Pico Bello verzekering
Geplaatst: 10 okt 2008 18:57
Ook ik heb problemen met Pico Bello dierenverzekering.
Mijn hond heeft een onderzoek gehad i.v.m. een hartruis (ECG, echo, etc.) Totale kosten 510,- euro
Nadat ik mijn declaratie had ingediend hoorde ik vervolgens een hele tijd niets. Na meerdere mails, voicemails ingesproken kreeg ik eindelijk een reactie dat ik het medische dossier moest opsturen. Dit heb ik vervolgens 3x moeten doen want volgens pico bello hadden ze het niet gehad.
Daarna weer wachten, gemaild, voicemail meerdere keren ingesproken en ja hoor na 2 maand kreeg ik in een onpersoonlijk berichtje met de mededeling dat het bedrag werd uitgekeerd. Maar wat schets mijn verbazing ipv 510, euro kreeg ik 155,-. Als reactie op mijn mail waarom dit bedrag maar, kreeg ik het antwoord, dat mijn hond helemaal niet in de verzekering had gemogen.
Ik heb toen contact opgenomen met de kliniek waar mijn hond voor onderzoek is geweest en ook zij hebben meerdere mails gestuurd, zie onderstaande mGeachte heer, mevrouw, Wilt u zo vriendelijk zijn uw cliënt of ons per omgaande per mail te laten weten wat de reden is voor beperkte uitkering van de nota voor de diergeneeskundige behandeling van Zep
Geachte heer, mevrouw, Wilt u zo vriendelijk zijn uw cliënt of ons per omgaande per mail te laten weten wat de reden is voor beperkte uitkering van de nota voor de diergeneeskundige behandeling van Zep
reactie pico bello
Losser 20-9-2008
Geachte
Zie de medische uitsluitingen in onze polisvoorwaarden.
Mvrgr
Pico Bello
Melanie Krommendijk
Geachte mevrouw Krommendijk,
Met dit antwoord kan onze cliënt uiteraard geen genoegen nemen. Ik begrijp uit een korte zoektocht via het internet dat u niet bent aangesloten bij een brancheorganisatie als het Verbond van Verzekeraars of bij het Kifid. Dubieus. U krijgt van mij precies twee werkdagen om de schade voor uzelf te beperken door aan de hand van een kopie van de voor hen geldende polisvoorwaarden gespecificeerd en gemotiveerd aan te geven welke notaregels wel of niet vergoed worden en waarom.
Geen reactie meer van pico bello
nogmaals een bericht van de kliniek a pico bello gestuurd.
Ik heb nog een laatste keer gebeld met het 06-nummer van Pico Bello. Uiteraard blijft zowel een schriftelijke als mondelinge reactie uit. U heeft bij uw zoektocht op internet vast ook onderstaande webpage gevonden en bekeken.
http://www2.deombudsman.nl/site/content ... tentID=622
Het is denk ik zinvol om een klacht in te dienen bij de ombudsman. Er zou een reorganisatie plaatsvinden in het voorjaar van 2007 bij Pico bello, maar die heeft tot nu toe nog niet geholpen, constateer ik. Het Kifid heeft vermoed ik geen zin, omdat het bedrijf daar niet bij aangesloten is.
U bent er nu niet concreet mee geholpen, maar u helpt er anderen mee: vertel in een korte mail uw ervaringen met Pico bello en post dat naar de belangrijke forums in de honden- en kattenwereld en eventueel tijdschriftredacties van bijv. De Hondenwereld e.d..
Ziektekostenverzekering voor dieren zijn prachtig. Alleen zijn er onbetrouwbare spelers op de markt. Overleg dus met je eigen dierenarts omdat die met betrouwbare verzekeraars samenwerkt!
Inmiddels heb ik de polisvoorwaarden bekeken. Daar staan een aantal dubieuze beperkingen in, bijv. de beperkte vergoeding van 2 opnamedagen. Dat zijn medisch gezien rare beperkingen: soms heeft een patiënt langere tijd intensieve zorg nodig. Pico bello zegt dat de uitkering beperkt is vanwege de beperkte premie. Ik lees op de website hierboven echter wat de gemiddelde premie is (10 tot 15 euro) en daar zit Pico bello niet ver onder. Helaas bent u daar niet mee geholpen omdat u ooit akkoord bent gegaan met deze bepalingen. En de hoogte van het bedrag maakt het onverstandig hier een rechtszaak voor aan te spannen, omdat de kosten van rechtsbijstand meer zijn dan de verwachte vergoeding. Het bedrijf weet dit en maakt hier bewust gebruik van. Daarom: als u iets zou willen doen, dan is het het meest effectief om andere via internet te waarschuwen. Ik vind het ontzettend spijtig voor u.
Gelukkig heb ik een betalings regeling kunnen treffen met de kliniek. Ben ze daar erg dankbaar voor en ook voor de hulp.
Maar wat mij het meest frustreerd is dat pico bello, Mevrouw Melanie Krommedijk hier mee weg komt.
Omdat ik in de buurt woon ga ik nu proberen om een huisbezoek te brengen.
Dit heb ik ook aan haar gemaild en kreeg onderstaande reactie
Losser 19-9-2008
Geachte.
Gezien de uitlatingen zit er voor ons niets anders op dan hierover
Melding te maken bij de politie te Losser als u hiermee doorgaat.
In ons artikel 5 algemene uitsluitingen zijn wij hier duidelijk over.
U had eigenlijk in het geheel niet kunnen verzekeren bij ons. U hebt niet op voorhand
alle informatie doorgegeven bij de aanmelding.
Klachten die opgelost worden door dieetvoeding en voedingssupplementen vallen onder
de medische uitsluitingen. Al ver voor de aanmelding was de klacht bij u bekend.
Wij hebben de polis op non actief gezet en wachten op uw antwoord met meer begrip.
Mvrgr
Pico Bello
Z.M.Krommendijk
Ik hoop dat iedereen er iets aan heeft die op dezelfde wijze is belazerd door PICO BELLO
Mijn hond heeft een onderzoek gehad i.v.m. een hartruis (ECG, echo, etc.) Totale kosten 510,- euro
Nadat ik mijn declaratie had ingediend hoorde ik vervolgens een hele tijd niets. Na meerdere mails, voicemails ingesproken kreeg ik eindelijk een reactie dat ik het medische dossier moest opsturen. Dit heb ik vervolgens 3x moeten doen want volgens pico bello hadden ze het niet gehad.
Daarna weer wachten, gemaild, voicemail meerdere keren ingesproken en ja hoor na 2 maand kreeg ik in een onpersoonlijk berichtje met de mededeling dat het bedrag werd uitgekeerd. Maar wat schets mijn verbazing ipv 510, euro kreeg ik 155,-. Als reactie op mijn mail waarom dit bedrag maar, kreeg ik het antwoord, dat mijn hond helemaal niet in de verzekering had gemogen.
Ik heb toen contact opgenomen met de kliniek waar mijn hond voor onderzoek is geweest en ook zij hebben meerdere mails gestuurd, zie onderstaande mGeachte heer, mevrouw, Wilt u zo vriendelijk zijn uw cliënt of ons per omgaande per mail te laten weten wat de reden is voor beperkte uitkering van de nota voor de diergeneeskundige behandeling van Zep
Geachte heer, mevrouw, Wilt u zo vriendelijk zijn uw cliënt of ons per omgaande per mail te laten weten wat de reden is voor beperkte uitkering van de nota voor de diergeneeskundige behandeling van Zep
reactie pico bello
Losser 20-9-2008
Geachte
Zie de medische uitsluitingen in onze polisvoorwaarden.
Mvrgr
Pico Bello
Melanie Krommendijk
Geachte mevrouw Krommendijk,
Met dit antwoord kan onze cliënt uiteraard geen genoegen nemen. Ik begrijp uit een korte zoektocht via het internet dat u niet bent aangesloten bij een brancheorganisatie als het Verbond van Verzekeraars of bij het Kifid. Dubieus. U krijgt van mij precies twee werkdagen om de schade voor uzelf te beperken door aan de hand van een kopie van de voor hen geldende polisvoorwaarden gespecificeerd en gemotiveerd aan te geven welke notaregels wel of niet vergoed worden en waarom.
Geen reactie meer van pico bello
nogmaals een bericht van de kliniek a pico bello gestuurd.
Ik heb nog een laatste keer gebeld met het 06-nummer van Pico Bello. Uiteraard blijft zowel een schriftelijke als mondelinge reactie uit. U heeft bij uw zoektocht op internet vast ook onderstaande webpage gevonden en bekeken.
http://www2.deombudsman.nl/site/content ... tentID=622
Het is denk ik zinvol om een klacht in te dienen bij de ombudsman. Er zou een reorganisatie plaatsvinden in het voorjaar van 2007 bij Pico bello, maar die heeft tot nu toe nog niet geholpen, constateer ik. Het Kifid heeft vermoed ik geen zin, omdat het bedrijf daar niet bij aangesloten is.
U bent er nu niet concreet mee geholpen, maar u helpt er anderen mee: vertel in een korte mail uw ervaringen met Pico bello en post dat naar de belangrijke forums in de honden- en kattenwereld en eventueel tijdschriftredacties van bijv. De Hondenwereld e.d..
Ziektekostenverzekering voor dieren zijn prachtig. Alleen zijn er onbetrouwbare spelers op de markt. Overleg dus met je eigen dierenarts omdat die met betrouwbare verzekeraars samenwerkt!
Inmiddels heb ik de polisvoorwaarden bekeken. Daar staan een aantal dubieuze beperkingen in, bijv. de beperkte vergoeding van 2 opnamedagen. Dat zijn medisch gezien rare beperkingen: soms heeft een patiënt langere tijd intensieve zorg nodig. Pico bello zegt dat de uitkering beperkt is vanwege de beperkte premie. Ik lees op de website hierboven echter wat de gemiddelde premie is (10 tot 15 euro) en daar zit Pico bello niet ver onder. Helaas bent u daar niet mee geholpen omdat u ooit akkoord bent gegaan met deze bepalingen. En de hoogte van het bedrag maakt het onverstandig hier een rechtszaak voor aan te spannen, omdat de kosten van rechtsbijstand meer zijn dan de verwachte vergoeding. Het bedrijf weet dit en maakt hier bewust gebruik van. Daarom: als u iets zou willen doen, dan is het het meest effectief om andere via internet te waarschuwen. Ik vind het ontzettend spijtig voor u.
Gelukkig heb ik een betalings regeling kunnen treffen met de kliniek. Ben ze daar erg dankbaar voor en ook voor de hulp.
Maar wat mij het meest frustreerd is dat pico bello, Mevrouw Melanie Krommedijk hier mee weg komt.
Omdat ik in de buurt woon ga ik nu proberen om een huisbezoek te brengen.
Dit heb ik ook aan haar gemaild en kreeg onderstaande reactie
Losser 19-9-2008
Geachte.
Gezien de uitlatingen zit er voor ons niets anders op dan hierover
Melding te maken bij de politie te Losser als u hiermee doorgaat.
In ons artikel 5 algemene uitsluitingen zijn wij hier duidelijk over.
U had eigenlijk in het geheel niet kunnen verzekeren bij ons. U hebt niet op voorhand
alle informatie doorgegeven bij de aanmelding.
Klachten die opgelost worden door dieetvoeding en voedingssupplementen vallen onder
de medische uitsluitingen. Al ver voor de aanmelding was de klacht bij u bekend.
Wij hebben de polis op non actief gezet en wachten op uw antwoord met meer begrip.
Mvrgr
Pico Bello
Z.M.Krommendijk
Ik hoop dat iedereen er iets aan heeft die op dezelfde wijze is belazerd door PICO BELLO