LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lenen met inkomen pgb

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
herby500

Lenen met inkomen pgb

Ongelezen bericht door herby500 »

We hebben al een paar keer geprobeerd om een lening aan te vragen maar het wordt steeds geweigerd. Reden is dat mijn inkomen bestaat uit een pgb budget, ik krijg dus betaald door een mw die zorg inkoopt en dat ben ik dus. Ik heb een contract voor onbepaalde tijd, uren staan vast en krijg loonstroken maar dit wordt nergens erkend als inkomen en alleen het inkomen van mijn man is niet voldoende, als ik nu hetzelfde bedrag bij een bedrijf had gehad dan kregen we het zo ?? Ik vraag me af of meer mensen last van hebben want het is toch niet rechtvaardig ik werk maar het wordt niet meegeteld.

01091961

Re: Lenen met inkomen pgb

Ongelezen bericht door 01091961 »

waarom ziet de belasting het wel als een inkomen en die *** banken niet want wij zijn ook al een jaar aan het proberen voor een kleine lening om diversen naar 1 te krijgen i.v.m met de hoge rent s die je moet betalen bij onze vrienden van de BANKEN. echt worden wij gediscrimineerd omdat wij ZIEK zijn geworden,wij hebben er toch niet omgvraagd en voor altijd 80-100% M.S patient zeer progessieve. Maar nu gaat het heel goedmet mij .

sjorsie1982

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

iedereen snapt toch dat het pgb systeem op de lange terwmijn onhoudbaar is en vol corruptie zit.
Het is afwachten tot het hele phb wordt afgeschaft of wordt gecontrolleerd (eindelijk en hard nodig)
Om daar nou een lange termijn financiele verplichting op te nemen, terwijl het gewoon afwachten is tot het verdwijnt lijkt me niet erg verstandig.
Deze banken voldoen gewoon prima aan hun zorgplicht.

Mevr.Meibo

Ongelezen bericht door Mevr.Meibo »

In principe moet een inkomen uit PGB gezien worden als inkomen. De PGB-houder is jouw werkgever, daarmee heb jij een contract en krijg jij jouw salaris.

Ik heb een aantal jaren bij een tussenpersoon gewerkt en het PGB werd gewoon meegenomen als inkomen. De grootste voorwaarde was dat er een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd aanwezig moest zijn.

Echter is het gewoon zo dat de kredietverstrekker nog altijd de eindbeslissing heeft wat betreft de acceptatie.

Mevr.Meibo

Ongelezen bericht door Mevr.Meibo »

Mijn ervaring is gebasseerd op hypotheekverstrekking...

sjorsie1982

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd betekent toch niks? Als de PGB regels worden opgeheven door de overheid of worden aangescherpt verlies je gewoon je baan.
Aangezien de PGB vol corruptie zit en daar tot nu toe niks aan gedaa nwordt kan je echt wel nagaan dat dat wel gaat gebeuren.
Over een paar jaar komen er namelijk flinke bezuinigingen en zoals altijd worden dit soort dingen altijd als eerst wegbezuinigd.
Aangezien dit om een langlopende verplichting gaat zou ik toch echt hier sterk adviseren om hier nog even over na te denken.

De hele financiele crisis is namelijk ook ontstaan door teveel leningen.

Gesloten