LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Met andere woorden: deze bank had geen vergunning mogen krijgen.
Ook de ned bank speelt een bedenkelijke rol : hoe kun je een bank toelaten waarvan de bestuurder een strafblad heeft van hier tot tokio
Omdat ze deze bank helaas niet mochten weigeren.
DNB mag op grond van Europese regels een bankvergunning niet weigeren
http://www.ed.nl/economie/kredietcrisis ... cesave.ece

Wat een beetje onduidelijk blijft is of Wellink - juridisch gezien - wel actie had kunnen nemen toen duidelijk werd dat de Vikingen alle afspraken aan hun laars lapten.
Het lijkt erop dat hij door de huidige regelgeving met handen en voeten gebonden was. Bedrijfsongevalletje dus door inadequate regelgeving; komt - gelukkig - ook niet zo vaak voor dat dit soort omstandigheden zich voor doen.
(Lijkt me dat de banken wereldwijd de toezichthouders aardig buiten de deur hebben weten te houden!)

Who cares ook eigenlijk; geld komt toch wel terug en meer dan 20.000 en een beetje op die rekening zetten was inderdaad zelfs voor een leek wel een grote gok. Niet functioneren van het garantiestelsel was in eerste instantie daarom een stuk vervelender dan het omvallen van de bank op zich.
De gok die je neemt bij dit soort banken is het renteverlies - wat bij Landsbanki al lager was door de kwartaaluitkering - en je vertrouwd daarbij op het garantiestelsel. In de aanloop naar de bankencrisis werd ook gesteld dat de Scandinavische landen IJsland supporten in tijden van financiële nood maar hier is nu helemaal geen sprake van geweest volgens mij.
Laatst gewijzigd door Ali Bensalah op 22 okt 2008 00:37, 3 keer totaal gewijzigd.

trainer
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:03

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door trainer »

Vikingen zijn rovers en Arabieren zijn dom en Hollanders zijn slim :lol:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Vikingen zijn rovers
Vikingen hebben ook met de rug tegen de muur gestaan denk ik.
Arabieren zijn in deze draad behoorlijk off-topic
En Nederlanders zijn inderdaad vrij slim en weten vaak van nadelen weer voordelen te maken (zie 10 miljard naar ING)

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

LANDSBANKINN, was een goede bank; bestond al sinds 1886! Iets dat van een rabo of een fortis niet kan worden geclaimd!
Iets dat van Rabobank en Fortis ook niet kan worden gesteld is dat ze de klant op een ongecompliceerde en klantvriendelijke wijze schijnen te kunnen helpen. Deze banken zouden wat betreft hun spaarproducten een voorbeeld kunnen nemen aan Landsbanki/Icesave. Snelle en eenvoudige aanmeldprocedure, eenvoudig en duidelijk product en goede voorwaarden (naast de goede rente ook een rentegarantie). Blijkbaar is het dom wanneer je als spaarder de klantonvriendelijke houding van Nederlandse grootbanken niet meer accepteert. De enige Nederlandse aanbieder die er iets van probeert te maken is Moneyou.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door rvkeuken »

ik hoef geen rentegarantie die niks voorstelt en idd de klantvriendelijkheid van nederlanders in het algemeen zou wel wat beter mogen/kunnen.


sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door sjoegel »

waarom moet ik als belastingbetaler opdraaien voor die graaiers die zo nodig in IJsland moesten bankieren :evil: Bos speelt sinterklaas met mijn geld.

flabbergasted
Berichten: 185
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:06

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door flabbergasted »

nee joh.... die Bos....werkt 'woekerhypotheken' die grote banken 'last' bezorgen wel weg...maar gedupeerde gewone burgers heeft hij aan de leeuwen overgeleverd zoals WPC en Verliespolis.
Bos met zijn mooie praatjes....eerst hoog van de toren blazen dat wat betreft de woekerpolissen 'de onderste steen boven moest', vervolgens krijgen we een shitdeal in de maag gesplitst en horen we hem niet meer. Meneer had belangrijkere zaken aan zijn hoofd....banken redden die zelf niet goed hebben uitgekeken. Maar als een gedupeerde door tussenpersonen in de maling wordt genomen...pech gehad...!

:evil: excuus, kon me niet inhouden....

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Nu nog erger..... Bos koopt alle rommel van de balans van de ING. Op kosten van de belastingbetaler. Zo bejubeld (niet door mij) als hij werd een maand geleden zo diep zal straks zijn val zijn.

diquydiq
Berichten: 145
Lid geworden op: 16 sep 2005 17:43

Re: 120000 domme ICESAVE spaarders ?

Ongelezen bericht door diquydiq »

De heer Bos en zijn vrienden komen telkens met detzelfde excuses/dreigementen: Indien we de door 'HIV' getroffen 'vampieren' niet in leven houden, dan wordt onze schoonmoeder neergeschoten!

Het is precies hetzelfde als bij 'ANIMAL FARM' van George Orwell: Indien wij - de varkens - het niet voor het zeggen hebben; dan komt dat monster van een Jones en zijn vrienden terug!!! Is dat hetgeen dat jullie willen? Nou dan, wees dankbaar dat wij te allen tijde er voor jullie zijn en over jullie belangen waken!!!

Volgens de politiek mogen dit soort van ondernemingen nimmer ten onder gaan; ook al zou dit moeten betekenen dat het land er failliet aan zou kunnen gaan!!!

Immers: als slechts het koningshuis de oorlog weet te overleven; dan overleeft de Nederlandse natie te allen tijde!!! :roll:

Gesloten