Pinpasfraude/Skimming
Geplaatst: 13 okt 2008 21:50
Hallo,
Ik sta voor een moeilijk situatie en ik weet niet meer wat ik moet gaan doen. Ik zit bij de Rabobank.
Een paar maanden geleden is er 2x een maximale bedrag van 250 euro van me bankrekening afgeschreven bij een ABN AMRO bank in Baarle Nassau met exact hetzelfde volgnummer als mijn bankpas, terwijl ik mijn pas gewoon in bezit had en ik aan het werk was. (Ik kan maximaal per dag 250 euro pinnen en maximaal per week 500 euro) Toen ik dit eenmaal ontdekte heb ik meteen mijn bankpas geblokkeerd. Ik heb aangifte geprobeerd te doen, maar helaas kon dat niet. Ik ging naar de bank, maar daar hadden ze een aangifte van de politie nodig. De politie ging uit van skimming en de bank ging uit van pinpasfraude. Uiteindelijk weer een afspraak met de politie gemaakt, deze begreep mij en zette iets op papier zodat de bank mijn klacht in behandeling nam. Eenmaal 6 weken wachten kreeg ik nog steeds niks te horen. Na een telefoontje kreeg ik de volgende dag een standaard brief binnen, dat ik onzorgvuldig met mijn pincode ben omgegaan. Dit was bij de lokale bank. Ik nam hier niet mee genoegen en stuurde mijn klacht naar de klachtenservice Rabobank Nederland. Deze stuurde ongeveer precies hetzelfde naar mij toe. Ze leggen het probleem bij mij neer i.p.v. dat het probleem bij hun ligt. Ik moet bewijzen dat ik niet eventjes mijn pincode + pinpas heb afgegeven op dat tijdstip aan een vriend van mij, terwijl ik andersom kan bewijzen dat ik op dat moment niet in Baarle Nassau ben geweest maar gewoon aan het werk was.
Na een 2e afwijzing weet ik niet meer wat ik moet doen. En ik wil er zeker niet bij laten zitten. Er is wel een manier om de Ombudsman in te schakelen, maar misschien komen daar wel kosten boven op terwijl ik er niks mee opschiet. Heeft iemand een advies voor mij? En heeft iemand ervaring met het inschakelen van de Ombudsman en uiteindelijk nog de Geschillencommissie? Er staat 1 zin in de laatste beantwoording van me klacht en die me niet aanstaat en die luidt als volgt:
De Geschillencommisie Bankzaken (per 1 april 2007 opgegaan in KiFiD) is in vergelijkbare zaken tot een zelfde oordeel gekomen. Het kan toch niet zo zijn dat ik werk voor me centen en dat er zomaar geld van me bankrekening wordt afgehaald. Een geluk bij een ongeluk is dat ik maar 500 euro per week kan pinnen bij een geldautomaat.
Wie heeft er een advies voor mij? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen en wil er alles aan doen om mijn 500 euro terug te krijgen.
Alvast bedankt voor de reacties
Rob
Ik sta voor een moeilijk situatie en ik weet niet meer wat ik moet gaan doen. Ik zit bij de Rabobank.
Een paar maanden geleden is er 2x een maximale bedrag van 250 euro van me bankrekening afgeschreven bij een ABN AMRO bank in Baarle Nassau met exact hetzelfde volgnummer als mijn bankpas, terwijl ik mijn pas gewoon in bezit had en ik aan het werk was. (Ik kan maximaal per dag 250 euro pinnen en maximaal per week 500 euro) Toen ik dit eenmaal ontdekte heb ik meteen mijn bankpas geblokkeerd. Ik heb aangifte geprobeerd te doen, maar helaas kon dat niet. Ik ging naar de bank, maar daar hadden ze een aangifte van de politie nodig. De politie ging uit van skimming en de bank ging uit van pinpasfraude. Uiteindelijk weer een afspraak met de politie gemaakt, deze begreep mij en zette iets op papier zodat de bank mijn klacht in behandeling nam. Eenmaal 6 weken wachten kreeg ik nog steeds niks te horen. Na een telefoontje kreeg ik de volgende dag een standaard brief binnen, dat ik onzorgvuldig met mijn pincode ben omgegaan. Dit was bij de lokale bank. Ik nam hier niet mee genoegen en stuurde mijn klacht naar de klachtenservice Rabobank Nederland. Deze stuurde ongeveer precies hetzelfde naar mij toe. Ze leggen het probleem bij mij neer i.p.v. dat het probleem bij hun ligt. Ik moet bewijzen dat ik niet eventjes mijn pincode + pinpas heb afgegeven op dat tijdstip aan een vriend van mij, terwijl ik andersom kan bewijzen dat ik op dat moment niet in Baarle Nassau ben geweest maar gewoon aan het werk was.
Na een 2e afwijzing weet ik niet meer wat ik moet doen. En ik wil er zeker niet bij laten zitten. Er is wel een manier om de Ombudsman in te schakelen, maar misschien komen daar wel kosten boven op terwijl ik er niks mee opschiet. Heeft iemand een advies voor mij? En heeft iemand ervaring met het inschakelen van de Ombudsman en uiteindelijk nog de Geschillencommissie? Er staat 1 zin in de laatste beantwoording van me klacht en die me niet aanstaat en die luidt als volgt:
De Geschillencommisie Bankzaken (per 1 april 2007 opgegaan in KiFiD) is in vergelijkbare zaken tot een zelfde oordeel gekomen. Het kan toch niet zo zijn dat ik werk voor me centen en dat er zomaar geld van me bankrekening wordt afgehaald. Een geluk bij een ongeluk is dat ik maar 500 euro per week kan pinnen bij een geldautomaat.
Wie heeft er een advies voor mij? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen en wil er alles aan doen om mijn 500 euro terug te krijgen.
Alvast bedankt voor de reacties
Rob