LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele 2 en klantvriendlijkheid

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Linda1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2008 14:04

Tele 2 en klantvriendlijkheid

Ongelezen bericht door Linda1969 »

4 augustus geen verbinding met het internet, kan een keer gebeuren toch.
's morgens hadden we er nog gebruik van gemaakt, dus was er vast een storing bij de provider.
6 augustus deed het internet het nog niet en ook de telefoon deed het niet, we hebben zo'n pakket internet en telefonie voor slechts 29,95 per maand.
Toch maar even bellen met Tele2, onze provider. Weet je hoe het gaat zo'n gesprek?
Goedemorgen u spreekt met Tele 2 de kosten van dit telefoongesprek zijn 0,10 eurocent per minuut. ( dan volgt er een korte stilte) en dan wordt er gezegd plus de kosten van uw mobiele telefoon. Ja je moet wel mobiel bellen want je huistelefoon doet het immers niet.
Dan kom je in een keuzemenu programma.
Dat gaat als volgt: Toets 1 als u belt voor internet, Toets 2 als u belt voor internet en telefonie, Toets 3 als u belt over een rekening, zo volgen er dan nog minstens 5 keuzes. Ik kies voor 2!
Volgt er weer een keuzemenu, ik zal je de details besparen maar hier moet ik 3 kiezen.
"Wilt u de 4 cijfers van u postcode intoesten zodat wij u sneller van dienst kunnen zijn". Natuurlijk wat goed bedacht zeg, dan kunnen ze zo al mijn gegevens opzoeken!
"Op dit moment zijn al onze medewerkers in gesprek een ogenblik geduld alstublieft, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen.
Vervolgens hoor je 5 minuten muziek met af en toe de onderbreking dat ik zo spoedig mogelijk wordt geholpen.
En dan opeens; Goedemorgen, zou ik u postcode en huisnummer mogen weten?? ( Die had ik toch al doorgegeven??)
"Goedemorgen mevrouw wat kan ik voor u doen?"
Het internet doet het niet en we hebben ook geen telefoon.
"Goed ik ga eens even kijken, volgens onze gegevens zou het het gewoon moeten doen."
Oke maar niets doet het.
"Dan gaan we even kijken wat we daar mee kunnen doen "Branden alle lampjes op het kastje of knippert er ook een?"
Er knippert er 1
"Oh dat is niet goed, knippert het langzaam of snel"
Snel
Oh dan vebind ik u even door met een collega, dan weet ik ook niet wat dat is.

Goed om een lang verhaal kort te maken, hebben we bijna dagelijks contact gehad met Tele 2 en hebben we dit bovenstaande moeten doorploeteren, zijn er 5 monteurs bij ons geweest waarvan er 3 van de KPN omdat Tele2 niet zo goed meer wist wat ze er mee moesten en keken alle 3 die monteurs ons vol medelijden aan als we vertelde dat we Tele2 als provider hadden.
Volgens al deze monteurs was er bij ons thuis niets aan de hand met de verbinding en het signaal, dus moet de oplossing geen probleem zijn.
Al met al waren we er half september helemaal goed zat van en omdat ze bij Tele2 waarschijnlijk gek werden van ons konden we per direct ons contract opzeggen wat eigenlijk tot februari 2009 liep.
We hoefden vanaf 4 augustus niet meer voor ons contract te betalen omdat ze vanaf die dag geen diensten meer hadden geleverd en kregen 15 euro vergoed voor de gemaakte telefoonkosten ! ( de kosten van dit gesprek zijn 0,10 eurocent per minuut, plus de kosten van u mobile telefoon! We hebben ongeveer 17 keer naar Tele2 gebeld en door al die keuzemenu's ben je al 10 minuten veder voor je ze aan de telefoon krijgt en en feit dat ze onze storing niet konden verhelpen en vaak werden doorgeschakeld waren we per telefoongesprek zo'n 25 minuten kwijt, je begrijpt al dat ik per gesprek al zo'n 15 euro kwijt ben)

Oke, he, he, we zijn gelukkig van dat contract af, we gaan ons snel aanmelden bij de KPN, lekker vertrouwd, net als vroeger, die mensen weten tenminste waar ze het over hebben, die doen dat soorst dingen al minstens 200 jaar!
Opgetogen zijn we naar de bibliotheek gegaan ( je moet toch ergens internetten)
ons aangemeld voor internet en bellen.
Ze konden ons niet eerder aanmelden dan 10 oktober, dit was even een domper op onze vreugde maar ach die 3 weken konden we ook nog wel zonder, alles liep toch al in het honderd!

We kregen 2 dagen later een brief met alles keurig vermeld, alle gegevens klopte, we moesten alleen nog wachten op onze Experia-box, maar die werd een paar dagen van te voren bezorgd, en als je die dan zelf aan kon sluiten, dan hadden we echt per 10-10-2008 weer telefoon en internet!

Gisteren 9-10 hadden we de experia-box nog niet ontvangen, even bellen naar de KPN, dan konden ze die nog op de bus doen en dan zouden we de box toch morgen nog ontvangen.
OOk bij de KPN hebben ze een keuzemenu en vragen ze naar je postcode en huisnummer, maar ja dat zal dan bij elk bedrijf wel zo gaan.
"Goed mevrouw wat kan ik voor u doen?? U heeft de Experiabox nog niet ontvangen? Vreemd, Ja u staat hier wel in ons systeem, oh ik zie het al , u opdracht is geanuleerd, wat raar, ik verbind u even door naar de afdeling internet en verkoop.
Ja wat raar he, u heeft niet zelf de opdracht geannuleerd, nee ik begrijp het u zit al twee maanden zonder internet en telefoon , nee natuurlijk annuleerd u dan niet zelf zo'n opdracht. Ik verbind u even door, misschien dat mijn collega wat meer kan vinen.
Ja raar hoor , ik zoek het even op in het systeem, ook ik zie het al, u vorige provider Tele2 heeft de lijnen nog niet gesloopt, wat dat betekend, dat ze u nog niet van de lijn hebben afgehaald, en dat KPN nu niet op de lijn mag gaan zitten.
Ja daar hadden we u inderdaad over moeten berichten, niet zo netjes van ons.
Wat u nu moet doen is even Tele2 bellen en dan vragen wanneer ze u lijn slopen, en als u die datum dan weet kunnen wij vanaf dat moment u van dienst zijn. Wacht er alleen niet te lang mee want vanaf die datum duurt het nog zeker 3 weken voordat onze monteurs tijd hebben internet en telefoon te verzorgen bij u thuis.
Onze monteurs zijn namelijk heel druk om alle klachten van Tele2 af te handelen!"

Wie voelt er ook iets vorr een boycot tegen Tele2

janloco
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2008 07:39

Re: Tele 2 en klantvriendlijkheid

Ongelezen bericht door janloco »

Linda als jij weet hoe we de boycot doen, ben ik van de partij. Ook ik heb een giga berg ellende met Tele2, maar ik kom er niet vanaf. Ik vind het verhaal van KPN wel sterk. Toen ik de stommiteit begin om een contract af te sluiten met Tele2 had ik mijn vorige provider (XS4ALL) nog niet opgezegd. Ik kon nl niet echt buiten internet ivm mijn werk. Maar dat was voor Tele2 geen probleem h oor. Zij gooide gewoon mijn vorige provider eraf en sloten zich zelf aan. Maar voor Tele 2 heb ik geen goed woord over. Dagelijks mail ik met hun over mijn klachten, maar niet helpt, ook niet na 16 maanden ellende!!!
Ik steun in ieder geval je strijt.

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Tele 2 en klantvriendlijkheid

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte Klanten.

Stuurt u mij alstublieft een email met uw gegevens (Bv. Postcode en huisnummer). Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat era an de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,
Webservice Tele2.

niet-happy
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2008 21:11

Re: Tele 2 en klantvriendlijkheid

Ongelezen bericht door niet-happy »

Hallo.

De klantenservice en alles wat helpdesk en/of webservice is zijn naar mijn mening alleen maar ordertakers en registratiemiepen die niks mogen en kunnen doen en alleen maar nietszeggende gesprekken voeren en communicatie registreren maar niet met praktische oplossingen komen.

Het enige helaas wat helpt is de chat met de directie van tele2. Die hebben ze eens in de 2 weken op www.tele2.nl. Staat ook aangekondigd op hun website. Je moet even stevig blijven proberen om er 1 te pakken te krijgen, maar als je iemand hebt, werkt het ook prima. Zij zijn nl de leidinggevenden die soms wel inzien dat klant tevredenheid nog hoort te bestaan en derhalve de rest van de club aan het werk kan zetten.

Bij mij heeft het na weeeeeken ellende in 2 dagen de **** opgelost.

janloco
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2008 07:39

Re: Tele 2 en klantvriendlijkheid

Ongelezen bericht door janloco »

Geplaatst op 23 Okt 2008 16:01 door WebServiceTele2


--------------------------------------------------------------------------------

Geachte Klanten.

Stuurt u mij alstublieft een email met uw gegevens (Bv. Postcode en huisnummer). Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat era an de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,
Webservice Tele2.
U wilt kijken wat er aan de hand is??? Een bijna dagelijkse mail naar uw bedrijf heeft geen resultaat. Al 16 maanden lang. Nog slechts 8 maanden en dan ben ik van de betaalde ellende af. Het enige dat ik kan doen is aan iedereen vertellen wat ik ervaar en zoveel mogelijk mensen behoeden om met Tele2 in zee te gaan.

TesterX
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2008 19:55

Re: Tele 2 en klantvriendlijkheid

Ongelezen bericht door TesterX »

Wie voelt er ook iets vorr een boycot tegen Tele2
Daar sta ik helemaal achter :idea: Ken nog een paar mensen die heel graag van tele2 af wil.

Ik heb heel wat internet providers gehad en inderdaad zo heeft ieder provider wel wat om op aan te merken maar bij TELE-2 is het echt heel erg slecht gesteld met de service

Je kunt dan beter bij de iets duurdere provider waar de service gegarendeerd zoals bij Xs4all want in mijn geval is het uiteindelijk goedkoop is duurkoop en het ergste zijn de ergenissen en het gevoel van onrechtvaarigheid :evil:

Gesloten