Pagina 1 van 1

sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 09 okt 2008 09:27
door pfaas
Sinds eind juli heeft KPN mijn e-mailaccount ongevraagd afgesloten. Ik was sinds 1992 een tevreden klant van Planet. Op de vraag waarom ik ongevraagd ben afgesloten krijg ik verschillende antwoorden van de klantenservice. Maar het zou te maken hebben met de overgang Planet naar KPN.

Ik ben nu al sinds eind augustus bezich om via klantenservice mijn e-mailaccount er weer op te krijgen. Daarvoor heb ik al meer dan 12 keer gebeld en ook meer dan 12 uur achtereen aan de telefoon gehangen. Maar er is geen begrip bij de klantenservice. Je moet wachten, je kan steeds opnieuw je verhaal vertellen, wordt doorverbonden naar de volgende afdeling, die zegt dat het verholpen wordt en dat je een paar dagen moet wachten. Na een paar dagen weer bellen opnieuw in de wacht, opnieuw je verhaal vertellen, doorverbonden naar de volgende afdeling, die zegt dat het verholpen wordt en een paar dagen moet wachten. Er gebeurd niets. Afdelingen die naar elkaar wijzen. Er wordt beloofd dat je binnen 48 uur teruggebeld gaat worden. Dus niet. Het is een drama. Zelfs op een schriftelijk verzoek via de post wordt niet gereageerd door KPN. Ik weet het niet meer wat te doen. Je loopt tegen een muur van onbegrip en laksheid aan. Uiteraard ontvang ik de nota's van KPN wel op tijd en die worden ook elke maand netjes door mij betaald.

Nu 2,5 maand verder ben ik nog steeds onbereikbaar voor iedereen ook voor mijn zakelijke e-mail :cry: .

Re: sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 09 okt 2008 12:01
door TdeHond
Maak webmailadressen aan, b.v. livemail of g-mail, dan bent u niet meer afhankelijk van een e-mail adres bij een provider. Zeker handig bij zakelijk gebruik. Uw e-mail adres blijft dan hetzelfde als u van provider verandert.

Ook handig bij een crash. De berichten op live- of g-mail gaan dan niet verloren.

Re: sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 09 okt 2008 20:00
door Bill-55
T,

Uw tip kan nu een uitweg zijn, maar gmail, hotmail etc. waren natuurlijk geen optie in 1992. En als je email adres al wordt gebruikt voor allerlei webservices, op briefpapier en visitekaartjes staat, etc. verander je dat liever niet. Bovendien kan ik mij voorstellen dat niet iedereen zijn email wil toevertrouwen aan M$FT en Google.
Van KPN verwachten wij een stabiel emailadres, toen en nu. Helaas heb ik ook ervaren dat KPN de laatste maanden nogal wat problemen heeft, o.a. bij overgang van Planet naar KPN abo's. Het is inderdaad een drama.

Bill

Re: sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 14 okt 2008 09:20
door pfaas
Vandaag weer drie kwartier aan de lijn gehangen met klantenservice 0900-0244 van KPN. Mijn probleem (ticket WE1-0002061011) is nog steeds niet verholpen. Advies van de klantenservice was; nog even 5 werkdagen wachten en dan maar weer bellen! Dat doe ik nu dus al vanaf augustus. Wat moet je met dat bedrijf. Volgens mij is het al lang failliet maar moet het ze alleen nog verteld worden.

Peter.

Re: sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 14 okt 2008 10:07
door TdeHond
Als u "vervolgschade" lijdt ( bellen helpdesk enz) kunt u dit declareren bij uw provider.
Advies Consuwijzer bij probleem met Provider vaste aansluiting:
Als u een klacht heeft over de handelwijze van de aanbieders van uw vaste aansluiting, kunt u het volgende doen.
Stap 1: Dien een schriftelijke klacht in
Stuur een schriftelijke klacht naar uw aanbieder. Als deze de klacht niet naar tevredenheid of niet binnen de daarvoor geldende termijn (zie de algemene voorwaarden bij uw contract, anders kunt u 4 weken aanhouden) afhandelt, ga naar stap 2.
Stap 2: Ga naar de geschillencommissie/ het juridisch loket
Schakel de Geschillencommissie Telecommunicatie (zie www.geschillencommissie.nl) in.
Dien uw klacht schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in, maak kopie van brief en bewaar verzend- en ontvangstbewijs goed.

Re: sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 28 okt 2008 12:13
door pfaas
Het was bijna gelukt! Heb precies een week kunnen genieten van het gebruik van e-mail maar nu heb ik weer problemen. Op 14 oktober heb ik een nieuw accountnummer gekregen van KPN. Ik kon dus weer e-mailen. Alleen stond in de begeleidende brief dat ik de account wel moest actieveren voor 3 november via 'mijn KPN", anders wordt de account weer geblokkeerd. Prima ik kon weer e-mailen alleen dat activeren bleef maar niet lukken. Er verscheen steeds een foutmelding dat door technische problemen niet ingelogd kon worden. Dus klantenservices bellen. Wachten, wachten, contact. U moet nog een paar dagen wachten dan is het verholpen meneer. Vandaag nog steeds niet verholpen, dus maar weer bellen want 3 november nadert. Klantenservice, ik stuur u een nieuw wachtwoord wat u over een aantal werkdagen krijgt. Daarna kunt u wel inloggen en activeren. Dag meneer. Ze blijven het maar niet begrijpen want ik kon e-mailen met mijn accountnummer en wachtwoord. Alleen door een 'technische storing' bij KPN kan ik sinds 13 oktober niet inloggen op "mijn KPN" om de account te activeren. Eindresultaat ik ben na het telefoontje met de klantenservice direct weer geblokkeerd en kan niet e-mailen. En ben ik dus net zo ver als op 31 juli. Ik kan niet e-mailen door fout na fout van KPN.
En klantenservice blijft tot op de dag van vandaag zeggen dat ik geduld moet hebben. Hoe lang moet dat geduld duren dan?

Re: sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 03 nov 2008 14:41
door pfaas
Even de stand van zaken. Na weer afgesloten te zijn geweest heb ik na het ontvangen van een nieuw wachtwoord (wat ik helemaal niet nodig had) drie dagen kunnen internetten. Het is inmiddels 3 november en zoals ik al verwacht had ben ik dus vandaag weer afgesloten van mijn e-mailaccount. Dit omdat ik mijn account niet heb kunnen activeren via 'mijn KPN' en waarvoor ik enkele keren naar de Klantenservice van KPN gebeld heb. Maar die blijven vol houden er wordt aan gewerkt (nu al 3 maanden). U moet nog even gedult hebben. Maar ik ben nu weer net zo ver als op 31 juli. Ik kan nog steeds niet internetten omdat KPN ongevraagd mijn account heeft verwijderd. Ik weet niet meer wat te doen!!!!!!!!!!!!!!! :? :?

Re: sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 03 nov 2008 15:06
door TdeHond
Heeft u KPN al formeel in gebreke gesteld d.m.v. een aangetekend schrijven liefst met ontvangstbevestiging waarin u een termijn stelt , b.v. 10 werkdagen waarbinnen u verwacht de KPN uw probleem oplost en u zorgeloos kunt internetten? Met de aankondiging dat mocht KPN hier niet in slagen u per direct uw abonnement beëindigt/ontbindt?
Na 10 werkdagen indien nodig aangetekend de overeenkomst ontbinden met het verzoek om binnen 10 werkdagen u een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per direct toe te zenden, inclusief vergoeding eventueel geïnde incasso's zonder dat daar een dienst tegenover heeft gestaan.
Kopie van brieven bewaren + verzend- en ontvangstbewijzen mocht een gang naar de geschillencommissie nodig zijn mocht KPN niet akkoord gaan met kosteloze ontbinding overeenkomst + teruggave abonnementsgelden.

Vergeet niet bij opzegging uw toestemming tot automatische incasso in te trekken.

Re: sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 04 nov 2008 08:32
door pfaas
De laatste update! Vandaag weer gebeld met Klantenservice. Moet toegeven was voor het eerst dat ik direct de klantenservice aan de lijn kreeg. Zonder wachttijd. En werd ook keurig te woord gestaan. Uitgelegd dat ik ivm het niet kunnen actieveren van account er op 3 november weer uitgegooid ben door KPN. Dit ondanks mijn herhaaldelijke bellen met klantenservice mbt dit probleem. De medewerker vond het wel raar. U heeft wel een heel lang dossier in onze computer werd mij verteld. Er is dus weer een ticket opgemaakt voor de technische dienst en die gaat het verhelpen en mij binnen 48 uur terugbellen. Deze procedure is dus al 5x sinds 31 juli toegepast. Maar ik ben nooit terug gebeld en het probleem is nooit verholpen. We wachten maar weer af. Misschien dat ik nu een gemotiveerde en betrokken medewerker ga treffen bij de technische dienst.

Re: sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 04 nov 2008 10:40
door Yvette21
juli 2006 zou ik internetplusbellen krijgen van KPN, dat werd uiteindelijk 28 oktober 2006. Vervolgens heb ik 25 sept. jl. mijn contract opgezegd ivm overgang naar Ziggo. 4 november zou de overdracht zijn maar 15 oktober werd ik eruit gegooid en kijk dan maar hoe je contact krijgt. Telefoontjes met mobiel (duur???), email via anderen, brieven gestuurd, geen enkele reactie. Per telefoon mw van callcenter aan de lijn die super onbeschoft zijn en denigrerend. Ik kon bij Ziggo de aansluiting een aantal dagen vervroegen, vrijdag 31 oktober zou er een monteur komen tussen 17.00 en 22.00 uur. Hij kwam uiteindelijk om 22.20 uur, een aardige en hardwerkende jongeman. Hij heeft ons vakkundig aangesloten.

Re: sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 06 nov 2008 19:17
door pfaas
Volgende update! Op 4 november werd ik door de technische dienst van KPN zowaar teruggebeld na twee uur. Meneer we hebben uw e-mail account gedeblokkeerd en u kunt weer e-mailen. Als het niet lukt kunt u ons terug bellen. Na enkele uren probeer ik te e-mailen. Maar de account is nog steeds geblokkeerd. Geen probleem want ik mag terugbellen met een speciaal nummer als het niet gelukt is. Bellen, nee meneer misschien dat u nog even een paar uur moet wachten. Gewoon geduld hebben meneer. Eind van de dag weer gebeld want het lukt nog steeds niet. Meneer hoe komt u aan dit nummer. Hier kunt u helemaal niet terecht met u klacht hier heeft u een ander nummer van Amersfoort en gedag. Ik heb geen tijd. Amersfoort bellen dan maar. Meneer ik snap er niets van u bent helemaal niet geholpen door de technische dienst. U bent vanochtend gebeld door ons. Dat kan niet. Ik snap ook helemaal niets van u probleem. Weet u wat wacht gewoon nog even af. Ik maak een nieuw ticketnummer en dan gaan ze er aan werken. Ja, natuurlijk ik wacht verder gewoon af dat doe ik al sinds 31 juli.

Update 5 november! Goedemiddag meneer Faas. Ik ben van de KPN ik bel over u klacht. Wij doen onderzoek naar de klachten die al wat langer lopen. Maar is u probleem inmiddels al opgelost? Welke afdeling bent u, technische dienst? Nee, wij doen onderzoek naar de klachten. Ik bel u naar aanleiding van uw klachtbrief van 4 september. Maar is u klacht al opgelost want dan hoef ik u niet langer lastig te vallen. Nee, meneer mijn klacht is niet opgelost. Oh, dan vind ik nu vervelend voor u. Ik zal er melding van maken dan wordt u binnen 14 dagen teruggebeld door ons. U moet dus nog even wachten! Ja, natuurlijk dat doe ik al sinds 31 juli!

Waar moet ik nu op wachten en op wie. Niemand doet wat en niemand weet wat te doen. Willen ze bij KPN wel überhaupt iets doen. Tot nu toe innen ze wel maandelijkse betalingen. Die afdeling gaat perfect. Foutloos zelfs!

Re: sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 07 nov 2008 14:51
door LeoZ
Sinds Kpn een particulier bedrijf is, ging het langzaam slechter, en in 2001 heeft men bij een reorganisatie zo'n 5500 medewerkers ontslagen.
(heb zelf 16 jaar bij Kpn gewerkt)

De diverse Helpdesks van Kpn zijn naar externe bedrijven gegaan (callcenters) en de medewerkers aldaar begrijpen echt NIETS van Telecom, Internet, en verdere electronica... eigenlijk kunnen ze nog geen brood verkopen... :cry:

Kortom... voor zo'n groot bedrijf als Kpn... errug Triest!!

Een nieuwe reorganistie bij Kpn zal nodig zijn om dit bedrijf weer op de rails te krijgen... Veel reclame... maar aan werkelijke klantenbinding doen ze... NIETS!... een beetje "navelstaren"

Alleen de grote klanten (lees bedrijven) worden nog in de watten gelegd, maar de gewone particulier zoals u en ondergetekende laat men in de Kou (wacht) staan. :evil: :twisted:

Re: sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 21 nov 2008 09:55
door pfaas
Laatste update!
Gisteren maar weer eens geprobeerd om mijn e-mail-account via klantenservice van KPN er weer op te krijgen. Goedemiddag meneer waarmee kan ik u helpen. Uitgelegd (voor de zoveelste keer) dat ik sinds 31 juli 2008 door KPN ongevraagd afgesloten ben van e-mail. Dat ik een compleet Internet/bellen en interactive televisie abbonnement heb. Dat ik nog steeds kan bellen, internetten en TV kan kijken maar dat ik niet de e-mail kan gebruiken. Meneer ik zie dat u op 31 juli het pakket beëindigd heeft. Nee, dat is niet zo. Ik betaal nog steeds en maak er ook gebruik van. Nee meneer, in mijn computer staat dat u bent afgesloten. Ik ga het nog even voor u na kijken. Vervolgens 30 minuten in de wacht en dan wordt de verbinding door KPN klantenservice verbroken. Weer één die geen oplossing weet en dan gewoon de hoorn er op gooit.
Ik blijf wachten op de KPN.

Peter Faas

Re: sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 21 nov 2008 16:33
door D1RK
Als je het via G mail zou ophalen is meestal het probleem opgelost.

G mail zal Uw mail ophalen en langzaam zullen al uw klanten ook Uw G mail gaan gebruiken.
Als je ooit naar een ander wilt of moet hoef je geen mail adres wijziging meer te sturen die vaak fout gaan!

Re: sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 24 nov 2008 18:12
door pfaas
Laatste update!

Op 18 november maar weer eens gebeld met Klantenservice van KPN. Inmiddels beginnen ze zelfs te ontkennen dat ik een pakket InternetenBellen en Interactieve TV heb. (overigens ontkennen ze dat niet bij de afdeling facturatie). Op 19 november weer contact gehad met klantenservice. Weer probleem uitgelegd. Ja meneer, ik zie het. Uw e-mail account is inderdaad geblokkeerd. Maar er wordt aan gewerkt kan ik u melden. Als ik u was zou ik nog even afwachten.

En vandaag krijg ik een e-mail van KPN met de navolgende tekst:

Geachte heer Faas, Volgens onze gegevens de blokkade sinds 04-11-2008 verwijderd. Wanneer u niet kunt inloggen met uw gebruikersnaam en het daarbij behorende wachtwoord adviseren wij u telefonisch contact op te nemen met onze Klantenservice, via telefoonnummer 0900 - 0244 (EUR 0,01 per minuut). De helpdesk is dagelijks van 08:00 tot 22:00 uur geopend. Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Mooi, bericht is dat. Er wordt dus weer ontkent dat ik een probleem heb en mocht dat wel zo zijn neem dan even contact op met de Klantenservice. Nou KPN daar heb ik zowat dagelijks via de telefoon een open lijnverbinding mee!!

Inmiddels heb ik het advies van TdeHond opgevolgd en een aangetekende brief verzonden met het verzoek om mijn probleem te verhelpen. Ik ben benieuwd hoe hier op gereageerd gaat worden.
Wordt vervolgd!

Re: sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 11 dec 2008 22:48
door pfaas
Laatste Update!

Zoals gezegd heb ik naar de KPN een aangetekende brief gezonden, waarin KPN formeel in gebreke gesteld en termijn van 10 werkdagen gegeven waarbinnen ik verwacht dat ze mijn problemen oplossen. Met de aankondiging dat mocht KPN hier niet in slagen ik per direct het abonnement beëindig.

Er zijn inmiddels 12 werkdagen verstreken, maar ik heb nog niets van KPN gehoord. Zelfs geen ontvangstbevestiging. Maar weer wachten dus :( , zoals ze bij de klantenservice van KPN al 3 1/2 maand tegen mij zeggen.

Peter

Re: sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 12 dec 2008 09:04
door TdeHond
Tijd lijkt mij om d.m.v. een aangetekend schrijven ( met ontvangstbevestiging) de overeenkomst per direct te beëindigen, kopie van brief enz bewaren.
Trek meteen toestemming tot automatische incasso in.
Vraag om schriftelijke bevestiging einde overeenkomst binnen 14 dagen.
Geeft aan dat mocht geen reactie of schriftelijke bevestiging einde overeenkomst toegestuurd worden u naar de Geschillencommissie stapt.

Het is irritant dat steeds meer providers hun klanten negeren!

Re: sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 08 jan 2009 14:36
door pfaas
Laatste update.

Zoals gezegd eind november een aangetekende brief verzonden aan KPN. Echter zelfs daar reageren ze niet op. Eind december gebeld met KPN afdeling facturatie. Want wat bleek ik ben extra belast door KPN. Was inderdaad niet goed en zou gecorrigeerd worden. Meneer ik maak een ticket aan. U wordt op 7 januari 2009 door ons teruggebeld. Dan hoop ik ook dat uw e-mail probleem opgelost kan worden. Want dat wordt nu toch wel tijd. Dacht ik ook, ik wacht al sinds 31 juli 2008.

Gisteren 7 januari dus niet teruggebeld door KPN. Uiteraard niet zou ik bijna zeggen. Vandaag 8 januari weer gebeld om te vragen waarom niet teruggebeld is. Ja meneer, ik zie het in de computer u had teruggebeld moeten worden. Is dat niet gebeurd? Ik weet niet waarom ik kan alleen zien dat er aan gewerkt wordt. U moet dus maar gewoon wachten meneer.

Natuurlijk ik wacht al sinds 31 juli 2008. Ik wacht dus nog steeds op een e-mailaccount die werkt, "mijn" KPN waar ik op kan inloggen, terugbetaling van teveel betaald abonnementsgeld, een vergoeding van de geleden schade en onkoston. Maar ik denk dat ik pas bericht krijg van KPN, als ze failliet zijn. Tot die tijd moet ik gewoon wachten denk ik!!!!!!!!!!!!!

Peter Faas

Re: sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 08 jan 2009 15:59
door TdeHond
Heeft u hier al over contact opgenomen met Radar redactie of Kassa? Het lijkt mij tijd worden dat de heer Middeldorp weer komt uitleggen hoe hij denk e.e.a. op te lossen.

Sterkte. Ik bewonder uw geduld.

Re: sinds 31 juli 2008 geen e-mail meer door fout KPN

Geplaatst: 19 feb 2009 11:30
door pfaas
Update!

Op 15 januari zelf maar eens contact opgenomen met KPN. Ja, meneer er wordt aangewerkt. U moet nog even geduld hebben. Maar jullie zouden mij terugbellen op 7 januari? Ik weet dat niet meneer ik zie alleen dat er aan wordt gewerkt. Ik hoop dat ik u voldoende heb kunnen informeren. Nog een fijne dag meneer. Zucht.............!

Op maandag 19 januari word ik spontaan gebeld door KPN. Ik word gebeld door afdeling facturatie. Ja meneer het klopt ik zie dat er het een en ander niet goed zit. Wij gaan dat op facturatie recht trekken zodra de technische dienst het technische probleem verholpen heeft.
Ik word vervolgens doorverbonden met technische dienst. Ja, meneer ik zie dat het niet goed zit. We gaan het uitzoeken en u wordt volgende week teruggebeld.

Op 29 januari krijg ik een brief van KPN met terugbel verzoek. Ze zouden enkele keren contact met mij opgenomen hebben maar geen reactie gekregen. Klinkt wat vreemd want ik ben geen gemiste oproepen op mijn telefoon tegen gekomen. Maar goed ik moet wel binnen een week terugbellen anders beschouwen ze mijn klacht als vervallen (Ja, ja dat is makkelijk).

Op 4 februari contact opgenomen met KPN afdeling facturatie. Ja meneer ik zie dat u door ons sinds aug. 2008 te veel bent belast voor een bedrag van 77,05 euro. Daar zal ik u een creditnota voor sturen. Ik zie ook dat u door ons ongevraagd een extra e-mailaccount hebt gekregen waar u ook voor belast wordt. Ik zie dat die account niet werkt. Deze kan ik u nog niet crediteren want de technische afdeling moet eerst de technische problemen met uw account oplossen. Anders heeft u helemaal niets meer (nou dat heb ik al sinds 31 juli 2008).
Meneer de technische dienst gaat u over twee weken terugbellen. Het is namelijk nogal druk. Dag meneer.

Op 17 februari wordt ik teruggebeld door technische Dienst KPN. I.v.m. met klacht e-mail. De man vraagt mij of het probleem misschien al opgelost is. Nee, meneer was het maar waar. Ik kan niet meer doen dan bellen en schrijven met klantenservice! Vervolgens leg ik nog eens duidelijk mijn probleem uit, dat ik niet kan e-mailen en "mijn KPN" kan benaderen sinds 31 juli vorig jaar. Meneer ik zie niet anders in mijn computer dat u er wel in kunt. Technisch zie ik geen problemen.
:roll: Pffffffffffffffffffffffffffff, probeert u eens mijn account te benaderen. Ja, meneer Faas u heeft gelijk mij lukt het ook niet ik zie het.
Hier heeft u en ticketnummer dan kunt u deze week nog even terug bellen met onze afdeling want ik kom er nu ook niet uit.