KPN verkooppraatjes
Geplaatst: 13 okt 2008 22:04
Ik ben met goed vertrouwen naar de KPN store in Den Bosch geweest.
Ik wilde een abonnement bij KPN vanwege het slechtere bereik van T-mobile maar mijn abonnement bij T-mobile duurt nog 5 maanden.
Dit was geen probleem volgens de verkoper.
Vervolgens hebben we een abonnement afgesloten en een toestel uitgezocht.
Eenmaal thuis wilde ik uiteraard meteen mijn nieuwe toestel gebruiken maar dat lukt niet omdat hij niet Simlock vrij is.
Simlock vrij maken blijkt nu 68 euro te kosten.
Dit is me door de verkoper niet verteld.
Ik snap dat KPN dit doet om te voorkomen dat mensen bij KPN weg gaan.
Ik ben echter een nieuwe klant en zou het heel normaal vinden dat ik dit toestel gratis simlockvrij kan maken.
Ik heb me tenslotte voor 2 jaar aan KPN verbonden en KPN loopt geen enkel risico.
Dit verhaal dus naar KPN klantenservoce gestuurd maar daar kreeg ik de mededeling dat ik terug moest naar het verkooppunt.
Ik ben terug geweest naar de KPN store in Den Bosch (zaterdag 20-09) en na wat heen en weer gepraat kwamen we tot de oplossing dat ik met het nieuwe abonnement van KPN de komende maanden alleen zou internetten met het nieuwe toestel (volgens het abonnement onbeperkt) en bellen met mijn oude toestel van T-Mobile tot het contract van T-mobile afgelopen is.
De verkoper (Dennis) zou eerst nog bellen met KPN en vragen of dat wel kon.
Toen wij een uurtje later terug kwamen zei hij ons dat dat inderdaad kon.
Ik ben dus 2 dagen op internet geweest met mijn nieuwe toestel maar ik heb toch voor de zekerheid met klantenservice gebeld (maandag 22-09) om zeker te weten dat ik internet had met het abonnement en niet per kb hoef te betalen.
En daar hoor ik dus dat dit helemaal niet kan en dat ik dus wel per kb betaal.
De rekening is al binnen. 18 euro.
En ik kan alsnog mijn nieuwe toestel 5 maanden in de kast laten liggen.
Ik heb nu toch maar een Unlock code aangevraagd maar dit is ook alweer bijna 3 weken geleden.
Al met al valt me dit echt tegen van KPN.
Ik wilde een abonnement bij KPN vanwege het slechtere bereik van T-mobile maar mijn abonnement bij T-mobile duurt nog 5 maanden.
Dit was geen probleem volgens de verkoper.
Vervolgens hebben we een abonnement afgesloten en een toestel uitgezocht.
Eenmaal thuis wilde ik uiteraard meteen mijn nieuwe toestel gebruiken maar dat lukt niet omdat hij niet Simlock vrij is.
Simlock vrij maken blijkt nu 68 euro te kosten.
Dit is me door de verkoper niet verteld.
Ik snap dat KPN dit doet om te voorkomen dat mensen bij KPN weg gaan.
Ik ben echter een nieuwe klant en zou het heel normaal vinden dat ik dit toestel gratis simlockvrij kan maken.
Ik heb me tenslotte voor 2 jaar aan KPN verbonden en KPN loopt geen enkel risico.
Dit verhaal dus naar KPN klantenservoce gestuurd maar daar kreeg ik de mededeling dat ik terug moest naar het verkooppunt.
Ik ben terug geweest naar de KPN store in Den Bosch (zaterdag 20-09) en na wat heen en weer gepraat kwamen we tot de oplossing dat ik met het nieuwe abonnement van KPN de komende maanden alleen zou internetten met het nieuwe toestel (volgens het abonnement onbeperkt) en bellen met mijn oude toestel van T-Mobile tot het contract van T-mobile afgelopen is.
De verkoper (Dennis) zou eerst nog bellen met KPN en vragen of dat wel kon.
Toen wij een uurtje later terug kwamen zei hij ons dat dat inderdaad kon.
Ik ben dus 2 dagen op internet geweest met mijn nieuwe toestel maar ik heb toch voor de zekerheid met klantenservice gebeld (maandag 22-09) om zeker te weten dat ik internet had met het abonnement en niet per kb hoef te betalen.
En daar hoor ik dus dat dit helemaal niet kan en dat ik dus wel per kb betaal.
De rekening is al binnen. 18 euro.
En ik kan alsnog mijn nieuwe toestel 5 maanden in de kast laten liggen.
Ik heb nu toch maar een Unlock code aangevraagd maar dit is ook alweer bijna 3 weken geleden.
Al met al valt me dit echt tegen van KPN.