LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verdwaald in energieland...wie wijst me de weg??!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
swil

Verdwaald in energieland...wie wijst me de weg??!!!

Ongelezen bericht door swil »

Ik ga per 3nov verhuizen en heb me eergisteren eigenlijk uit gewoonte weer aangemeld bij Eneco. Zit nu in de stress want
1: had ik dat wel moeten doen bij Eneco?
2: ze hebben me in een prijsvast contract van 3jaar geluld terwijl ik tot voor kort een onbepaalde tijd contract had met variabel tarief.
3: Ik ben niet zo thuis is de energiewereld en ben bang dat ik straks veel te veel ga betalen.
Nu kan ik er binnen 8 dagen nog van af, dus als imand mij een goed advies kan geven dan graag!!!!!! :?: :!:
O ja, ik woon in Rotterdam en nu begreep ik dat het water loopt via Evide tegenwoordig. Krijg ik daar zelf bericht van of moet ik me daar ook aanmelden???????????Voordat die verrassing op mn deurmat valt!

Bob Schurkjens

Re: Verdwaald in energieland...wie wijst me de weg??!!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat 3-jaars wurgcontact zou ik maar heel snel opzeggen tenzij je graag circa 400 euro per jaar teveel wilt betalen. Wellicht handig om dat aangetekend te doen! Volgens Gaslicht.com is dit het duurste contract dat je kan afsluiten, en dat ook nog eens 3 jaar lang.

www.gaslicht.com

Op www.energieleveranciers.nl kun je beoordelingen van klanten bekijken van alle leveranciers. Bedenk wél dat de prijzen op deze sites actieprijzen zijn. Bijvoorbeeld Greenchoice (verder weinig mis mee) verhoogt na 1 jaar de prijzen naar het reguliere Eneco-tarief zonder dat ze je dat vertellen. Je kan dan alsnog vragen om het actietarief voor jouw contract of je contract opzeggen.

Trouwens kun je vaak ook geld besparen door gas van de ene leverancier af te nemen en electriciteit van de andere.

kweenie

Re: Verdwaald in energieland...wie wijst me de weg??!!!

Ongelezen bericht door kweenie »

Zo'n 3-jaars contract zou ik nooit doen. Het lijkt leuk, dat je voor 3 jaar zeker bent van de kosten, maar in die vaste prijs heeft de leverancier altijd wel een flinke 'risicopremie' opgenomen, waarmee ze het risico op een prijsstijging kunnen betalen. Je bent dan dus in het algemeen duurder uit. En je zit voor 3 jaar aan een contract vast, zou ik nooit fijn vinden.

Ik zou niet alleen naar de kosten kijken, maar ook naar de soort energie. Wil je groen of grijs, en als je groen wilt, heb je dan een voorkeur voor het soort energie? Er zijn leveranciers waarbij je zelf kunt aangeven wat voor stroom je wilt afnemen, dus of je wind wilt of zon, of waterkracht, of wat dan ook. Tegenwoordig kun je zelfs expliciet voor atoomstroom kiezen. Voor elk wat wils, dus. En ook bij gas hebben sommige leveranciers een soort co2-neutrale 'groene' variant, waarbij er, ter compensatie van het door je gasverbruik gemaakte co2, bomen worden geplant.

Dus er zijn veel smaken te krijgen. Gewoon even op Internet naar een vergelijkingssite, om een goede leverancier te vinden: voordelig, geen slechte service en jou soort stroom.

Gesloten