LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff B.V.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door rene117 »

ook lindorf doet hier aan mee aan zeer oude posten dus mensen lees dit is dan hebben ze geen poot meer op te staan


Geachte heer/mevrouw,

Tot mij wendden zich de heer en mevrouw ..., woonachtig aan ...., in ....., tijdens het spreekuur van sociaal raadslieden. Uit het gesprek heb ik begrepen dat u een vordering in behandeling heeft inzake IDM, gedateerd uit het jaar 1992. Mijn clienten verklaren dat de vordering destijds geheel is voldaan. Zo hebben clienten, direct na betaling van de vordering enkele jaren in het buitenland geleefd. Hoewel clienten sinds enkele jaren weer in Nederland wonen, zijn zij voor het eerst in het jaar 2008 aangeschreven voor genoemde vordering.

Naast de algemene verjaringstermijn van 20 jaar, heeft de wet voor een aantal rechtsvorderingen de verjaringstermijn ingekort naar 5 jaar. Een vordering die uit een overeenkomst voortvloeit, zoals een geldvordering verjaart na 5 jaar "art. 3:307 BW".

Na verloop van 5 jaren nadat de vordering opeisbaar is geworden, kan betaling niet meer worden afgedwongen "via de rechter". Uw geldvordering blijft dan wel nog bestaan, maar u kunt juridisch niets meer ondernemen om betaling hiervan af te dwingen. Derhalve zijn mijn clienten u niets verschuldigd.

Ik verzoek u om kostenverhogende maatregelen en de renteberekening stop te zetten, om verdere kosten voor uw clienten IDM te besparen.

Mocht u vragen hebben, dan verneem ik dat graag van u.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Die mevrouw Bosch leest en reageert hier in tijd van haar Zweedse bazen, dus dan kan ze net zo goed de tijd nemen een rechtstreekse vraag van mij te beantwoorden.

U gaat op uw website klaarblijkelijk ervan uit dat vorderingen die uw clienten hebben, zonder meer terecht zijn.

Maar u heeft vast gehoord van die firma's die doen alsof ze mensen een vrijblijvend aanbod doen, maar waar dan achteraf toch een dure overeenkomst aan vast zit.

Is Lindorff zo vriendelijk om die mensen te hulp te schieten, of gaat u van het principe uit, dat firma's als Oxxio, Eneco, TONO, en Front International ALTIJD gelijk hebben? U snapt toch wel dat mensen niet gediend zijn van de manier waarop dit soort firma's klanten werven?

Bent u het met mij eens dat de dubieuze manier van zaken doen ook erg veel ellende veroorzaakt, en dat dit bestreden moet worden?

Het klopt toch dat een incassobureau hier ook belang bij heeft, of spint u juist garen bij zoveel mogelijk betwistbare vorderingen (die in veel gevallen gewoon juridisch verjaard zijn?)


Gaarne in dit topic, en als het kan ook vanavond bij Radar een gefundeerd antwoord.

hdp design
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2008 20:23

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door hdp design »

wij hebben een halfjaar geleden een incasso gekregen via lindoff.
en waren stom verbaasd van deze incasso.
wij hebben onmiddelijk contact gezocht, maar u kunt gewoon betalen meneer en kunnen niet op de stukken inhoudelijk ingaan..
ik vond dit zeer opmerkelijk omdat ik iets betalen moet en er geen reactie komt waarvoor ik zou moeten betalen.
als ik iets schuldig ben betaal ik maar wat er ook gebeurd ik als betaler heb recht om te weten waar en voor wie ikbetaal.
heb dit op laten lopen tot een kort geding wat ik al vreemd vond omdat een incasso naar mijn wetens dit niet mag maar via de gerechtsdeurwaarders moet lopen.
op de dag van zitting was deze meneer er wel maar niemand van lindoff.
het bedrag is geschorst en ben dus vrij gesproken omdat er geen stukken bij de rechtbank in wageningen bekend waren.
bij mijn weten is dit bureau een instantie waar u beter gewoon niet aan betalen moet.
mijn visie is zorg wat er ook gebeurd ook al is dit vaak onwijs moeilijk betaal uw rekeningen altijd want de kosten die in rekening gebracht worden naar u en vooral het verhaal en de mentaliteit van deze instanties absurt en onmenselijk zijn en totaal geen begrip tonen.

Senaxx
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2008 14:54

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Senaxx »

Beste Mevr. Bosch

U heeft op mijn post gereageerd, en dat is ook het enige dat u doet. U vraagt mij nu ineens om het via de mail op te lossen? terwijl ik al een half jaar met u aan het bellen ben. En u wilt het "in behandeling" nemen, maar ik ben al een half jaar bij u in behandeling.
Als u echt geintreseerd bent, zou u wel weten over welke case ik het heb.

Dus u dent het nu echt zo even op te loseen? Als u het had willen oplossen hadden we wel een oplossing in de laatste 6 maanden gevonden. De enige oplossing voor mij is, dat het bedrag betaald word. Anders zult u toch een gerechtsgang tegemoet zien.

Zoals ik hier al bij meerdere mensen lees die ervaringen met uw bedrijf hebben, behandeld u uw clienten niet echt netjes.

mickeymouse79
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:10

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door mickeymouse79 »

lindorff zijn oplichters van mij krijgen ze geen geld wat ze ook doen me inboedel halen hebben ze pech niks staat op mijn naam hahahha

betweeny
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:48

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door betweeny »

Beste medestaanders,

Op mijn huidige woonadres krijg ik sinds 2003 regelmatig (lees: maandelijks) post van de betreffende firma. Omdat ik in de grensstreek woon zijn de namen die in de aanhef genoemd worden nogal Duits georienteerd.

De bedragen die ik zou moeten betalen varieren van 175,- tot 1700,- ????
Deze firma is inderdaad met rare praktijken bezig. Ik heb diverse keren met Transfair gebeld en melding gemaakt. Ze zouden mijn adres uit het bestand halen. Kunnen jullie je het voorstellen! Ze kopen gewoon adressen in en huren andere deurwaarders c.q. incassoburo's in om voor hun (fictief) geld te innnen. Schandalig.
Inmiddels ben ik het na 5 jaar zat en heb ik onlangs een onderzoek gedaan naar de vorige bewoners van mijn huidige adres. Wat me van dit onderzoek opviel is dat 4 namen, overeen kwamen met vorige bewoners. Dus een duidelijke link dat de gegevens uit een databestand komen, welk gebruikt wordt voor dit soort praktijken.
Voorheen stuurde ik de post retour en opende ik de post van hen geeneens meer. Vorige maand heb ik buro van rechtshulp benaderd om er een zaak van te maken. Het gaat me nu echt te ver.
Wellicht een optie om onze krachten te bundelen en gezamenlijk via Radar of rechtshulp dit incassoburo eens grondig de les te lezen.

kroezen
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2008 13:26

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door kroezen »

lindorf en de jong hebben bij het grechtshof in amsterdam een dossier
met klachten.[/b]

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

en nog steeds is die aardige mevrouw bosch in geen velden of wegen te bekennen. Of zou ze met haar deel van die gestolen 130 miljoen euro naar de malediven zijn vertrokken?

Mag ze wel opschieten, voordat die eilanden defitief in de Indische Oceaan verdwijnen.

Masja G2
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2007 22:35

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Masja G2 »

Ook ik heb een negatieve ervaring met Lindorff. Ongelooflijk dat bedrijven met dit bureau in zee gaan. Omdat ik zelf jarenlang debiteurenbeheer heb gedaan bij een groot bedrijf kan ik niet begrijpen dat de zaak nu zo ligt zoals die er ligt.

Case:
Bestelling via intertoys.nl. Te laat met betalen. Klopt. Daarna het factuurbedrag betaald. Herinnering ontvangen met een passage 'wanneer de betaling is gedaan kunt u deze herinnering als niet verzonden beschouwen'. Mooi niet dus, herinneringskosten à € 7,50 en sommatiekosten `€ 15,- er bij. Gebeld dat ik het er niet mee eens was. Ik moest maar een bezwaar indienen. Bezwaar ingediend via mail. Daarop een standaard mail ontvangen met de boodschap dat ik toch echt wel moest betalen. Vooruit dan maar, ben ik er af. Direct na ontvangst van die mail hebben we betaald. Onderin de mail staat een zelfbedacht regeltje dat ze niet kunnen garanderen of de betaling op tijd binnen is en dat ze dan niet kunnen voorkomen dat de vordering ter incasso zou worden overgedragen. Welke vordering? Ik heb betaald omdat ik hoopte dat ik er af zou zijn. Helaas. Vandaag een Aanmaning ontvangen voor een bedrag van € 52,-. De 'verschuldigde' betaling is 3 november gedaan, direct, de aanmaning is gedateerd op 12 november. Ongelooflijk. Zo. Ik ben het kwijt.

Faust001
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2008 16:28

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Faust001 »

Ze vragen bij die club nog een hoofd-IT ontwikkeling... zorg dat je iemand intern krijgt daar en laat alle bestanden verdwijnen... grinnnn
Greetz, Faust

jannekej1972
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 aug 2007 13:45

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door jannekej1972 »

hier nog iemand die al meer dan een jaar worstelt met te veel miscommunicaties om op te noemen bij lindorff grijze haren kreeg ik ervan.(schulden waren terecht alleen werkt alles langs elkaar door daar)
ik dacht nu ga ik die mevrouw bosch mailen die ik er hier tussen zag staan met haar mailadres.
en als het nou wel eens goed gaat mag dat ook gezegd worden.
mevrouw bosch,mijn dank is groot binnen een dag antwoorde u mijn mails duidelijk en met de gevraagde antwoorden en nu een week later heb ik alle bevestigingen binnen en is alles na meer dan een jaar eindelijk geregeld.
dus mensen je mag zeuren over lindorff maar deze mevrouw bosch lost wel degelijk de problemen op (in ons geval dan iig en ik hoop voor meer mensen)
suc6 iedereen

Jeronimuz
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 nov 2008 16:11

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Jeronimuz »

Goedemiddag allen,

Zojuist een telefoontje van personeelszaken ontvangen of ik even langs wilde lopen. Blijkt dat er een loonbeslag is gelegd op mijn salaris! Ik heb een kopie gekregen van de papieren waarmee de deurwaarder vandaag langs is geweest, en daarin staat de naam van Lindorff Purchase B.V., voorheen Transfair Purchase.
Ik ben aangeslagen voor een bedrag van € 1.264,-, plus nog eens ongeveer € 600,- extra kosten. Nergens wordt vermeld waar het over gaat, wie ik iets schuldig ben of wat ik niet zou hebben betaald...

Ik heb ech geen flauw idee waar dit over gaat? Ik zou vorig jaar niet op een rechtszitting zijn verschenen? Er is mij helemaal niets bekend over welke rechtszaak dan ook... Ik heb natuurlijk meteen getracht te bellen, maar na drie keer proberen en evenzovele keren na tien minuten te zijn opgehangen is het kantoor nu gesloten.

Is er een mogelijkheid om loonbeslag tegen te houden? Voor zover ik begrijp is de werkgever verplicht om te betalen...

Wat zijn dit voor lui?

Met vriendelijke groet,

Jeroen

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door roro25 »

gewoon even wachten...

Mevrouw Bosch reageert vanzelf wel......

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Waarschijnlijk wordt het zoiets als dit....
Goedendag Jeronimuz,

U heeft op dit forum een bericht gepost over een bedrag dat Lindorff aan u zou moeten terugbetalen. Graag zou ik contact met u opnemen om deze vervelende kwestie samen met u op te lossen.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mail te sturen naar mijn
e-mailadres [email protected] zodat ik uw klacht in behandeling kan nemen?

Met vriendelijke groet,

Mevrouw Bosch
Lindorff B.V.
www.lindorff.nl

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Kan ik die glazen bol van je overkopen Bor ?? 8)

Jeronimuz
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 nov 2008 16:11

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Jeronimuz »

Maar wat raden jullie aan dan? Op het moment dat zij de telefoon niet opnemen en ik graag contact wil hebben heb ik er geen bezwaar tegen als dit contact per e-mail verloopt hoor.

Ik begrijp gewoon niet dat dit zo uit de lucht komt vallen!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Mevrouw Bosch heeft er een handje van om naar het Tros-radarforum te komen, en daar dit soort topics door te vlooien op zoek naar het woord Lindorff.

Vervolgens plaatst ze een reactie, waarin ze aangeeft een probleem persoonlijk op te lossen, en laat daarop niets meer van zich horen.


Tja. Ik denk eerder, dat Lindorff het noemen van hun naam op dit forum had kunnen voorkomen, door mensen netjes te behandelen, en zichzelf aan de fatsoensnormen te houden.

Mevrouw Bosch, als u dit leest: natuurlijk zijn er kwaadwillenden onder de schuldenaars. Maar schuldenaars zijn niet allemaal varkens.

Jeronimuz
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 nov 2008 16:11

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Jeronimuz »

Beste lezers,

Naar aanleiding van een van de bovenstaande postings heb ik per e-mail contact opgenomen met de genoemde mevrouw Bosch.
Na het doorlezen van dit topic maakte ik me toch wel wat zorgen.
Ik was dan ook blij verrast toen ik zeer snel een reactie van mevrouw Bosch ontving waarin zij een aantal zaken duidelijker heeft gemaakt.
Er is nu een goede communicatie en ik ga mijn weekend in met het vertrouwen dat we deze kwestie netjes kunnen oplossen.

Bedankt voor jullie tips zover, en een prettig weekend gewenst!

Jeronimuz
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 nov 2008 16:11

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Jeronimuz »

Goedemiddag,

Zoals afgesproken zal ik de uitkomst van deze kwestie aanvullen.

Dankzij de bemiddeling van mevrouw Bosch met de deurwaarder zijn we tot een goede oplossing gekomen, ik wil daarvoor ook mijn dank hier uiten.

Voor de mensen die roepen: geef geen gegevens, neem geen contact op...

Geen contact opnemen is vrijwel altijd in je nadeel, zolang je kunt communiceren is er altijd wel een oplossing.

Natuurlijk zullen er ook mensen zijn die misschien onterecht worden aangeschreven, maar dat was in mijn vordering niet het geval.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

@Jeronimuz,

Eerst meld je geen idee te hebben waar de vordering over gaat, dat je niets af weet van een rechtzaak, en vervolgens, in je laatste posting, geef je aan dat de vordering terecht is ????????? Een vordering van ruim 1200,- vergeten ? Een rechtzaak vergeten ?

Gesloten