Vraagje over credit card fraude & overzicht
Geplaatst: 06 okt 2008 19:26
Afgelopen augustus werd ik netjes door de SNS bank gebeld met de mededeling dat ze het vermoeden hadden dat er onrechtmatig geld van de kaart was afgehaald en dat de kaart direct geblokkeerd was. De transacties hadden plaatsgevonden op respectievelijk 21-08 en 22-08 en gingen om een bedrag van 'slechts' €210,-. Ik ontving de week daarop, op verzoek, netjes een overzicht van de betreffende maand waarop ik kon nakijken of er niet nog meer onjuiste afschrijvingen waren gedaan. Dit bleek niet het geval en ik stuurde keurig netjes de schadeformulieren op.
Adgelopen vrijdag ontving ik wederom een overzicht van mijn credit card, dit maal over de maand september. Echter...daarop stonden drie tranascties vermeld die gedaan waren op 21-08 en die bijna €800,- bedroegen.
Dat geld is, uiteraard, afgeschreven door de SNS. Ik heb nu twee maal met ze gebeld, en hoewel ze zeer bereidwillig zijn het geld zo snel mogelijk terug te boeken, hebben ze geen antwoord op de vraag waarom op het eerdere overzicht deze transacties niet vermeld stonden, en op het overzicht van september wel, terwijl ik juist een overzicht van de hele maande augustus kreeg om eventuele andere onjuiste transacties ook meteen op te pikken.
Mijn vraag is: weet iemand hier wel hoe dit kan, en of dit kan? Dat er uberhaupt gefraudeerd is met mijn kaart is vreemd, temeer omdat ik de kaart nooit gebruik, niet ben kwijt geraakt etc...Maar ik vind het zo raar dat ik deze transacties niet op een eerder overzicht heb gekregen, terwijl ze van dezelfde datum zijn als de andere transacties.
Ik ben al ontzettend wantrouwend wanneer het op creditcards en online aankopen aankomt, maar soms is een creditcard nodig. Maar wanneer er dan dit soort, ogenschijnlijk, rare dingen gebeuren waar zelfs de SNS geen goed antwoord op heeft, dan vraag ik me af hoe veilig mijn nieuwe creditcard is.
Adgelopen vrijdag ontving ik wederom een overzicht van mijn credit card, dit maal over de maand september. Echter...daarop stonden drie tranascties vermeld die gedaan waren op 21-08 en die bijna €800,- bedroegen.
Dat geld is, uiteraard, afgeschreven door de SNS. Ik heb nu twee maal met ze gebeld, en hoewel ze zeer bereidwillig zijn het geld zo snel mogelijk terug te boeken, hebben ze geen antwoord op de vraag waarom op het eerdere overzicht deze transacties niet vermeld stonden, en op het overzicht van september wel, terwijl ik juist een overzicht van de hele maande augustus kreeg om eventuele andere onjuiste transacties ook meteen op te pikken.
Mijn vraag is: weet iemand hier wel hoe dit kan, en of dit kan? Dat er uberhaupt gefraudeerd is met mijn kaart is vreemd, temeer omdat ik de kaart nooit gebruik, niet ben kwijt geraakt etc...Maar ik vind het zo raar dat ik deze transacties niet op een eerder overzicht heb gekregen, terwijl ze van dezelfde datum zijn als de andere transacties.
Ik ben al ontzettend wantrouwend wanneer het op creditcards en online aankopen aankomt, maar soms is een creditcard nodig. Maar wanneer er dan dit soort, ogenschijnlijk, rare dingen gebeuren waar zelfs de SNS geen goed antwoord op heeft, dan vraag ik me af hoe veilig mijn nieuwe creditcard is.