Myair.com aansprakelijk? valt er iets te halen?
Geplaatst: 06 okt 2008 11:18
LS,
De volgende sistuatie [in het kort] heb ik onlangs meegemaakt.
Op vrijdag 22 augustus 20:30 uur zou ik met Myair.com naar Bari vliegen.
In de middag werd het duidelijk via Internet en teletekst dat de vlucht vertraagd zou zijn tot 03.15 's nachts. Voor bevestiging en oorzaak heb ik gebeld met Myair.com customerservice en met Schiphol. Hierbij ik nadrukkelijk gevraagd om bevestiging van de vertraging. Tevens heb ik gevraagd naar de incheck mogelijkheden. Beide partijen bevestigden dat inchecken mogelijk was tot 2uur voor de vlucht. In casu dus 01:15. DIt werd positief bevestigd. Met deze kennis ben ik ipv 18:30 rond 00.15 uur gearriveerd op schiphol.
Check-in zou bij gate D30 zijn, echter deze was open voor een andere vliegmaatschappij, niet voor myair. Rond 2 uur voor vertrek heb ik meerdere malen contact gezocht met floormanagers en de informatieservice van schiphol waar ik moest inchecken. Meerdere malen werd verstaanbaar gemaakt dat men bezig ws om dit op te lossen. De lokale bali van Myair was dicht en al die tijd onbemand. Navragen bij grondstewardessen leverde ook weinig op omdat niemand ooit van myair gehoord had.
Voor de vertraging heb ik een kortingsbon van 50 euro gekregen, te besteden bij een vlucht van myair. Email verkeer met myair levert geen reactie op.
Kortom: de vlucht is gemist omdat ik niet heb kunnen inchecken. Ik ben van mening dat dit niet mijn schuld is.
Mijn vraag is nu: Kan ik op eoa manier (een deel van mijn) geld terug krijgen. Heeft iemand tips?
De volgende sistuatie [in het kort] heb ik onlangs meegemaakt.
Op vrijdag 22 augustus 20:30 uur zou ik met Myair.com naar Bari vliegen.
In de middag werd het duidelijk via Internet en teletekst dat de vlucht vertraagd zou zijn tot 03.15 's nachts. Voor bevestiging en oorzaak heb ik gebeld met Myair.com customerservice en met Schiphol. Hierbij ik nadrukkelijk gevraagd om bevestiging van de vertraging. Tevens heb ik gevraagd naar de incheck mogelijkheden. Beide partijen bevestigden dat inchecken mogelijk was tot 2uur voor de vlucht. In casu dus 01:15. DIt werd positief bevestigd. Met deze kennis ben ik ipv 18:30 rond 00.15 uur gearriveerd op schiphol.
Check-in zou bij gate D30 zijn, echter deze was open voor een andere vliegmaatschappij, niet voor myair. Rond 2 uur voor vertrek heb ik meerdere malen contact gezocht met floormanagers en de informatieservice van schiphol waar ik moest inchecken. Meerdere malen werd verstaanbaar gemaakt dat men bezig ws om dit op te lossen. De lokale bali van Myair was dicht en al die tijd onbemand. Navragen bij grondstewardessen leverde ook weinig op omdat niemand ooit van myair gehoord had.
Voor de vertraging heb ik een kortingsbon van 50 euro gekregen, te besteden bij een vlucht van myair. Email verkeer met myair levert geen reactie op.
Kortom: de vlucht is gemist omdat ik niet heb kunnen inchecken. Ik ben van mening dat dit niet mijn schuld is.
Mijn vraag is nu: Kan ik op eoa manier (een deel van mijn) geld terug krijgen. Heeft iemand tips?