KPN Het Net Surfen en bellen in oneindig veel delen
Geplaatst: 10 okt 2008 04:52
Deel 1
Sinds een dag kan ik geen privemail meer lezen. Het Net beweert nu al voor de 2e keer dat ik heb opgezegd. Drie maanden geleden kostte het 5 minuten om dit in orde te krijgen. Deze keer werd me gezegd dat alles werd afgesloten en dat ik na 10 dagen opnieuw surfen en bellen moest aanvragen en dan was de wachttijd 20 dagen. Een maand zonder telefoon en internet: "Dat gaat KPN/Het Net" me niet aandoen. Donderdagavond ongeveer 5 uur besteed aan 6 medewerkers van de verschillende helpdesk. In ieder geval werkt mijn telefoon en internet nog. Alleen mijn inbox en het wijzigen van gegevens bij het Net is niet mogelijk. Er schijnt nu een antwoord naar me onderweg te zijn en men is er druk mee bezig.
Afsluiten schijnt bij Het Net dus ongevraagd er snel te gaan. Snel een fout herstellen kost meer tijd.
Een advies: Ik zou maar geen surfen en bellen nemen bij Het Net want "Vraag het Fred" geeft niet thuis.
Deel 2
Inmiddels zijn we 4 dagen verder. Langzaam begin ik er nu achter te komen wat er aan de hand is bij het NET. Allereerst de lange wachttijden bij de helpdesk. Vanmiddag na meer dan 2 uur de verbinding maar verbroken omdat "al onze medewerkers in gesprek waren". Vanavond nog een poging ondernomen en nu maar een half uur in de wacht gestaan.
Deel 3
Het wordt een continuing story. Nog steeds geen mogelijkheid om email te lezen. Vandaag een andere afdeling gebeld van KPN 0900-0244
Ik zit nu in 2 systemen, in het ene aangemeld en in het andere afgemeld. Daar was ik dus ook al achter. Er wordt nu intern een mail rondgestuurd. Op zijn vroegst is daar vrijdagochtend een antwoord op. En nog geen garantie dat ik dan email kan lezen. Sterker nog het kan ook nog best zo zijn, dat ik helemaal niet kan bellen en internetten.
Antwoord van de KPN-er: Afsluiten is eenvoudiger dan weer aansluiten.
Misschien moet dat maar eens de nieuwe slogan van KPN Het Net Worden worden.
Ik ben tegen geweld, maar je zou bijna begrip gaan opbrengen voor mensen, die tegen een dergelijke organisatie actie gaan ondernemen.
Deel 4
Vrijdag 3 oktober: Opnieuw gebeld naar KPN 0900-0244 optie 3,2,3 . Inmiddels ben ik aan medewerker nummer 14 toe. Opnieuw alle vragen weer beantwoord:
Wat is uw postcode en huisnummer,
Wat is uw telefoonnummer
De klacht is intern in behandeling en er wordt mail doorgestuurd. Dat duurt dan weer een dag of 2 voor er intern weer over gecommuniceerd wordt.
Op mijn vraag wat ik nu kan doen is het antwoord: afwachten.
Op mijn vraag of ik op de hoogte gehouden kan worden is de reactie , dat ik zelf maar moet bellen.
En dan natuurlijk weer 30 minuten, een uur, 2 uur in de wachtstand staan.
Ik vraag me af of hetzelfde zou gebeuren als ik prinses Maxima was met als emailadres [email protected] .
Ja koninklijke hoogheid, het kan nog wel even duren voor u weer email kunt lezen. Belt u rustig een keer terug, dan zetten we u lekker in de wacht.
Emails versturen kan ik overigens nog steeds. Nu ik 10 dagen zonder internet zit, zal die mailbox wel ongeveer vol zitten.
Gaat ongetwijfeld vervolgd worden. Binnenkort maar eens een van die telefoongesprekken gaan opnemen.
In de trein zag ik de reclame over mobiel internet: KPN sluit je aan.
Bij mij is het meer KPN sluit je af .
Het NET is het net niet.
Deel 5
Inmiddels is het vrijdag 10 oktober. Een brief is gestuurd naar KPN en vandaag maar weer eens bellen. Nog steeds hetzelfde verhaal. Ik kan nog steeds geen email lezen of mijn klantgegevens lezen.
Straks dus medewerker 15,16 of 17 aan de lijn.
Het is ook als omroepmedewerker om moedeloos van te worden. Wordt vervolgd. Ik hoop dat als Radar het onderwerp nog eens in een uitzending aan de orde wordt gesteld ik als gast word uitgenodigd. Ik kom graag.
Blijkbaar heeft men met surfen en bellen bij mijn oude klantnummer, dat ik al vanaf 1999 had vermeld dat ik mijn abonnement op zou zeggen. Dat heeft men in juni gedaan. Toen heeft men in 5 minuten de fout ongedaan gemaakt.
Precies drie maanden later verdomt men bij HET NET de fout in 5 minuten te herstellen. In mijn 54 jaar heb ik me nog nooit zo geergerd aan een bedrijf als dit.
Toen men mij in januari belde om van HET NET over te stappen of HET NET surfen en bellen had ik slechts 1 harde eis, nl dat mijn internetverbinding en mijn emailadres niet veranderd zou worden. Vanzelfsprekend verandert er voor u niets, want u zit al bij HET NET.
Ik ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren.
Voorlopig zal ik niemand aanraden om surfen en bellen bij het net te nemen. Was ik maar gewoon bij HET NET met mijn ADSL gebleven. 9 jaar werkte dat feilloos.
Sinds een dag kan ik geen privemail meer lezen. Het Net beweert nu al voor de 2e keer dat ik heb opgezegd. Drie maanden geleden kostte het 5 minuten om dit in orde te krijgen. Deze keer werd me gezegd dat alles werd afgesloten en dat ik na 10 dagen opnieuw surfen en bellen moest aanvragen en dan was de wachttijd 20 dagen. Een maand zonder telefoon en internet: "Dat gaat KPN/Het Net" me niet aandoen. Donderdagavond ongeveer 5 uur besteed aan 6 medewerkers van de verschillende helpdesk. In ieder geval werkt mijn telefoon en internet nog. Alleen mijn inbox en het wijzigen van gegevens bij het Net is niet mogelijk. Er schijnt nu een antwoord naar me onderweg te zijn en men is er druk mee bezig.
Afsluiten schijnt bij Het Net dus ongevraagd er snel te gaan. Snel een fout herstellen kost meer tijd.
Een advies: Ik zou maar geen surfen en bellen nemen bij Het Net want "Vraag het Fred" geeft niet thuis.
Deel 2
Inmiddels zijn we 4 dagen verder. Langzaam begin ik er nu achter te komen wat er aan de hand is bij het NET. Allereerst de lange wachttijden bij de helpdesk. Vanmiddag na meer dan 2 uur de verbinding maar verbroken omdat "al onze medewerkers in gesprek waren". Vanavond nog een poging ondernomen en nu maar een half uur in de wacht gestaan.
Deel 3
Het wordt een continuing story. Nog steeds geen mogelijkheid om email te lezen. Vandaag een andere afdeling gebeld van KPN 0900-0244
Ik zit nu in 2 systemen, in het ene aangemeld en in het andere afgemeld. Daar was ik dus ook al achter. Er wordt nu intern een mail rondgestuurd. Op zijn vroegst is daar vrijdagochtend een antwoord op. En nog geen garantie dat ik dan email kan lezen. Sterker nog het kan ook nog best zo zijn, dat ik helemaal niet kan bellen en internetten.
Antwoord van de KPN-er: Afsluiten is eenvoudiger dan weer aansluiten.
Misschien moet dat maar eens de nieuwe slogan van KPN Het Net Worden worden.
Ik ben tegen geweld, maar je zou bijna begrip gaan opbrengen voor mensen, die tegen een dergelijke organisatie actie gaan ondernemen.
Deel 4
Vrijdag 3 oktober: Opnieuw gebeld naar KPN 0900-0244 optie 3,2,3 . Inmiddels ben ik aan medewerker nummer 14 toe. Opnieuw alle vragen weer beantwoord:
Wat is uw postcode en huisnummer,
Wat is uw telefoonnummer
De klacht is intern in behandeling en er wordt mail doorgestuurd. Dat duurt dan weer een dag of 2 voor er intern weer over gecommuniceerd wordt.
Op mijn vraag wat ik nu kan doen is het antwoord: afwachten.
Op mijn vraag of ik op de hoogte gehouden kan worden is de reactie , dat ik zelf maar moet bellen.
En dan natuurlijk weer 30 minuten, een uur, 2 uur in de wachtstand staan.
Ik vraag me af of hetzelfde zou gebeuren als ik prinses Maxima was met als emailadres [email protected] .
Ja koninklijke hoogheid, het kan nog wel even duren voor u weer email kunt lezen. Belt u rustig een keer terug, dan zetten we u lekker in de wacht.
Emails versturen kan ik overigens nog steeds. Nu ik 10 dagen zonder internet zit, zal die mailbox wel ongeveer vol zitten.
Gaat ongetwijfeld vervolgd worden. Binnenkort maar eens een van die telefoongesprekken gaan opnemen.
In de trein zag ik de reclame over mobiel internet: KPN sluit je aan.
Bij mij is het meer KPN sluit je af .
Het NET is het net niet.
Deel 5
Inmiddels is het vrijdag 10 oktober. Een brief is gestuurd naar KPN en vandaag maar weer eens bellen. Nog steeds hetzelfde verhaal. Ik kan nog steeds geen email lezen of mijn klantgegevens lezen.
Straks dus medewerker 15,16 of 17 aan de lijn.
Het is ook als omroepmedewerker om moedeloos van te worden. Wordt vervolgd. Ik hoop dat als Radar het onderwerp nog eens in een uitzending aan de orde wordt gesteld ik als gast word uitgenodigd. Ik kom graag.
Blijkbaar heeft men met surfen en bellen bij mijn oude klantnummer, dat ik al vanaf 1999 had vermeld dat ik mijn abonnement op zou zeggen. Dat heeft men in juni gedaan. Toen heeft men in 5 minuten de fout ongedaan gemaakt.
Precies drie maanden later verdomt men bij HET NET de fout in 5 minuten te herstellen. In mijn 54 jaar heb ik me nog nooit zo geergerd aan een bedrijf als dit.
Toen men mij in januari belde om van HET NET over te stappen of HET NET surfen en bellen had ik slechts 1 harde eis, nl dat mijn internetverbinding en mijn emailadres niet veranderd zou worden. Vanzelfsprekend verandert er voor u niets, want u zit al bij HET NET.
Ik ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren.
Voorlopig zal ik niemand aanraden om surfen en bellen bij het net te nemen. Was ik maar gewoon bij HET NET met mijn ADSL gebleven. 9 jaar werkte dat feilloos.