€12,50 kosten voor Postbankgiropas tgv ontkoppeling rekening
Geplaatst: 16 okt 2008 15:16
Ik heb al 40 jaar rekeningen lopen bij de Postbank. Om precies te zijn: 1 prive rekening, 2 beheerrekeningen en een 1 zakelijke rekening. Ik kreeg ik een brief van de Postbank dat mijn prive en zakelijke reke-ningen ontkoppeld moeten worden vanwege de voorbereiding op het samengaan van de ING Bank en de Postbank.
Wat schetst mijn verbazing/verbijstering dat mij na deze actie (nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord invoeren) ter verificatie wordt gevraagd naar mijn pasnummer/gegevens van de priverekeningen. Ik heb nl geen giropas voor mijn priverekeningen!!! Noch op die webpagina, noch in bedoelde brief is medegedeeld dat ik mijn pasgegevens bij de hand moet hebben! Na een halve dag telefoneren wordt mij te verstaan gegeven dat de rekeningen helaas niet meer gekoppeld kunnen worden na deze ontkoppeling. Ik ben dan ook genoodzaakt om een giropas aan te schaffen voor € 12,50, zodat ik kan inloggen op mijn privérekeningen via mijnpostbank.nl. Het is volgens hen onmogelijk me op een andere manier te kunnen legitimeren.
Onlangs kon je kiezen of je tegen betaling wel of geen giropas wou.
Nu word je indirect gedwongen om een giropas aan te schaffen!!
Lang leve de samenwerking Postbank en ING!!!
Ik heb hierover formeel mijn beklag gedaan bij de Postbank. Wanneer ik me niet op een andere manier mag legitimeren, dan zeg ik al mijn rekeningen daar op.
Wat schetst mijn verbazing/verbijstering dat mij na deze actie (nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord invoeren) ter verificatie wordt gevraagd naar mijn pasnummer/gegevens van de priverekeningen. Ik heb nl geen giropas voor mijn priverekeningen!!! Noch op die webpagina, noch in bedoelde brief is medegedeeld dat ik mijn pasgegevens bij de hand moet hebben! Na een halve dag telefoneren wordt mij te verstaan gegeven dat de rekeningen helaas niet meer gekoppeld kunnen worden na deze ontkoppeling. Ik ben dan ook genoodzaakt om een giropas aan te schaffen voor € 12,50, zodat ik kan inloggen op mijn privérekeningen via mijnpostbank.nl. Het is volgens hen onmogelijk me op een andere manier te kunnen legitimeren.
Onlangs kon je kiezen of je tegen betaling wel of geen giropas wou.
Nu word je indirect gedwongen om een giropas aan te schaffen!!
Lang leve de samenwerking Postbank en ING!!!
Ik heb hierover formeel mijn beklag gedaan bij de Postbank. Wanneer ik me niet op een andere manier mag legitimeren, dan zeg ik al mijn rekeningen daar op.