Pagina 1 van 1

Hoedt u voor Telfort!

Geplaatst: 15 okt 2008 16:38
Hoedt u voor Telfort!

Sinds de ingebruikname van het Zyxel modem, dat nodig geworden was na de overname van Speedlinq door Telfort, op 01-07-2008, is de download snelheid rond 90.0 KByte/sec (=720 kbps). Hoewel ik de zogenaamde klantenservice van Telfort hiervan meermaals op de hoogte gebracht heb werd er geen enkele actie ondernomen om hierin verandering te brengen. In het gunstigste geval ontving ik niet ter zake doende smoesjes en standaard antwoorden over abonnementen van Telfort maar meestal volgde er zelfs geen enkele inhoudelijke reactie. Ook op mijn schriftelijk verzoek tot het beëindigen van het contract, wegens aanhoudende wanprestatie mocht ik geen enkele inhoudelijke reactie ontvangen. Mijn oordeel: Telfrot! Dus bezint eer u eraan begint.

Re: Hoedt u voor Telfort!

Geplaatst: 16 okt 2008 08:47
door TdeHond
Sinds de ingebruikname van het Zyxel modem, dat nodig geworden was na de overname van Speedlinq door Telfort, op 01-07-2008, is de download snelheid rond 90.0 KByte/sec (=720 kbps).
Advies Consuwijzer bij probleem met Provider vaste aansluiting:
Als u een klacht heeft over de handelwijze van de aanbieders van uw vaste aansluiting, kunt u het volgende doen.
Stap 1: Dien een schriftelijke klacht in
Stuur een schriftelijke klacht naar uw aanbieder. Als deze de klacht niet naar tevredenheid of niet binnen de daarvoor geldende termijn (zie de algemene voorwaarden bij uw contract, anders kunt u 4 weken aanhouden) afhandelt, ga naar stap 2.
Stap 2: Ga naar de geschillencommissie/ het juridisch loket
Schakel de Geschillencommissie Telecommunicatie (zie www.geschillencommissie.nl) in.
Dien uw klacht schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in, maak kopie van brief en bewaar verzend- en ontvangstbewijs goed.

Ik zou tevens om vermindering van abonnementskosten vragen omdat het gene wat Telfort niet levert ver beneden wat u mag verwachten op grond van de overeenkomst die u gesloten heeft. ( uitgaande van tot 20 mb)
zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g
U kunt tevens vervolgschade vorderen ( i.v.m. mobiele belkosten en/of aangetekende brieven).

["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

Re: Hoedt u voor Telfort!

Geplaatst: 16 okt 2008 20:12
door Eddie2
Kijk eerst eens naar de bekabeling van je aansluitpunt naar je modem. Meestal hangt daar bij noobs een kilometer telefoonkabel tussen. Voorts is er vaak ok sprake van aanslag op de contactpunten. Maak deze eens schoon met contactspray. Ook de splitter is vaak rot. Wat experimenteren met het wisselen van splitters wil ook nog wel eens helpen.

Telfort heeft best wel een goede helpdesk maar krijgen duizenden telefoontjes van noobs.

Eigenlijk zou het doe het zelf pakket verboden moeten worden om aansluiting door noobs te voorkomen.Met de techniek van Telfort is namelijk niets maar dan ook niets mis.

Re: Hoedt u voor Telfort!

Geplaatst: 17 okt 2008 17:22
door Roytheslayer
weet niet onder welke steen jij ligt momenteel, maar met de techniek van telfort is een hoop mis.
Een vriendin van me zit na de overname van speedlinq ook bij telfort en dat is alleen maar ellende.
En voorheen bij speedlinq had ze nergens last van.
En ga nu niet zeggen dat dat komt door noobs want er is gewoon iemand bij geweest die dit voor zijn werk doet.
Het zit hem niet in de bekabeling of iets dergelijks maar gewoon bij telfort.

Re: Hoedt u voor Telfort!

Geplaatst: 21 okt 2008 17:23
door Uranus
Geplaatst op 21 Okt 2008 17:19 door Uranus Bewerk/Verwijder dit bericht Verwijder dit bericht
Ik heb ook, net als bij een paar vrienden zo'n nota gekregen. Sloeg nergens op. Ze doen dat bij iedereen. Het is ook al bij een incassobureau Interim Justitia geweest. Alleen ik kan nog vuiler zijn dan Tiscali (heette het toen ik nog klant van ze was). Ik heb geen advocaat in handen genomen, maar een goede bedrijfsjurist en een goede Rechtsbijstandverzekeraar. Verder heb ik ze totaal over het gehele internet en daarbuiten ze volledig aan de schandpaal genageld. Deze lieden zijn het doodschoppen nog niet eens waard en ik kan ze alleen het meest erge toewensen wat ze kunnen overkomen, dat laatste behoeft geen uitleg. Ik hoop dat het naïviteit is, dat ze bij Telfort gesolliciteerd hebben, maar ik heb nog nooit van mijn leven zulke zwijnen meegemaakt.

Ze hebben mijn aangetekende brief genegeerd of ongelezen in de papierversnipperaar gegooid. Daardoor hebben ze het contract laten doorlopen en kregen zij dus geld binnen. Dat betekent, dat de klant van gedachte is, dat alles op een goede wijze is afgehandeld en dat hij op een rustige wijze naar een andere provider kon, maar dan krijg je na drie jaar post van ze en dan zie je nog dat je nog steeds een abonnement hebt lopen, doordat deze niet is stopgezet en dat je dan een rekening moet betalen, die tot 3.500,= (in mijn geval) of 4500,= (van een vriend van mij) en 5500,= ( in het geval van deze meneer of mevrouw hierboven). Ik heb al sinds april 2006 geen Tiscali Internet meer en ik heb keurig 6 weken voor het einde van het contract een aangetekende brief gestuurd, waarvan ik de kopieën van de Print out nog heb en het bewijs dat ik op dat moment een aangetekend schrijven heb gestuurd. Daar kon mijn rechtsbijstand adviseur wat mee.

Mochten er meer mensen zijn, die zulke inheemse valse nota's krijgten van Telfort/Tiscali, dan verzoek ik u niet te betalen.

Bij deze wil ik iedereen te verzamelen, die zo'n valse nota heeft gekregen. U kunt mij mailen onder: [email protected]. Dan kunnen we een tegenoffensief beginnen tegen deze witte boorden criminelen, die daar werken.

Dus stort u gal maar op dit bovengenoemde emailadres. Dit emailadres wordt dagelijks ingekeken. Ik heb nog nooit zulke schoften gezien. Zeer laag.

Groet,

Uranus.