Pagina 1 van 1

Telfort. Hoe vaak kan 1 verhuizing fout gaan?

Geplaatst: 20 okt 2008 22:11
door jgeluk
Eind mei heb ik bij Telfort al aangegeven dat ik zou gaan verhuizen. Eerst werd dit bevestigd. Een paar weken voor verhuisdatum kreeg ik een mail dat mijn telefoonlijn op het nieuwe adres niet vrij was. Een beetje vreemd bij een nieuwbouwhuis. Later bleek dat er geen telefoonlijn was. Telfort geeft aan dat een kpn-abonnement niet nodig is. Maar als op een adres nooit een abonnement is geweest dan moet je wel eerst voor een abonnement zorgen anders is er geen telefoonlijn. Na veel bellen voor € 0,30 p/m werden we op 29 juli eindelijk aangesloten. De verhuizing vond al op 5 juli plaats. We waren van isdn op het oude adres naar analoog op het nieuwe adres gegaan. Geen probleem volgens Telfort. Alleen een ander modem. Met een eigen bijdrage van € 70,00 een draadloos modem besteld.
Dat kwam op 9 augustus. Alleen was het een isdn-modem. Helpdesk maar weer gebeld. Half uurtje in de wacht. Inderdaad meneer dat werkt niet. Dan moet u even de adminstratie bellen. Mijn voorstel: Schakel me gerust even door. Nee hoor dat kan niet. Weer een ruim half uur in de wacht. Ik mocht het modem terugsturen. Een maandje later komt er een rekening voor het modem. Ik heb geen modem. Incasso gestorneerd en Telfort maar weer in kennis gesteld. Een weekje later een nieuwe incasso. Toch maar weer gestorneerd en voor de zekerheid meer weer even gebeld. Afgelopen week een betalingsherinnering en het dreigement afgesloten te kunnen worden. Het nummer van Telfort kan ik inmiddels dromen dus maar weer gebeld. Nu ook een kopie van het verzendbewijs opgestuurd en dan maar weer afwachten.

Ben ik de enige die zoveel problemen heeft met Telfort? Ik kan het me bijna niet voorstellen.

Re: Telfort. Hoe vaak kan 1 verhuizing fout gaan?

Geplaatst: 01 nov 2008 13:10
door nachtlamp
Ik zal even jou vraag beantwoorden.
Er zijn vast wel mee mensen die problemen hebben met telfort.

Ik heb er geen problemen mee had alles bij mijn verhuizing aangevraagd en niks is door gekomen behalve het internet dus ik had eerder internet van telfort dan dat ik ingeschreven stond bijv.
Het abbonement was binnen 2,5 week rond hoefde nog geen eens te wachten op de actief datum van mijn lijn.

En de postcode check valt ook goed uit bij mij de 20mb haal ik wel:)

Dus heb gedult het zal wel goed komen. bel ze nog een keer en het komt wel goed

Re: Telfort. Hoe vaak kan 1 verhuizing fout gaan?

Geplaatst: 02 nov 2008 13:32
door TdeHond
9 maanden gestalkt door Telfort met onterechte facturen vanwege fouten door Telfort gemaakt in hun administratie na inlijving 12move.
Telfort maakt fout op fout

Ik ben benieuwd of Telfort erin slaagt uw probleem op te lossen. Laat dat hier even weten.

Re: Telfort. Hoe vaak kan 1 verhuizing fout gaan?

Geplaatst: 24 nov 2008 21:30
door jgeluk
Inmiddels heb ik van Telfort een wireless isdn-modem ontvangen. Alleen heb ik een analoge telefoonlijn en hebben ze, volgens hen zelf, isdn internet op mijn lijn gezet. Ik wist niet eens dat het kon. Ik kan het signaal in elk geval niet splitten. Gelukkig bel ik via VOIP en heb ik mijn telefoonlijn dus niet nodig.

Het heeft even geduurd, maar hier kan ik wel mee leven.

Re: Telfort. Hoe vaak kan 1 verhuizing fout gaan?

Geplaatst: 24 nov 2008 21:41
door Zilverspar
Het is wel bekend dat Telfort erg traag is en dingen beloven die ze niet nakomen.
Heb zelf veel problemen met Telfort, het is een taaie organisatie waar je als klant gewoonweg niet door komt en geen antwoord(en) op je vragen krijgt.

Re: Telfort. Hoe vaak kan 1 verhuizing fout gaan?

Geplaatst: 25 nov 2008 15:06
door andreas28
ik was ook speedlinq klant en daarna dus telfort
ik ging verhuizen en netjes aangevraagd en bevestigd gekregen.
op het nieuwe adres eerst geen modem (analoog want ik had eerst isdn) en na een week alsnog gekregen
(in 2e instantie pas natuurlijk want de eerste bestelling is nooit meer teruggevonden bij telfort)
daarna geen dsl signaal en door de helpdesk (optie 223) 7 weken lang in spanning gehouden dat
ofwel een monteur zo komen ofwel het bijna zou moeten gaan werken.
daarna: u heeft opgezegd (nooit gedaan)
wat blijkt nu achteraf : administratie heeft nooit mijn verhuizing verwerkt en in gang gezet
de nieuwe bewoners hebben internet aangevraagd bij een andre provider en daarmee was mijn abo
automatisch gestopt en waar mijn telefoonnummer is kan nog steeds niemand mij vertellen.

eindelijk schriftelijk een verzoek ingediend om zsm internet en bellen aan te sluiten op mijn nieuwe adres
en het enige dat ik kreeg was een l*llig briefje met welgemeende excuses en dat ik internet maar opnieuw moest aanvragen.

dat maar gedaan afgelopen zaterdag, nu maar afwachten wanneer eea wordt opgeleverd en
wat er gaat gebeuren met mijn telefoonnummer.