Pagina 1 van 1

Ziggo

Geplaatst: 17 okt 2008 12:55
door birsel
Hallo,

Ook ik heb het hele pakket bij ZIggo. Ondanks dat ik vaak problemen met ze gehad heb ( voormalige athome) ben ik nog steeds lid. Nou kreeg ik laatst een brief dat zij mijn rekening gingen verhogen mt 25 cent voor de kosten van de acceptgiro kaart. Ik heb daar een klacht over ingediend omdat ik geen gebruik maak van de accepgiro en er dus niet om vraag. Nou kreeg ik oa als response dat zij dit niet kunnen aanpassen voor mij dus of ik geef een machtiging of ik moet betalen voor de acceptgiro. Ik ben het er dus totaal niet mee eens en vind het niet kunnen.
Is iemand die mij hier meer over kan vertellen.
Mvg Birsel

Re: Ziggo

Geplaatst: 17 okt 2008 16:03
door TdeHond
Ik neem aan dat de acceptgiro wel aangemaakt wordt, ook al maakt u daar geen gebruik van. Ook zijn er w.s. extra kosten verbonden aan de verwerking van niet automatische incasso's.

Als u tele bankiert, kunt u zelf onmiddellijk onjuiste incasso's storneren. Misschien toch overwegen over te gaan tot a.i.?

Re: Ziggo

Geplaatst: 30 sep 2009 09:13
door Tilburg
Ik heb alleen de kabel tv van Ziggo en ook ik moet 1,25 betalen voor een acceptgiro die ik niet eens krijg omdat ik een digitale nota via het internetbankieren krijg.

Hieronder het antwoord van Ziggo:

Wij leggen u graag uit welke keuzemogelijkheden u heeft bij de betaling van uw abonnement.

Wij vragen u vriendelijk om bij de betaling van uw abonnement te kiezen voor automatische incasso. Wij brengen u dan maandelijks of per kwartaal vooraf de abonnementskosten van de door u afgenomen diensten in rekening. Mocht u variabele kosten maken zoals gesprekskosten van de telefoon, dan worden deze achteraf in rekening gebracht.

Indien u geen prijs stelt op automatische incasso door Ziggo, dan kunt u kiezen voor een acceptgiro. Zoals ook in onze algemene voorwaarden staat vermeld, brengen wij hierbij per factuur 1,25 euro administratiekosten in rekening. Uiteraard gelden deze kosten ook als u de acceptgirokaart niet fysiek bij uw bank aflevert, maar gebruik maakt van een handmatige overboeking.

Zolang u ons geen opdracht geeft tot automatische incasso, gaat u akkoord met de administratiekosten en bent u ook verantwoordelijk voor de betaling ervan.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Re: Ziggo

Geplaatst: 30 sep 2009 11:02
door K. Wiegels
http://www.fembusiness.nl/web/artikelSm ... ptgiro.htm

Ik weet niet zeker of dit al is verwerkt in de nieuwe telecommunicatiewet van 1 juli 2009 !

Re: Ziggo

Geplaatst: 03 okt 2009 14:50
door CKA
Heeft denk ik niets te maken met de telecomwet, maar met de facturen voor acceptgiro-kosten die bedrijven in het algemeen (niet) in rekening mogen brengen. De rechter ( rechtbank Haarlem) heeft voor zoiets een uitspraak gedaan ( vergelijkbaar) waaruit blijkt dat deze kosten niet in rekening gebrachtzouden mogen worden en ook nooit in rekening gebracht hebben mogen worden ( http://jure.nl/BJ4855) ).

Mijns inziens zou dus iedereen de kosten die extra in rekening gebracht zijn ook over de afgelopen 5 jaar mogen terrugvragen... ( zie ook volgende discussie : http://blog.iusmentis.com/2009/08/31/ko ... bezwarend/ ).