Pagina 1 van 2

[Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 10:23
door arjanhulst
Beste lezers,

Ik heb gisteren mijn telefoonrekening gehad van vodafone. Die is normaal rond de 60-70. Deze maand was het 731,89! Waarvan 556,26 euro (ex btw) aan data. Dat terwijl ik Zorgeloos Mobiel Internet blox heb.

Nu heb ik gebeld met de zogenaamde klantenservice. Daar kreeg ik na een aantal minuten een meneer aan de lijn die mij vertelde dat er twee toegangspunten zijn. office.vodafone.nl en live.vodafone.nl. Mijn blox gelden alleen voor live.vodafone.nl terwijl mijn browser dus blijkbaar gebruik heeft gemaakt van office.vodafone.nl. Verder kreeg ik het advies om via Special Services een klacht in te dienen maar dat dat waarschijnlijk niet veel uit zou maken omdat de kosten 'terecht' waren.

Het zure is dat niemand van vodafone mij ooit op de hoogte heeft gesteld van verschillende toegangspunten en het verschil daartussen (valt het onder blox, ja of nee). Ik vind dus dat ik een onterechte rekening heb gekregen, maar sta ik in mijn recht?

Ik vind dit nogal vreemde praktijken. Dus mijn vraag is of iemand mij kan adviseren over hoe en wat nu verder te doen.

Hieronder nog een paar quotes uit mijn rekening:

Om even de prijs per mb te illustreren:
Datum Tijdstip Omschrijving Volume/Duur Bedrag(€)
06.09.2008 19:20:00 office.vodafone.nl 2.402,00 KB 29.66
09.09.2008 17.58.11 office.vodafone.nl 6.835,00 KB 84.198
10.09.2008 20:16:00 office.vodafone.nl 12.005,00 KB 147.838


Omgerekend: Je betaald dus ruim 10 euro per MB. Verder vind ik het vreemd dat op de vodafone site staat aangegeven 0,75ct per 15 minuten, en dat mijn rekening in KB is. Dan moet je toch ook in minuten afrekenen? Want de 556.26 euro hierboven zou 220 uur internetten betekenen. Dan heb ik van een hele maand bijna 25% van de tijd op internet gezeten.

Verder vind ik de prijs van ruim 10 euro per mb ook absurd, de meeste andere providers rekenen 1 á 2 euro.

Re: [Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 11:21
door WEBRELATIONSAA
@arjanhulst

We hebben je mail ontvangen en gaan er direct mee aan de slag.

Jan
Vodafone Web Relations

Re: [Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 11:33
door arjanhulst
@WebrelationsAA

Mijn dank is groot. Ik wacht het mailtje af

Re: [Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 11:54
door tm030614
@Jan van Web Relations,

Waarom reageren jullie niet op klachten van andere mensen?

Wel jammer dat klanten niet via de normale weg geholpen kunnen worden maar dat Web Relations weer in actie moet komen.

Waarom is dat?

Re: [Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 12:53
door begrip
@Jan van Web Relations, kloppen de adresgegevens van Vodafone niet meer of zo of staat er een verkeerdtelefoonnummer op de site vermeld?? Of is het e-mail adres van de klantenservice niet meer correct?? Of Trosradar.nl jullie nieuw postbus/mailbox?? Fijn dat je wilt helpen maar je begrijpt toch ook wel dat dit niet klopt.

Re: [Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 13:03
door arjanhulst
Ik vind het leuk en aardig dat jullie zo zeuren op Jan, dat moet je zelf weten, maar er gebeurt tenminste iets, dus ik ben allang blij.

Open aub een eigen topic waarin je vodafone gaat bashen, ik zit er niet op te wachten.

Mvg Arjan

Re: [Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 13:15
door tm030614
@arjanhulst

Leuk dat jij geholpen wordt en jouw problemen opgelost worden maar stel je voor dat jouw problemen niet opgelost worden door Vodafone. Dan praat je zelf wel anders.

Waarom beantwoord Vodafone wel jouw vragen maar de vragen van andere gebruikers niet? Dat is toch vreemd?
Sommige klanten hier hebben op elke mogelijke manier contact gezocht met Vodafone maar worden volledig genegeerd.

Re: [Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 13:16
door arjanhulst
Start daar dan een topic over! Ga niet een ander topic vervuilen.

MVG Arjan

Re: [Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 13:18
door tm030614
Alsof we dat niet gedaan hebben! Dat is het probleem, Web Relations reageerd niet.

Re: [Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 13:26
door arjanhulst
Dan heeft het mijns inziens ook weinig zin om hier je frustraties te uiten. Als ze er toch niet naar kijken...

Re: [Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 13:30
door tm030614
Het lucht op om je frustratie te uiten.

Verplaats je in ons:

Stel dat jij je probleem niet opgelost krijgt met Vodafone, hoe voel je je dan? Accepteer je dat ook zomaar? Ik denk het niet, anders had je hier niet eens een bericht geplaats. Je had immers via de klantenservice al vernomen dat je gewoon moest betalen. Omdat je het er niet mee eens was heb je hier een bericht geplaats.

Re: [Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 13:39
door arjanhulst
Als mijn problemen niet opgelost worden dan zal ik daar zeker de (juridische) maatregelen naar nemen. Ik heb nog wel het een en ander achter de hand, maar zie graag dat het netjes wordt opgelost door vodafone zelf. (Ben nu ongeveer anderhalf jaar tevreden klant, en heb nooit problemen gehad tot nu. En wil graag klant blijven, maar dan moeten we wel tot een goede oplossing komen.)

En ik zal zeker niet mijn gal gaan spuien bij het probleem topic van een ander. Als Vodafone jou onterecht behandeld heeft, start dan een rechtzaak, of accepteer de oplossing die Vodafone jou biedt.

Re: [Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 13:46
door begrip
Nou Arjan, succes met het probleem. Heb je al van Jan een mailtje ontvangen waarin hij schrijft dat hij jouw mail heeft doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling? Waarschijnlijk is dat ook de afdeling die je gesproken hebt!!!!

Re: [Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 13:50
door arjanhulst
Bedankt!

Ik heb er nog niks van gehoord. Hoeft ook niet meteen. Als ik morgen nog helemaal niks heb gehoord ga ik even om een status update vragen, maar ga er op dit moment van uit dat vodafone er alles aan doet om dit recht te zetten.

Wanneer ik iets hoor laat ik het hier weten..

Re: [Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 15:29
door arjanhulst
Naar aanleiding van mijn berichten op verschillende fora is er contact met mij opgenomen door Special Services van Vodafone. Zij hebben mij een passende oplossing geboden (crediteren van het data bedrag wat wel berekend was).

Ondanks de berichten van sommige galspuiers op het forum hier ben ik zeer tevreden over de behandeling van Vodafone tot dusver. Als de afhandeling net zo snel is als de service DIKKE PLUIM voor Vodafone dan. Dat mag ook wel gezegd worden natuurlijk!

Re: [Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 15:54
door begrip
Ben blij voor je Arjan. Alleen zou ik pas juichen op het moment dat Vodafone het daadwerkelijk opgelost heeft. Mij hebben ze ook vele beloften gedaan. Maar helaas komen ze die niet altijd na. Maar dan nog kun je je afvragen of een oplossing via de Trosradar site moet komen. Natuurlijk was het juister geweest als Vodafone je via de helpdesk correct geholpen had.

Re: [Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 15:58
door arjanhulst
Daar heb je misschien wel gelijk in. Maar vooralsnog ga ik liever op mijn eigen ervaringen af, dan op de ervaringen van gedupeerde mensen(die hebben nog wel eens de neiging tot zwartkijken). En mijn eigen ervaringen zijn gewoon goed.

MVG arjan

Re: [Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 16:18
door begrip
Sorry Arjan, maar de reden van het openen van dit onderwerp was toch niet omdat je zo tevreden was over de factuur of over de manier waarop je telefonisch te woord was gestaan?

Re: [Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 16:32
door tm030614
@Arjan,

Ik vind je reactie wat kort door de bocht, en zwartkijken vind ik een beetje flauwe opmerking.

Waarom ik boos ben op Vodafone:

Maanden aan een stuk geen enkele inzage in mijn factuur (dus niet alleen de verbruiksgegevens maar ook niet in de factuur). Vodafone komt hierdoor haar eigen AV art 10 lid 4 niet na.

Ik heb meermaals in een periode van enkele maanden per brief, telefoon en email aangegeven niet in mijn facturen te kunnen. Vodafone blijft reageren met 'technische storing, sorry'. Er wordt geen alternatief geboden (bv schriftelijke factuur).
Omdat de problemen in juli nog steeds bestaan storneer ik mijn abonnementsgeld (dat mag ik wettelijk, Vodafone is namelijk zelf al maanden in gebreke) en benaderd ik wederom de klantenservice en verneem daar (nadat ik eindelijk een medewerker spreek die wel wat verder kijkt) dat er door Vodafone een administratieve fout is gemaakt waardoor ik geen toegang had tot mijn facturen. Er was dus geen technische storing.
Gevolg ALLE factuurgegeven sinds het begin van mijn aansluiting weg.
Pas na veel zeuren wil Vodafone mijn de rekening per post toesturen.

Wanneer ik, na lang wachten, de rekeningen thuis krijg constateer ik dat het bedrag dat Vodafone in juli heeft afgeschreven op geen enkele factuur wordt vermeld. Ik vraag herhaaldelijk om opheldering over dit bedrag maar krijg deze niet.
Vodafone besluit mij, ondanks dat zij het bedrag niet kunnen verklaren, toch af te sluiten (terwijl de betalingstermijn van 14 dagen nog niet is verlopen). Pas nadat ik ben afgesloten geeft Vodafone mij opheldering over het bedrag.

Vervolgens dien ik een klacht in over de gang van zaken maar krijg inhoudelijk geen enkele reactie. Men verwerpt de klacht 'sorry voor de overlast' en daar mag ik het mee doen.
Pas nadat ik op internet klaag gaan alle alarmbellen af bij Vodafone benaderd mij telefonisch (terwijl mijn eerdere verzoek om telefonisch contact met Vodafone werd afgewezen) en wordt mij een magere 8 euro korting aangeboden voor 6 maanden. Ik pas omdat de intentie waarmee men belde was "u heeft zich negatief uitgelaten over Vodafone daarom willen wij u compenseren". Ik vind de geboden compensatie niet in verhouding met alles wat er gebeurt is.

Bovenstaande is een korte versie van nog heel veel meer ellende.

Inhoudelijk is Vodafone geen enkele keer ingegaan op het niet nakomen van haar AV art 10 lid 4.

Sorry maar bovenstaande geeft mij geen positieve indruk van Vodafone. Terwijl ook ik jarenlang! zeer tevreden ben geweest over Vodafone.

Ik heb Vodafone meermaals uitgenodigd te reageren maar men doet dit gewoonweg niet. Lastige vragen negeert men dus.

Re: [Vodafone] Hoge datarekening ondanks blox

Geplaatst: 16 okt 2008 18:30
door arjanhulst
@hierboven

Met artikel 10.4 bedoelde je dit?:
Indien tarieven niet voorafgaand aan het leveren van een Dienst
worden betaald, brengt Vodafone de verschuldigde kosten in beginsel
maandelijks middels een factuur bij Contractant in rekening. Indien zich
naar het oordeel van Vodafone bijzondere omstandigheden voordoen,
zoals de (tijdelijke) omvang van het (al dan niet rechtmatig) gebruik van
de Aansluiting, mag Vodafone tussentijdse facturen verzenden en/of
(onmiddellijke) betaling verlangen.


Weet niet wat jij denkt daar uit op te maken, maar er worden geen rechten voor de consument beschreven, alleen rechten voor Vodafone.

Ik heb meermaals in een periode van enkele maanden per brief, telefoon en email aangegeven niet in mijn facturen te kunnen. Vodafone blijft reageren met 'technische storing, sorry'. Er wordt geen alternatief geboden (bv schriftelijke factuur).
Als ik zo de algemene voorwaarden is lees dan is dat ook niet echt vast gelegd. Wat wel is vastgelegd, is dat jij de gegevens van Vodafone moet weerleggen als je het er niet mee eens bent:

Artikel 9 Lid 5 De gegevens van Vodafone zijn beslissend voor de vaststelling van
de verschuldigde bedragen, tenzij wordt aangetoond dat deze gegevens
niet juist zijn.



Omdat de problemen in juli nog steeds bestaan storneer ik mijn abonnementsgeld (dat mag ik wettelijk, Vodafone is namelijk zelf al maanden in gebreke).
Volgens de AV wordt de verplichting om te betalen niet opgeschort door een klacht of iets dergelijks.

Artikel 10 Lid 5 Betaling zal altijd moeten plaatsvinden binnen veertien dagen
vanaf de datum van de factuur. Het moment waarop Vodafone de
betaling ontvangt, geldt als betalingsmoment.


en

Artikel 10 Lid 6 Bezwaren tegen in rekening gebrachte bedragen moeten binnen
veertien dagen na de datum van de factuur schriftelijk kenbaar worden
gemaakt aan Vodafone, afdeling Special Services, Postbus 1500, 6201
BM Maastricht. Vodafone zal geen beroep op overschrijding van deze
termijn doen, indien de bezwaren redelijkerwijs niet binnen deze termijn
kenbaar konden zijn. Het indienen van een bezwaar zal de betalingsverplichting
voor geleverde Diensten niet opschorten. Verrekening van
onverschuldigd betaalde bedragen of opschorting van betaling is alleen
mogelijk met uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Vodafone.


Gevolg ALLE factuurgegeven sinds het begin van mijn aansluiting weg.
Hier is Vodafone niet verantwoordelijk voor tegenover jou. Misschien wel tegenover de overheid / belastingdienst. Jij dient zelf je facturen te bewaren mijn inziens. Tevens zijn ze jou geen vergoeding schuldig.
[/b][/i]