Het hele verhaal, maar dan zonder eind. Sony Ericsson s500i
Geplaatst: 06 okt 2008 16:59
Hé, bedankt dat je even leest!
Laat ik me even voorstellen, ik ben Erik, 16 jaar en 130 euro lichter!
Mocht je geïnteresseerd zijn om de S500I te kopen dan is het zeker de moeite waard om dit even door te nemen.
Het is totaal niet mijn intentie Sony Ericsson of Belcompany af te kraken, het personeel van beide bedrijven doet de zijn best om mij te helpen. Deze recensie gaat over het toestel zoals ik het ervaren heb. Mocht er nog een vraag zijn of wil je jou mening met me delen, gil het dan even!
Goed, waar zal ik eens beginnen.
Ohja! We gaan terug de tijd in naar: 10 juni 2008. Ik kocht via de Belcompany site de Sony Ericsson S500I, ik was helemaal verkocht door het mooie uiterlijk en de lichteffecten die met zich meekomen. Alfijn, ik heb het toestel besteld en ontvangen, niks aan de hand. Prachtig afgeleverd.
We zitten in de vakantie tijd dus de telefoon ging mee op vakantie. Toen ik de zoveelste foto wou schieten kreeg ik er ineens een probleem mee, de telefoon liep vast. Niks aan de hand, kan gebeuren zou je denken? Ja dat dacht ik eerst ook maar toen begon het. Smsjes werden niet opgeslagen ontdekte ik toen ik eens alles bekeek. Het leek wel of me telefoon iets had van "Krijg het heen en weer, ik kap ermee". Naast het vastlopen werd deze ook heel sloom tot af en toe uitvallen.
Na de vakantie direct terug gegaan naar een Belcompany winkel, bij Belcompany krijg je bij de aankoop van je toestel 1 maand tevredenheids garantie. Dat wil zeggen: Ben ik er niet tevreden mee, dan breng je hem terug en ontvang je een nieuwe.
Dus daar mijn verhaal gedaan en er zou een nieuw toestel voor mij besteld worden. Prachtig toch? 2 dagen later kwam deze binnen. Precies op tijd want daarna zou ik nog eens 3 weken op vakantie gaan.
We zitten nu in het buitenland en ik luister wat muziek. Opeens een vaag geluid en de telefoon laat mij vriendelijk weten dat hij even geen zin heeft om te werken met de melding: "Playback Failed" .
Het kon dus zijn dat hij problemen had met dat liedje? Ik probeer een ander liedje, maar ook die laat zich niet afspelen. Sterker nog, de hele geheugenkaart werd niet meer herkent!
Na wat blazen en af en toe opnieuw aanzetten deed de geheugenkaart het weer, maar 4 minuten later toch weer niet. Het kon niet aan de geheugenkaart liggen, me vorige S500I herkende de geheugenkaart probleemloos. De telefoon werd tevens ook weer sloom en de sms volgorde was totaal anders ineens. Niet erg fijn als je op vakantie bent..
Ik heb tevens ook een "master reset" geprobeerd maar niks bood resultaat. Later viel me ook op dat de onderkant van het toestel erg los zit. Dit mag natuurlijk wel een beetje loszitten, je kan het niet muur vast krijgen maar ik had zoiets van: "Hij gaat toch - weer - terug, dan kan ik dat er toch even makkelijk bij vermelden."
3 weken later, terug naar Belcompany. Me telefoon word opgestuurd naar Sony Ericsson, uit ervaring weet ik dat dit normaal ontzettend lang duurt maar na 2 weken kreeg ik al een telefoontje dat me toestel gereed was! Ik had bij Belcompany ook even een tijdelijk toestel gehaald van 15 euro precies! Zo bleef je toch een beetje bereikbaar..
Terug naar de winkel om me toestel op te halen. Het bleek een Software fout te zijn en die hebben ze geüpdate, de problemen met de geheugenkaart e.d. zou verholpen moeten zijn.
Nu zou je natuurlijk denken dat alles klaar en afgehandeld is? Nou vergeet het maar. De medewerker van Belcompany was vergeten aan te geven dat de onderkant los zat. Ik was al anders over de situatie gaan denken en dacht bij mezelf "laatmaar, ik wil hem niet weer kwijt".
Terug naar nog niet zo lang geleden.
De nacht van 2 september, ik krijg een sms bericht en gelijk valt me op in het donker dat de toets van me telefoon is gescheurd. Ik heb hier al eens iets over gelezen via Google. Dat kan er ook nog wel bij..
Het is maar 1 toets kan je denken maar wat als dalijk al die toetsen beginnen te scheuren? Ik was toch wel gewent dat ik meer met me tijdelijke toestel zat (wat me 15 euro koste) dan met een mobiel van 130 euro.
En zo was ik weet terug gegaan. De 3de keer... me telefoon is weer op reis.
[En toen was hij terug!
We zijn weer ongeveer 2 weken verder. Me mobiel weer terug, je zult nu toch wel denken dat ik eindelijk klaar ben met me verhaal? Nee joh. Ik ben pas net begonnen. Het ergste begint nu pas!
Weer kreeg ik geheugenkaart fouten, dit keer het klepje van me geheugenkaart los! Ik heb hem nog geprobeerd terug te buigen maar dat hielp niet. Het lijkt net of het ene probleem net is opgelost en de volgende ontstaat.
Ik zit sinds afgelopen vrijdag weer bij belcompany, het is ondertussen een gewoonte om daar te zijn en ook de medewerkers vinden het absurt dat z’n toestel vaak kapot kan gaan. Dat vond ik dus ook, ik begon over het krijgen van een totaal andere mobiel. Geen s500i meer.
De medewerker ging bellen naar Sony Ericsson om dit proberen te regelen, uiteraard zonder resultaat, wat verwacht je ook anders!?
Wel is er weer een swap aanvraag gedaan en zou ik vandaag, maandag 6 oktober terug naar belcompany moeten om dit even te regelen.
Belcompany had echter nog niks ontvangen. Er werd geïnformeerd en er was sprake van miscommunicatie, er moesten eerst nog wat papieren worden gefaxt.
Deze papieren zullen nu waarschijnlijk morgen komen en kan het allemaal nog geregeld worden.
Toch beleef ik van mening dat het misschien beter zou zijn als ik een nieuw toestel van een andere serie kreeg. De medewerker gaf me het nummer van Sony Ericsson en mijn “cache” nummer zodat ze precies wisten waar het om ging!
Volgens de richtlijnen mag er alleen worden geruild tegen het zelfde toestel, maar er zou toch wel een uitzondering gemaakt kunnen worden?
Dus ik bel net met Sony Ericsson, een dame neemt op. Afijn, ik heb me verhaal gedaan en de vrouw begon met weer een reeks informatie waar ik praktisch niets aan had. Helaas pindakaas, hier konden ze niet aan meewerken.
Ze kon me ook nog even vermelden dat het nog niet eens zeker is of die swap aanvraag doorgaat, aangezien Sony Ericsson eerst de telefoon moet bekijken. (De medewerker van gister had trouwens toegezegd de telefoon te swappen maar dat zou dan wel aan mij liggen..)
Toen ik uiteindelijk vanmiddag thuis kwam was ik me mobiel behoorlijk zat. Ik ben nooit een persoon die honderde euro’s aan zijn mobiel uitgeeft. Ik was voorgaande jaren rond de 80 euro klaar.
Ik heb er spijt van dat ik “een ene keer” teveel hebt betaald voor een toestel wat niet werkt. Een toestel dat onlangs is afgeprijs naar 110 euro.
Ik kan natuurlijk ook wel wat positiefs schrijven over deze telefoon. Dat is natuurlijk ook altijd wel leuk om te lezen!
Het is een mooie telefoon voor een iets te duur bedrag, echter: Het lijkt wel een betá telefoon. Nog in ontwikkeling en de fouten moeten er nog uitgehaald worden. Ik vraag me dan toch af hoe Sony Ericsson een telefoon zoals deze ooit heb kunnen verkopen.
Ik heb er meer problemen mee gehad dan dat ik er plezier aan heb. De telefoon heeft een prachtige interface met een mooi en overzichtelijk menu. Ook de telefoon zelf ziet er mooi en strak uit. Ook heeft het toestel een standaard thema dat zich aan dag/nacht aanpast en aan de tijd van het jaar! Zo heb je telkens een nieuw kleurtje op je beeldscherm. De lampjes aan de zijkant van de telefoon reageren mee met dit thema. Het is een ideale telefoon als hij het deed.
Instant Update
Zojuist weer gebeld en dit is de afspraak geworden.
Ik krijg nu weer een s500i, door die swap aanvraag. Mocht deze telefoon weer zeer "slecht" zijn dan word er geregeld dat ik mag overstappen naar een ander model.
Er is dus toch nog service over
Ik zit in spanning te wachten op de volgende problemen!
Erik – 6 oktober 2008.
Laat ik me even voorstellen, ik ben Erik, 16 jaar en 130 euro lichter!
Mocht je geïnteresseerd zijn om de S500I te kopen dan is het zeker de moeite waard om dit even door te nemen.
Het is totaal niet mijn intentie Sony Ericsson of Belcompany af te kraken, het personeel van beide bedrijven doet de zijn best om mij te helpen. Deze recensie gaat over het toestel zoals ik het ervaren heb. Mocht er nog een vraag zijn of wil je jou mening met me delen, gil het dan even!
Goed, waar zal ik eens beginnen.
Ohja! We gaan terug de tijd in naar: 10 juni 2008. Ik kocht via de Belcompany site de Sony Ericsson S500I, ik was helemaal verkocht door het mooie uiterlijk en de lichteffecten die met zich meekomen. Alfijn, ik heb het toestel besteld en ontvangen, niks aan de hand. Prachtig afgeleverd.
We zitten in de vakantie tijd dus de telefoon ging mee op vakantie. Toen ik de zoveelste foto wou schieten kreeg ik er ineens een probleem mee, de telefoon liep vast. Niks aan de hand, kan gebeuren zou je denken? Ja dat dacht ik eerst ook maar toen begon het. Smsjes werden niet opgeslagen ontdekte ik toen ik eens alles bekeek. Het leek wel of me telefoon iets had van "Krijg het heen en weer, ik kap ermee". Naast het vastlopen werd deze ook heel sloom tot af en toe uitvallen.
Na de vakantie direct terug gegaan naar een Belcompany winkel, bij Belcompany krijg je bij de aankoop van je toestel 1 maand tevredenheids garantie. Dat wil zeggen: Ben ik er niet tevreden mee, dan breng je hem terug en ontvang je een nieuwe.
Dus daar mijn verhaal gedaan en er zou een nieuw toestel voor mij besteld worden. Prachtig toch? 2 dagen later kwam deze binnen. Precies op tijd want daarna zou ik nog eens 3 weken op vakantie gaan.
We zitten nu in het buitenland en ik luister wat muziek. Opeens een vaag geluid en de telefoon laat mij vriendelijk weten dat hij even geen zin heeft om te werken met de melding: "Playback Failed" .
Het kon dus zijn dat hij problemen had met dat liedje? Ik probeer een ander liedje, maar ook die laat zich niet afspelen. Sterker nog, de hele geheugenkaart werd niet meer herkent!
Na wat blazen en af en toe opnieuw aanzetten deed de geheugenkaart het weer, maar 4 minuten later toch weer niet. Het kon niet aan de geheugenkaart liggen, me vorige S500I herkende de geheugenkaart probleemloos. De telefoon werd tevens ook weer sloom en de sms volgorde was totaal anders ineens. Niet erg fijn als je op vakantie bent..
Ik heb tevens ook een "master reset" geprobeerd maar niks bood resultaat. Later viel me ook op dat de onderkant van het toestel erg los zit. Dit mag natuurlijk wel een beetje loszitten, je kan het niet muur vast krijgen maar ik had zoiets van: "Hij gaat toch - weer - terug, dan kan ik dat er toch even makkelijk bij vermelden."
3 weken later, terug naar Belcompany. Me telefoon word opgestuurd naar Sony Ericsson, uit ervaring weet ik dat dit normaal ontzettend lang duurt maar na 2 weken kreeg ik al een telefoontje dat me toestel gereed was! Ik had bij Belcompany ook even een tijdelijk toestel gehaald van 15 euro precies! Zo bleef je toch een beetje bereikbaar..
Terug naar de winkel om me toestel op te halen. Het bleek een Software fout te zijn en die hebben ze geüpdate, de problemen met de geheugenkaart e.d. zou verholpen moeten zijn.
Nu zou je natuurlijk denken dat alles klaar en afgehandeld is? Nou vergeet het maar. De medewerker van Belcompany was vergeten aan te geven dat de onderkant los zat. Ik was al anders over de situatie gaan denken en dacht bij mezelf "laatmaar, ik wil hem niet weer kwijt".
Terug naar nog niet zo lang geleden.
De nacht van 2 september, ik krijg een sms bericht en gelijk valt me op in het donker dat de toets van me telefoon is gescheurd. Ik heb hier al eens iets over gelezen via Google. Dat kan er ook nog wel bij..
Het is maar 1 toets kan je denken maar wat als dalijk al die toetsen beginnen te scheuren? Ik was toch wel gewent dat ik meer met me tijdelijke toestel zat (wat me 15 euro koste) dan met een mobiel van 130 euro.
En zo was ik weet terug gegaan. De 3de keer... me telefoon is weer op reis.
[En toen was hij terug!
We zijn weer ongeveer 2 weken verder. Me mobiel weer terug, je zult nu toch wel denken dat ik eindelijk klaar ben met me verhaal? Nee joh. Ik ben pas net begonnen. Het ergste begint nu pas!
Weer kreeg ik geheugenkaart fouten, dit keer het klepje van me geheugenkaart los! Ik heb hem nog geprobeerd terug te buigen maar dat hielp niet. Het lijkt net of het ene probleem net is opgelost en de volgende ontstaat.
Ik zit sinds afgelopen vrijdag weer bij belcompany, het is ondertussen een gewoonte om daar te zijn en ook de medewerkers vinden het absurt dat z’n toestel vaak kapot kan gaan. Dat vond ik dus ook, ik begon over het krijgen van een totaal andere mobiel. Geen s500i meer.
De medewerker ging bellen naar Sony Ericsson om dit proberen te regelen, uiteraard zonder resultaat, wat verwacht je ook anders!?
Wel is er weer een swap aanvraag gedaan en zou ik vandaag, maandag 6 oktober terug naar belcompany moeten om dit even te regelen.
Belcompany had echter nog niks ontvangen. Er werd geïnformeerd en er was sprake van miscommunicatie, er moesten eerst nog wat papieren worden gefaxt.
Deze papieren zullen nu waarschijnlijk morgen komen en kan het allemaal nog geregeld worden.
Toch beleef ik van mening dat het misschien beter zou zijn als ik een nieuw toestel van een andere serie kreeg. De medewerker gaf me het nummer van Sony Ericsson en mijn “cache” nummer zodat ze precies wisten waar het om ging!
Volgens de richtlijnen mag er alleen worden geruild tegen het zelfde toestel, maar er zou toch wel een uitzondering gemaakt kunnen worden?
Dus ik bel net met Sony Ericsson, een dame neemt op. Afijn, ik heb me verhaal gedaan en de vrouw begon met weer een reeks informatie waar ik praktisch niets aan had. Helaas pindakaas, hier konden ze niet aan meewerken.
Ze kon me ook nog even vermelden dat het nog niet eens zeker is of die swap aanvraag doorgaat, aangezien Sony Ericsson eerst de telefoon moet bekijken. (De medewerker van gister had trouwens toegezegd de telefoon te swappen maar dat zou dan wel aan mij liggen..)
Toen ik uiteindelijk vanmiddag thuis kwam was ik me mobiel behoorlijk zat. Ik ben nooit een persoon die honderde euro’s aan zijn mobiel uitgeeft. Ik was voorgaande jaren rond de 80 euro klaar.
Ik heb er spijt van dat ik “een ene keer” teveel hebt betaald voor een toestel wat niet werkt. Een toestel dat onlangs is afgeprijs naar 110 euro.
Ik kan natuurlijk ook wel wat positiefs schrijven over deze telefoon. Dat is natuurlijk ook altijd wel leuk om te lezen!
Het is een mooie telefoon voor een iets te duur bedrag, echter: Het lijkt wel een betá telefoon. Nog in ontwikkeling en de fouten moeten er nog uitgehaald worden. Ik vraag me dan toch af hoe Sony Ericsson een telefoon zoals deze ooit heb kunnen verkopen.
Ik heb er meer problemen mee gehad dan dat ik er plezier aan heb. De telefoon heeft een prachtige interface met een mooi en overzichtelijk menu. Ook de telefoon zelf ziet er mooi en strak uit. Ook heeft het toestel een standaard thema dat zich aan dag/nacht aanpast en aan de tijd van het jaar! Zo heb je telkens een nieuw kleurtje op je beeldscherm. De lampjes aan de zijkant van de telefoon reageren mee met dit thema. Het is een ideale telefoon als hij het deed.
Instant Update
Zojuist weer gebeld en dit is de afspraak geworden.
Ik krijg nu weer een s500i, door die swap aanvraag. Mocht deze telefoon weer zeer "slecht" zijn dan word er geregeld dat ik mag overstappen naar een ander model.
Er is dus toch nog service over
Ik zit in spanning te wachten op de volgende problemen!
Erik – 6 oktober 2008.