Pagina 1 van 1
VAn dijk educatie
Geplaatst: 08 okt 2008 20:11
door Arie83
Hallo,
Ik heb van de zomer mijn boekenpakket te laat ingeleverd (ong. twee weken te laat). Krijg ik een factuur met daarop een schade bedrag van 544,05. Een week later kreeg ik nog een factuur waaruit bleek dat ze de boeken van mij gekocht hadden voor het bedrag van 26 euro! 2 boeken bleken geld waard te zijn en de overige boeken hadden geen marktwaarde.
Wat ik dus vreemd vind, is dat ik dus ruim 500 euro betalen moet voor een stel boeken die geen marktwaarde hebben en volgens de site ook niet meer te verkrijgen zijn, dus waarschijnlijk worden ze niet meer gebruikt in het onderwijs . Ik had ze nog een mailtje gestuurd en ze antwoordden dat dat de normale gang van zaken is en als ik de factuur zou voldoen, dan heb ik de boeken gekocht maarrr... we kunnen ze niet meer terug sturen.
Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt? En kan dit zomaar? Ik heb de boeken ingeleverd, niet te koop aangeboden, ik vind niet kunnen dat ze die boeken zonder iets te zeggen van je kopen voor zo`n bedrag, en dat je een boete moet betalen voor een stel waardeloze boeken!
Groeten Arjan
Re: VAn dijk educatie
Geplaatst: 07 nov 2008 13:44
door kakkelobbes
Ik heb een klachtbrief naar van Dijk gestuurd en Radar gevraagd er eens aandacht aan te besteden.
Vorig jaar moest ik voor 773 euro schoolboeken kopen voor mijn oudste dochter die toen voor haar VWO eindexamen zat.
Ik kocht de boeken (in opdracht van school) bij Lisette bv omdat je de boeken daar niet kon huren. Tegenwoordig is het zo dat de school een overeenkomst met een leverancier afspreekt en dat je alleen op schoolnummer in kunt kopen of huren. In dit geval was het dus kopen, helaas.
Na het eindexamen van mijn dochter vulde ik begin juni de verkooplijst handmatig in en stoorde me al aan het feit dat dit niet gewoon digitaal kon, maar okay. Je schrijft alle ISBN nummers uit, verzend de lijst en, conform de toezegging, verwacht je binnen 2 weken bericht voor akkoord en met vermelding van de verkoopwaarde/restwaarde van je boeken. Vervolgens kon je dan de boeken in leveren op het inleverpunt of middels de post.
Het duurde lang voordat ik bericht terug kreeg van Lisette, half juli ontving ik eindelijk bericht (ruim 6 weken later!). Ik kreeg even de mededeling dat men geen schoolboeken meer retour nam en dat er een overeenkomst gesloten was met VDE (Van Dijk Educatie) en Iddink. In deze overeenkomst was afgesproken dat de boeken verkocht konden worden aan VDE. Iddink neemt geen boeken in die niet door hun geleverd zijn en dat doen andere leveranciers ook niet.
Bij VDE zijn ze professioneler dus dat kon digitaal en dan kon je direct zien wat de rest waarde van de boeken was. Dat werkt in ieder geval een stuk prettiger dan de werkwijze van Iddink!
Ik was echter verbijsterd en ziedend toen VDE even liet weten dat er van de 34 boeken er nog maar 10 boeken zijn die wat waarde hebben en aan hen te verkopen zijn, waarbij er voor de afschrijving op die boeken schandalige percentages gehanteerd werden/worden.
Van de 773 euro kon ik maar 77 euro en 34 cent terug krijgen (dat dit slechts 10% van de totaal waarde is berust overigens op toeval)! Nou, daar was ik mooi klaar mee want inmiddels had heel Nederland (ook ik) al boeken besteld voor het nieuwe schooljaar (dat moet altijd ergens eind juni begin juli) dus dan zijn je boeken al voor aanvang van het nieuwe schooljaar nog weer minder waard. Ik stuurde na mijn vakantie direct een brief naar Lisette om mijn beklag te doen. Die reageerden gelaten met een kort briefje dat ik het maar met VDE moest oplossen. Door mijn enorme kwaadheid en omdat ik echt totaal van slag raak als ik hier aan denk, laat staan mij er in verdiep, kon ik mij er niet eerder toe zetten hier actie op te nemen, maar het is echt bij de beesten af (het lijken wel bouwfraude-achtige praktijken) en de tranen staan mij wederom in de ogen!
Achter de nieuwe boeken van rond de 60 euro wordt er dood leuk vermeld dat het boeken zonder waarde zijn, hoe durven ze!! Zo kan ik ook een deal sluiten met Lisette!
Van Dijk misbruikt zijn positie want de boeken van Lisette worden door hun gewoon niet of nauwelijks verkocht/verhuurd aan andere scholen dus zijn ze nix meer waard! Veel boeken zijn overigens exact het zelfde maar omdat het een nieuwe druk is krijgen ze een ander ISBN nummer en dan zijn de oude dus z.g. niet meer te gebruiken!??? De ouders zijn hier de dupe van! Hoe kan een gemiddeld huishouden dit in vredesnaam betalen!?? Velen in mijn omgeving klagen maar niemand heeft de energie om er actie op te ondernemen omdat je er zo verschrikkelijk boos en verdrietig van wordt!
Voor het lopende schooljaar krijgen we in december (voor het eerst) allemaal een tegemoetkoming van de overheid, maar dat neemt niet weg dat de overheid zich in feite ook op laat lichten door dit soort instellingen. Het wordt allemaal onwaarachtig duur gemaakt en dat is nergens voor nodig!
Hier moet wat aan gedaan worden!
Re: VAn dijk educatie
Geplaatst: 24 nov 2008 01:31
door opgelicht_vandijkeducatie
Koop NOOIT boeken bij van Dijk Educatie en stuur NOOIT je gekochte boeken naar van Dijk terug. Je bent dan overgeleverd aan de willekeur van het bedrijf met haar eigen spelregels. Ze maken een schatting van de waarde van de boeken (in de praktijk 7%), betalen dit uit en alles wat volgens van Dijk Educatie niets meer waard is KRIJG JE NOOIT MEER TERUG EN WORDT VERNIETIGD. (oudpapierprijs ?, er worden jaarlijks tonnen aan boeken "vernietigd"...
De in augustus 2008 door mij ontvangen boeken van een nieuwe MBO leergang (perspectief verkoopspecialist, art. 021352, nr 863746 en 866392) , nieuwwaarde EUR 337,05 werden in oktober 2008 als WAARDELOOS getaxeerd. Met name artikel 021352 (waarde EUR 283.00) had binnen 2 maanden (!) geen marktwaarde meer. Ik heb vele mails gestuurd en telefoongesprekken gevoerd. Men voelt met mij mee maar is niet bereid om ook maar enige regeling te treffen. Zelfs niet als ik de onkosten van het retourneren voor mijn rekening wil nemen.
Ik voel mij zwaar opgelicht voor EUR 337,05 minus eur 18.72 voor twee "good practice" boekjes.
Voor een overzicht van boekwinkels die wél deugen verwijs ik u naar:
http://www.start12.nl/studieboeken
De afgelopen jaren heeft het programma Kassa van Felix Meurders hier ook aandacht aan besteed. Ik verwijs u hiervoor naar het betreffende artikel én uitzending via deze link:
http://tinyurl.com/5w4uyj
Hieruit blijkt dat de praktijken van van Dijk Educatie nog steeds dezelfde zijn.
Van Dijk Educatie = Koning, de klant de klos!
Mijn dringende advies (en dat van Felix Meurders) is dan ook:
KOOP of HUUR GÉÉN BOEKEN BIJ VAN DIJK EDUCATIE.
Ik wens alle gedupeerden sterkte, wijsheid en vééél geduld toe bij het deponeren van uw klachten.
C. Pulchra
Re: VAn dijk educatie
Geplaatst: 05 feb 2009 16:34
door IIbakker
Ben al sinds begin september 2008 met van dijk in gevecht.Dochter had 18 augustus boeken besteld en deze werden ook netjes geleverd .Na de eerste schoolweek wist mijn dochter dat deze opleiding niets voor haar zou zijn .Wij van dijk gebeld geen probleem boeken konden terug .Begin sept kregen wij nog een doos van van dijk met boeken .Maar die hebben wij niet geopend want ze ging die studie niet doen . De 2 dozen op de post gedaan op 6 september.Na een paar weken een factuur waar ik niets van snapte ,dus bellen .Maar nee alles was goed en die factuur kon weg. Dus vertrouwde er op dat het klaar was .Weer een paar weken later weer een factuur weer bellen .Moest ik voor 1 doos met boeken betalen want die was niet aangekomen.Vertelde dat dat niet juist was ,want die andere mevrouw zei dat alles voor elkaar was .Konden ze niet terug vinden
Nee
natuurlijk niet ,komt goed uit .Maar ik had ondertussen de bon van het postkantoor niet meer ,het was toch goed?
Maar ze vertelde dat we 2 x hetzelfde boeken pakket hadden aangevraagt. Wat echt niet zo is hebben alle mailtjes .Maar wisten dit pas bij de 2x bellen.Na heel veel bellen en facturen nu dus een incassoburo op mijn dak.Moet nu dus het dubbele gaan betalen.Weer bellen (kost al handen vol tijd en geld)maar nee hoor moet gewoon maar betalen.Dit ben ik dus echt niet van plan ,maar hoe pak je dit aan ?Zijn er mensen die het wel is gelukt?om hun gelijk te halen ?Bij hun callcenter kom je niet verder .Telkens iemand anders die het geen bal kan schelen .Wat is hier aan te doen ????