Pagina 1 van 1

Pico Bello verzekering

Geplaatst: 10 okt 2008 18:57
door Agterhuis
Ook ik heb problemen met Pico Bello dierenverzekering.

Mijn hond heeft een onderzoek gehad i.v.m. een hartruis (ECG, echo, etc.) Totale kosten 510,- euro

Nadat ik mijn declaratie had ingediend hoorde ik vervolgens een hele tijd niets. Na meerdere mails, voicemails ingesproken kreeg ik eindelijk een reactie dat ik het medische dossier moest opsturen. Dit heb ik vervolgens 3x moeten doen want volgens pico bello hadden ze het niet gehad.
Daarna weer wachten, gemaild, voicemail meerdere keren ingesproken en ja hoor na 2 maand kreeg ik in een onpersoonlijk berichtje met de mededeling dat het bedrag werd uitgekeerd. Maar wat schets mijn verbazing ipv 510, euro kreeg ik 155,-. Als reactie op mijn mail waarom dit bedrag maar, kreeg ik het antwoord, dat mijn hond helemaal niet in de verzekering had gemogen.

Ik heb toen contact opgenomen met de kliniek waar mijn hond voor onderzoek is geweest en ook zij hebben meerdere mails gestuurd, zie onderstaande mGeachte heer, mevrouw, Wilt u zo vriendelijk zijn uw cliënt of ons per omgaande per mail te laten weten wat de reden is voor beperkte uitkering van de nota voor de diergeneeskundige behandeling van Zep

Geachte heer, mevrouw, Wilt u zo vriendelijk zijn uw cliënt of ons per omgaande per mail te laten weten wat de reden is voor beperkte uitkering van de nota voor de diergeneeskundige behandeling van Zep

reactie pico bello
Losser 20-9-2008

Geachte

Zie de medische uitsluitingen in onze polisvoorwaarden.

Mvrgr

Pico Bello

Melanie Krommendijk

Geachte mevrouw Krommendijk,

Met dit antwoord kan onze cliënt uiteraard geen genoegen nemen. Ik begrijp uit een korte zoektocht via het internet dat u niet bent aangesloten bij een brancheorganisatie als het Verbond van Verzekeraars of bij het Kifid. Dubieus. U krijgt van mij precies twee werkdagen om de schade voor uzelf te beperken door aan de hand van een kopie van de voor hen geldende polisvoorwaarden gespecificeerd en gemotiveerd aan te geven welke notaregels wel of niet vergoed worden en waarom.

Geen reactie meer van pico bello

nogmaals een bericht van de kliniek a pico bello gestuurd.

Ik heb nog een laatste keer gebeld met het 06-nummer van Pico Bello. Uiteraard blijft zowel een schriftelijke als mondelinge reactie uit. U heeft bij uw zoektocht op internet vast ook onderstaande webpage gevonden en bekeken.

http://www2.deombudsman.nl/site/content ... tentID=622

Het is denk ik zinvol om een klacht in te dienen bij de ombudsman. Er zou een reorganisatie plaatsvinden in het voorjaar van 2007 bij Pico bello, maar die heeft tot nu toe nog niet geholpen, constateer ik. Het Kifid heeft vermoed ik geen zin, omdat het bedrijf daar niet bij aangesloten is.

U bent er nu niet concreet mee geholpen, maar u helpt er anderen mee: vertel in een korte mail uw ervaringen met Pico bello en post dat naar de belangrijke forums in de honden- en kattenwereld en eventueel tijdschriftredacties van bijv. De Hondenwereld e.d..

Ziektekostenverzekering voor dieren zijn prachtig. Alleen zijn er onbetrouwbare spelers op de markt. Overleg dus met je eigen dierenarts omdat die met betrouwbare verzekeraars samenwerkt!

Inmiddels heb ik de polisvoorwaarden bekeken. Daar staan een aantal dubieuze beperkingen in, bijv. de beperkte vergoeding van 2 opnamedagen. Dat zijn medisch gezien rare beperkingen: soms heeft een patiënt langere tijd intensieve zorg nodig. Pico bello zegt dat de uitkering beperkt is vanwege de beperkte premie. Ik lees op de website hierboven echter wat de gemiddelde premie is (10 tot 15 euro) en daar zit Pico bello niet ver onder. Helaas bent u daar niet mee geholpen omdat u ooit akkoord bent gegaan met deze bepalingen. En de hoogte van het bedrag maakt het onverstandig hier een rechtszaak voor aan te spannen, omdat de kosten van rechtsbijstand meer zijn dan de verwachte vergoeding. Het bedrijf weet dit en maakt hier bewust gebruik van. Daarom: als u iets zou willen doen, dan is het het meest effectief om andere via internet te waarschuwen. Ik vind het ontzettend spijtig voor u.

Gelukkig heb ik een betalings regeling kunnen treffen met de kliniek. Ben ze daar erg dankbaar voor en ook voor de hulp.

Maar wat mij het meest frustreerd is dat pico bello, Mevrouw Melanie Krommedijk hier mee weg komt.

Omdat ik in de buurt woon ga ik nu proberen om een huisbezoek te brengen.

Dit heb ik ook aan haar gemaild en kreeg onderstaande reactie

Losser 19-9-2008

Geachte.

Gezien de uitlatingen zit er voor ons niets anders op dan hierover

Melding te maken bij de politie te Losser als u hiermee doorgaat.

In ons artikel 5 algemene uitsluitingen zijn wij hier duidelijk over.

U had eigenlijk in het geheel niet kunnen verzekeren bij ons. U hebt niet op voorhand

alle informatie doorgegeven bij de aanmelding.

Klachten die opgelost worden door dieetvoeding en voedingssupplementen vallen onder

de medische uitsluitingen. Al ver voor de aanmelding was de klacht bij u bekend.

Wij hebben de polis op non actief gezet en wachten op uw antwoord met meer begrip.

Mvrgr

Pico Bello

Z.M.Krommendijk

Ik hoop dat iedereen er iets aan heeft die op dezelfde wijze is belazerd door PICO BELLO

Re: Pico Bello verzekering

Geplaatst: 10 okt 2008 19:22
door Bob Schurkjens
Deze huisdierenverzekeringen bieden alleen maar schijnveiligheid. Als er echt hoge kosten gemaakt worden vervalt de dekking geheel of gedeeltelijk. Zie de kleine lettertjes. Vaak wordt ook een (hoog) eigen risico gehanteerd zodat je alsnog moet betalen of het zelfs de moeite niet loont om te claimen! Je verzekeren voor zaken die je zelf financieel kan dragen moet je gewoon niet doen. Een spaarrekening waar je maandelijks een klein bedrag op stort om grote onvoorziene uitgaven voor een dier te dekken is veel verstandiger.

Deze verzekeraar roept veel vragen op: niet aangesloten bij de Bond van Verzekeraars, niet aangesloten bij een geschillencommissie en statutair gevestigd in Duitsland (bron: Kamer van Koophandel):

Naam: Pico Bello Onderlinge Huisdieren Verzekeringsmaatschappij B.A.
Vestigingsadres: Losserstrasse 140
Vestigingsplaats: D-48599 Gronau
KvK-nummer: 06083971 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Pico Bello's antwoord om naar de politie te gaan is natuurlijk lachwekkend. Laat ze dat vooral doen in deze civiele kwestie. Als de Ombudsman geen soelaas geeft rest de kantonrechter.

Re: Pico Bello verzekering

Geplaatst: 02 dec 2008 22:50
door dierenvriend0101
ook in dit topic ff een linkje, ff naar beneden scrollen daar vind jevast een handig duits telefoonnummer. :wink:

http://www.who.is/whois-com/ip-address/ ... scout.com/

Re: Pico Bello verzekering

Geplaatst: 30 jan 2009 08:28
door maltha
Ik heb hetzelfde probleem. Hieronder de correspondentie die er tusen mij en Picco Bello heeft plaatsgevonden. Echt te bizar! Wat moet ik doen?

Geachte heer, mevrouw,

Zojuist heb ik een nota naar jullie opgestuurd na aanleiding van een dierenartsbezoek voor mijn hond. Zodoende ben ik er net achter gekomen dat mijn vorige nota die ik u heb gestuurd nog niet betaald is. Ook heb ik hier nog geen reactie op mogen ontvangen. Zou u voor mij kunnen nakijken wat er mis is gegaan? Het betreft een declaratie verstuurd op 28-03-2008.

Met vriendelijke groet,

Losser 19/1/2009
Geachte
Wij kunnen op uw naam geen polis vinden.
Gaarne wat meer informatie.
Mvrgr
Pico Bello


Geachte heer, mevrouw,

Bijgevoegd een kopie van mijn polis. Merkwaardig dat u mijn polis niet kunt vinden. Graag zou ik z.s.m. een reactie op mijn onderstaande mail willen ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Losser 20/1/2009
Geachte
Dit is een zeer oude polis.
Wij kunnen ook niet zien of u regelmatig dan ook de premie betaald.
Heeft u daarvan voor ons wat meer gegevens.
Mvrgr
Pico Bello



Geachte heer, mevrouw,

Als eerste wil ik u melden dat de wijze hoe u communiceert mij erg irriteert. Als klant zijnde verwacht ik op z’n minst een correcte reactie.

Een kopie van een bankafschrift heb ik als bijlage toegevoegd. De afschrijving van de premie heb ik geel gemarkeerd. De premie wordt door jullie geïnd door middel van automatische incasso sinds 1 juni 2006 zoals ook vermeld op de polis die ik u de vorige mail heb gestuurd. Dit is overigens de enige polis die ik van u heb ontvangen.
Graag hoor ik van u waarom ik nog geen reactie heb ontvangen op mijn vorige declaratie van 28-03-2008 en of u inmiddels mijn declaratie heeft ontvangen van 13-01-2009.

Met vriendelijke groet,

Hierna nog een paar mails gestuurd met daarin de vraag wanneer ik een reactie kan verwachten, maar helemaal niet meer gehoord, ook telefonisch onbereikbaar!

Wie kan mij a.u.b. verder helpen ?

Re: Pico Bello verzekering

Geplaatst: 03 feb 2009 22:28
door dierenvriend0101
zie mijn posting hierboven!!!
iedereen schijnt er over heen te lezen

Re: Pico Bello verzekering

Geplaatst: 04 feb 2009 18:06
door maltha
Beste dierenvriend0101,

Ik heb niet over je post gelezen, maar ik denk dat het zoals het er nu voor staat geen optie is om dit telefonisch af te handelen. Wel heb ik naar het adres een aangetekende brief gestuurd omdat mijn mails niet meer worden beantwoord.

Met de vraag om hulp doel ik meer op advies hoe dit verder aan te pakken. Inmiddels lopen mijn rekeningen tegen de 1500 euro en weet echt niet meer wat ik moet doen....

Re: Pico Bello verzekering

Geplaatst: 17 feb 2009 00:11
door dierenvriend0101
ok dat was een duidelijk antwoord, ben iig blij dat ik nog wat kon bijdragen. vind dit een hele kwalijke zaak van pico bello. juist omdat de rekeningen snel oplopen net zoals jij zegt. maar ik ben bang dat er niet erg veel te doen valt tegen het bedrijf. je zou een deurwaarder in kunnen schakelen, en beslag laten leggen, maar als er niets te halen valt moet jij de kosten betalen. dus misschien met meerdere gedupeerden zoiets ondernemen?/
ik wens je in ieder geval veel succes en hoop dat je het gaat lukken!!