Pagina 1 van 1

Klacht pc spel retourneren bij Bart Smit

Geplaatst: 17 okt 2008 16:47
door Marion&kids
In jullie forums heb ik al meerdere klachten gelezen over Bart Smit

Ik heb ook een klacht over Bart Smit, gisteren kocht ik een pc spel voor €10,- dit voldeed echter niet aan mijn eisen en ik ging vandaag terug naar de winkel om te ruilen.

Het spel heeft niet lang in mijn pc gezeten alleen voor installatie en opstarten verder zat het netjes in de doos, het spel kon echter niet geruild worden omdat er krassen opzaten....en een vingerafdruk.

Deze vingerafdruk verwijderde ik met een papieren zakdoek en ja dat maakte volgens de verkoopster de krassen nog meer...
Misschien zaten de krassen er gisterten al op toen ik het spel aanschafte ?


Als moeder van 3 kids deed ik veel mijn aankopen in deze winkel, ik heb Bart Smit zelf ook al een klacht-mail gestuurd waarvan ik over 2 werkdagen antwoord kan verwachten ik verwacht er niet veel van maar vind het wel triest hoe men tegenwoordig als klant behandelt word, "de klant is koning wat is dat lang geleden..........

Re: Klacht pc spel retourneren bij Bart Smit

Geplaatst: 17 okt 2008 17:52
door Big-V
Ik heb ook een klacht over Bart Smit, gisteren kocht ik een pc spel voor €10,- dit voldeed echter niet aan mijn eisen en ik ging vandaag terug naar de winkel om te ruilen.
Wat waren die eisen dan als ik vragen mag?

Op zich is het natuurlijk logisch dat een schijfje met krassen niet geruild kan worden. Had u de beschadigingen niet opgemerkt toch u het spel uit de verpakking haalde?

Re: Klacht pc spel retourneren bij Bart Smit

Geplaatst: 17 okt 2008 19:11
door Marion&kids
Dit was een spel met alleen vechten en in het Engels, terwijl wel nederlands achterop stond,
Hier worden graag strategiespellen gespeeld en we dachten dat dit ook zoiets was.

En die krassen nee niet naar gekeken, dat verwacht je ook niet als je iets nieuws koopt, en ik weet zeker dat ze niet door mijn toedoen erop zijn gekomen en mijn kids zijn er niet met de handen aangeweest

Ik heb hier wel van geleerd en hoop alsnog dat Bart Smit mijn mail serieus neemt, maar na het lezen van allerlei topics verwacht ik er niet veel van

Re: Klacht pc spel retourneren bij Bart Smit

Geplaatst: 29 okt 2008 19:32
door miki
Nou ik ben met Marion niet mee eens. Ik kan best indenken dat het lastig is dat je het niet kan ruilen maar regels zijn duidrlijk aangegeven in de winkel. Ruilen met de bon in de orginele staat dus i.g.v. software zonder krassen en vingerafdrukken. Je moet maar van uitgaan dat het artikel weer verkocht moet worden en je zal het zelf ook niet kopen als het er niet meer nieuw uitziet. En je had ook kunnen vragen in welke taal spel gespeeld worden. Bij onze Bart Smit(Medemblik) worden we bij de kassa geinfo. over wat voor spel we kopen(taal,systeem eisen enz).
Trouwens je kan bijna nergens software ruilen zoals dat kan bij Bart. Ik ben blij met onze nieuwe winkel in Medemblik, petje af voor de dames.

Re: Klacht pc spel retourneren bij Bart Smit

Geplaatst: 29 okt 2008 23:28
door Marion&kids
Dat we niet allemaal slechte herrineringen hebben dan, ik neem aan dat mijn verkoopster een "slechte"dag had...in een ander fileaal kon ik namelijk zonder moeite ruilen, al vraag je je dan af waar het aan lag toch....en of dat zomaar kan in een winkel....een slechte dag..
Maar het is opgelost, gelukkig wel, ik ben tevreden ( heb het vergeten te melden hier, sorry daarvoor)

En wat de taal betrof achterop stond alles in het nederlands vandaar dat ik ervan uitging dat hij ned. was, moet kunnen toch

Re: Klacht pc spel retourneren bij Bart Smit

Geplaatst: 26 nov 2008 19:59
door acjzr1
Het ruilen van software is geen recht, maar een extra service die door diverse ketens wordt gehanteerd. Dat de cd of dvd onbeschadigd moet zijn is logisch aangezien deze weer verkocht moet kunnen worden.
Dat het een spel was met alleen vechten had u kunnen weten door even naar de site van het spel te gaan. Daar was ook de info over de taal te vinden. Helaas neemt bijna niemand de moeite om eerst informatie te verzamelen voor men iets koopt. Men gaat er te gemakkelijk van uit dat men het spel toch wel mag ruilen...
Ik weet dat Bart Smit en dochter E-Plaza hun eigen wetten hanteren en die lopen vaak niet synchroon met het consumentenrecht. Toch kan ik ze nu geen ongelijk geven. De verkoper dient u een onbeschadigd spel te verkopen. U dient dit te controleren! (Je koopt toch ook geen auto met deuken?) Ik ben van mening dat Bart Smit hier gelijk heeft (en dat gebeurt niet vaak...).

:)

Re: Klacht pc spel retourneren bij Bart Smit

Geplaatst: 27 nov 2008 10:20
door Marion&kids
Jazeker, de klant had gelijk ...lees maar mijn opmerking boven uw reactie, het spel is in een ander fileaal van deze winkel geruild zonder problemen, waar het aan lag tja ...wie weet ;)

Dat ze zich niet overal aan houden was bekend dank je voor het meedenken, ik ben blij dat het voor mij positief is opgelost, wat ik wel kwijt wil als ik in een winkel ergens tegen aan loop wat me aanspreekt ga ik niet eerst naar huis om het op te zoeken en vervolgens terug naar een winkel om het te kopen toch ;)
Meestal zoek ik wel de dingen op maar er moeten ook spontane akties aankopen kunnen zijn en een auto of een pc spel is een groot verschil

Re: Klacht pc spel retourneren bij Bart Smit

Geplaatst: 01 feb 2009 23:40
door magel725
Zoals je zelf al zegt koop je iets op de gok. Het is dan niet de schuld van de winkel dat het niet aan uw eisen voldoet. Dat de ene vestiging coulanter is in dit soort gevallen is absoluut waar, maar het betekent niet dat u gelijk had. Ruilen/retourneren is geen recht, maar service en de winkelier kiest er zelf voor om het wel/niet toe te staan.

Bij software wordt meestal alleen geruild als het produkt verzegeld is. Dit om fraude tegen te gaan.

Zie het niet als een auto, maar als een brood. Als je het brood niet lust, heb je dan ook recht op geld terug?

Re: Klacht pc spel retourneren bij Bart Smit

Geplaatst: 01 mar 2009 22:13
door toypacker
Een advies van een speelgoed verkoopster: Kijk altijd het schijfje na voordat je vertrekt vanuit de winkel. Uit ervaring weet ik dat een gesealde verpakking geen garantie is op een gave schijf. Het gebeurt maar al te vaak dat tijdens het vervoer van de producent naar de winkel een schijfje los gaat zitten in de verpakking waardoor krassen kunnen ontstaan.
Als je beschadigingen constateert laat dan door de verkoper/ster een aantekening op de bon maken zodat er geen welles nietes spelletjes gespeeld hoeven te worden als je toch wilt ruilen.
Willen ze dat niet dan vraag je of ze m omruilen voor een gaaf exemplaar of anders geld terug

Re: Klacht pc spel retourneren bij Bart Smit

Geplaatst: 02 mar 2009 17:33
door BBCS
Ook een tip:

Kijk voordat je een spel gaat kopen naar de hardware eisen die er op de verpakking staat.
Scheelt achteraf ook weer veel teleurstellingen.

Re: Klacht pc spel retourneren bij Bart Smit

Geplaatst: 05 mar 2009 18:27
door Rob1982
Ook een tip:

Kijk voordat je een spel gaat kopen naar de hardware eisen die er op de verpakking staat.
Scheelt achteraf ook weer veel teleurstellingen.
Alsof dat altijd garandeert dat het spel op je pc werkt. Niet dus. Als je een game wilt kopen koop dan altijd bij een winkel waar je je spel kan ruilen (tegen een ander spel of tegoedbon, geld terug doet bijna niemand meer ivm piracy)

Re: Klacht pc spel retourneren bij Bart Smit

Geplaatst: 31 jul 2009 15:31
door Luckysunnie
"de klant is koning wat is dat lang geleden..........
Komt waarschijnlijk omdat de meeste klanten zich niet meer als koning gedragen...

Re: Klacht pc spel retourneren bij Bart Smit

Geplaatst: 31 jul 2009 15:45
door BBCS
De klant wordt behandels zoals hij zich gedraagd.

Gedraagd een klant zich als koning, dan wordt hij als koning behandeld.

Gedraagd een klant zich als een schoft, dan wordt hij zeker niet als koning behandeld en zal een gepaste behandeling krijgen.

Komt ook nog bij dat een winkelier een klant mag weigeren.

Re: Klacht pc spel retourneren bij Bart Smit

Geplaatst: 31 jul 2009 16:00
door alfatrion
miki schreef:Ruilen met de bon in de orginele staat dus i.g.v. software zonder krassen en vingerafdrukken.
Hoe bewijzen jullie dat de CD in orginele staat geen krassen bevatten?

Re: Klacht pc spel retourneren bij Bart Smit

Geplaatst: 04 aug 2009 19:03
door miki
Schijfje wordt aan de kassa bij de verkoop uitgepakt dan kan de klant zelf het controlerenop krassen en vingerafdrukken.

Re: Klacht pc spel retourneren bij Bart Smit

Geplaatst: 07 aug 2009 17:14
door alfatrion
Dat volstaat echt niet. Als klanten de mogelijkheid hebben om in de winkel te controleren op krassen en vingerafdrukken dan betekent dat niet dat alle klanten van die mogelijkheid gebruik maken. Van die mogelijkheid gebruik maken verhinderd niet dat er toch schrijfjes in die staat kunnen worden mee genomen. En een algemene verklaring over de werkwijzen bewijst niet dat dit in dit geval ook daadwerkelijk heeft plaatst gevonden.

Re: Klacht pc spel retourneren bij Bart Smit

Geplaatst: 12 aug 2009 23:09
door RTD-Z
waar gaat het over het is al opgelost en ***** het is een spel van een tientje geen nieuw spel van 50-60 euro.

Je heb ook ej eigen verantwoordelijkheid als je naar buiten stap altijd ff checke of de goede cd er inzit bv kan ook gebeuren het zijn mensen die er werken geen robots dat vergeten mensen altijd.

En idd de klant moet zich ook maar eens leren te gedragen qua taal en stelen.
Grote monden doe je thuis maar niet in een winkel of ov ectect

*(niet doelend op TS even als voorbeeld)