LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] pas op voor nep-rekeningen VGZ!
pas op voor nep-rekeningen VGZ!
reeds 2x dit jaar (januari en september) heb ik een rekening gehad van VGZ waarvan ze zelf niet uit konden leggen waar het voor was. Als ik een brief schreef dat ik niet betaal als zij niet kunnen aangeven waar het voor is hoorde ik er opeens niks meer van!
Nu hoorde ik bij toeval nog iemand over een rekening in januari die ook niet verklaard kon worden door VGZ en daarom ook nooit betaald is. Vandaar dat ik nu dit bericht schrijf.
Hoeveel mensen hebben zulke rekeningen gehad? en hoeveel mensen betalen maar gewoon? Dus hoeveel geld stopt VGZ zomaar in de zak?!
Januari en september zijn beide zware maanden geweest dit jaar voor verzekeraars, vult VGZ zo de tekorten aan? Je hebt altijd wel mensen die gewoon maar betalen....
Per januari krijgen ze van mij geen cent meer, ik ga naar een andere verzekeraar. Overigens heb ik ook nog nooit zo'n onbekwaam en onbeleefd klantenservice meegemaakt als bij VGZ, dus die ga ik ook niet missen.
Nu hoorde ik bij toeval nog iemand over een rekening in januari die ook niet verklaard kon worden door VGZ en daarom ook nooit betaald is. Vandaar dat ik nu dit bericht schrijf.
Hoeveel mensen hebben zulke rekeningen gehad? en hoeveel mensen betalen maar gewoon? Dus hoeveel geld stopt VGZ zomaar in de zak?!
Januari en september zijn beide zware maanden geweest dit jaar voor verzekeraars, vult VGZ zo de tekorten aan? Je hebt altijd wel mensen die gewoon maar betalen....
Per januari krijgen ze van mij geen cent meer, ik ga naar een andere verzekeraar. Overigens heb ik ook nog nooit zo'n onbekwaam en onbeleefd klantenservice meegemaakt als bij VGZ, dus die ga ik ook niet missen.
Re: pas op voor nep-rekeningen VGZ!
Ik zit nu sinds een jaar bij vgz via unitedconsumers en heb nog geen problemen gehad. Wel irritant dat ze de rekeningen voor de eigen risico niet in 1x declareren, maar ook wel makkelijk dat het gespreid is. Met de klantenservice kan ik als groninger vaak wel lachen, allemaal brabanders daar met de zachte g. Maar ze helpen me vaak prima.
Re: pas op voor nep-rekeningen VGZ!
Ook ik zit sinds jan. 2008 bij VGZ, naar redelijke tevredenheid. Uitblijven van een totaal specificatie (ivm tandartskosten en geen reactie op een ingestuurde declaratie) vond ik wat minder, maar goed. Ook was de overgang van vorige verzekeraar naar VGZ niet helemaal vlekkeloos verlopen (gelukkig heeft mijn rechtsbijstand hier in kunnen helpen).
Ik kreeg echter wel 1 rekening voor eigen risico trouwens.
Voor de rest geen spookrekeningen of andere vreemde zaken. Dus tot zover ben ik wel tevreden.
Ik kreeg echter wel 1 rekening voor eigen risico trouwens.
Voor de rest geen spookrekeningen of andere vreemde zaken. Dus tot zover ben ik wel tevreden.
Re: pas op voor nep-rekeningen VGZ!
ook ik heb een aantal rekeningen gehad wat ze niet helemaal konden uitleggen maar had sowieso met het eigen risico te maken en dat kan wel kloppen en betaal ze gewoon.
het enige wat ik vertik bij hun is dat ik momenteel op 3 adresse post krijg terwijl ik ongeveer 2x via internet en 3x telefonisch heb doorgegeven wat mijn adres is en ik op die andere al jaren niet meer woon. ik heb een hoop aanmaningen gekregen op de verkeerde adressen en die betaal ik niet, uiteindelijk krijg ik dan alsnog de factuur op het juiste adres, en die betaal ik dan wel en dan hoor ik niets meer van de rest.
het enige wat ik vertik bij hun is dat ik momenteel op 3 adresse post krijg terwijl ik ongeveer 2x via internet en 3x telefonisch heb doorgegeven wat mijn adres is en ik op die andere al jaren niet meer woon. ik heb een hoop aanmaningen gekregen op de verkeerde adressen en die betaal ik niet, uiteindelijk krijg ik dan alsnog de factuur op het juiste adres, en die betaal ik dan wel en dan hoor ik niets meer van de rest.
Re: pas op voor nep-rekeningen VGZ!
Het verhaal klinkt ook mij niet onbekend in de oren.
1 1/2 maand geleden kreeg mijn vrouw een rekening van VGZ waarin stond dat zij van 2007 nog een rekening moest betalen.
Dit betrof een bezoek aan de spoedeisende hulp in de Tergooiziekenhuizen (hilversum).
Zelf wonen wij in rijswijk Zuid Holland en komen nooit in hilversum.
De rekening klopt dus ook voor geen ene meter en wij hebben hier VGZ over opgebeld.
Uiteindelijk bleek het om een rekening van iemand anders te zijn.
Al met al is het na 1 1/2 maand eindelijk opgelost.
Wel heeft dit aardig wat tijd/telefoontjes/briefen gekost voordat het lek bij hun boven was.
Een briefje ter verontschuldiging?????
Nee niet echt de schoonheidsprijs van VGZ.
Ook wij gaan dit jaar verhuizen van zorgverzekeraar, maar dit heeft meer te maken met de betere pakketten die andere zorgverzekeraars aanbieden.
1 1/2 maand geleden kreeg mijn vrouw een rekening van VGZ waarin stond dat zij van 2007 nog een rekening moest betalen.
Dit betrof een bezoek aan de spoedeisende hulp in de Tergooiziekenhuizen (hilversum).
Zelf wonen wij in rijswijk Zuid Holland en komen nooit in hilversum.
De rekening klopt dus ook voor geen ene meter en wij hebben hier VGZ over opgebeld.
Uiteindelijk bleek het om een rekening van iemand anders te zijn.
Al met al is het na 1 1/2 maand eindelijk opgelost.
Wel heeft dit aardig wat tijd/telefoontjes/briefen gekost voordat het lek bij hun boven was.
Een briefje ter verontschuldiging?????
Nee niet echt de schoonheidsprijs van VGZ.
Ook wij gaan dit jaar verhuizen van zorgverzekeraar, maar dit heeft meer te maken met de betere pakketten die andere zorgverzekeraars aanbieden.
Re: pas op voor nep-rekeningen VGZ!
Hier zijn de spookrekeningen, foute rekeningen of hoe je het wil noemen helaas eerder regel dan uitzondering. Vandaar ook dat ik per 1 januari maar eens overstap.
Eerst in korte tijd drie rekeningen die elkaar volledig tegenspreken, volgens de eerste was alles betaald, volgens de tweede was er teveel betaald en volgens de derde moest ik nog een hoop betalen. Je kunt dan om een verklaring vragen maar die komt er niet. De eerste twee rekeningen hoor je ook nooit meer iets over, maar de laatste, volgens welke er betaald moest worden, daar herinneren ze je maar wat graag aan. Als je dan vraagt hoe het dan met die andere twee zit wordt er weer niet gereageerd. Inmiddels is er natuurlijk wel al heel snel een incassobureau ingeschakeld terwijl men het mij nog allerminst duidelijk is of die vordering wel terecht is.
Bellen heeft ook totaal geen nut weet ik inmiddels van een collega die ooit bij een VGZ callcenter heeft gewerkt. Enige wat ze bij zo'n callcenter kunnen is je klacht in een systeem zetten. Ze zitten er puur om de telefoon aan te nemen. Doorverbinden met iemand die er iets meer van weet kunnen ze niet en de klacht die ze dan in zo'n systeem zetten, daar wordt vaak niets mee gedaan.
Enige motivatie bij VGZ om je probleem op te lossen lijkt er niet te zijn, degenen die de problemen kunnen oplossen hebben immers niet te maken met lastige klanten, daar hebben ze callcenters voor.
Tenslotte had ik maar een juridisch loket ingeschakeld en dan wordt er eindelijk toegezegd dat men het gaat uitzoeken, maar voordat je dan eens iets hoort ben je weer maanden verder.
Daarna weer problemen. Men zou mij vanwege de no-claim terugbetalen, maar dit werd volgens VGZ verrekend met openstaande bedragen. Die verrekening heeft nooit plaatsgevonden. Later krijg ik dan een brief dat ik er toch geen recht op had en of ik het maar even terug wil betalen. Dat terwijl ik het geld dus nooit gehad heb, niet via een terugbetaling en niet via een verrekening.
Plus dat mijn premiebetalingen van het laatste half jaar die ik wel betaald heb, daarnaast ook nog eens via een incassobureau worden gevorderd.
Maar voor dat allemaal uitgezocht is zullen we wel weer dik in het jaar 2009 zitten.
Ander punt van ergernis is dat de datum van ontvangst van brieven, rekeningen etc. VGZ regelmatig veel later is dan de datum die VGZ in de brief zet. Soms zit er zelfs weken tussen. Of men de brieven bij VGZ dagen of weken kwijt is voor men ze verstuurd, of dat men er opzettelijk foute data op zet om maar zo snel mogelijk de zaken over te kunnen dragen aan een incassobureau weet ik niet. Hier heb ik ze telefonisch en per brief ook al eens op gewezen, maar u raadt het al, er wordt gewoon niet op gereageerd.
Eerst in korte tijd drie rekeningen die elkaar volledig tegenspreken, volgens de eerste was alles betaald, volgens de tweede was er teveel betaald en volgens de derde moest ik nog een hoop betalen. Je kunt dan om een verklaring vragen maar die komt er niet. De eerste twee rekeningen hoor je ook nooit meer iets over, maar de laatste, volgens welke er betaald moest worden, daar herinneren ze je maar wat graag aan. Als je dan vraagt hoe het dan met die andere twee zit wordt er weer niet gereageerd. Inmiddels is er natuurlijk wel al heel snel een incassobureau ingeschakeld terwijl men het mij nog allerminst duidelijk is of die vordering wel terecht is.
Bellen heeft ook totaal geen nut weet ik inmiddels van een collega die ooit bij een VGZ callcenter heeft gewerkt. Enige wat ze bij zo'n callcenter kunnen is je klacht in een systeem zetten. Ze zitten er puur om de telefoon aan te nemen. Doorverbinden met iemand die er iets meer van weet kunnen ze niet en de klacht die ze dan in zo'n systeem zetten, daar wordt vaak niets mee gedaan.
Enige motivatie bij VGZ om je probleem op te lossen lijkt er niet te zijn, degenen die de problemen kunnen oplossen hebben immers niet te maken met lastige klanten, daar hebben ze callcenters voor.
Tenslotte had ik maar een juridisch loket ingeschakeld en dan wordt er eindelijk toegezegd dat men het gaat uitzoeken, maar voordat je dan eens iets hoort ben je weer maanden verder.
Daarna weer problemen. Men zou mij vanwege de no-claim terugbetalen, maar dit werd volgens VGZ verrekend met openstaande bedragen. Die verrekening heeft nooit plaatsgevonden. Later krijg ik dan een brief dat ik er toch geen recht op had en of ik het maar even terug wil betalen. Dat terwijl ik het geld dus nooit gehad heb, niet via een terugbetaling en niet via een verrekening.
Plus dat mijn premiebetalingen van het laatste half jaar die ik wel betaald heb, daarnaast ook nog eens via een incassobureau worden gevorderd.
Maar voor dat allemaal uitgezocht is zullen we wel weer dik in het jaar 2009 zitten.
Ander punt van ergernis is dat de datum van ontvangst van brieven, rekeningen etc. VGZ regelmatig veel later is dan de datum die VGZ in de brief zet. Soms zit er zelfs weken tussen. Of men de brieven bij VGZ dagen of weken kwijt is voor men ze verstuurd, of dat men er opzettelijk foute data op zet om maar zo snel mogelijk de zaken over te kunnen dragen aan een incassobureau weet ik niet. Hier heb ik ze telefonisch en per brief ook al eens op gewezen, maar u raadt het al, er wordt gewoon niet op gereageerd.
-
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: pas op voor nep-rekeningen VGZ!
Beste iedereen,
doe toch gemakkelijk, zeg de verzekering op! Ik ken in ieder geval 2 hele goede verzekeraars, die excellente service geven. Je kan ze gewoon zelf uittesten door te bellen : de Friesland 058-2913131 en de Salland 0570 687000. Nu wel de oude opzeggen, vergeet niet ook de aanvullende verzekering op te zeggen.
Op internet is te lezen dat de grote verzekeraars steeds slechter worden. Gun de kleintjes dan je klandizie!. Dat maakt je een stuk gelukkiger! Als je de Salland kiest, heb je na enkele dagen het complete nieuwe pakket in huis en ze zijn enorm vriendelijk aan de telefoon.
doe toch gemakkelijk, zeg de verzekering op! Ik ken in ieder geval 2 hele goede verzekeraars, die excellente service geven. Je kan ze gewoon zelf uittesten door te bellen : de Friesland 058-2913131 en de Salland 0570 687000. Nu wel de oude opzeggen, vergeet niet ook de aanvullende verzekering op te zeggen.
Op internet is te lezen dat de grote verzekeraars steeds slechter worden. Gun de kleintjes dan je klandizie!. Dat maakt je een stuk gelukkiger! Als je de Salland kiest, heb je na enkele dagen het complete nieuwe pakket in huis en ze zijn enorm vriendelijk aan de telefoon.
Re: pas op voor nep-rekeningen VGZ!
hallo,
kan iemand me advies geven bij het volgende, ik was te laat met het betalen van een rekening van € 4.57 voor een medicijn. nu wil men dat ik de € 4.57 betaal plus € 15.00 administratie kosten. mag dat? dat bedrag mag toch nooit hoger zijn dan de hoofdsom? en het leuke is dat ik twee dagen daarna een factuur krijg van het zelfde medicijn over 3 maanden ervoor, want toen heeft men het uit het pakket gehaald en men had dit nog niet gefactureerd. en maar blijven lachen met het vgz?
kan iemand me advies geven bij het volgende, ik was te laat met het betalen van een rekening van € 4.57 voor een medicijn. nu wil men dat ik de € 4.57 betaal plus € 15.00 administratie kosten. mag dat? dat bedrag mag toch nooit hoger zijn dan de hoofdsom? en het leuke is dat ik twee dagen daarna een factuur krijg van het zelfde medicijn over 3 maanden ervoor, want toen heeft men het uit het pakket gehaald en men had dit nog niet gefactureerd. en maar blijven lachen met het vgz?
Re: pas op voor nep-rekeningen VGZ!
Ook ik ben gedupeerd door VGZ. Zo heb ik een dubbele rekening gekregen voor bloedonderzoek bij het bloedlab/trombosedienst die via de huisarts is aangevraagd. Het meest opzienbarende vind ik dat zowel de huisarts als de trombosedienst de patiënt niet VOORAF informeert dat OOK deze kosten (maar liefst 2 keer €37,90, waarvan de 2e bedrag onduidelijk voor €25,91 wordt vereffend) voor onderzoek ACHTERAF ook onder het eigen risico vallen en dus door jezelf betaald moeten worden!! Omdat je als patiënt geen weet hebt van dergelijke kosten vind ik dat je hier van te voren over geïnformeerd dient te worden. Omdat het hier over preventie gaat van je eigen gezondheid tast dit wel diep in je eigen buidel, en zal ik het een 2e keer wel laten! Leve preventie en gezondheidsricico's !! Nu kunnen ze achteraf zomaar iets in rekening brengen waar jij de specificaties niet van weet of kent en dan zeggen ze dat dit OOK opeens onder het eigen risico valt. Terwijl duidelijk staat op de website dat de huisarts zorg uitgesloten is van het eigen risico en dat het bloedlab ook onder de basiszorg valt. Maar zo kunnen ze alles wel onder het eigen risico schuiven ipv alleen de medicijnen. En wat nu precies wel of niet onder het eigen risico valt weten ze zelf niet eens en is ook niet goed duidelijk op de website van VGZ. Schandelijk gewoon dat je zo achteraf wordt opgescheept met kosten van onderzoek die ik ook gratis via de GGD had kunnen laten doen! In een winkel weet je vooraf toch ook de prijs, voordat je beslist iets te kopen, maar waarom komen ze hier dan zo makkelijk mee weg???!!! Echt een uitzending waard vind ik...!
-
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: pas op voor nep-rekeningen VGZ!
Beste Edwin,
Ik kan me goed voorstellen dat je het zo ervaart.
Het is zo dat alleen de directe kosten van de huisarts niet van het eigen risico afgaan, dus alles dat de huisarts zelf zou factureren. Daarop zijn enige uitzonderingen: zoals reizigersvaccinatie (dit kan ook bij de GGD maar kost daar ook geld) en bijvoorbeeld een besnijdenis. Verder gaan de kosten van een consult bij een specialist of een rontgenfoto in het ziekenhuis ook van het eigen risico af. Ook verloskundige zorg valt niet onder het eigen risico. Maar als je met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd moet worden tijdens de bevalling, dan gaat dit wel van het eigen risico af.
Het is goed dat er een eigen risico is: zo worden de verzekerden zuiniger. Maar in jouw geval is het wel vervelend dat je niet van te voren wist dat het geld zou kosten.
Verder vind ik dat het eigen risico ook niet goed werkt doordat je het direct helemaal kwijt bent als je 1x naar het ziekenhuis moet. Dat zou anders moeten: bijvoorbeeld een eigen bijdrage van 20 euro per consult met een maximum van 250 euro.
Ik kan me goed voorstellen dat je het zo ervaart.
Het is zo dat alleen de directe kosten van de huisarts niet van het eigen risico afgaan, dus alles dat de huisarts zelf zou factureren. Daarop zijn enige uitzonderingen: zoals reizigersvaccinatie (dit kan ook bij de GGD maar kost daar ook geld) en bijvoorbeeld een besnijdenis. Verder gaan de kosten van een consult bij een specialist of een rontgenfoto in het ziekenhuis ook van het eigen risico af. Ook verloskundige zorg valt niet onder het eigen risico. Maar als je met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd moet worden tijdens de bevalling, dan gaat dit wel van het eigen risico af.
Het is goed dat er een eigen risico is: zo worden de verzekerden zuiniger. Maar in jouw geval is het wel vervelend dat je niet van te voren wist dat het geld zou kosten.
Verder vind ik dat het eigen risico ook niet goed werkt doordat je het direct helemaal kwijt bent als je 1x naar het ziekenhuis moet. Dat zou anders moeten: bijvoorbeeld een eigen bijdrage van 20 euro per consult met een maximum van 250 euro.
Re: pas op voor nep-rekeningen VGZ!
Toch vind ik deze invoering slinks en onterechte verrijking over de rug van de patiënt die al een nb VERPLICHTE verzekering moet hebben eventueel met een extra polisdekking en dan NOG moet je alles zelf betalen, dit is toch zo krom en vreemd ? Waarom is onze gezondheidszorg zo duur???? NIET omdat de patiëten zo veel geld kosten *uitgezonderd diegenen die maar door blijven roken en te vet vreten natuurlijk, die moeten wel eens hard aangepakt worden, want die behandelingen dotteringen onderzoeken enz. rijzen de pan uit! ) maar ook de salarissen van de specialisten, en daar hoor ik bijna heilig niemand over....bang dat we niet goed meer behandeld worden?? (ALS we al worden behandeld door de net niet goede of schortende dekking!!!!! GRRR) en alle derden die daaraan meeverdienen, en een flinke graankorrel meepikken (de zorgverzekeraars!). Gezondheidszorg is gewoon een manier om 'te cashen' geworden. En ik kan het weten, uit eigen mond van een specialist gehoord, hoe betreurenswaardig dit ook is als je zo tegen de gezondheidszorg aankijkt..... net als alle topsalarissen moeten ze ook deze groep eens aanpakken want ze verrijken zich schandelijk en ik kan het weten! Zorg in nederland is gewoon een recht van de sterkste (lees: slimmere en rijkste) geworden en je moet zelf t maar allemaal uitzoeken, hulp en steun en de betekenis van het woord 'zorg' is net als gezondheid meer en meer je eigen verantwoordelijkheid ongeacht of je wel of niet ziek bent of wordt door je schuld of iets van buitenaf!!! Je zal gezond zijn ook al ben je of voel je zelf doodziek dan is dat jammer, ook als vraag je hulp bij je ziekte die niet begrepen wordt of verder onderzocht !! ZO worden de zwakken gewoon 'geelimineerd' door het systeem... want die gaan dergelijk onderzoeken niet meer doen worden ziek door hun eigen onduidelijke gezondheid die niet meer getoetst wordt. Leve de beschaving van een Westeuropees ooit hoogontwikkeld en beschaafd en sociaal land! Ik kots steeds meer van het egoïsme zelfverrijking en de totale onverschilligheid en van de medische missers waar artsen niet eens hun excuus meer voor kunnen aanbieden, uit pure arrogantie!! Dit land is echt ziek door de 'marktwerking' van de 'industrie' en door enkele 'marktwerkende' ministers totaal kapotgemaakt ! IEDEREEN zou gratis hulp bij ziekte moeten krijgen en niet eerst zijn polis moeten gaan uitzoeken of die dit en dat wel dekt. Zo mijden mensen (mensen ja) de dokter en wordt de echt zieken gewoon de dupe van hun gebrek aan financieën of dekking. In Engeland en Frankrijk is gezondheidszorg een burgerrecht voor iedereen, zelfs als je geen nationaliteit hebt van dat land. Waarom is Nederland zo a-sociaal geworden ? En who cares?
Het zal je zorg maar wezen .jajajaja ?!!!
Het zal je zorg maar wezen .jajajaja ?!!!
Laatst gewijzigd door Edwin4 op 16 jan 2009 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: pas op voor nep-rekeningen VGZ!
Mijn nivaeu ?? Jouw niveau ligt net iets lager nog, gezien deportatie opmerking enz. Jij kan alleen maar zoiemand zijn dus en voelt je klaarblijkelijk aangesproken, anders werd je niet zo kwaad. Er is ook nog zoiets van een eigen gezonde levensstijl en daar ben ik niet op tegen en die best gepromoot mag worden. maar niet ten koste van diegenen die wel echt ziek zijn buiten hun schuld. Sorry als ik je beledigd heb.
Re: pas op voor nep-rekeningen VGZ!
Jaa,hier ook een gedupeerde van de VGZ.Eigenlijk 2 want mijn moeder heeft precies het zelfde..En dus ben ik sinds 1 januarie overgestapt naar CZ...En mijn moeder ook,maar die kan niet over want er zijn incasso kosten,die in middels helemaal betaald..Het incasso bureau wil het niet doorgeven want ze willen ons moeder niet laten gaan..Het is al 3 jaar een hoop gezeik,en wij willen niks meer met deVGZ te maken hebben.. Je maakt toch zelf uit waar je verzekerd bent??of zijn wij een beetje gek????..