Ik heb op 11 juni een bank besteld en aangezien de verkoopgesprek goed ging heb ik op 01 juli ook nog eens dressoir, tv meubel, salon tafel, eettafel bij garantie meubels gekocht.
De bank zou met 6 weken gebracht worden volgens de verkoper en had hem duidelijk uitgelegd dat ik tijd gebonden ben aangezien mijn vriendin op week 43 gaat bevallen en dat was geen probleem volgens hem.
Ik heb een aanbetaling gedaan van 500 euro terwijl dat tegen mijn zin in was maar de verkoper stond erop. Op de orderbevestiging stond levertijd van week 40 terwijl de verkoper daar niets over repte en hoopte op dat ik het over het hoofd zou zien(dat is ook gebeurd).
De twede koop heb ik gedaan op 01/07/2008 en heb samen met de verkoper afgesproken dat het op week 43 zou bezorgd worden en dat het boven neergezet zou worden op de plek die ik wenste, de oderbesvestiging kreeg ik niet mee omdat ik via internet bankieren het bedrag zou over maken.
Een paar weken later heb ik het levertijd gezien op de orderbevestiging en ben toen op onderzoek uit geweest en kwam ik er achter dat de verkoper gewoon glashard aan het liegen was, het liefst maakte ik de koop ongedaan maar de wetelijke afkoelingsperoide was al verstreken en in een rechtbank aantonen dat de koop dmv dwaling tot stand is gekomen is lastig.
Garantie meubels heb ik tot nu toe meerder malen gebeld en heb ik om uitleg gevraagd waardoor ik te horen kreeg dat ik het maar beter moest kijken wat ik voor tekende.
Wij zijn nu in week 42 en besteling 1 is niet gebracht en hoor van de Verkoper dat het op 07/11/2008 gebracht wordt bij hun loods en bij mij een week later dus week 45 terwijl ik in 11/06 /2008(week 24) besteld heb dus wachttijd van 21 weken als ze niet weer uitstellen en ik kan pas de koop ongedaan maken als ze na 11/12/2008 nog niet geleverd hebben(in totaal 6 maanden nodig om te leveren)
Betelling nr: 2 word wel netjes op tijd gebracht, MAAAR geen montage..... terwijl ik met de verkoper had afgesproken dat gebruiksklaar geleverd zou worden tot op het plek waar ik het hebben wil.
En nou ben ik oplossingen aan het zoeken maar krijg het gevoel dat ik door de heren( en dames ) van Garantie meubels word bedonderd en om een oplossing te zoeken, is het noodzakelijk om de problemen eerst te erkennen(volgens Garantie meubels is alles TOPPIE)
Wat zijn mijn opties?
Met vriendelijke groet,
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie meubels
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 okt 2008 23:27
Garantie meubels
Laatst gewijzigd door oplossinggezocht op 20 dec 2008 10:18, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 10 okt 2008 21:20
Re: Garantie meubels
Beste heer van der Palm,
Wat een vervelende situatie!
Even een vraag; waar komt het idee vandaan dat u pas na 11/12/2008 de koop ongedaan kunt maken?
Staat dat ergens vast? In de voorwaarden van Garantiemeubelen?
Je zou eventueel kunnen overwegen om rechtsbijstand in te schakelen. Mocht je daar geen verzekering voor hebben afgesloten, dan kun je je ook wel wenden tot de geschillencommissiewonen. Zie de website www.geschillensommissie.nl
Succes!
Wat een vervelende situatie!
Even een vraag; waar komt het idee vandaan dat u pas na 11/12/2008 de koop ongedaan kunt maken?
Staat dat ergens vast? In de voorwaarden van Garantiemeubelen?
Je zou eventueel kunnen overwegen om rechtsbijstand in te schakelen. Mocht je daar geen verzekering voor hebben afgesloten, dan kun je je ook wel wenden tot de geschillencommissiewonen. Zie de website www.geschillensommissie.nl
Succes!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 okt 2008 23:27
Re: Garantie meubels
volgens de leveringsvoorwaarden van Garantiemeubels/ is er leveringstijd van 6 maanden vandaar de datum 11/12/2008.
Ik heb onder tussen contact gehad met iemand van het management team van Garantiemeubels/ naar aanleiding van dit stuk. De heer heeft mij beterschap beloofd en verzekerde mij dat er op 23/10/2008 een levering plaats zou vinden.
Op vrijdag 17/10/2008 heb ik geprobeerd contact te maken met om een en ander te vragen over de levering, maar de heer was niet aanwezig. Er werd mij beloofd dat ik op Maandag 20/10/2008 terug gebeld zou worden en het is alweer woensdag de 22ste, maar moet nog bellen.
Ondaks het feit dat ik goed verzekerd ben, hoop ik dat de heren hun afspraken nakomen voor de datum van 11/12/2008 zodat ik niet na de rechter hoef te stappen om de koop ongedaan te maken.
Wij WACHTEN af!!!!
met vriendelijke groet,
van der Palm.
Ik heb onder tussen contact gehad met iemand van het management team van Garantiemeubels/ naar aanleiding van dit stuk. De heer heeft mij beterschap beloofd en verzekerde mij dat er op 23/10/2008 een levering plaats zou vinden.
Op vrijdag 17/10/2008 heb ik geprobeerd contact te maken met om een en ander te vragen over de levering, maar de heer was niet aanwezig. Er werd mij beloofd dat ik op Maandag 20/10/2008 terug gebeld zou worden en het is alweer woensdag de 22ste, maar moet nog bellen.
Ondaks het feit dat ik goed verzekerd ben, hoop ik dat de heren hun afspraken nakomen voor de datum van 11/12/2008 zodat ik niet na de rechter hoef te stappen om de koop ongedaan te maken.
Wij WACHTEN af!!!!
met vriendelijke groet,
van der Palm.
Laatst gewijzigd door oplossinggezocht op 20 dec 2008 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Garantie meubels
Deze winkel is niet aangesloten bij het CBW, je kan dus niet naar de geschillencommissie.
Ik ken de leveringsvoorwaarden van mammoet niet, maar 6 maanden is wel een hele lange termijn om alsnog te leveren.
Wellicht is deze termijn onredelijk bezwarend, en dus niet bindend.
(wettelijk mag een winkel geen beding in de voorwaarden opnemen die een onredelijk termijn stelt om opdracht alsnog uit te voeren)
Ook geldt zo'n beding alleen indien de voorwaarden voor de koop ter hand gesteld zijn.
Ik ken de leveringsvoorwaarden van mammoet niet, maar 6 maanden is wel een hele lange termijn om alsnog te leveren.
Wellicht is deze termijn onredelijk bezwarend, en dus niet bindend.
(wettelijk mag een winkel geen beding in de voorwaarden opnemen die een onredelijk termijn stelt om opdracht alsnog uit te voeren)
Ook geldt zo'n beding alleen indien de voorwaarden voor de koop ter hand gesteld zijn.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 okt 2008 23:27
Re: Garantie meubels
Er is onder tussen een van de twee bestellingen binnen, maar de kwaliteit is om van te huilen. Na een belletje heb ik te horen gekregen dat er naar gekeken zou worden en dat het opgelost gaat worden.
Ondanks het feit dat ik totaal geen vertrouwen heb in een goed afloop wacht ik af op de oplossingen die de Garantie meubels/ aandraagt.
Er is nog een bestelling die ik op 11 juni plaatste en volgens de afleverbon zou het eerst in week 40 gebracht worden toen werdt het week 44, het is nu week 45 en u raadt het al volgens Garantie meubels/ wordt het week 47 (17 t/m 23 nov) gebracht bij mij.
Besteld 11 juni bezorgen 23 nov
En dat is als ze deze keer komen opdagen en niet laten afweten zonder te bellen, want in week 44 ben ik ook niet gebeld dat mijn bank niet bezorgd kon worden.......
Het is dat we van af thuis werken en bijna altijd iemand thuis is, maar moet niet aan denken om telkens een vrije dag van werk te nemen om op Garantie meubels/ te moeten wachten.
Vandaag met meerdere mensen an Garantie meubels/telefonisch gesproken omtrent mijn probleem en hoe ze dit willen oplossen, maar krijg alleen maar te horen dat ze niets aan kunnen doen, want het is nooit hun schuld en altijd de schuld van een ander ( leverancier).
het gebrek aan verantwoordelijkheid blijft me verbazen en van af 11/06/2008 ben ik aan het wachten en wachten en wachten.....
maar ja een nieuwe afspraak in week 47 dus nu kan het vast niet verkeerd gaan
Met vriendelijk groet,
van der Palm
Ondanks het feit dat ik totaal geen vertrouwen heb in een goed afloop wacht ik af op de oplossingen die de Garantie meubels/ aandraagt.
Er is nog een bestelling die ik op 11 juni plaatste en volgens de afleverbon zou het eerst in week 40 gebracht worden toen werdt het week 44, het is nu week 45 en u raadt het al volgens Garantie meubels/ wordt het week 47 (17 t/m 23 nov) gebracht bij mij.
Besteld 11 juni bezorgen 23 nov
En dat is als ze deze keer komen opdagen en niet laten afweten zonder te bellen, want in week 44 ben ik ook niet gebeld dat mijn bank niet bezorgd kon worden.......
Het is dat we van af thuis werken en bijna altijd iemand thuis is, maar moet niet aan denken om telkens een vrije dag van werk te nemen om op Garantie meubels/ te moeten wachten.
Vandaag met meerdere mensen an Garantie meubels/telefonisch gesproken omtrent mijn probleem en hoe ze dit willen oplossen, maar krijg alleen maar te horen dat ze niets aan kunnen doen, want het is nooit hun schuld en altijd de schuld van een ander ( leverancier).
het gebrek aan verantwoordelijkheid blijft me verbazen en van af 11/06/2008 ben ik aan het wachten en wachten en wachten.....
maar ja een nieuwe afspraak in week 47 dus nu kan het vast niet verkeerd gaan
Met vriendelijk groet,
van der Palm
Laatst gewijzigd door oplossinggezocht op 20 dec 2008 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 13 jun 2008 13:09
Re: Garantie meubels
xxx
Laatst gewijzigd door D. van Eeuwijk op 17 nov 2008 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 21 sep 2007 10:50
Re: Garantie meubels
Rechtsbijstand vragen om advies. Je betaalt tenslotte niet voor niets premie.Ondaks het feit dat ik goed verzekerd ben