Hi Allemaal,
Altijd betaal ik mijn rekeningen netjes, helaas voor het eerst een rekening vergeten te betalen van een zorgverzekeraar, en nu moet het dubbelen betalen... 58.89 is 106.60 geworden, waarvan een tientje boete van de zorgverzekeraar, en 37.81 aan rente en kosten van het incassobureau.
Ik heb dus tijdens mijn vakantie... ( was 4 weken weg) een aanmaning gehad, toen ik dus enkele weken later thuis kwam zag ik hem liggen. Brief met aanmaning niet goed bekeken en helaas op de vakantiestapel want je bent net thuis...op de 27ste geld overgemaakt van 58.89 ik wist dat ik te laat was en dat er een incassoingeschakeld kon worden.... een week later kreeg ik een dus 2de vordering van een incassobureau. (1ste vordering nooit ontvangen..)
Ondanks dat ik betaald heb aan de zorgverzekeraar, heb ik nu 2 vorderingen (3 volgens hen) gehad en nu dreigen ze een procedure voor de kantonrechter. Inmiddels contact gehad met de zorgverzekeraar en die zegt dus dat ik de kosten van het incassobureau moet betalen...omdat ik te laat betaald heb!
1ste herinnering had ik volgens het incassobureau gehad op 26 augustus (brief nooit ontvangen)
Als ik jullie verhaal goed begrijp ...hoef ik toch de kosten van het incassobureau niet te betalen. Net het incassobureau gebeld en die zei dat ik alle kosten moet betalen.... ( dit omdat ik binnen 10 dagen heb betaald?) en dat dit verhaal niet waar is...
Wie kan mij vertellen wat mijn rechten zijn?
En hoe kan ik dit hardmaken?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wat zijn mijn rechten?
-
Re: wat zijn mijn rechten?
Je zegt zelf met vakantie te zijn gewest toen je een aanmaning kreeg. Dat is een omstandigheid die voor je eigen rekening komt. Ook gelden gewoon harde termijnen voor betalingen, zeker voor periodieke betalingen als huur en zorgkosten.
De incassokosten van 37 euro lijken me redelijk, het tientje boete van de zorgverzekeraar niet omdat dat in feite ook incassokosten zijn. Misschien kan je daar nog bezwaar tegen maken…
De incassokosten van 37 euro lijken me redelijk, het tientje boete van de zorgverzekeraar niet omdat dat in feite ook incassokosten zijn. Misschien kan je daar nog bezwaar tegen maken…