LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 en terugbetalen van onterecht afgeschreven abo kosten
Tele2 en terugbetalen van onterecht afgeschreven abo kosten
Goedenavond,
Ook ik heb een nare ervaring met Tele2.
In maart 2008 kwam T2 (lees Tele2) met een combinatie pakket T2 Totaal waarbij de eerste 2 mnd gratis op proef was.
Dit leek mij wel wat en besloot lid te worden, immers ik liep geen risico.
Na levering bleek dat de kwaliteit te wensen over liet en dat zij (in de nabije toekomst) geen HDTV gaan leveren. Daarbij moet je voor elke extra televisie een (foei lelijke en grote) decoder (model video) aanschaffen.
Om bovenstaande redenen wilde ik naar Ziggo.
Ik belde hiervoor de klantenservice van T2 en gaf aan dat T2 niet aan mijn verwachtingen voldeed.
Na een aantal vragen gaf de klantenservice aan het contract te ontbinden omdat ik ruim binnen de proefperiode was.
De monteurskosten voor installatie werden echter niet vergoed.
Dat vind ik ook begrijpelijk, het is immers arbeid door derden op een locatie.
Inmiddels schreef men ca €110,00 af van mijn rekening vanwege de monteur / installatie kosten en 2 maanden abonnementsgeld.
Hiervoor heb ik de klantenservice wederom gebeld en heb aangegeven dat zij ten onrechte 2 maanden abonnementsgeld hadden afgeschreven.
T2 gaf aan dat zij deze wilden terugstorten maar dat dat 2 weken kon duren. Zij konden het geld niet verdisconteren met andere abonnementskosten omdat ik inmiddels geen lid meer was.
Weken later werd ik opgebeld door T2 met de melding dat de betaling, de betalingsbatch gemist had en dat de volgende run ca 4 weken zou duren.
Wederom werd ik na ca 4 weken gebeld met de melding dat de betalingsbatch gemist was en dat de terugstorting nog 4 tot 6 weken zou duren.
Ik heb tussentijds minimaal 6 keer T2 gebeld met de vraag wanneer de betaling nu een feit werd. Keer op keer maakte men loze beloften en waren de medewerkers met wie ik eerder gesproken had, niet meer bereikbaar.
Keer op keer vroeg ik of ik doorgeschakeld kon worden naar de financiele afdeling, waarbij de ene keer gezegd werd dat zij na 17.00 uur niet meer bereikbaar waren, of er kon niet doorgeschakeld worden omdat men geen telefoonnummer had, of werd er een ander fabeltje opgehangen.
Bij het laatste gesprek werd mij wederom beloofd dat het geld terug gestort zou worden in wk 40 (vorige week).
U raad het waarschijnlijk al....wederom niets ontvangen.
Vandaag nog maar eens gebeld met de vrienden van TELE2.
Heb hen vandaag de kast uitgekeerd en heb kenbaar gemaakt dat ik een advocaat op de zaak ga zetten en dat zij aansprakelijk gesteld worden voor alle kosten.
Helaas deed ook deze opmerking helemaal niets met T2.
Ik was bij het postkantoor het retourpakket aan het versturen, waarbij opviel dat er tegelijkertijd nog 3 pakketten door andere (ex) Tele2 klanten werden retour gestuurd.
Zijn er meer mensen met een Tele2 combinatie pakket met dezelfde ervaringen? Gezien bovenstaande zou het mij niet verwonderen.....
Ook ik heb een nare ervaring met Tele2.
In maart 2008 kwam T2 (lees Tele2) met een combinatie pakket T2 Totaal waarbij de eerste 2 mnd gratis op proef was.
Dit leek mij wel wat en besloot lid te worden, immers ik liep geen risico.
Na levering bleek dat de kwaliteit te wensen over liet en dat zij (in de nabije toekomst) geen HDTV gaan leveren. Daarbij moet je voor elke extra televisie een (foei lelijke en grote) decoder (model video) aanschaffen.
Om bovenstaande redenen wilde ik naar Ziggo.
Ik belde hiervoor de klantenservice van T2 en gaf aan dat T2 niet aan mijn verwachtingen voldeed.
Na een aantal vragen gaf de klantenservice aan het contract te ontbinden omdat ik ruim binnen de proefperiode was.
De monteurskosten voor installatie werden echter niet vergoed.
Dat vind ik ook begrijpelijk, het is immers arbeid door derden op een locatie.
Inmiddels schreef men ca €110,00 af van mijn rekening vanwege de monteur / installatie kosten en 2 maanden abonnementsgeld.
Hiervoor heb ik de klantenservice wederom gebeld en heb aangegeven dat zij ten onrechte 2 maanden abonnementsgeld hadden afgeschreven.
T2 gaf aan dat zij deze wilden terugstorten maar dat dat 2 weken kon duren. Zij konden het geld niet verdisconteren met andere abonnementskosten omdat ik inmiddels geen lid meer was.
Weken later werd ik opgebeld door T2 met de melding dat de betaling, de betalingsbatch gemist had en dat de volgende run ca 4 weken zou duren.
Wederom werd ik na ca 4 weken gebeld met de melding dat de betalingsbatch gemist was en dat de terugstorting nog 4 tot 6 weken zou duren.
Ik heb tussentijds minimaal 6 keer T2 gebeld met de vraag wanneer de betaling nu een feit werd. Keer op keer maakte men loze beloften en waren de medewerkers met wie ik eerder gesproken had, niet meer bereikbaar.
Keer op keer vroeg ik of ik doorgeschakeld kon worden naar de financiele afdeling, waarbij de ene keer gezegd werd dat zij na 17.00 uur niet meer bereikbaar waren, of er kon niet doorgeschakeld worden omdat men geen telefoonnummer had, of werd er een ander fabeltje opgehangen.
Bij het laatste gesprek werd mij wederom beloofd dat het geld terug gestort zou worden in wk 40 (vorige week).
U raad het waarschijnlijk al....wederom niets ontvangen.
Vandaag nog maar eens gebeld met de vrienden van TELE2.
Heb hen vandaag de kast uitgekeerd en heb kenbaar gemaakt dat ik een advocaat op de zaak ga zetten en dat zij aansprakelijk gesteld worden voor alle kosten.
Helaas deed ook deze opmerking helemaal niets met T2.
Ik was bij het postkantoor het retourpakket aan het versturen, waarbij opviel dat er tegelijkertijd nog 3 pakketten door andere (ex) Tele2 klanten werden retour gestuurd.
Zijn er meer mensen met een Tele2 combinatie pakket met dezelfde ervaringen? Gezien bovenstaande zou het mij niet verwonderen.....
-
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59
Re: Tele2 en terugbetalen van onterecht afgeschreven abo kosten
Geachte PToenink
Stuurt u mij alstublieft een email met uw gegevens (Bv. Postcode en huisnummer). Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]
Met vriendelijke groeten,
Webservice Tele2.
Stuurt u mij alstublieft een email met uw gegevens (Bv. Postcode en huisnummer). Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]
Met vriendelijke groeten,
Webservice Tele2.
Re: Tele2 en terugbetalen van onterecht afgeschreven abo kosten
Beste mensen,
Ik zie veel overeenkomsten met mijn ervaringen. Kort samengevat: na verkeerde aansluiting begin 2007 stopgezet, daarna vanaf november 2007 onterechte notas voor Tele2 telefonie. Bleek achteraf dat ik de notas kreeg voor een telefoonnummer dat inmiddels in gebruik was door iemand anders.
Na veel terugstorten en tientallen telefoontjes 3 keer een creditnota gehad echter nooit een bedrag retour ontvangen, daarover tig keren gebeld, al wordt je alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd.
Tele2 klantenservice mag of kan je niet doorverbinden naar de financiele administratie, er wordt wel erkend dat het gaat om een bedrag van 63 EUR wat ik nog tegoed krijg.
Inmiddels 7 maanden bezig en nog immer geen geld.
Afwachten alleen op belofte van uitbetaling van het hoofdkantoor van Tele2 alleen biedt geen soelaas.
HELP!
Ik zie veel overeenkomsten met mijn ervaringen. Kort samengevat: na verkeerde aansluiting begin 2007 stopgezet, daarna vanaf november 2007 onterechte notas voor Tele2 telefonie. Bleek achteraf dat ik de notas kreeg voor een telefoonnummer dat inmiddels in gebruik was door iemand anders.
Na veel terugstorten en tientallen telefoontjes 3 keer een creditnota gehad echter nooit een bedrag retour ontvangen, daarover tig keren gebeld, al wordt je alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd.
Tele2 klantenservice mag of kan je niet doorverbinden naar de financiele administratie, er wordt wel erkend dat het gaat om een bedrag van 63 EUR wat ik nog tegoed krijg.
Inmiddels 7 maanden bezig en nog immer geen geld.
Afwachten alleen op belofte van uitbetaling van het hoofdkantoor van Tele2 alleen biedt geen soelaas.
HELP!
Re: Tele2 en terugbetalen van onterecht afgeschreven abo kosten
Onterechte incasso's ( de bank van tele2 kan dan geen toestemming van u overleggen aan uw bank) kunt u tot een jaar na incasso terugvorderen. Laat u meteen een selectieve blokkade op Tele2 zetten, dat later niet nogmaals incasso's door dit bedrijf gedaan kunnen worden.
Ik ging destijds met geldig identiteitsbewijs naar bank om onterechte incasso's van Telfort met succes terug te laten vorderen.
Een andere gedupeerde die notabene in Engeland woont werd verzocht te bewijzen dat ze haar abonnement bij KPN beëindigd had, omdat Tele2 haar vaste nummer in hun administratie had staan n.a.v. een mobiel abonnement in een grijs verleden.
M.i. hoef je niets te bewijzen als er geen sprake is van een lopend abonnement bij Tele2.
Ik ging destijds met geldig identiteitsbewijs naar bank om onterechte incasso's van Telfort met succes terug te laten vorderen.
Een andere gedupeerde die notabene in Engeland woont werd verzocht te bewijzen dat ze haar abonnement bij KPN beëindigd had, omdat Tele2 haar vaste nummer in hun administratie had staan n.a.v. een mobiel abonnement in een grijs verleden.
M.i. hoef je niets te bewijzen als er geen sprake is van een lopend abonnement bij Tele2.
Re: Tele2 en terugbetalen van onterecht afgeschreven abo kosten
Beste TdeHond
Dank voor deze tips. Tele2 is al geblokkeerd op mijn r.c. via Equense formulier (reeds enkele maanden geleden)
--update 24oct2008:
Melding onterechte incasso in gang gezet, echter nog voordat deze in werking zou treden is door Tele2 het geld *eindelijk* teruggestort!!!
Dank voor deze tips. Tele2 is al geblokkeerd op mijn r.c. via Equense formulier (reeds enkele maanden geleden)
--update 24oct2008:
Melding onterechte incasso in gang gezet, echter nog voordat deze in werking zou treden is door Tele2 het geld *eindelijk* teruggestort!!!
Laatst gewijzigd door td op 24 okt 2008 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tele2 en terugbetalen van onterecht afgeschreven abo kosten
http://www.dnb.nl/binaries/Statusrappor ... 154534.pdf
Zie: 4.7 Melding onterechte incasso.
De banken hebben blijkbaar niet zoveel zin om hun werk te doen. Ik had al een paar verzoeken gedaan. Toen ik dreigde van bank te veranderen kon ik voor een persoonlijk gesprek met een bankmedewerker bij de bank terecht en werd zowel gestorneerd als de selectieve blokkade alsnog gezet.
Zie: 4.7 Melding onterechte incasso.
De banken hebben blijkbaar niet zoveel zin om hun werk te doen. Ik had al een paar verzoeken gedaan. Toen ik dreigde van bank te veranderen kon ik voor een persoonlijk gesprek met een bankmedewerker bij de bank terecht en werd zowel gestorneerd als de selectieve blokkade alsnog gezet.
Re: Tele2 en terugbetalen van onterecht afgeschreven abo kosten
De helpdesk v.d. Rabo is in gebreke gebleven u de juiste info te verstrekken:
http://www.rabobank.nl/particulieren/kl ... verstreken
Bron:
Veelgestelde vragen
Wat moet ik doen als ik het niet eens ben met het geïncasseerde geldbedrag en de terugboekingstermijn is al verstreken?
U kunt dan een klacht indienen bij de betreffende incassant. Heeft dat geen succes, dan kunt u naar uw bank gaan. U moet dat wel doen binnen een jaar na afschrijving van het geldbedrag. Is de klacht volgens uw bank gegrond, dan start zij een procedure 'Melding Onterechte Incasso' met de bank van de incassant. Beide banken controleren vervolgens of u een machtiging heeft gegeven en of deze van toepassing is op uw situatie. Als een onterechte incasso is vastgesteld, dan krijgt u het geld teruggeboekt op uw rekening. De betrokken banken handelen de procedure in principe binnen een maand af.
http://www.rabobank.nl/particulieren/kl ... verstreken
Re: Tele2 en terugbetalen van onterecht afgeschreven abo kosten
Ik heb ook gemerkt, dat Tele2 maar al te graag geld wilt verdienen. Zij hadden gezegd, dat mijn automatische incasso niet werkte. Op mijn afschriften gekeken en wat blijkt, dat de postbank keurig netje de automatische incasso's konden laten afschrijven. Sterker nog, bij Tele2 betaal je altijd achteraf, maar ik betaalde zelfs vooruit. Goed, ik heb een brief gehad van ze dat er bij mij nog een bedrag van 552,= open stond doordat de automatische incasso's niet waren gelukt. Vreemd, wanneer je deze op je afschrift ziet afgeschreven worden, maar niet meer bijgeschreven. Ik heb naar de Postbank gebeld en daar wisten ze met bewijzen te melden, dat Tele2 dan het bedarg retour moest geven wanneer de automatische incasso niet zou werken, wat ze dus niet gedaan hebben. Vervolgens zag ik, dat alles was betaalt en dat ik nog een keer die 552,= heb betaald. Toen heb ik de rekeningen tot aan het bedrag van 552,= laten stoneren door de Postbank, wat ze ook gedaan hebben. Nu is alles rechtgetrokken en ik heb op een alternatieve wijze van zelfoverboeking het bedrag betaald, maar inmiddels hadden ze me afgesloten, doordat zij van mening waren dat ik niets of niet alles zou hebben voldaan, maar ik kan als klant niet in hun administratie kijken.
Goed, netjes alles betaald en toen kwam de ellende. Zij zouden kijken of ik weer aangesloten kon worden. Dat bepaalde de directie van Tele2. Mocht dat niet zo zijn, dan zou ik de komende maandelijkse maanden moeten betalen en zij het recht hebben om mij niet meer aan te sluiten. Dat heet contractbreuk van Tele2 naar mij toe, terwijl ik gewoon alles voldaan heb. Ik heb een brief gekregen van Tele2, dat ik de komende maanden tot einde va het contract zou moeten betalen à 54,95 per maand, maar dat zij me niet meer wilden aansluiten. Dat ging mij het verkeerde keelgat in. De Algemene Voorwaarden erbij genomen en daar stond in artikel 5 lid 3, dat wanneer Tele2 niet leverde en contractbreuk pleegt dat de klant niet hoeft te betalen en dat het contract ook als ontbonden kan worden verklaart. Met dit wapen ging ik even naar mijn vader, die jurist is. Hij maakte gelijk van het verhaal een einde. Hij heeft meteen een einde gemaakt aan het hele gedoe, ondanks dat Tele2 me niet gemeld heeft dat de AV van Tele2 veranderd is in dat opzicht. Wij wisten dat niet en dat gaf meteen aan dat wij dus niet met de nieuwe AV
eens waren en dat sowieso daardoor dan of de oude AV in werking treedt, doordat ik hiervoor getekend had en dat ik dus niet voor de nieuwe getekend heb. Dus het einde is, dat wanneer we volgens de oude AV zouden handelen dat zij in gebreken zijn gebleven en het contract ontbonden kan worden of dat we niet akkoord gaan met de nieuwe AV en dat ook op die grond het contarct ontbonden kan worden. Dus ze hebben zichzelf buiten de waard gerekend. Ook dit bedrijf is niet eerlijk en probeert zo de mensen om de tuin te leiden om zichzelf op die valse wijze te verrijken. Tele2 is dus een dikke TeleNee.
Uranus.
Klantnummer Tele2: 2002885
Goed, netjes alles betaald en toen kwam de ellende. Zij zouden kijken of ik weer aangesloten kon worden. Dat bepaalde de directie van Tele2. Mocht dat niet zo zijn, dan zou ik de komende maandelijkse maanden moeten betalen en zij het recht hebben om mij niet meer aan te sluiten. Dat heet contractbreuk van Tele2 naar mij toe, terwijl ik gewoon alles voldaan heb. Ik heb een brief gekregen van Tele2, dat ik de komende maanden tot einde va het contract zou moeten betalen à 54,95 per maand, maar dat zij me niet meer wilden aansluiten. Dat ging mij het verkeerde keelgat in. De Algemene Voorwaarden erbij genomen en daar stond in artikel 5 lid 3, dat wanneer Tele2 niet leverde en contractbreuk pleegt dat de klant niet hoeft te betalen en dat het contract ook als ontbonden kan worden verklaart. Met dit wapen ging ik even naar mijn vader, die jurist is. Hij maakte gelijk van het verhaal een einde. Hij heeft meteen een einde gemaakt aan het hele gedoe, ondanks dat Tele2 me niet gemeld heeft dat de AV van Tele2 veranderd is in dat opzicht. Wij wisten dat niet en dat gaf meteen aan dat wij dus niet met de nieuwe AV
eens waren en dat sowieso daardoor dan of de oude AV in werking treedt, doordat ik hiervoor getekend had en dat ik dus niet voor de nieuwe getekend heb. Dus het einde is, dat wanneer we volgens de oude AV zouden handelen dat zij in gebreken zijn gebleven en het contract ontbonden kan worden of dat we niet akkoord gaan met de nieuwe AV en dat ook op die grond het contarct ontbonden kan worden. Dus ze hebben zichzelf buiten de waard gerekend. Ook dit bedrijf is niet eerlijk en probeert zo de mensen om de tuin te leiden om zichzelf op die valse wijze te verrijken. Tele2 is dus een dikke TeleNee.
Uranus.
Klantnummer Tele2: 2002885
Re: Tele2 en terugbetalen van onterecht afgeschreven abo kosten
Volgens u heeft u aan uw betalingsverplichtingen voldaan. Tele2 lijkt m.i. geen gegronde reden te hebben om u af te sluiten. Zie artikel 2020.3 Zowel de Klant als Tele2 kunnen de Overeenkomst ontbinden indien de andere partij
enige verplichting uit de Overeenkomst niet nakomt, voor zover deze tekortkoming
ontbinding rechtvaardigt. Indien nakoming nog mogelijk is kan de Overeenkomst
slechts worden ontbonden nadat de andere partij schriftelijk is aangemaand en de
tekortkoming niet binnen de daarbij aangegeven termijn is hersteld.
M.i. kunt u dus de overeenkomst beëindigen als Tele2 de afsluiting niet ongedaan maakt binnen de termijn die u Tele2 schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging kunt stellen.
Re: Tele2 en terugbetalen van onterecht afgeschreven abo kosten
Goedenavond,
Even een update naar aanleiding van de opening van dit topic:
Inmiddels ben ik na herhaald opnieuw mail verstuurd te hebben naar Tele2, inmiddels al 3 keer opgebeld door de klantenservice van Tele2.
Drie keer is mij wederom toegezegd dat een en ander uitgezocht zou worden en dat het hoofdkantoor om opheldering gevraagd zou worden.
Het hoofdkantoor had wel bevestigd het geld te zullen overmaken, zo gaf de klantenservice mij aan, echter wist de klantenservice niet waarom het hoofdkantoor deze belofte keer op keer niet nakwam.
Met deze antwoorden zou de klantenservice tot 3 keer toe een terugkoppeling doen naar mijn zijde. Helaas 3 keer niet gebeurt.
Ik zal vanaf nu dagelijks Tele2 via E-mail herrinnerren op [email protected] in de hoop dat men eindelijk het toegezegde geld gaat overmaken.
Bij de volgende status update op deze site helpt het wellicht als ik de gespreksdata en namen van de medewerkers waarmee ik gesproken heb ga vernoemen in dit topic.
Wellicht dat meer klanten een van deze medewerkers gesproken heeft en dat men dezelfde ervaring heeft.
Een update zal naar alle waarschijnlijkheid wel volgen gezien de reeds opgedane ervaringen.
Groet,
Patrick
Even een update naar aanleiding van de opening van dit topic:
Inmiddels ben ik na herhaald opnieuw mail verstuurd te hebben naar Tele2, inmiddels al 3 keer opgebeld door de klantenservice van Tele2.
Drie keer is mij wederom toegezegd dat een en ander uitgezocht zou worden en dat het hoofdkantoor om opheldering gevraagd zou worden.
Het hoofdkantoor had wel bevestigd het geld te zullen overmaken, zo gaf de klantenservice mij aan, echter wist de klantenservice niet waarom het hoofdkantoor deze belofte keer op keer niet nakwam.
Met deze antwoorden zou de klantenservice tot 3 keer toe een terugkoppeling doen naar mijn zijde. Helaas 3 keer niet gebeurt.
Ik zal vanaf nu dagelijks Tele2 via E-mail herrinnerren op [email protected] in de hoop dat men eindelijk het toegezegde geld gaat overmaken.
Bij de volgende status update op deze site helpt het wellicht als ik de gespreksdata en namen van de medewerkers waarmee ik gesproken heb ga vernoemen in dit topic.
Wellicht dat meer klanten een van deze medewerkers gesproken heeft en dat men dezelfde ervaring heeft.
Een update zal naar alle waarschijnlijkheid wel volgen gezien de reeds opgedane ervaringen.
Groet,
Patrick
Re: Tele2 en terugbetalen van onterecht afgeschreven abo kosten
Citeren Klantenservice Tele2 <[email protected]>:
>
> Geachte heer *******,
>
> Hartelijk dank voor uw e-mail.
> Naar aanleiding van uw e-mail met referentienummer 6111***, stuur ik u hierbij dit bericht.
>
> Ik begrijp dat het erg vervelend voor u is dat u de betaling nog niet
> heeft ontvangen. De terugbetaling staat in het systeem en zal ook gedaan
> worden. Het is helaas niet bekend wanneer dit zal gebeuren.
> Ik betreur dit ten zeerste. Ik wil u graag namens Tele2 mijn oprechte
> excuses aanbieden.
>
> Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Rianne *****
> Klantenservice Tele2
>
L.s.
Als antwoord op bovenstaande mail:
Beste bakker, ik wil graag 10 broden van u, ik betaal u wel alleen weet ik nog niet wanneer!
Ik verwacht wel dat ik met het brood van de bakker naar huis kan lopen. U als klantenservice Tele2 ook wel gezien uw reactie.
Of wat vindt u van deze:
Beste Tele2, ik wil graag een abonnement bij u aansluiten, ik betaal u wel, het staat al bij mij in telebankieren klaar maar ik weet alleen nog niet wanneer ik de opdracht ga verzenden. Zet u alvast het abonnement in werking? Ik verwacht ook hier een succes!
Groet,
Patrick
>
> Geachte heer *******,
>
> Hartelijk dank voor uw e-mail.
> Naar aanleiding van uw e-mail met referentienummer 6111***, stuur ik u hierbij dit bericht.
>
> Ik begrijp dat het erg vervelend voor u is dat u de betaling nog niet
> heeft ontvangen. De terugbetaling staat in het systeem en zal ook gedaan
> worden. Het is helaas niet bekend wanneer dit zal gebeuren.
> Ik betreur dit ten zeerste. Ik wil u graag namens Tele2 mijn oprechte
> excuses aanbieden.
>
> Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Rianne *****
> Klantenservice Tele2
>
L.s.
Als antwoord op bovenstaande mail:
Beste bakker, ik wil graag 10 broden van u, ik betaal u wel alleen weet ik nog niet wanneer!
Ik verwacht wel dat ik met het brood van de bakker naar huis kan lopen. U als klantenservice Tele2 ook wel gezien uw reactie.
Of wat vindt u van deze:
Beste Tele2, ik wil graag een abonnement bij u aansluiten, ik betaal u wel, het staat al bij mij in telebankieren klaar maar ik weet alleen nog niet wanneer ik de opdracht ga verzenden. Zet u alvast het abonnement in werking? Ik verwacht ook hier een succes!
Groet,
Patrick
Re: Tele2 en terugbetalen van onterecht afgeschreven abo kosten
Waarschijnlijk is het zinvoller om een aangetekende brief met ontvangstbevestiging stuurt naar Tele2 waarin u een termijn van maximaal 4 weken stelt waarbinnen u verwacht dat conform de wet het bedrag gerestitueerd is. Mocht Tele2 in gebreke blijven rest een gang naar de Geschillencommissie Telecommunicatie.
U kunt nu een klacht indienen bij Consuwijzer over de gang van zaken.
Hier klacht indienen
Ik vind het wel een sympathieke gedachte om e-mails te sturen naar dit bedrijf. Zelf was ik ook ooit bezig aan mijn 5de herinnering aan aangetekende brief/3de herinnering aan verzoek teruggave onterechte incasso aan Telfort.
Ik ben geen voorstander van namen van medewerkers helpdesk hier publiceren. Is ook niet conform de regels op dit forum.
U kunt nu een klacht indienen bij Consuwijzer over de gang van zaken.
Hier klacht indienen
Ik vind het wel een sympathieke gedachte om e-mails te sturen naar dit bedrijf. Zelf was ik ook ooit bezig aan mijn 5de herinnering aan aangetekende brief/3de herinnering aan verzoek teruggave onterechte incasso aan Telfort.
Ik ben geen voorstander van namen van medewerkers helpdesk hier publiceren. Is ook niet conform de regels op dit forum.
Re: Tele2 en terugbetalen van onterecht afgeschreven abo kosten
Hallo,
Omdat Tele2 voor de zoveelste keer zich niet aan hun woord heeft gehouden publiceer ik bij deze de namen van de medewerkers waarmee ik talloze keren gesproken heb:
Tele2 had wederom beloofd dat het hoofdkantoor mij op 04-11-2008 zou bellen. Is wederom niet gebeurt waardoor ik 06-11-2008 nog maar eens contact heb opgenomen. Ook de 6e (wilde) kon men niets voor mij betekenen.
Medewerkers Tele2 gespreksdata, namen en uitspraken
16-06-2008 Dhr Kolenbrander
16-06-2008 Dhr Beeksma
20-06-2008 Dhr Couperes
30-06-2008 onbekende naam
03-07-2008 Mevr Spoelstra
28-07-2008 Simon de Boer
04-09-2008 Nathalie Khodly
17-09-2008 Dhr Hersevoort
06-10-2008 Mevr Schut
12-10-2008 Klantenserv. en fin. afdeling, naam onbekend
27-10-2008 Dhr Herma
30-10-2008 Mevr Hilgers
06-11-2008 Dhr de Wal
Zaken welke elke keer vernoemd zijn tijdens de gesprekken:
-Ja ik zie de creditering staan, ik snap niet waarom het niet teruggestort is (in elk geval 6 x gehoord)
-Ongeveer 30.000 keer gehoord “excuses voor het ongemak”
-Ik snap dat u ontevreden bent (in elk geval 13 x gehoord)
-Het verbaasd mij dat u daar zo rustig onder blijft, als ik zoiets had…
-Ik zorg ervoor dat het in orde komt (in elk geval 5 x gehoord)
-U wordt terug gebeld (in elk geval 7 x gehoord)
-Ik bel u morgen terug (in elk geval 3 x gehoord)
-Uw creditering heeft NET de betalingsbatch gemist, u moet nog 6 weken wachten
-Uw creditering stond niet juist in ons systeem waardoor de betaling geen doorgang kon vinden (in elk geval 3 x gehoord)
-Uw betaling heeft helaas weer de batch gemist, u moet nog 4 weken wachten
-In week 40 wordt er een bedrag gecrediteerd, tot dan kan ik niets voor u doen. (in elk geval 2 x gehoord)
-Mijn collega is ziek, ik kan u niet doorverbinden (in elk geval 4 x gehoord)
- Ik heb het nummer van het hoofdkantoor niet en kan u niet terugbellen.
Waarschijnlijk herkent u ook wel een van de bovenstaande (excusses) afwimpelmanieren.
Mocht u zelf nog maar bovenaan de lijst zijn, bespaar u de moeite en schakel de ombudsman in. Anders wordt het een gebed zonder eind.
U kunt tevens naar www.consuwijzer.nl gaan om de klacht te deponeren.
Advies: stuur tevens een brief aangetekend op naar Tele2 afd klantenservice.
Omdat Tele2 voor de zoveelste keer zich niet aan hun woord heeft gehouden publiceer ik bij deze de namen van de medewerkers waarmee ik talloze keren gesproken heb:
Tele2 had wederom beloofd dat het hoofdkantoor mij op 04-11-2008 zou bellen. Is wederom niet gebeurt waardoor ik 06-11-2008 nog maar eens contact heb opgenomen. Ook de 6e (wilde) kon men niets voor mij betekenen.
Medewerkers Tele2 gespreksdata, namen en uitspraken
16-06-2008 Dhr Kolenbrander
16-06-2008 Dhr Beeksma
20-06-2008 Dhr Couperes
30-06-2008 onbekende naam
03-07-2008 Mevr Spoelstra
28-07-2008 Simon de Boer
04-09-2008 Nathalie Khodly
17-09-2008 Dhr Hersevoort
06-10-2008 Mevr Schut
12-10-2008 Klantenserv. en fin. afdeling, naam onbekend
27-10-2008 Dhr Herma
30-10-2008 Mevr Hilgers
06-11-2008 Dhr de Wal
Zaken welke elke keer vernoemd zijn tijdens de gesprekken:
-Ja ik zie de creditering staan, ik snap niet waarom het niet teruggestort is (in elk geval 6 x gehoord)
-Ongeveer 30.000 keer gehoord “excuses voor het ongemak”
-Ik snap dat u ontevreden bent (in elk geval 13 x gehoord)
-Het verbaasd mij dat u daar zo rustig onder blijft, als ik zoiets had…
-Ik zorg ervoor dat het in orde komt (in elk geval 5 x gehoord)
-U wordt terug gebeld (in elk geval 7 x gehoord)
-Ik bel u morgen terug (in elk geval 3 x gehoord)
-Uw creditering heeft NET de betalingsbatch gemist, u moet nog 6 weken wachten
-Uw creditering stond niet juist in ons systeem waardoor de betaling geen doorgang kon vinden (in elk geval 3 x gehoord)
-Uw betaling heeft helaas weer de batch gemist, u moet nog 4 weken wachten
-In week 40 wordt er een bedrag gecrediteerd, tot dan kan ik niets voor u doen. (in elk geval 2 x gehoord)
-Mijn collega is ziek, ik kan u niet doorverbinden (in elk geval 4 x gehoord)
- Ik heb het nummer van het hoofdkantoor niet en kan u niet terugbellen.
Waarschijnlijk herkent u ook wel een van de bovenstaande (excusses) afwimpelmanieren.
Mocht u zelf nog maar bovenaan de lijst zijn, bespaar u de moeite en schakel de ombudsman in. Anders wordt het een gebed zonder eind.
U kunt tevens naar www.consuwijzer.nl gaan om de klacht te deponeren.
Advies: stuur tevens een brief aangetekend op naar Tele2 afd klantenservice.
Re: Tele2 en terugbetalen van onterecht afgeschreven abo kosten
Het lijkt mij zinvoller om uw probleem als een geschil voor te leggen bij de Geschillencommissie telecommunicatie.
U vordert daar het bedrag wat tele2 u schuldig is terug + vervolgschade.
BTW
Onjuiste incasso's kunnen tot 30 dagen na incasso gestorneerd worden door de bank.
Onterechte incasso's tot een jaar na incasso.
U vordert daar het bedrag wat tele2 u schuldig is terug + vervolgschade.
BTW
Onjuiste incasso's kunnen tot 30 dagen na incasso gestorneerd worden door de bank.
Onterechte incasso's tot een jaar na incasso.
Re: Tele2 en terugbetalen van onterecht afgeschreven abo kosten
Hallo,
Anderhalve week geleden heb ik een aangetekende brief aan Tele2 gericht, Hierin heb ik het verhaal aangegeven zoals bovenaan in dit topic staat. Ik heb geeist dat binnen 3 weken het geld op mijn rekening teruggestort moest zijn.
Tevens heb ik hen aansprakelijk gesteld voor alle kosten welke reeds gemaakt waren en gemaakt zouden worden om de onterecht geincasseerde bedragen van hen te innen. Denk aan kosten voor aangetekend verzenden, rechtsbijstand en geschillencommissie.
Gisteren ontving ik de abonnementskosten retour op rekening, echter zonder de kosten voor het aangetekend verzenden.
Niet erg netjes dus...
Vandaag belde een medewerker van de financiele afdeling met het nieuws dat men binnen 2 weken overging tot betaling.
Deze medewerker werd door mij op de hoogte gebracht dat ik nog steeds kosten voor aangetekend verzenden en telefoonkosten tegoed had.
Dit wordt nu (hopelijk) opgelost met kadobonnen.
Voor mij is de case na ontvangst van de bonnen na ca 5 maanden eindelijk rond.
Ben benieuwd of Tele2 nu wel de laatste belofte nakomt....is al zo vaak niet gebeurt...ach, anders bel en mail ik wel weer met hen.
Het adres waar ik de aangetekende brief met handtekening van ontvangst aan gericht heb is:
Tele2 Nederland BV
Postbus 22697
1100 DD Amsterdam
Altijd handig als je weet waar je die zwarte schapen kunt vinden!!!
Groet Patrick
Anderhalve week geleden heb ik een aangetekende brief aan Tele2 gericht, Hierin heb ik het verhaal aangegeven zoals bovenaan in dit topic staat. Ik heb geeist dat binnen 3 weken het geld op mijn rekening teruggestort moest zijn.
Tevens heb ik hen aansprakelijk gesteld voor alle kosten welke reeds gemaakt waren en gemaakt zouden worden om de onterecht geincasseerde bedragen van hen te innen. Denk aan kosten voor aangetekend verzenden, rechtsbijstand en geschillencommissie.
Gisteren ontving ik de abonnementskosten retour op rekening, echter zonder de kosten voor het aangetekend verzenden.
Niet erg netjes dus...
Vandaag belde een medewerker van de financiele afdeling met het nieuws dat men binnen 2 weken overging tot betaling.
Deze medewerker werd door mij op de hoogte gebracht dat ik nog steeds kosten voor aangetekend verzenden en telefoonkosten tegoed had.
Dit wordt nu (hopelijk) opgelost met kadobonnen.
Voor mij is de case na ontvangst van de bonnen na ca 5 maanden eindelijk rond.
Ben benieuwd of Tele2 nu wel de laatste belofte nakomt....is al zo vaak niet gebeurt...ach, anders bel en mail ik wel weer met hen.
Het adres waar ik de aangetekende brief met handtekening van ontvangst aan gericht heb is:
Tele2 Nederland BV
Postbus 22697
1100 DD Amsterdam
Altijd handig als je weet waar je die zwarte schapen kunt vinden!!!
Groet Patrick