LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer slechte service HP

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Annihilism

Zeer slechte service HP

Ongelezen bericht door Annihilism »

Inleiding

Een poosje terug heb ik een notebook van HP gekocht. Na het opstarten van de notebook viel mij op dat het geluid erg stotterde. Hiermee ben ik naar de helpdesk gegaan en ben ik (overigens zeer netjes) geholpen door een medewerken. Echter kon hij het probleem niet verhelpen. Ik heb toen uit mijzelf windows Vista er even opnieuw opgezet, alle drivers opnieuw geinstalleerd, maar ook dit mocht niet baten.

Na veel geprobeerd te hebben heb ik besloten de notebook maar op te sturen... dit resulteerd eerst in erg veel tegenstribbeligheid van HP. In de eerste instantie wilden ze de notebook niet repareren omdat ik het besturingssytem van HP (voorgeinstalleerd) niet kon terugzetten (omdat ik zelf een verse installatie er op had gezet. Ik moest zelfs misschien wel betalen! Omdat ik dit wel van het zotte vond heb ik ze een mail gestuurd dat ik het er niet mee eens was en ik vond dat het garantiewerk was. HP erkende dit (gelukkig) en besloot de notebook na te kijken. Na 1x de notebook te hebben opgestuurd kreeg ik hem terug en wat bleek, de notebook wat niet gerepareerd! Ik dus HP weer mailen waarom hij niet gerepareerd was, bleek dat ze niets konden vinden (terwijl zelfs het computerbedrijf waar ik hem weghad erkende dat de laptop op een abnormale wijze stotterde met het afspelen van geluid).

Goed, vele mailtjes later heeft hp toch besloten de notebook weer na te kijken. Na duidelijk het probleem te hebben uitgeled hebben ze besloten de speakers te vervangen (moet je nagaan), oftewel het probleem is nog steeds niet gerepareerd.

Nu heeft het bedrijf waar ik de notebook heb gekocht zelf contact gezocht met HP en besloot HP het moederbord van de notebook te vervangen en de geluidskaart.

Nadat ik de notebook voor de 3 keer (in 2 maand) terug kreeg was het probleem niet alleen nog niet gerepareerd, maar kwamen er zelfs problemen bij. Nu functioneerd de bluetooth module, en de HP webcam niet meer.

Ik begin er ondertussen erg flauw van te worden maar ik weet niet wat mijn mogelijkheden zijn.. heb ik nu recht op een nieuwe notebook? De mijne functioneerd nog steeds niet naar behoren en ondertussen heb ik een notebook die ik al een poosje heb nog maar 1 of 2 weken effectief kunnen gebruiken.

alfatrion

Re: Zeer slechte service HP

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is mogelijk dat je geen beroep kunt doen op de wettelijke garantie omdat je niet naar de winkelier bent gestapt. Bij hem had je in beginsel recht om te kiezen tussen kosteloos herstel en kosteloos vervanging. En was ontbinding in dit geval heel eenvoudig geweest. Je doet er dan ook verstandig aan om dergelijke gebreken altijd te melden aan de winkelier, ook al laat de reparatie door de fabrikant doen, dan kun je altijd nog terug vallen op je wettelijke rechten. Nu hangt dat af van de omstandigheden.

Nu zul je moeten beroepen op een wanprestatie. Daarvoor moet je eerst een ingebrekenstelling sturen. Dat is een brief waarin je het bedrijf een allerlaaste kans geeft om aan hun verantwoordelijkheden te voldoen. Je geeft an aan dat dit op bijvoorbeeld 30 oktober 2008 gebeurt moet zijn. Na deze termijn heb je recht op schade vergoeding alsmede de wettelijke rente.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

De winkel moet na 3 pogingen geld terug geven.. en alleen als ze jou naar de fabriek sturen mag je zelf dit doen.

Maar wel bewijs bewaren en na 3x geld terug of nieuwe...
Dit is vaak goedkoper gezien de uurlonen en de waarde van dit soort apparaten!

De oude worden vaak verkocht en ik zet er dan Linux Ubuntu op zonder enig probleem.
Dus zo horen ze dat op te lossen!

JanCoen

Ongelezen bericht door JanCoen »

In februari 2008 heb ik een hp desktop computer gekocht bij de firma electrocorner uit de zgn renew serie van hp (onder volledige garantie van hp).

Na ongeveer een maand begon deze computer kuren te vertonen, zoals regelmatig blauwe schermen etc.; uiteraard kontakt opgenomen met hp technische dienst, en de benodigde technische informatie verstrekt.
Ze adviseren dan om de computer mbv een aangemaakte dvd opnieuw te configureren, zodat de computer weer wordt teruggbracht in de 'kooptoestand".
Dat bleek uiteindelijk niet de oplossing, contact opgenomen met de verkoper, die me weer naar hp verwees.
Uiteindelijk werd de computer opgestuurd naar de TD in Frankfurt, alwaar ze na een nieuwe configuratie dat alles goed werkte (had ik zelf ook kunnen doen).

Om een lang verhaal kort te maken, de computer is nu vier keer opgestuurd naar Frankfurt met vier keer hetzelfde resultaat dat de computer al na een of enkele dagen dezelfde kuren vertoont; IK WORDT ER GEK VAN.
Hoe kan ik deze cyclus doorbreken, want ook nu is hun oplossing, opsturen die computer naar Frankfurt, misschien wel net zo lang tot de garantie termijn is verstreken!!
Inmiddels contact gehad met het hoofdkantoor van HP Benelux, en eindelijk kom ik verder.
Ik krijg een vervangende computer toegestuurd; bedankt HP, ik hoop dat daarmee de problemen zijn opgelost.
Laatst gewijzigd door JanCoen op 08 dec 2008 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

ricky90

Ongelezen bericht door ricky90 »

Nou ik heb ook zo'n probleem, mijn laptop staat nu al bijna 6 week in garantie. Eerst konden ze niet zeggen hoelang het ging duren (op mijn papieren van de garantie staat dat de laptop binnen 10 werkdagen gerepareerd terug gestuurd wordt), na veel bellen werd er uiteindelijk verteld dat het nog tot 6 januari gaat duren voor de onderdelen binnen zijn. Echter heb ik mijn laptop dringend nodig voor mijn stage als ik dit hp voorleg zeggen ze niks te kunnen doen.

Zojuist heeft hp contact met mij opgenomen (na een klacht ingediend te hebben) en er wordt gezegd dat het buiten hun schuld gebeurd is en het bij de leverancier ligt. De medewerker kon mij wel de laptop kapot terug sturen, maar daarna vertelde hij dat mijn toetsenbord kapot is (dit onderdeel heeft dus zo'n lange levertijd). Maar wat moet ik nou met een laptop zonder toetsenbord?

Verder kon deze medewerker niks voor mij betekenen en moest ik het hier maar mee doen. Een manager kon ik niet te spreken krijgen want daar konden ze niet aan beginnen. Enige compensatie kon er ook niet geboden worden volgens deze medewerken. Oftewel dit is dus mijn laatst HP product geweest. Dit is tog geen service?

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Er is nu eenmaal een krapte op de onderdelen markt.

En die lange levertijd van de onderdelen is ook simpel uit te leggen.

Maarja, als de consumenten dat niet willen horen wat de werkelijke oorzaak daarvan is, dan zijn we snel uitgepraat.

Ik heb al heel vaak dit aangegeven, maar dan krijg ik te horen dat de consument daar totaal niks mee te maken heeft.

De oorzaak ervan ligt aan het feit dat bij laptops de onderdelen niet uitwisselbaar zijn.
Daarnaast dat er van een bepaalde product of onderdelen een x aantal exemplaren van worden gemaakt.
Doordat de laptopverkoop explosief gestegen is, is er dus een krapte ontstaan in de reparatiesector. De meeste onderdelen gaan naar de fabricage en voor reparatie is er dus bijna geen onderdelen voor beschikbaar.

In de desktopcomputersector is dat ook het geval, maar dan kan er een ander toetsenbord van een totaal ander merk aan de computer gekoppeld worden, wat bij laptops niet kan.

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 01 Dec 2008 21:02 door BBCS

Er is nu eenmaal een krapte op de onderdelen markt.
Ja. Dat probleem bestaat al geruime tijd. Maar waarom staat er dan in de "garantie papieren" dat de laptop "binnen 10 werkdagen gerepareerd wordt teruggestuurd?" Terwijl ze weten dat ze dat niet waar kunnen maken? Dat is dan in ieder geval misleidend.
En die lange levertijd van de onderdelen is ook simpel uit te leggen.

Maarja, als de consumenten dat niet willen horen wat de werkelijke oorzaak daarvan is, dan zijn we snel uitgepraat.
Huh? De consument heeft toch 'gehoord' dat de laptop binnen 10 werkdagen gerepareerd teruggestuurd wordt? Beloofd is beloofd toch?
Ik heb al heel vaak dit aangegeven, maar dan krijg ik te horen dat de consument daar totaal niks mee te maken heeft.
Ja , da's lekker. Dus de consument moet maar gewoon 6 weken wachten op reparatie terwijl er voor de fabrikant of de verkopende partij geen enkele consequentie aan verbonden is? Die kunnen dan op z'n minst een vervangende laptop ter beschikking stellen.

BBCS
Contacteer:

Quote:

Ja , da's lekker. Dus de consument moet maar gewoon 6 weken wachten op reparatie terwijl er voor de fabrikant of de verkopende partij geen enkele consequentie aan verbonden is? Die kunnen dan op z'n minst een vervangende laptop ter beschikking stellen.
Voor alle duidelijkheid:

De winkelier kan er ook niks aan doen dat de onderdelen zo slecht leverbaar zijn.

Punt 2:
Als de levertijd wat langer duurt, dan kan de winkelier een leencomputer beschikbaar stellen.
Echter doordat veel mensen die leencomputer zo nodig moeten slopen, zijn veel winkeliers van een leencomputer afgestapt en overgegaan naar een huur computer.

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 03 Dec 2008 01:38 door BBCS

De winkelier kan er ook niks aan doen dat de onderdelen zo slecht leverbaar zijn.
Maar dan moeten de winkeliers of de fabrikanten niet beloven dat de laptop binnen 10 werkdagen gerepareerd wordt teruggestuuerd. Nogmaals, dat is misleidend en wellicht frauduleus...
Als de levertijd wat langer duurt, dan kan de winkelier een leencomputer beschikbaar stellen.
Echter doordat veel mensen die leencomputer zo nodig moeten slopen, zijn veel winkeliers van een leencomputer afgestapt en overgegaan naar een huur computer.
Ik schreef ook "op z'n minst". Het kan niet zo zijn dat alleen de consument op mag draaien voor het onderdelen tekort op de markt.

BBCS
Contacteer:

Quote:
Geplaatst op 03 Dec 2008 01:38 door BBCS

Maar dan moeten de winkeliers of de fabrikanten niet beloven dat de laptop binnen 10 werkdagen gerepareerd wordt teruggestuuerd. Nogmaals, dat is misleidend en wellicht frauduleus...
Heb je helemaal gelijk in.
Persoonlijk hou ik altijd een slag om de arm.

Bulldog14

Ongelezen bericht door Bulldog14 »

Vergeet niet dat retour binnen 10 dagen woord meestal wel gehaald. Wat wij lezen hier op dit forum zijn de drama gevallen natuurlijk. In de grote meerderhied van RMA zaken, de klant stuurt zijn produkt op en krijgt het netjes terug binnen de gegeven tijd. Zulke happy endings komt niet op een forum terecht.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Daarom zet ik eerst alles op een externe harde schijf en als je die gebruikt bij de leen PC blijft deze schoon en jou gegevens geheim.

Dat winkels producten verkopen met beperkte onderdelen voorraad is hun probleem, want Samsung heeft wel voldoende en andere merken ook.
Goedkope Medion is soms beter als duur merk als HP en andere...

ricky90

Ongelezen bericht door ricky90 »

Nou ik heb mijn laptop hard nodig voor mijn stage, ik heb hem opgestuurd omdat die binnen die 10 werkdagen terug zou zijn. ik moest al 3 keer bellen voor dat ik überhaupt te horen kreeg wat er allemaal kapot was, en iedere keer werd ik doorgestuurd van de td naar de klantenservice en andersom.

Oke, een keer een langere levertijd voor een onderdeel dat kan maar dan kunnen ze nog iets doen om tegemoet te komen. En ze hoeven niet zo te gaan doen van dat ik het maar met deze info moet doen en maar moet wachten tot 6 januari dat de onderdelen eindelijk binnenkomen.

ik begin het een beetje zat te worden steeds van het een naar het ander gestuurd te worden. Het is echt een service van niks!

BBCS
Contacteer:

Oke, een keer een langere levertijd voor een onderdeel dat kan maar dan kunnen ze nog iets doen om tegemoet te komen.
Tja, dat kun je nu wel zeggen, maar een keiharde feit is dat de geleende computers zo nodig steeds gesloopt moeten worden.

Als je ziet hoe mensen met geleende spullen omgaan, dan kan ik me goed voorstellen dat de winkeliers en fabrikanten een hele grote middelvinger opsteken naar de consumenten.

Wil je als consument als koning behandeld worden?
Gedraag je dan ook als een koning en niet als een *****.

Want hoe komt het dat de winkelieren en fabrikanten dan zo moeilijk doen om een leencomputer uit te lenen?

En het ligt zeker altijd aan de fabrikant en winkelier en nooit aan de consument?

Dat geloof je toch zelf niet.

BBCS
Contacteer:

Nou ik heb mijn laptop hard nodig voor mijn stage, ik heb hem opgestuurd omdat die binnen die 10 werkdagen terug zou zijn. ik moest al 3 keer bellen voor dat ik überhaupt te horen kreeg wat er allemaal kapot was, en iedere keer werd ik doorgestuurd van de td naar de klantenservice en andersom.
ik begin het een beetje zat te worden steeds van het een naar het ander gestuurd te worden. Het is echt een service van niks!
Je moet niet zelf naar de fabrikant gaan. Dan is het eigen schuld, dikke bult.
Ga dan ook naar de verkopende partij toe. Die is jouw aanspreekpunt en niemand anders.

alfatrion

Bulldog14 schreef:Vergeet niet dat retour binnen 10 dagen woord meestal wel gehaald. Wat wij lezen hier op dit forum zijn de drama gevallen natuurlijk. In de grote meerderhied van RMA zaken, de klant stuurt zijn produkt op en krijgt het netjes terug binnen de gegeven tijd. Zulke happy endings komt niet op een forum terecht.
Dat is waar, maar doet niets af aan het feit dat de fabrikant een keiharde belofte heeft gemaakt omdat hij falende termijn heeft opgenomen en daardoor nu in verzuim is. De fabrikant is daarom verplicht om een schadevergoeding te betalen. Het is van de omstandigheden afhankelijk of dat alleen directe schade betreft of dat ze alle gevolgschade (o.a. huurkosten) moeten vergoeden.
BBCS schreef:Tja, dat kun je nu wel zeggen, maar een keiharde feit is dat de geleende computers zo nodig steeds gesloopt moeten worden.
Wat andere klanten doen kun en mag je niet als excuus gebruiken om je ontrekken aan het recht dat deze klant ontleent aan art 7:24 BW. Als een andere klant jouw leencomputer vernielt moet je die schade maar verhalen op die andere klant.
BBCS schreef:Je moet niet zelf naar de fabrikant gaan. Dan is het eigen schuld, dikke bult.
Ga dan ook naar de verkopende partij toe. Die is jouw aanspreekpunt en niemand anders.
Op het moment dat de koper een fabrieksgarantie krijgt is contractueel overeengekomen dat de koper naar de fabrikant mag toestappen.

BBCS
Contacteer:

BBCS schreef:
Je moet niet zelf naar de fabrikant gaan. Dan is het eigen schuld, dikke bult.

Op het moment dat de koper een fabrieksgarantie krijgt is contractueel overeengekomen dat de koper naar de fabrikant mag toestappen.
Klopt, maar als er dan problemen zijn, kan hij niet meer op de winkelier terugvallen en zeker niet die kosten bij de winkelier verhalen.

Daarnaast heeft de consument geen recht op de consumentenbescherming als hij zelf naar de fabrikant toegaat. Een uitzondering daarop is wel dat de fabrikant rechtstreeks levert aan de consument en dat de consument op dat moment het product rechtstreeks bij de fabrikant gekocht heeft.

BBCS schreef:
Tja, dat kun je nu wel zeggen, maar een keiharde feit is dat de geleende computers zo nodig steeds gesloopt moeten worden.

Wat andere klanten doen kun en mag je niet als excuus gebruiken om je ontrekken aan het recht dat deze klant ontleent aan art 7:24 BW. Als een andere klant jouw leencomputer vernielt moet je die schade maar verhalen op die andere klant.
Dat die leenproducten kapot worden gemaakt, daar hoeven we niet over te discussieren.
In ieder geval heb jij ook wel gelijk, daar gaat het niet om.

Wat de winkelieren nu doen is wettelijk niet juist, maar wel begrijpelijk.

alfatrion

Je hebt voor de helft gelijk. Schade die in dit geval door de fabrikant wordt veroorzaakt moet verhaalt worden op de fabrikant zoals dit omschreven is in boek 6. Maar de consument kan wel terug vallen op de winkelier. De consument blijft recht houden op de consumentenbescherming waarin o.a. het recht op kosteloos herstel of vervanging is geregeld, omdat de winkelier geen recht heeft om het product als eerste te zien.

BBCS
Contacteer:

Je hebt voor de helft gelijk. Schade die in dit geval door de fabrikant wordt veroorzaakt moet verhaalt worden op de fabrikant zoals dit omschreven is in boek 6. Maar de consument kan wel terug vallen op de winkelier. De consument blijft recht houden op de consumentenbescherming waarin o.a. het recht op kosteloos herstel of vervanging is geregeld, omdat de winkelier geen recht heeft om het product als eerste te zien.
Ben ik het niet mee eens.

Kijk, als een klant van mij zelf eerst naar de fabrikant toe gaat zonder mijn medeweten en er komt schade daardoor, dan ga ik echt niet de schade vergoeden.
Want ik kan er dan totaal niks aan doen dat het mis gegaan is.

Als de klant eerst naar mij is gegaan en dan via mij naar de fabrikant, dan is het een ander verhaal.

alfatrion

Dat hoef je ook niet. Schade die de fabrikant heeft verzaakt valt voor wat betreft het perspectief van de winkelier onder eigen schade. Dat is een zaak tussen de koper en onder wiens verantwoordelijk de schade is ontstaan.

Wat ik zeg is dat het consumentenrecht niet verdampt op het moment dat je eerst naar een ander toegaat. M.a.w. hij blijft aansprakelijk voor non-conformiteit.

Een voorbeeld: stel de winkelier verkoopt een product met een fabrieksgarantie (zonder garantie van de winkelier) waarin geregeld is dat de consument ook de fabrikant aansprakelijk kan stellen, maar de fabrikant niet de bewijslast overneemt. Stel nu dat dit product binnen zes maanden een gebrek vertoont maar niet kan worden aangetoond dat het product non-conform is en tevens niet kan worden aangetoond dat het product conform is.

1. de consument stapt naar de fabrikant stapt
2. de consument krijgt de bewijslast niet rond
3. de consument zou een rechtzaak verliezen

4. de consument stapt nu naar de winkelier
5. de winkelier krijgt de bewijslast niet rond
6. de winkelier zou een rechtzaak verliezen

Gesloten