden en mijn telefoon moest ik echt alsnog opsturen naar Dynafix zodat ze konden kijken wat er aan de hand was.
Ook weer contact opgenomen met GSM track en ook zij vertelde mij dat ik hem weer aan moest melden voor reparatie bij Dynafix.
Zo gezegd zo gedaan, toestel bleek niet te reperaren en kreeg een nieuwe. De nieuwe heb ik eind augustus ontvangen (ben 24 juli op vakantie gegaan en pas na mijn vakantie telefoon aangemeld voor reapratie)
Maar nu is er dus wéééér een toets kapot!!!!! En je snapt gerust, ik ben echt boos nu!
Ik vraag mijzelf nu dus af wat mijn rechten zijn.
Ben ik verplicht om mijn toetsenbord wéér te laten vervangen (en dus weer wachten tot er weer een knopje kapot gaat?) En mezelf op die manier op (verzend) kosten te laten jagen?
Kan ik voor het geld wat deze telefoon gekost heeft een ander toestel uitzoeken?
Of... en dat heb ik het liefst: kan ik mijn geld terug krijgen?
Ik heb zelf geen idee van de wetgeving hierin. Mijn vader zegt doodleuk: "Zeg gewoon dat het toestel niet aan je verwachtingen voldoet" maar zo simpel werkt het volgens mij niet!
Ik wil nu dus graag een brief/mail schrijven met daarin duidelijk beschreven wat mijn rechten zijn wat betreft dit, maar ik kom niet zo goed uit al die wetten!
Hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen!
Groetjes van Beessie