Pagina 1 van 1

tuin aanleg

Geplaatst: 11 okt 2008 17:32
door anton45
Goede dag vraagje :
Ik heb mijn tuin aan laten leggen ,en met een vijver er in.
Vanaf de eerste dag waren er problemen met de aanlegger en wij spraken af de betaling in termijnen te doen .
Nu de problemen steeds groter werden en wij steeds bozer heefd hij de aanleg door een paar jonge jongens laten doen en hebben wij hem niet meer gezien .
toen de tuin klaar was hebben we een mail gestuurd van ben je zelf niet benieuwd hoe het is geworden ,mijn vrouw zij nu is het klaar en die mail verstuurd.
Ik zij sorry maar de vijver is slecht afgewerkt en de folie is te kort afgesneden ,de stenen liggen los en de waternivo is niet gelijk de skimmer werkt niet goed en het tuin pad verzakt.
Kortom ik heb besloten de laatste termijn niet te betalen zo,n 1400 euro totaal heefd de tuin ons nu zo,n 10000, euro gekost .
Nu belde hij boos op waar blijf mijn geld ,ik zij sorry eerst afmaken dan geld,hij kwam terug op de mail van alles is klaar dus betalen maar .
Ik zij sorry ik ben het er niet me eens niet afmaken geen geld,ook de buren beklagen zich over dit bedrijfje zelfde probleemen .
Ik heb hem vande week gezecht je mag het niet meer afmaken,je komt toch niet en ik regel wel wat anders ,en dat geld kan je naar fluiten .
Wat is uw advies met vriendelijke groet anton annet .

Re: tuin aanleg

Geplaatst: 20 jan 2009 21:27
door superwoman
Hallo Anton Annet,

Mijn eerste advies: leer fatsoenlijk nederlands te schrijven want dit doet echt pijn aan mijn ogen. Tweede advies: als je buren al ontevreden zijn over een hovenier/tuinarchitect (want zo noem je een tuinaanlegger in algemeen beschaafd nederlands), huur 'm dan niet zelf in ! Je huurt iemand in waar je positieve reclame over hoort. Daar zou ik tenminste wel opletten bij een tuin die 10.000 euro moet gaan kosten.

Re: tuin aanleg

Geplaatst: 06 feb 2009 08:30
door sjoegel
Aan het advies van wonderbra heeft Anton natuurlijk niets. Je moet de aanlegger een brief sturen aangetekend, dat je hem in gebreke stelt. Je geeft hem 10 dagen om de klacht op te lossen. Doet hij dat niet, zet je in je brief, dan laat je het werk op zijn kosten door iemand anders afmaken. Na die 10 dagen, als hij niets heeft gedaan, kun je ervan uitgaan dat je niets meer hoeft te betalen. Je hebt hem dan ruimschoots de tijd gegeven.