Pagina 1 van 1
Aanspannen kort geding Zonnet OPROEP!
Geplaatst: 20 jan 2003 18:10
door ZvD
Voor alle gedupeerden, ongeacht de situatie, willen we een kort geding gaan aanspannen tegen Zonnet/Versatel. Deze provider maakt valse reclame, luisterd niet naar klanten, reargeert niet op email, slechte helpdesk, blijft in gebreke, en veel meer van dit soort onzin. Gezien het forum op hun internetsite, zijn er zeer veel gedupeerden. Daarom reden genoeg om dit aan te vechten met een kort geding. radar is tevens een goed middel voor deze provider. Indien ik op korte termijn geen duidelijk antwoord krijg op mijn vragen aan Zonnet, zullen er op dit forum alle rechtstreekse namen en telefoonnummers van Zonnet worden prijsgegeven. Dit kunt u namelijk goed gebruiken om niet via de helpdesk, maar rechtstreeks uw problemen bij Zonnet neer te gooien! O,ja, Zonnet: U BENT GEWAARSCHUWD !!! (Voor het geval dat u dit leest.)
Re: Aanspannen kort geding Zonnet OPROEP!
Geplaatst: 22 jan 2003 13:43
door John van Leijenhorst
Dus ik ben niet de enige die gek wordt van zonnet.
Ik heb al sinds 16 december een ADSL vebinden maar eerst kreeg ik een verkeerd modem en toen ik ( na weken ) het juiste modem kreeg, had ik nog ggen data verbinding.
Na uren met de verschillende helpdesk ( want KPN heeft het natuurlijk gedaan) en verschillende storings meldingen visa versa, kreeg ik te horen van de KPN dat mijn IP adres niet goed was en dat zonnet zonder IP adressen zit.
Volgens de KPN kan dat dus wel tweken duren.
Natuurlijk zonnet "even" gebeld maar daar wisten ze natuurlijk van niets. Ze waren er mee bezig en het kon even duren, een schatting van tijdsduur konden ze natuurlijk niet geven.
Op mijn opmerking dat ik dan wel een andere providor zou zoeken ( volgens KPN is Zonnet de enige provider die deze problemen heeft )
Dit blijkt dus niet te gaan want het contract is voor 12 maanden en dit is geen reden voor legitieme beeindiging van het contract.
Ik dacht dat er zoiets als consumenten bescherming bestond
Re: Aanspannen kort geding Zonnet OPROEP!
Geplaatst: 27 jan 2003 20:50
door renerijpma
zelfde probleem: modem werkt niet,aansluitkosten zouden gratis zijn, verkeerde adviezen helpdesk etc. ik heb hen in gebreke gesteld en vermeld dat ik radar erop zet. Inmiddels is dit ook gebeurd.
Re: Aanspannen kort geding Zonnet OPROEP!
Geplaatst: 28 jan 2003 22:34
door Inge Rosbergen
Ook ik heb problemen met Zonnet/Versatel gehad!!! Gelukkig ben ik niet de enige!
Al eind augustus had ik ADSL van Zon Breedband Family aangevraagd, kreeg eerst netjes een brief van KPN dat ze er mee bezig waren, maar alles ging verkeerd, veel telefoontjes van 1.15 euro per gesprek kreeg ik uiteindelijk half november de modem, hoera!, maar zeg maar gerust één ellende, de ene fout na de andere, mijn lichtje van de modem bleef knipperen, contact opgenomen met Helpdesk, G. Post van Zonnet/Versatel en vertelde dat het nog nooit was voorgekomen dat het nog nooit was gelukt met het aansluiten van ADSL, het zou wel goedkomen. 5 december kwam er een installateur op hun kosten, kon niets vinden, weer wachten, wat ik al meerdere malen had gehoord, iedere keer moest ik weer 5 tot 6 werkdagen wachten! En als je belde met helpdesk duurde dat ook een half uur voordat je verbinding kreeg, ook een email retour op een vraag was een maand later! Maar goed, ik wilde de manager spreken omdat ik nu een oplossing wilde, Dhr. de Bok bood mij Zon Inclusief aan op zijn kosten, leuk hoor binnen 5 wordt je normaal gesproken geactiveerd, maar nee hoor, 5 december had ik me aangemeld en eindelijk 10 januari kon ik gebruik maken van 20 uur Zon Inclusief, maar nog steeds geen ADSL!
Ik blijf bellen, ik denk dat ik in totaal wel 50 keer heb gebeld, en je wordt woedend als je een vrouw van Zon aan de lijn krijgt die je niet wil door verbinden met de manager zoals ik dat vroeg, ik wilde er wel een uur voor wachten, een notitie wilde ze ook niet op zijn bureau neerleggen, ze zei dat ik moest opleggen omdat er nog meer klanten met Zon wilde bellen, ik was dus géén klant, ik heb gezegd dat de modem in d'r r... kon steken, en ze gooide de telefoon erop, fijn hoor Zonnet, ze nemen echt de tijd voor je, en je bent er zeker klant! De lijn was al een paar keer doorgemeten, en de fout lag steeds bij KPN, ik begreep er niets meer van, ook KPN kon mij verder niet helpen omdat zij de order niet hadden, maar toch hielpen ze mij prettig.
16 januari werd ik gebeld door KPN, de lijn was gereed gemaakt, ik blij! meteen de modem weer aangesloten, lampje bleef branden, maar helaas een foutmelding 650! Weer contact opgenomen met Zon, het zou aan mijn Packard Bell computer liggen, ik kreeg nu K. van der Spoel van Zon, hij zou een programma proberen te vinden zodat ik mijn computer kon upgraden, dit zou niet zonder gevaar zijn, en voor mijn eigen risico, het zou einde computer kunnen betekenen als het niet goed geintalleerd zou worden. Hij zou mij de 21e terug bellen, dit gebeurde niet ik weer de 22e gebeld, hij wist niet waar ik over belde, ik moest het weer opnieuw uitleggen, hij zou weer Versatel gaan bellen, maar hij zij niets meer over het upgraden, ik vroeg hem of toch wel een berichtje terug zou ontvangen? Een week later 27 januari, nog niet vernomen, weer bellen met Zon, na een half uur wachten krijg ik een medewerkster, de heren waren eten, maar zij kon mij ook helpen, Dhr van der Spoel was inmiddels terug, ik vroeg hem te spreken, en stelde nog een volgende vraag of het abonnement dat nu 34 euro kost toch ook wel voor mij gold, maar nee hoor dat was alleen voor nieuwe klanten! Schandalig! Ze hebben ook wel wat voor hun klanten over als je zolang moet wachten! Ik zei dat ik hierover de manager wilde spreken, dus ik weer in de wacht, toen ze terug kwam melde ze mij: "ik heb een vervelende mededeling voor u mevrouw, er zitten spoelen op uw lijn, ik zei wat zitten er? spoelen, en KPN kan hier niets aan doen, dit houdt in dat je nooit ADSL kan krijgen bij welke provider dan ook! Fijn hoor zo'n bericht, ik wilde weer v.d Spoel spreken, kreeg ruzie, want ik vroeg waarom dit 5 maanden moest duren, ik heb al mijn energie, telefoonkosten er in gestopt, ik zei ook dat ze de modem maar zelf moesten komen halen waardoor hij dreigde hem in rekening te brengen, ik zei dan boek ik het toch weer terug waarop hij antwoorde een deurwaarder te sturen en gooide de telefoon erop! Ik vind het echt Schandalig. Ik heb me nu aangemeld bij Wanadoo, zij hebben een prettige helpdesk, je binnen enkele minuten geholpen, en KPN vindt dat ik het toch nog een keer moet proberen met een provider, zij weten niets van spoelen, er moet wel een lengtetest worden uitgevoerd, maar dat had ik al een keer een goedkeuring voor gekregen, ben benieuwd hoe dit afloopt, ik weet binnenkort meer, dan zou Zon helemaal fout zitten!
Een gedupeerde
Re: Aanspannen kort geding Zonnet OPROEP!
Geplaatst: 12 feb 2003 21:32
door macrobody
Ik ben sinds oktober 2001 gebruiker van Zonnet Breedband Plus. Met de verbinding nooit last gehad, deze heeft het altijd gedaan. Het heeft wel 20 dagen geduurd tussen de registratie en de aansluiting.
De ellende begon ergens in oktober van 2002 toen ik een factuur wilde hebben en de configuratie wilde laten omzetten van config 1 naar config 2.
Pffffffffffffff, wordt er nog moe van als ik er aan denk en ik heb het ook opgegeven. Ik zal niemand vermoeien met de details maar ze lijken op bovenstaand verhalen.
Wat typerend is voor zonnet is onderstaand stukje:
"Binnenkort kun je in het gebruikersoverzicht een aantal gegevens aanpassen. Je kunt bijvoorbeeld een ander bankrekeningnummer doorgeven, je persoonlijke gegevens veranderen en een verhuizing aanvragen."
Dit staat er dus al sinds 17 okt 2001!!!
Ik probeer nu een andere provider te zoeken waarbij ik mijn arescom 1000 kan meenemen, maar ik vrees het ergste...
Re: Aanspannen kort geding Zonnet OPROEP!
Geplaatst: 24 feb 2003 01:27
door Mark
Krijn van der Spoel klinkt bij mij ook slecht in de oren. Ik heb met hem ook vaak contact gehad, over mijn Zon Inclusief account. Door een fout in hun systeem kon ik vaak niet internetten. Krijg ik na 100 mails brieven telefoontjes ed een excuusbrief met een aansteker en een pen....is dat helemaal verscheurd door een foutje bij TNT...en ook was Krijn nog es een keer ziek waardoor het allemaal 2 maanden duurde. Zon Kwadraat heb ik ook gehad, kan ik niet via de site opzeggen, daar is al een topic voor geopend, en nu heb ik met veel moeite en gezeur ADSL bij Zon waar ik NIET tevreden over ben. Ook ik heb een incompleet pakket gehad, ed.
Ik weet dat bij een PACKARDBELL PC iedereen een update moet downloaden van de packardbell site, omdat de USBmodems anders NIET werken. Ook ik heb dit bij me neef aan de levende lijve ondervonden...
Re: Aanspannen kort geding Zonnet OPROEP!
Geplaatst: 06 mar 2003 18:26
door Owen
Ik heb een breedband plus abonnement bij Zonnet. Dit pakket kost €54 per maand.
Bij het afsluiten van het abonnement heb ik toestemming gegeven voor een automatische incasso.
Eind januari kreeg ik plots een email waarin werd medegedeeld dat Zonnet voortaan per 2 maanden
ging incasseren en niet meer per maand. Nog geen 2 dagen later werd er dan ook prompt € 108 afgeschreven.
Dit terwijl ik alleen toestemming heb gegeven voor €54.
Ik heb daarop een brief naar zonnet gefaxt met daarin mijn beklaging over dit geheel.
Het heeft mij enorm gestoord dat er van tevoren niet over is geïnformeerd.
Een dag na de afschrijving krijgen we een email namens de directeur Gert Post..
Deze deelt mede dat de incasso weer wordt hersteld en dat het teveel geïnde geld zal worden teruggestort als ik
dat zelf nog niet had laten doen en excuses??? welnee dat vinden ze blijkbaar geheel overbodig.
Het terughalen van het geld had ik nog niet laten doen omdat ik zelf het vooruit betalen niet zo erg vond maar wel dat ik er niet
ruim van tevoren van op de hoogte was.
Goed..ik dacht eind goed al goed..maar blijkbaar begint alle ellende dus pas.
Een halve week geleden krijg ik nl ineens een aanmaning binnen. Of ik even heel snel wil gaan betalen..incl incassokosten.
Nou...belachelijk want er is € 108 afgeschreven voor de periode t/m 21 maart..
Er is dus geen sprake van een betalingsachterstand.
Ik dacht..nou even bellen dus..
Nu blijkt dat je dit soort problemen niet via de telefoon kan doen maar dat moet persé via email.
Nou zijn mijn ervaring van email met zonnet al niet geweldig, de beantwoording ervan duurt gemiddeld een maand :-(
Ik heb dus onmiddelijk een email gestuurd en eergisteren nog een herhaling van dat mailtje..
Inmiddels vandaag heb ik de tweede aanmaning al binnen met nog eens een lekkere verhoging ertegenaan.
Nou ik betaal dus gewoon NIET!!
Er is nl al betaald!
Re: Aanspannen kort geding Zonnet OPROEP!
Geplaatst: 08 mar 2003 17:37
door webmaster
Voor collectieve acties tegen een aanhoudend wanbeleid!!
http://www.adslgebruikers.nl
Re: Aanspannen kort geding Zonnet OPROEP!
Geplaatst: 15 mar 2003 16:25
door Jonathan Even-Zohar
Tijd voor StaatsADSL, voor de klant wordt het er dan misschien makkeljker op. Begin Januari zocht ik samen met mijn huisgenoten een redelijke ADSL-aansluiting voor ons studentenhuis. We kwamen bij Zon Broadband Family aangezien zij goedkoop en snel waren (en niet te vergeten geen Data-limiet hadden). Dus wij vulden keurig netjes de aanvraag in en stuurden hem vervolgens op. Tot zover alles goed, maar zo tegen het begin van maart leek het erop dat het wel erg lang ging duren. Dus ik ging bellen met (het overigens erg dure) klantenservicelijn, de meneer kon mij slechts vertellen, na een uur wachten en momenten van geduld, dat de fout bij KPN lag, aangezien zij de lijn nog moesten omzetten. Volgens de medewerker had de KPN gezegd dit te gaan doen VOOR 14 Februari. We moesten maar eens de KPN bellen. Bij de KPN begrepen ze er niks van, zij hadden niks met zon te maken, zij verkochten slechts de lijn aan versatel, ZIJ waren laks geweest en NIET de KPN. Versatel is tamelijk onbereikbaar op het moment, dus wellicht is er nog hoop dat we ooit een adsl aansluiting krijgen. Voor zover, zijn e rmisschien meer mensen met dit probleem, of mensen met tips? Ik houd me aanbevolen. Gegroet, Jonathan Even-Zohar
Re: Aanspannen kort geding Zonnet OPROEP!
Geplaatst: 17 mar 2003 10:35
door J_De
Lees dit maar eens ziet er naar uit dat versatel zijn langste tijd gehad heeft.
http://www.webwereld.nl/nieuws/14347.phtml
Grtz J_De
Re: Aanspannen kort geding Zonnet OPROEP!
Geplaatst: 09 nov 2004 11:49
door de ruijter
Zonnet weet het de klant wel erg lastig te maken. Inmiddels hebben wij al een stuk of 5 modems versleten. Waarbij de telefoonkosten erg hoog zijn opgelopen. De kosten hebben wij deels weten te verhalen bij Zonnet. De maanden dat het Internet het niet deed hoefden wij niet te betalen. Zonnet probeerde wel stilzwijgend de contractdatum vooruit te schuiven zodat wij er nog een half jaar aan vast zouden zitten. Goed opletten!
Ach ja, de maanden die wij niet betaald hadden zouden op deze manier de Zon-zakken alsnog vullen. Contractbreuk Zonnet?
Eind goed al goed; de oorspronkelijke contractdata is, uiteraard, in ere behouden en over een weekje zijn wij van ze af.